abonnement Unibet Coolblue
pi_213275040
quote:
Maandenlang verkeerde post op deurmat: 'Laat onderzoek doen naar wie er allemaal staat ingeschreven'

REGIO - Den Haag, Rijswijk, Leiden en nog meer steden in de regio moesten de afgelopen drie jaar samen tienduizenden keren onderzoeken of mensen wel goed ingeschreven staan op hun adres. De redenen daarvoor lopen flink uiteen. Soms doen mensen het om te profiteren van bijvoorbeeld toeslagen. 'Maar vaak kennen bijvoorbeeld internationale studenten de procedures niet en schrijven ze zich niet uit.'

Veel mensen in steden maken het wel eens mee: brieven op de mat van de gemeente, het ziekenhuis of de Sociale Verzekeringsbank met iemand anders zijn of haar naam erop. Het adres klopt dan wel.

Soms zijn brieven geadresseerd aan mensen die al jaren niet meer op dat adres wonen. Het kan zijn dat diegene zich bewust niet heeft uitgeschreven om te profiteren van bepaalde voordeeltjes. Of iemand is het vergeten of kent de procedures niet goed, iets wat veel voorkomt bij (buitenlandse) studenten.

Problemen met belastingen
Voor huidige bewoners kan het lastig zijn dat er nog iemand anders staat ingeschreven op het adres. Denk dan bijvoorbeeld aan het mislopen van huurtoeslag, het niet kunnen afdragen van afvalstoffenheffing of gemeentelijke belasting betalen voor een meervoudig huishouden.

Navraag bij meerdere steden laat zien dat veel mensen hier last van hebben. Zaak dus om onderzoek te laten doen als je op een adres woont en post ontvangt van vreemden. Bij elkaar moesten Delft, Leiden, Den Haag, Gouda, Leidschendam-Voorburg, Wassenaar, Alphen aan den Rijn en Zoetermeer tienduizenden keren aan de slag met 'adresonderzoeken'.

'Zo'n adresonderzoek bestaat uit een aantal controlemomenten', legt een woordvoerder van de gemeente Den Haag uit, waar bijna 31.000 bewoners zijn onderzocht of hun inschrijving bij de gemeente wel klopt. Vaak duurt zo'n onderzoek zes weken, maar in extreme gevallen kan het soms een jaar duren.

Ook huisbezoeken
'Dat is een administratief onderdeel, soms wel eens met daarbij ook een fysiek huisbezoek. We controleren daarbij of iedereen die op het adres staat ingeschreven, ook echt op dat adres woont.'

De vraag die erboven hangt is vooral: waarom schrijven mensen zich over niet 'gewoon' uit op een adres als ze er niet meer wonen? Niet iedere gemeente geeft daar een antwoord op, maar de gemeenten Delft, Den Haag en Leiden bijvoorbeeld wel.

'Het komt in Leiden als studentenstad vaak voor dat (buitenlandse) studenten vergeten een verhuizing door te geven als ze hier klaar zijn met hun studie', legt een woordvoerder van de gemeente Leiden uit. 'Vaak komt dat doordat men gewoon de procedures niet kent.'

Fraude ook reden om ingeschreven te blijven
Soms kan het echter ook zo zijn dat mensen juist willen profiteren van een inschrijving in een bepaalde stad. 'Het komt helaas soms ook wel eens voor dat de sociale voorzieningen die we bieden als overheid een reden zijn om juist geen verhuizing door te geven.'

