abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 april 2024 @ 03:48:47 #1
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213255036
quote:
Woordvoerder Israëlisch leger: "Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Israël"


"Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Israël", dat zegt Daniel Hagari, de woordvoerder van het Israëlische leger, in een toespraak op de Israëlische televisie. De laatste dagen heeft Iran meermaals gedreigd met wraakacties voor de Israëlische aanval op de Iraanse ambassade in Damascus in Syrië. Volgens Hagari kan het "uren duren" voor de drones Israël bereiken.

Iraakse veiligheidsdiensten bevestigen aan persagentschap Reuters dat drones vanuit Iran over Irak richting Israël vliegen. Het Iraakse ministerie van Transport kondigt aan dat het luchtruim boven Irak wordt afgesloten voor al het vliegverkeer.
Het Israëlische leger heeft de opdracht gekregen om de drones uit de lucht te schieten, zegt Hagari. Volgens de woordvoerder van het Israëlische leger kan het "uren duren" voor de drones Israël bereiken. Ook het Israëlische luchtruim wordt afgesloten.

Het luchtruim in Jordanië was al afgesloten. De Jordaanse veiligheidsdiensten zouden ook gezegd hebben dat ze klaar zijn om "vliegtuigen of drones" die het vliegverbod schenden te onderscheppen of neer te schieten.

Wat vooraf ging:

Op 1 april lanceerde Israël een aanval op de Iraanse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus. Bij die aanval kwamen 16 mensen - onder wie 2 hooggeplaatste commandanten van de Iraanse Revolutionaire Garde - om het leven.

De Iraanse Ayatollah Ali Khamenei reageerde meteen dat Israël "moet en zal worden gestraft". De afgelopen dagen werd de dreiging vanuit Iran steeds groter. Gisteren zei de Amerikaanse president Biden dat een vergelding "eerder vroeger dan later" zou plaatsvinden.

Het Witte Huis bevestigt de aanval en zegt dat het Israël zal steunen en verdedigen tegen elke Iraanse dreiging. President Biden zit deze namiddag (lokale tijd) samen met zijn veiligheidsadviseurs om de situatie te bespreken.

Eerder vandaag had Biden omwille van de oplopende spanningen in het Midden-Oosten zijn weekendplannen in Delaware al geannuleerd. Hij keerde enkele uren geleden terug richting Washington "voor een spoedoverleg".

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/13/conflict-iran-israel/




twitter


twitter


Steve Aardappelhoofd:
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 19 april 2024 @ 03:54:07 #2
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213255042
twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 19 april 2024 @ 03:55:20 #3
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213255043
twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 19 april 2024 @ 04:21:42 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213255228
Israel notified US that it intended to attack Iran in next 24-48 hours
https://www.timesofisrael(...)-24-48-hours-report/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 19 april 2024 @ 07:18:14 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213255272
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213255276
It giet oan!
  vrijdag 19 april 2024 @ 07:19:15 #8
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213255277
Nou daar gaan we.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 19 april 2024 @ 07:21:04 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213255282
Nou, aanval achter de rug. Nu nog even wachten op een passief-agressieve 'the matter can be deemed concluded' en we zijn klaar :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 19 april 2024 @ 07:25:32 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213255302
Van harte!

twitter
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!fotograaf vrijdag 19 april 2024 @ 07:28:48 #11
842 Zorro
Z
pi_213255308
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 07:25 schreef heywoodu het volgende:
Van harte!

[ x ]
Nou, dan wil ik hierbij de man hatelijk feliciteren!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_213255323
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 07:21 schreef heywoodu het volgende:
Nou, aanval achter de rug. Nu nog even wachten op een passief-agressieve 'the matter can be deemed concluded' en we zijn klaar :+
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 19 april 2024 @ 07:33:09 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213255329
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 07:31 schreef oblo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ach, als Iran zo druk bezig is om te ontkennen dat het allemaal serieus was is dat in principe wel een goed teken natuurlijk, dat zal voor hun de manier zijn om geen tegenaanval te 'moeten' plaatsen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213255362
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 07:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ach, als Iran zo druk bezig is om te ontkennen dat het allemaal serieus was is dat in principe wel een goed teken natuurlijk, dat zal voor hun de manier zijn om geen tegenaanval te 'moeten' plaatsen.
Precies, lijkt me een goede ontwikkeling. Vooralsnog wijst alles er op dat escalatie niet op de agenda staat. Alleen Australië roept burgers op om Israël te verlaten: https://www.smartraveller(...)estinian-territories
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 19 april 2024 @ 07:42:41 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213255366
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 07:41 schreef oblo het volgende:

