Game je op de PC of Console of toch liever mobiel of in je browser? Kom je maar niet door een level heen, of is er juist een nieuwe game aangekondigd die je vet lijkt? Hier kun je het hebben over games in de breedste zin van het woord.
Achtergrond/Setting: (Alternatief) De 21ste eeuw, er wordt hevig gevochten over de laatste voorraden olie en uranium op Aarde. Wat zich uit in een Europese Unie die versplinterd is tot bekvechtende staten, China die Alaska binnenvalt en de V.S. die zich gedwongen ziet tot een annexatie van Canada, om vervolgens Alaska te heroveren. Met iedere factie steeds wanhopiger wordend, door hun gebrek aan/afhankelijkheid van fossiele brandstoffen.
Met als gevolg, de eerste kernoorlog. Wie als eerst schoot, blijft een raadsel. De losgelaten kernwapens zorgen, binnen een periode van 2 uur, voor de vernietiging van bijna al het leven op Aarde.
Behalve in de speciaal door Vault-tec gebouwde Vaults. In eerste instantie bedoeld om de mensheid te beschermen tegen het uitbreken van de New Plague, maar ook in het geval van een gevreesde kernoorlog. Vanuit deze ondergrondse schuilbunkers zou de mensheid zich weer op moeten richten om weer een nieuwe samenleving op te bouwen.
Fallout 3 en 4: Developer en Uitgever: Bethesda Softworks Jaar: (respectievelijk) 2008 en 2015 Fallout 3 DLC: Operation Anchorage, The Pitt, Broken Steel, Point Lookout, Mothership Zeta Fallout 4 DLC: Nuka World en Far Harbour
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aanbevolen mods Fallout: New Vegas:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fallout-topicreeksen: - Fallout3 - Fallout: New Vegas
BECAUSE WAR, WAR NEVER CHANGES!
SPOILER: Fallout 4 Trailers & Gameplay
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fallout 4 Concept Art
[..] Fallout 4 wel, maar Fallout New Vegas heeft helaas geen mod ondersteuning op consoles. Daar moet je echt voor op de pc zijn.
New Vegas op de console is sowieso een dramatische port. Heb dat op de PS3 nooit kunnen uitspelen omdat de savegame na een bepaalde tijd corrupt raakte. Nooit uit kunnen spelen
[..] New Vegas op de console is sowieso een dramatische port. Heb dat op de PS3 nooit kunnen uitspelen omdat de savegame na een bepaalde tijd corrupt raakte. Nooit uit kunnen spelen
Op Xbox draaide het echt prima. Zelden een crash gehad. PlayStation 3 was gewoon drama toen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
[..] Op Xbox draaide het echt prima. Zelden een crash gehad. PlayStation 3 was gewoon drama toen.
Ah ok, heb hem alleen op de PS3 gespeeld, maar dat was echt een waardeloze port, met elke nieuwe playtrough liep die nog sneller vast . Die zouden ze eens een keertje moeten remaken voor de huidige generatie consoles, al zal dat niet gebeuren want Bethesda/Obsidian
Kwam door het verdeelde geheugen van de ps3 waardoor ze niet dezelfde grote shared memory hadden als de xbox versies.. heb Skyrim ook op ps3 gespeeld dat werd na heel veel uur ook meer dramatisch. Enorme loadong tijden en stotters. Balen was dat
Daarom nu maar op de pc herspelen met mods
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
3 en New Vegas ook nooit gespeeld vroeger omdat ik alleen een PS3 had en door de horrorverhalen qua performance en corrupted savefiles heb ik die altijd links laten liggen.
Ik heb beide games onlangs gedownload op de Series X, evenals Gears 5.
Voor als het wat rustiger is qua games 🤣 Voorlopig dus niet
Perhaps you've seen it, maybe in a dream. A murky, forgotten land.
Op dinsdag 23 april 2024 20:40 schreef StateOfMind het volgende: 3 en New Vegas ook nooit gespeeld vroeger omdat ik alleen een PS3 had en door de horrorverhalen qua performance en corrupted savefiles heb ik die altijd links laten liggen.
Ik heb beide games onlangs gedownload op de Series X, evenals Gears 5.
Voor als het wat rustiger is qua games 🤣 Voorlopig dus niet
Doen het perfect op de Series X, 3 heeft zelfs nog speciale One X enhancements.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
[..] New Vegas op de console is sowieso een dramatische port. Heb dat op de PS3 nooit kunnen uitspelen omdat de savegame na een bepaalde tijd corrupt raakte. Nooit uit kunnen spelen
Ik had ook shit met New Vegas op de Xbox360, ik weet nog heel goed dat de game structureel crashte wanneer ik bij die settlement aankwam met die dino statue waar die sniper follower in zit. Game werd dan gewoon afgesloten dus kon ook niet verder met die save
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende: Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
Op woensdag 24 april 2024 09:21 schreef ems. het volgende: Ja, New Vegas was tijdens release echt drama. Ik had nog het geluk om op PC te spelen waar console mensen hebben het helemaal niet makkelijk gehad
Nu is het precies andersom, waar van een hoop games juist de pc versies veel problemen hebben lijkt het wel
[..] Verder niet mijn screenshot Fallout 4 is toch aids dus tja..