'Denk dan bijvoorbeeld aan de uitwonende beurs voor studenten of een schijnverlating van een woning terwijl er een uitkering op dat adres is uitgekeerd', zegt een woordvoerder van de gemeente Delft. Daarom geldt dan ook de oproep vanuit de gemeenten: laat je goed inschrijven en laat onderzoek doen naar wie er allemaal staat ingeschreven. Anders bestaat de kans dat je dus geld misloopt.
RvdGijp modus: “met zijn 30en op 1 appartementje, is toch mooi man”
:D
pi_213275531
Wat niet genoemd wordt is het risico dat je moet opdraaien voor andermans schulden als die mensen nog staan ingeschreven op jouw adres, gerechtsdeurwaarders kijken naar deze inschrijving voordat ze eventueel tot inbeslagname overgaan. Krijg je dus brieven van incassobureau's voor iemand anders, dan moet je al helemaal snel actie ondernemen. Eigenlijk zou je zo'n onderzoek standaard na elke verhuizing moeten laten doen, net zoals je de sloten vervangt.
pi_213275543
Nog een reden om in nieuwbouw te gaan wonen.
pi_213275633
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 00:16 schreef Fleischmeister het volgende:
Wat niet genoemd wordt is het risico dat je moet opdraaien voor andermans schulden als die mensen nog staan ingeschreven op jouw adres, gerechtsdeurwaarders kijken naar deze inschrijving voordat ze eventueel tot inbeslagname overgaan. Krijg je dus brieven van incassobureau's voor iemand anders, dan moet je al helemaal snel actie ondernemen. Eigenlijk zou je zo'n onderzoek standaard na elke verhuizing moeten laten doen, net zoals je de sloten vervangt.
Ik onderneem helemaal niks. Ze zoeken het zelf maar lekker uit. :W
pi_213276022
Even inloggen op Mijn Overheid, daar kun je zien hoeveel mensen zijn ingeschreven op jouw adres. Kleine moeite. Noem ik niet eens 'onderzoek doen', maar standaardactie bij een verhuizing: ff zeker weten dat de vorige bewoners zich hebben laten overschrijven.
pi_213276315
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 00:16 schreef Fleischmeister het volgende:
Wat niet genoemd wordt is het risico dat je moet opdraaien voor andermans schulden als die mensen nog staan ingeschreven op jouw adres, gerechtsdeurwaarders kijken naar deze inschrijving voordat ze eventueel tot inbeslagname overgaan. Krijg je dus brieven van incassobureau's voor iemand anders, dan moet je al helemaal snel actie ondernemen. Eigenlijk zou je zo'n onderzoek standaard na elke verhuizing moeten laten doen, net zoals je de sloten vervangt.
Wat jij daar schrijft klopt niet helemaal.
Ik huurde jaren geleden een woning waar eerst een wanbetaler woonde en zich ook niet uitgeschreven had.
Ik stuurde constant zijn post retour, kreeg inderdaad ook incassobureaus aan de deur. Maar toen die wisten dat ik alles retour stuurde en de woningbouwvereniging en gemeente had ingelicht ( wat sowieso moest omdat ik op dat adres ook ingeschreven stond) hield dat best snel op.
pi_213276329
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 03:46 schreef Piles het volgende:
Even inloggen op Mijn Overheid, daar kun je zien hoeveel mensen zijn ingeschreven op jouw adres. Kleine moeite. Noem ik niet eens 'onderzoek doen', maar standaardactie bij een verhuizing: ff zeker weten dat de vorige bewoners zich hebben laten overschrijven.
Ja dit dus.
Maar de gemeente schrijven de vorige bewoners niet zomaar uit omdat jij er woont. Want die wanbetaler die er voorheen woonde moest dat zelf doen. Schijnbaar heeft hij dat uiteindelijk toch maar gedaan of de gemeente nadat ik aangaf niet gediend te zijn van alle aanmaningen en incassobureaus aan mijn deur steeds.
pi_213276593
Leuke is dat de gemeente helemaal niet goed controleert of iemand ergens wel ingeschreven mag worden. Zo hebben wij op een ATV opeens een bewoner terwijl de gemeente weet dat er niemand ingeschreven KAN worden... toch gebeurd het..

Of met een bekende van mij, had opeens iemand zich op zijn adres ingeschreven, waarom is onbekend maar wat wel bekend was is dat het een hoop moeite kost om iemand uit te laten schrijven van een adres waar deze persoon niet verblijft..

:{
Just say hi!
pi_213276621
Ben postbode en tref vaak brieven van bijv de belastingdienst waar dan op staat RETOUR WOONT HIER NIET.

