abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 april 2024 @ 19:02:22 #1
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_213285712
Ik ga binnenkort overstappen van iOS naar Android. Werkgerelateerde shit. Maar.. ik heb dus nog nooit een Android toestel gehad. Mijn vraag is: wat is op 't moment de snelste en beste Android telefoon zonder of met minimale bloatware? Budget is rond de ¤1000.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
pi_213286318
Een Google Pixel. De 8 Pro. Schone android.
Live
Laugh
Lobotomy
pi_213287776
Google naar 'Android One telefoon'. Dat zijn telefoons zonder bloatware.

Geen idee verder welke de beste / snelste is.
pi_213289807
Gezien je budget van ¤1000,- voor een snelle Android-telefoon zonder of met minimale bloatware, zijn er een paar interessante opties:

1. Google Pixel 7:

De Pixel 7 is de nieuwste flagship-telefoon van Google en biedt een pure Android-ervaring zonder bloatware.
Het heeft een krachtige Google Tensor-chip, een AMOLED-scherm en uitstekende camera's.
De Pixel 7 is gegarandeerd om snelle updates te ontvangen voor de komende 3 jaar.
Prijs: rond de ¤669,-
2. OnePlus 11:

De OnePlus 11 is een andere geweldige optie met topspecificaties voor een scherpe prijs.
Het heeft een krachtige Snapdragon 8 Gen 2-chip, een supersnel 120Hz AMOLED-scherm en een uitstekende camera.
OnePlus staat bekend om zijn bloatware-vrije OxygenOS-schil, die dicht bij stock Android ligt.
Prijs: rond de ¤599,-
3. ASUS ZenFone 9:

De ASUS ZenFone 9 is een compacte en krachtige telefoon met een unieke ontwerp.
Het heeft een krachtige Snapdragon 8+ Gen 1-chip, een helder AMOLED-scherm en een uitstekende camera.
ASUS ZenFone 9 draait op een schone versie van Android met weinig bloatware.
Prijs: rond de ¤799,-
pi_213296830
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 19:02 schreef Lyzio_NL het volgende:
Ik ga binnenkort overstappen van iOS naar Android. Werkgerelateerde shit. Maar.. ik heb dus nog nooit een Android toestel gehad. Mijn vraag is: wat is op 't moment de snelste en beste Android telefoon zonder of met minimale bloatware? Budget is rond de ¤1000.
Moeilijk.
Ligt er aan wat je er mee gaat doen en wat voor ondersteuning je nodig heb

Moet je lang met een telefoon gaan doen.
Kom je uit Samsung s-serie met 7jaar support.

Zeg je ik vervang elke 2 jaar mijn telefoon dan zeg ik ga voor een Motorola e-serie.
Deze hebben 3 jaar support en zit geen troep op.

Dan heb je de rest van de merken dan kan je kijken naar 5jaar support waar Samsung a-serie in zit .
Vs de rest waar vaak 5 jaar op zitten.

Zelf koop ik Motorola en doe ik elke 2 jaar vervangen.
Koop deze als ze 6maanden op de markt zitten bij een aanbieden.
Op de manier heb ik elke 2 jaar een nieuwe toestel.

Gebruik nu een Motorola g54-5g die 170euro kost . ( De zelfde specs van Samsung ben ik 380 euro kwijt minimaal)
De levens duur is het zelfde maar ik gebruik mijn telefoonnals hotspot dus ik gebruik mijn accu veel .
En vervangen van een accu is het geld niet waard vind ik. (Mij Samsung s10e was na 2 jaar ook de batterij versleten hier door)

Daarom koop ik elke 2 jaar een anderen toestel met 2x3 jaar support.
Dan een samsung toestel met 5jaar support met de zelfde specs gezien waar ik de accu van moet vervangen tussen in.
pi_213359811
Pixel uiteraard. Vanaf de Pixel 2 al in de lijn en bevalt nog steeds uitstekend.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_213359869
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 01:28 schreef 0108daniel het volgende:
De ASUS ZenFone 9 is een compacte en krachtige telefoon met een unieke ontwerp.
Het heeft een krachtige Snapdragon 8+ Gen 1-chip, een helder AMOLED-scherm en een uitstekende camera.
ASUS ZenFone 9 draait op een schone versie van Android met weinig bloatware.
Prijs: rond de ¤799,-
Ik heb het gevoel dat ik op een bot reageer, maar de zenfone 10 is alweer een hele tijd uit, die is inmiddels ongeveer even duur als de 9 en een stuk sneller.
  maandag 29 april 2024 @ 22:27:35 #8
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_213367109
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 19:32 schreef ZombieQueen het volgende:
Een Google Pixel. De 8 Pro. Schone android.
Zit wel een erg verouderde chipset in hé...
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  maandag 29 april 2024 @ 22:29:57 #9
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_213367128
Ik vraag me af of op de S24 Ultra ook zoveel bloatware zit, dat je helemaal lam geslagen wordt met van die Samsung meuk. Zou afbreuk doen aan het knappe apparaat wat ze gemaakt hebben. Gaat voor mij tussen die S24 Ultra en de One+ 12.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
pi_213369562
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:27 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Zit wel een erg verouderde chipset in hé...
Je kan de snelste en nieuwste specs hebben, maar als je software kut in elkaar zit heb je daar nog niet veel aan.

Naar specs alleen kijken is wel heel 2013.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_213369652
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:29 schreef Lyzio_NL het volgende:
Ik vraag me af of op de S24 Ultra ook zoveel bloatware zit, dat je helemaal lam geslagen wordt met van die Samsung meuk. Zou afbreuk doen aan het knappe apparaat wat ze gemaakt hebben. Gaat voor mij tussen die S24 Ultra en de One+ 12.
Samsung heeft veel eigen zooi, ze proberen net zo'n ecosysteem als apple te maken waar alle samsung apparaten naadloos met elkaar kunnen samenwerken, maar dat werkt niet zo lekker als wat apple biedt. En met andere merken heb je daar natuurlijk weinig aan.
pi_213411912
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:27 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Zit wel een erg verouderde chipset in hé...
De vraag is wat je er mee gaat doen, want je zegt erg verouderd maar dat betekent niet per defintie langzaam.
Powered by Janetje®
pi_213412480
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:29 schreef Lyzio_NL het volgende:
Ik vraag me af of op de S24 Ultra ook zoveel bloatware zit, dat je helemaal lam geslagen wordt met van die Samsung meuk. Zou afbreuk doen aan het knappe apparaat wat ze gemaakt hebben. Gaat voor mij tussen die S24 Ultra en de One+ 12.
Als die net als de S23 is dan ja. Eigen Samsung store naast de Google play store, Samsung account. Allerlei integraties in Android overal. Standaard de Smartthings app, Samsung health etc.
  Moderator zaterdag 4 mei 2024 @ 09:46:20 #14
236264 crew  capricia
pi_213412570
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:39 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Als die net als de S23 is dan ja. Eigen Samsung store naast de Google play store, Samsung account. Allerlei integraties in Android overal. Standaard de Smartthings app, Samsung health etc.
Oh ja. Dan heb je alles dubbel :{
Definitely not CIA
pi_213579070
Galaxy AI is met de laatste UI6.1 update nu ook naar oudere Samsung telefoons gekomen *O*

Mijn S22 zat ook bij de ondersteunde modellen.
Alles pre-S22 krijgt het niet.

Op 1 video functie na is het identiek aan de AI functionaliteiten van de S24 reeks.

Aangezien ik geen goede verlengdeal kreeg, hou ik mijn S22 nu definitief voor de komende jaren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')