Ja eens. Game gespeeld met release en kan me er echt helemaal niks meer van herinneren behalve dat elke settlement hulp nodig heeft. Qua mechanics een paar stappen terug van deel 3 en vooral New Vegas. Door de pratende protag alleen al hebben gesprekken 0 diepgang en komt alles uit op hetzelfde.
Zal hem van de week wel checken maar verwacht een snelle been there done that.
Ben al wel weer klaar met Fallout 4, toch nog tot level 20 ofzo gekomen en ff "The Castle" geliberate om te kutten met die artillerie wat altijd wel lachen is. Verder is het zo tyfussaai...
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende: Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
Op vrijdag 26 april 2024 10:13 schreef 2dope het volgende: Ben al wel weer klaar met Fallout 4, toch nog tot level 20 ofzo gekomen en ff "The Castle" geliberate om te kutten met die artillerie wat altijd wel lachen is. Verder is het zo tyfussaai...
Hoezo saai? Vind het juist wel fijn dat je niet op elke hoek weer allemaal nieuwe missies hebt en je een beetje kunt ronddwalen en ontdekken. Vond ik bij RDR2 bijvoorbeeld ook heerlijk dat je gewoon urenlang kon ronddwalen zonder een schot te lossen. Vanavond maar eens de PS5 upgrade installeren.
[..] Hoezo saai? Vind het juist wel fijn dat je niet op elke hoek weer allemaal nieuwe missies hebt en je een beetje kunt ronddwalen en ontdekken. Vond ik bij RDR2 bijvoorbeeld ook heerlijk dat je gewoon urenlang kon ronddwalen zonder een schot te lossen. Vanavond maar eens de PS5 upgrade installeren.
Hmm ja RDR2, wat een prachtige wereld om jezelf in te verliezen Dit in schril contrast met de Commonwealth van Fallout 4 met zijn intens lelijke textures en generieke copy/paste binnenlocaties. Na de zoveelste fabriek/vault te hebben ontdaan van ghouls/raiders voor radiant quest #500 is de shine er wel af bij mij.
Maar heb sws een beetje een haat/liefde-relatie met F3/F4/NV. Geef het vaak opnieuw een kans, al dan niet met een hele zooi mods, maar kom meestal weer bedrogen uit na een paar uur. In Fallout 4 heb ik nog best veel uren zitten, ook ooit een artikel op FOK! gemaakt voor de beste console-mods die ik regelmatig in deze reeks spam: De beste console-mods voor Fallout 4 en Skyrim SE
Op de Xbox One heb ik ooit een compilatie gemaakt van m'n toen favoriete gun, Overseer's Guardian. Prachtige kwaliteit ook
Op vrijdag 26 april 2024 11:10 schreef StateOfMind het volgende: Gisteravond stukje gespeeld op de PS5 en ziet er stukken beter uit dan de PS4 versie, zowel de buiten locaties als de binnenlocaties.
Draait ook heerlijk soepel in de performance mode.
Tot aan het museum gekomen.
De eerste keer die Laser Musket uitproberen op Raider-hoofdjes blijft wel mooi
Moet wel zeggen dat de laadtijden op de PS5 een verademing zijn Je hebt niet eens de tijd om de beschrijving in het laadscherm te lezen ipv dat je bij elke laadbeurt de halve encyclopedie kon lezen
Op vrijdag 26 april 2024 11:10 schreef StateOfMind het volgende: Gisteravond stukje gespeeld op de PS5 en ziet er stukken beter uit dan de PS4 versie, zowel de buiten locaties als de binnenlocaties.
Al komt het natuurlijk niet in de buurt van een Horizon Forbidden West of RDR2 en zo.
Draait ook heerlijk soepel in de performance mode.
Tot aan het museum gekomen.
Op de PS5 draait quality mode 40fps met VRR.
quote:
CHANGES AND NEW FEATURES Native PS5 and Xbox Series applications. Includes performance and quality mode options. Performance mode: 60 FPS target, 4k resolution, standard settings, relying on dynamic resolution scaling. Quality mode: 30 FPS*, 4k resolution, ultra settings, should not require dynamic resolution scaling. *When connected to a 120Hz display, Quality mode will target 40 FPS.
Ik heb het risico maar niet genomen. Zelfs als F4SE geupdate wordt zou het wel eens kunnen dat honderden mods niet meer werken en nooit meer geupdate worden omdat de makers al lang verder gegaan zijn met hun leven. Dus ik heb vlak voor de update de Life in the Ruins modpack geinstalleerd. 1000 mods sterk, met de Wabbajack installer, en het werkt nog als een tiet zolang ik Fallout 4 niet start via Steam.
Tot nu toe erg vette modpack. Eigenlijk alsof je Fallout 4,5 aan het spelen bent. Hele andere ervaring met genoeg nieuwe content om een hele nieuwe Fallout game te vullen.
