abonnement Unibet Coolblue
pi_213261935
Hallo,

Ik heb een smalle ruimte die ik zou willen vullen en wel zo dat het dragend wordt.
Bestaat er een spuit schuim die hard genoeg wordt?
pi_213262774
heb je er een foto van? nu snap ik niet wat je bedoelt
pi_213265338
Van een dragende schuim? Nee.

Ik heb een caravan. Normaal is een caravan een verlijmd sandwich paneel van aluminium, (piepschuim) schuim en latten, en dan een hardboard. Bij mij zit er een spouw tussen het aluminium en het schuim van 1,5cm, rond het gat van het dakluik zit wel hout .

Door niet mijn verstand te volgen, maar het advies van de monteur heb ik daar een dak airco op laten leggen. Nu zakt de alu plaat natuurlijk in. Terug geweest naar de monteur, maar die zegt, het kan gewoon, terwijl verschillende oud dealers van dat merk mij aangeven van niet, behalve als het wordt ondersteund.

Monteur wil het niet oplossen, zoals ik het zou willen, een ander type airco of deze ondersteunen. Zelfs niet nu de airco eraf ligt omdat hij kapot was.
Nu dacht ik misschien zou ik er een pur achtig iets in kunnen spuiten dat sterk genoeg is het gewicht van die airco op te vangen.

Echter heb ik inmiddels de monteur gemaild dat ik morgen ochtend het dakluik kom brengen en wil dat hij dat er terug op legt. Dat ik hoop dat we er uit komen met de airco, en zo niet dan verkoop ik hem zelf wel.

Al met al gaat me dat veel geld kosten, maar een lek dak nog meer.
  zaterdag 20 april 2024 @ 14:34:16 #4
459050 SailorP
Oud in een nieuw jasje
pi_213270762
Er zijn wel soorten pur die erg hard worden, h400 lijkt na uitharding op hout qua stijfheid.
pi_213271749
Het lijkt me wel uit te maken of het een stacaravan is of een toercaravan. Als het ding niet met snelheid van zn plek komt dan lijkt mij een plaatje tempex tussen de bestaande isolatie en het alu schuiven wel voldoende extra stevigheid geven. Echter zal die spouw er met een reden zitten dus niet meer opvullen dan er nodig is. In die zin lijkt het opvullen met pur me wel iets om iets langer over na te denken. Het plaatselijk opvullen met een plankje of niet al te grote plaat van 1,5 cm onder de bevestiging lijkt me dan veiliger.

Ik hoop dat je er uit komt met die monteur maar ik zou eerder zelf een oplossing verzinnen en uitvoeren. Hij heeft al gefaald, laat je hem dan verder prutsen?

edit: Oeps, het speelde vandaag al. Hoe is het afgelopen?
pi_213275789
Het dakluik wordt terug gezet. De airco gaat in de kofferbak en op marktplaats. Ik neem mijn verlies.

Mogelijk zou ik nog iets juridisch kunnen doen, maar goed hij is er van overtuigd dat het prima kan en ik niet. Tsjah dan sta je vast.

Ik had gewoon mijn eigen gevoel moeten blijven volgen.

Dus de vraag is eigenlijk niet meer nodig.
Af fabriek werd het opgelost met een plaat die over de gehele breedte vast zit oa de balkjes.
Maar als je dat wilt zal het plafond eruit moeten en daarvoor alle kasten etc etc... dan maak je meer kapot dan goed. Het gat van de airco is 40x40 daar kan niet veel doorheen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')