Korte klap is samenwerking met de post om zulke brieven door te pasen naar betreffende instantie zodat ze onderzoek kunnen doen.
Nu gaan ze gewoon terug in de roulatie en kom ik ze soms meerdere keren tegen (dezelfde).
  zondag 21 april 2024 @ 10:29:49 #10
3542 Gia
User under construction
pi_213278841
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 00:16 schreef Fleischmeister het volgende:
Wat niet genoemd wordt is het risico dat je moet opdraaien voor andermans schulden als die mensen nog staan ingeschreven op jouw adres, gerechtsdeurwaarders kijken naar deze inschrijving voordat ze eventueel tot inbeslagname overgaan. Krijg je dus brieven van incassobureau's voor iemand anders, dan moet je al helemaal snel actie ondernemen. Eigenlijk zou je zo'n onderzoek standaard na elke verhuizing moeten laten doen, net zoals je de sloten vervangt.
Onzin, schulden zijn persoonsgebonden, niet woninggebonden.
  zondag 21 april 2024 @ 10:36:04 #11
3542 Gia
User under construction
pi_213279000
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 08:37 schreef myShizzle het volgende:
Ben postbode en tref vaak brieven van bijv de belastingdienst waar dan op staat RETOUR WOONT HIER NIET.

Korte klap is samenwerking met de post om zulke brieven door te pasen naar betreffende instantie zodat ze onderzoek kunnen doen.
Nu gaan ze gewoon terug in de roulatie en kom ik ze soms meerdere keren tegen (dezelfde).
Als bewoner mag je die post niet openen. De instantie waarna men die terugstuurt doet er niets mee.

Ik stuur zoiets 1x terug, daarna gaat het de vuilnisbak in.
  zondag 21 april 2024 @ 10:36:35 #12
117098 Hathor
Effe niet
pi_213279012
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 00:16 schreef Fleischmeister het volgende:
Wat niet genoemd wordt is het risico dat je moet opdraaien voor andermans schulden als die mensen nog staan ingeschreven op jouw adres, gerechtsdeurwaarders kijken naar deze inschrijving voordat ze eventueel tot inbeslagname overgaan. Krijg je dus brieven van incassobureau's voor iemand anders, dan moet je al helemaal snel actie ondernemen. Eigenlijk zou je zo'n onderzoek standaard na elke verhuizing moeten laten doen, net zoals je de sloten vervangt.
Ik woonde amper een week op mijn huidige adres toen er een deurwaarder met een enorme papierwinkel aan de deur stond. Die had ongetwijfeld grootse plannen, maar was zichtbaar teleurgesteld toen hij constateerde dat de vorige bewoner met de noorderzon vertrokken was. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213279487
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 00:16 schreef Fleischmeister het volgende:
Wat niet genoemd wordt is het risico dat je moet opdraaien voor andermans schulden als die mensen nog staan ingeschreven op jouw adres, gerechtsdeurwaarders kijken naar deze inschrijving voordat ze eventueel tot inbeslagname overgaan. Krijg je dus brieven van incassobureau's voor iemand anders, dan moet je al helemaal snel actie ondernemen. Eigenlijk zou je zo'n onderzoek standaard na elke verhuizing moeten laten doen, net zoals je de sloten vervangt.
dat lijkt me onzin dat je opdraait voor andermans schulden.

Er stond hier ook een deurwaarder aan de deur voor de vorige bewoner. Ik heb gewoon gezegd meneer die en die woont hier niet meer, ik ben meneer scheurbuik. Meneer die en die woont nu op het volgende adres.

En hij is binnen een minuut vertrokken en heb er nooit meer wat van gehoord. Ik heb jarenlang aanmaningen en dergelijke ontvangen van de vorige bewoner, alles gewoon in de vuilnisbak gepleurd en nooit last mee gekregen
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 21 april 2024 @ 11:31:01 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213279924
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
dat lijkt me onzin dat je opdraait voor andermans schulden.

Er stond hier ook een deurwaarder aan de deur voor de vorige bewoner. Ik heb gewoon gezegd meneer die en die woont hier niet meer, ik ben meneer scheurbuik. Meneer die en die woont nu op het volgende adres.