Er schijnt dus trouwens een manier te zijn om oude 'depots' van Steam te downloaden zodat je met de versie voor de update kan spelen. Maar geen idee of en hoe dat precies werkt.
Heb wat grafische weer en verlichtings mods en zo geïnstalleerd op de PS5, en wat cheat mods (er is zelfs een volledige cheat room op de PlayStation, waar je werkelijk álles kunt vinden) en ga mij puur op de main quest richten.
Besloten om aan de kant van de Railroad de Institute binnen te dringen.
Volgens geruchten (dus 10 kilo zout erbij) zou Microsoft sneller een nieuwe Fallout game willen hebben, door het succes van de serie en de daaropvolgende boost van spelers bij de Fallout games.
En niet willen wachten op de roadmap van Bethesda (Starfield dlc + ondersteuning) -> The Elder Scrolls 6 -> Fallout 5.
Met die roadmap zal het heus niet eerder dan 2030-2035 zijn
Dus hopelijk krijgt Obsidian de kans voor een nieuwe Fallout, mits waar natuurlijk.
Avowed ziet er kut uit en ik vind The Outer Worlds een kutgame dus een vervolg mogen ze houden. Maak maar lekker een Fallout 4.5 of een Fallout in een andere engine. Avowed ziet er grafisch namelijk wel goed uit, combat is helemaal kut Laat id Software helpen en dan kan het echt heel tof worden. Starfield was de combat wel beter, voor de rest niet veel eigenlijk
Heb wat grafische weer en verlichtings mods en zo geïnstalleerd op de PS5, en wat cheat mods (er is zelfs een volledige cheat room op de PlayStation, waar je werkelijk álles kunt vinden) en ga mij puur op de main quest richten.
Besloten om aan de kant van de Railroad de Institute binnen te dringen.
Fallout 4 is dan ook een matige Fallout game.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
Heel dat Starfield heeft de boel verpest TES VI en Fallout 5 komen wel. Alleen is de kans best wel aanwezig dat ze Fallout samen met een andere studio gaan doen om sneller te ontwikkelen. id Software en Obsidian zou ik zeggen. The Outer Worlds 2 stoppen ze maar in de koelkast. Bethesda Studio’s is nu bezig met Starfield ondersteuning en TES VI.
Vond de stap voorwaarts tov hun eerdere games (Fallout 4 komt uit 2015 en Fallout 76 uit 2018) ook tegenvallen.
Natuurlijk was het een flinke vooruitgang, maar ik had er meer van verwacht. Zeker als je kijkt naar andere grote open wereld rpg's met veel tekst en keuzes. In alles (graphics, fysics gameplay en zo) is het verouderd in vergelijking met de concurrentie. Ja je kan elk object oppakken en omdraaien en stapelen en weet ik veel wat, wat met engines niet kan, maar wie vindt dat tegenwoordig nog belangrijk?
Vrees wat dat betreft wel een beetje voor TES6. Zal vrees ik niet veel beter zijn.
Greg Miller of Kinda Funny had a roughly 40-minute-long interview with Todd Howard, of Bethesda fame. During the interview, Todd stated that Starfield's first expansion, Shattered Space, will be released in the Fall of 2024. Shattered Space is included for owners of the Starfield Gold Edition and is potentially going to focus on the elusive House Va'ruun.
Vrees wat dat betreft wel een beetje voor TES6. Zal vrees ik niet veel beter zijn.
Ze moeten de combat echt beter maken in TES. Knopjes bashen kon eigenlijk tijdens Skyrim al niet meer maar toch was het niet meer dan dat. Geef mensen moves. Laat ze mikken met hun zwaard en zorg dat dat invloed heeft op de damage. Geef iets van een kick om afstand te creëren.
Kernachtig samengevat: Kijk naar dark messiah of might and magic en kopieer dat. Uiteindelijk is combat de belangrijkste loop van zowel TES als Fallout en hoewel fallout (en starfield in zekere zin) goede stappen hebben gemaakt is TES sinds morrowind maar mondjesmaat aangepast.
[..] Ze moeten de combat echt beter maken in TES. Knopjes bashen kon eigenlijk tijdens Skyrim al niet meer maar toch was het niet meer dan dat. Geef mensen moves. Laat ze mikken met hun zwaard en zorg dat dat invloed heeft op de damage. Geef iets van een kick om afstand te creëren.
Kernachtig samengevat: Kijk naar dark messiah of might and magic en kopieer dat. Uiteindelijk is combat de belangrijkste loop van zowel TES als Fallout en hoewel fallout (en starfield in zekere zin) goede stappen hebben gemaakt is TES sinds morrowind maar mondjesmaat aangepast.
Combat was zeker niet slecht in Starfield, maar op tal van vlakken merk je dat alles zwaar verouderd aanvoelt, zeker in vergelijking met de nieuwe concurrenten. De game was vermakelijk, maar niet meer dan dat. En aangezien ze stug vast blijven houden aan hun stokoude engine, heb ik geen hoge verwachtingen voor TES6.
Helaas.