En hij is binnen een minuut vertrokken en heb er nooit meer wat van gehoord. Ik heb jarenlang aanmaningen en dergelijke ontvangen van de vorige bewoner, alles gewoon in de vuilnisbak gepleurd en nooit last mee gekregen
Of je hebt pech, de deurwaarder komt als jij niet thuis bent met de politie, forceert je deur en haalt je huis leeg. En dan krijg je alleen de spullen terug waarvan jij met bonnetjes kunt bewijzen dat je de eigenaar bent. Voor de andere spullen wordt aangenomen dat ze eigendom zijn van je "huisgenoot". Dat komt wel degelijk voor.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 21 april 2024 @ 11:34:51 #15
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_213279956
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 08:37 schreef myShizzle het volgende:
Ben postbode en tref vaak brieven van bijv de belastingdienst waar dan op staat RETOUR WOONT HIER NIET.

Korte klap is samenwerking met de post om zulke brieven door te pasen naar betreffende instantie zodat ze onderzoek kunnen doen.
Nu gaan ze gewoon terug in de roulatie en kom ik ze soms meerdere keren tegen (dezelfde).
Met een retour afzender vermelding horen ze toch ook terug te gaan naar de betreffende instantie?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
pi_213280294
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 11:31 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Of je hebt pech, de deurwaarder komt als jij niet thuis bent met de politie, forceert je deur en haalt je huis leeg. En dan krijg je alleen de spullen terug waarvan jij met bonnetjes kunt bewijzen dat je de eigenaar bent. Voor de andere spullen wordt aangenomen dat ze eigendom zijn van je "huisgenoot". Dat komt wel degelijk voor.
Kom maar met een bron dat dit wel degelijk voorkomt. Voorlopig denk ik van niet.
  zondag 21 april 2024 @ 12:09:59 #17
3542 Gia
User under construction
pi_213280297
quote:
5s.gif Op zondag 21 april 2024 11:34 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Met een retour afzender vermelding horen ze toch ook terug te gaan naar de betreffende instantie?
Denk dat ie bedoelt dat dergelijke brieven doorgezet moeten worden naar gemeentes en dat die dit dan moeten onderzoeken. Maar lijkt mij aan de schuldeiser om onderzoek te doen. Een deurwaarder doet sowieso altijd een onderzoek of de betreffende schuldenaar nog op dat adres staat ingeschreven. Als dat zo is, dan is het aan de bewoner om de gemeente te vragen een adresonderzoek te doen.

Je kunt niet zomaar de gemeente opzadelen met elke brief die retour afzender wordt gestuurd, natuurlijk.
pi_213280551
quote:
5s.gif Op zondag 21 april 2024 11:34 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Met een retour afzender vermelding horen ze toch ook terug te gaan naar de betreffende instantie?
Wel de bedoeling maar vaak wordt het random op de envelop geschreven en dan scant de sorteermachine gewoon weer het eerste bestaande adres
  zondag 21 april 2024 @ 12:42:43 #19
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213280648
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 12:09 schreef Document1 het volgende:

[..]
Kom maar met een bron dat dit wel degelijk voorkomt. Voorlopig denk ik van niet.
Geen bron, want dit is in mijn omgeving voorgekomen (en dus is het niet gebeurd ?).

Maar het is een onderdeel van het verhaal als een incassobureau geen contact kan leggen met de debiteur en het bedrag hoog genoeg is om tijd en geld in te steken.

Natuurlijk heeft het incassobureau due diligence gedaan en uitgevonden dat de debiteur nog steeds op dat adres staat ingeschreven. En er zijn stapels aanmaningen verstuurd naar dat adres. Als daarop geen reactie komt, dan zal het incassobureau iemand langsturen, zoals Hathor ook aangeeft, en als die op normale werktijden niemand thuis treft worden ook 's avonds en 's nachts bezoekjes afgelegd om te proberen met de bewoners, en hopelijk dus de debiteur, in contact te komen.

Blijft het onmogelijk om iemand te bereiken, dan zal een deurwaarder worden ingeschakeld, en die zal uiteindelijk een rechtelijk bevel krijgen om eigendommen van de debiteur in beslag te nemen. De rechter zal hierbij toetsen of er door het incassobureau en de deurwaarder voldoende inspanning is verricht om de schuld met de debiteur te vereffenen (dus aanmaningen, aangetekende brieven, bezoeken), en als de rechter daarvan overtuigd is, dan kan de deurwaarder daadwerkelijk onder begeleiding van de politie het pand betreden en bezittingen in beslag nemen, en deze laten veilen.

En dan is het aan de bewoners om maar aan te tonen dat de debiteur daar niet meer woonde, en dat de spullen van de bewoners zijn en niet van de debiteur.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_213280967
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 11:31 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Of je hebt pech, de deurwaarder komt als jij niet thuis bent met de politie, forceert je deur en haalt je huis leeg. En dan krijg je alleen de spullen terug waarvan jij met bonnetjes kunt bewijzen dat je de eigenaar bent. Voor de andere spullen wordt aangenomen dat ze eigendom zijn van je "huisgenoot". Dat komt wel degelijk voor.
Ja zou kunnen. Dan mogen ze de schade vergoeden want je kan mij niet verantwoordelijk houden voor de schulden van een ander.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 21 april 2024 @ 13:13:13 #21
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213281079
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 13:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja zou kunnen. Dan mogen ze de schade vergoeden want je kan mij niet verantwoordelijk houden voor de schulden van een ander.
Daarvoor zou je moeten kunnen bewijzen dat de deurwaarder fout zat. De rechter kwam er inderdaad weer aan te pas, maar die had geen sympathie voor die kennis, omdat die ruimschoots de kans had gehad om de incasso-bureaus en deurwaarder een seintje te geven dat de debiteur er niet meer woonde maar zich niet uitgeschreven had. En dat was echt naar, want het betrof een aantal erfstukken waarvan natuurlijk geen bonnetjes bestonden. Een gevalletje "wie zwijgt, stemt toe".
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 21 april 2024 @ 13:41:04 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213281441
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 13:13 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Daarvoor zou je moeten kunnen bewijzen dat de deurwaarder fout zat. De rechter kwam er inderdaad weer aan te pas, maar die had geen sympathie voor die kennis, omdat die ruimschoots de kans had gehad om de incasso-bureaus en deurwaarder een seintje te geven dat de debiteur er niet meer woonde maar zich niet uitgeschreven had. En dat was echt naar, want het betrof een aantal erfstukken waarvan natuurlijk geen bonnetjes bestonden. Een gevalletje "wie zwijgt, stemt toe".
Tja, nergens op reageren is ook wel dom natuurlijk. Als er tig brieven van incassobureau's en deurwaarders op de mat vallen, dan moeten er toch alarmbellen gaan rinkelen? Dan bel je ze toch even en zeg je dat flappie niet op het adres woont.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 zondag 21 april 2024 @ 14:20:10 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213281944
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 07:06 schreef quirina het volgende:

[..]
Ja dit dus.
Maar de gemeente schrijven de vorige bewoners niet zomaar uit omdat jij er woont. Want die wanbetaler die er voorheen woonde moest dat zelf doen. Schijnbaar heeft hij dat uiteindelijk toch maar gedaan of de gemeente nadat ik aangaf niet gediend te zijn van alle aanmaningen en incassobureaus aan mijn deur steeds.
Dat gaat automatisch na drie maanden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 21 april 2024 @ 14:22:59 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213281983
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 11:31 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Of je hebt pech, de deurwaarder komt als jij niet thuis bent met de politie, forceert je deur en haalt je huis leeg. En dan krijg je alleen de spullen terug waarvan jij met bonnetjes kunt bewijzen dat je de eigenaar bent. Voor de andere spullen wordt aangenomen dat ze eigendom zijn van je "huisgenoot". Dat komt wel degelijk voor.
Dan moet die deurwaarder eerst langs de rechter zijn gegaan. En heeft dan dus foute informatie aan de rechter verschaft.

Dat is niet bepaald goed voor de rest van zijn carrière.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213282200
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:42 schreef mvdejong het volgende:
De rechter zal hierbij toetsen of er door het incassobureau en de deurwaarder voldoende inspanning is verricht om de schuld met de debiteur te vereffenen
Heb een juridische achtergrond en kan je vertellen dat (kanton)rechters in de praktijk hier bijna niet naar kijken en een soort afstempelmachine zijn geworden voor gerechtsdeurwaarders.

Jammer dat dit soort naïviteit nog bestaat na de toeslagenaffaire waar de overheid maar wat deed en rechters het maar goed vonden.
  zondag 21 april 2024 @ 15:12:40 #26
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213282728
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan moet die deurwaarder eerst langs de rechter zijn gegaan. En heeft dan dus foute informatie aan de rechter verschaft.

Dat is niet bepaald goed voor de rest van zijn carrière.
Welke informatie zou fout zijn geweest ? Volgens de administratie van de gemeente woont de debiteur op dat adres, en het gebrek aan reactie van de bewoners, en de onbereikbaarheid in persoon, geeft hem of haar geen reden om aan te nemen dat dat niet het geval zal zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Overall beste user 2022 zondag 21 april 2024 @ 15:30:50 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213282960
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:12 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Welke informatie zou fout zijn geweest ? Volgens de administratie van de gemeente woont de debiteur op dat adres, en het gebrek aan reactie van de bewoners, en de onbereikbaarheid in persoon, geeft hem of haar geen reden om aan te nemen dat dat niet het geval zal zijn.
Die persoon woont er niet. En aangezien de bewoner niet de post van iemand anders MAG openmaken -een rechter gaan niet zeggen dat die de wet maar had moeten overtreden- kan die bewoner ook niet veel. De post retour afzender, berichtje naar de gemeente dat iets niet klopt en that's it.
Het leeghalen van een woning is wel dermate ingrijpend dat degene die dat doet wel eerst goed moet controleren of alles klopt. Hoe ze dat doen is hun probleem. Maar het afschuiven op iemand anders in je reinste flauwekul.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 21 april 2024 @ 15:36:16 #28
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213283012
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die persoon woont er niet. En aangezien de bewoner niet de post van iemand anders MAG openmaken -een rechter gaan niet zeggen dat die de wet maar had moeten overtreden- kan die bewoner ook niet veel. De post retour afzender, berichtje naar de gemeente dat iets niet klopt en that's it.
Het leeghalen van een woning is wel dermate ingrijpend dat degene die dat doet wel eerst goed moet controleren of alles klopt. Hoe ze dat doen is hun probleem. Maar het afschuiven op iemand anders in je reinste flauwekul.
Incasso-bureau en deurwaarder gaan op de gemeentelijke administratie af, tenzij ze signalen krijgen dat die niet klopt. Post retour afzender werkt, want dan gaan ze uitzoeken of dat echt zo is. Maar als je post van een incasso-bureau gewoon weggooit dan vraag je om problemen, die jongens zijn hardnekkig. En de rechter vond ook dat de betreffende kennis het aan zichzelf te wijten had.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_213283031
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 00:16 schreef Fleischmeister het volgende:
Wat niet genoemd wordt is het risico dat je moet opdraaien voor andermans schulden als die mensen nog staan ingeschreven op jouw adres, gerechtsdeurwaarders kijken naar deze inschrijving voordat ze eventueel tot inbeslagname overgaan. Krijg je dus brieven van incassobureau's voor iemand anders, dan moet je al helemaal snel actie ondernemen. Eigenlijk zou je zo'n onderzoek standaard na elke verhuizing moeten laten doen, net zoals je de sloten vervangt.
Brieven openen die niet aan jou gericht zijn is strafbaar.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Overall beste user 2022 zondag 21 april 2024 @ 15:43:48 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213283129
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:36 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Incasso-bureau en deurwaarder gaan op de gemeentelijke administratie af, tenzij ze signalen krijgen dat die niet klopt. Post retour afzender werkt, want dan gaan ze uitzoeken of dat echt zo is. Maar als je post van een incasso-bureau gewoon weggooit dan vraag je om problemen, die jongens zijn hardnekkig. En de rechter vond ook dat de betreffende kennis het aan zichzelf te wijten had.
Als jij je inschrijft als hoofdbewoner komt er een vinkje te staan bij degene die daarvoor hoofdbewoner was als die niet ergens anders is ingeschreven. En dat vinkje wordt na drie maanden veranderd in vertrokken met onbekende bestemming.

Als een deurwaarder met oude informatie naar de rechter stapt is dat de fout van de deurwaarder.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 21 april 2024 @ 15:47:19 #31
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213283189
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als jij je inschrijft als hoofdbewoner komt er een vinkje te staan bij degene die daarvoor hoofdbewoner was als die niet ergens anders is ingeschreven. En dat vinkje wordt na drie maanden veranderd in vertrokken met onbekende bestemming.

Als een deurwaarder met oude informatie naar de rechter stapt is dat de fout van de deurwaarder.
Goed, debiteur wordt, terwijl hij nog op dat adres woont, al maandenlang gestalked door het incasso-bureau. Hij vertrekt en de nieuwe bewoner trekt erin. Dan is er nog 3 maanden tussen het moment van vertrek en de inzet van de deurwaarder waarin dit nog niet duidelijk is.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Overall beste user 2022 zondag 21 april 2024 @ 16:07:49 #32
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213283453
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:47 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Goed, debiteur wordt, terwijl hij nog op dat adres woont, al maandenlang gestalked door het incasso-bureau. Hij vertrekt en de nieuwe bewoner trekt erin. Dan is er nog 3 maanden tussen het moment van vertrek en de inzet van de deurwaarder waarin dit nog niet duidelijk is.
De deurwaarder heeft een gerechtelijk bevel nodig om tot ontruiming over te gaan. Krijgen ze die wachten ze niet drie maanden het uit te voeren. Binnen een paar dagen staan ze er dan. Dat zou dus in jouw scenario betekenen dat de nieuwe bewoner er net zit. Heel erg theoretisch zou het misschien kunnen dat het allemaal net in die twee-drie dagen langs elkaar heenloopt.

Maar ja....

• Bewoner vertrekt met de noorderzon.
• Deurwaarder doet navraag bij GBA (of hoe dat nu weer heet.)
• Nieuwe bewoner trekt in de woning en schrijft zich in. Oude bewoner krijgt een kruisje bij de inschrijving. • Deurwaarder stapt naar de rechter met die ondertussen niet meer kloppende info.
• Rechter zegt ok op basis van foute informatie.

Ik acht de kans erg klein omdat er bij de rechtbanken ook aardige wachttijden zijn. En als de deurwaarder dan eindelijk bij de rechter staat mag je gewoon verwachten dat die vlak voor de zitting nog even de GBA checkt.
En bij vertrek met de noorderzon kan een verhuurder of een bank ook niet direct iets doen. Als je een dag niet bent gezien in de straat zit er niet meteen iemand anders in de woning.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213285162
Als jouw achternaam op het naambordje op je voordeur staat mag een incassobureau er niet in al het om een vorige bewoner gaat. Zelfs de politie werkt hier niet aan mee.
Ze zullen dan verder onderzoek moeten doen.
Dat weet ik nadat ik een keer een incassogorilla aan de deur had te rammen ( voordat ik de deur kon openen ) die dreigende taal uitsloeg dat hij de boel kort en klein kwam slaan. Toen heb ik de politie gebeld ( en mijn buuf gelukkig ook). Was best schrikken.

Het enige wat jij moet doen als huidige bewoner is post retour blijven zenden. Kleine moeite. 1x per week even alles in een brievenbus gooien. En doe navraag bij de verhuurder en gemeente.
pi_213286456
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Brieven openen die niet aan jou gericht zijn is strafbaar.
Gelukkig is dat meestal niet nodig om te zien waar het vandaan komt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')