[..]
Precies, lijkt me een goede ontwikkeling. Vooralsnog wijst alles er op dat escalatie niet op de agenda staat. Alleen Australië roept burgers op om Israël te verlaten: https://www.smartraveller(...)estinian-territories
Tja, ik snap sowieso oprecht niet waarom je in de huidige tijd als toerist naar dat hele gebied zou gaan, van Israël tot Iran en alles er tussenin en omheen..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 19 april 2024 @ 07:43:05 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213255368
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 april 2024 07:28 schreef Zorro het volgende:

[..]
Nou, dan wil ik hierbij de man hatelijk feliciteren!
Kreeg van Israel al een kadootje vannacht.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_213255408
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 07:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Tja, ik snap sowieso oprecht niet waarom je in de huidige tijd als toerist naar dat hele gebied zou gaan, van Israël tot Iran en alles er tussenin en omheen..
Tel Aviv is lekker rustig in ieder geval.
pi_213255416
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 07:25 schreef heywoodu het volgende:
Van harte!

[ x ]
De man is twee maanden terug van Facebook en Instagram gegooid vanwege pro-Hamas-berichten ( :') ) dus waarschijnlijk leest hij de felicitaties niet.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 19 april 2024 @ 07:51:02 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213255419
twitter
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_213255798
quote:
De prijs van terughoudendheid
In de nasleep van de Iraanse aanval verwacht de hele wereld terughoudendheid van Israël. Daarom is dit het moment voor Jeruzalem om vrijheid van handelen op een van twee andere fronten te eisen: in Gaza of in Zuid-Libanon.

https://niw.nl/de-prijs-van-terughoudendheid/
quote:
Confrontatie met Iran: wie heeft er gewonnen?
Het Westen houdt vooral van passieve en zwakke Joden

https://opiniez.com/2024/(...)nnen/vrosenthal2023/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213255900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 07:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Tja, ik snap sowieso oprecht niet waarom je in de huidige tijd als toerist naar dat hele gebied zou gaan, van Israël tot Iran en alles er tussenin en omheen..
Sowieso snap ik het niet. Israëliërs zijn onvriendelijk als de pest, er zijn leukere landen in de wereld om te vertoeven.
pi_213255930
Beide landen doen dus net of er niks is voorgevallen en over tot de orde van de dag of..?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213256027
Tijd voor speculatie...

Iran lanceerde zijn aanval voor de show, om de rest van de wereld hun cojones te laten zien.
Israël heeft die behoefte niet, dus heeft wellicht een kleinschalige maar supereffectieve aanval uitgevoerd op Irans nucleaire faciliteiten? Dus geen grote vuurballen voor op TV, maar *pats* zo, jullie nucleaire programma is weer 10 jaar teruggezet. :)
Intolerant voor intolerantie
pi_213256067
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 08:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Die 2e :X
Ja, daarom steunt het westen Israel vast al tientallen jaren met miljarden aan wapens en vinden we het niet erg dat ze al een paar decennia als een soort Rusland telkens kleine stukjes Palestinawestbank inpikken zonder echte repercussies. Omdat we van zwakke Joden houden :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213256079
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 09:07 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Die 2e :X
Ja, daarom steunt het westen Israel vast al tientallen jaren met miljarden aan wapens en vinden we het niet erg dat ze al een paar decennia als een soort Rusland telkens kleine stukjes Palestina inpikken zonder echte repercussies. Omdat we van zwakke Joden houden :')
"Palestina"...?
Intolerant voor intolerantie
pi_213256104
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 09:08 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
"Palestina"...?
Westbank :@
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213256153
Slappe hap zeg
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213256217
Die 400sec. voor een tegenaanval zijn inmiddels verstreken. Zou Iran dan gejokt hebben?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 19 april 2024 @ 09:23:02 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213256231
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 08:48 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Sowieso snap ik het niet. Israëliërs zijn onvriendelijk als de pest, er zijn leukere landen in de wereld om te vertoeven.
Nou ja, vanuit historisch perspectief en de interesse daarin snap ik wel dat die hele regio ontzettend aantrekkelijk is, qua beschaving is daar natuurlijk gigantisch veel meer geschiedenis dan hier in West-Europa. Maar in de huidige tijden...neuh :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213256820
Het lijkt op dit moment mee te vallen qua escalatie maar man man man... wat onnodig weer dit van Israël. Ze spelen met vuur :r
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213256922
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 09:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, vanuit historisch perspectief en de interesse daarin snap ik wel dat die hele regio ontzettend aantrekkelijk is, qua beschaving is daar natuurlijk gigantisch veel meer geschiedenis dan hier in West-Europa. Maar in de huidige tijden...neuh :P
Gigantisch veel meer of gewoon langer geleden?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213256955
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 07:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Kreeg van Israel al een kadootje vannacht.
Had liever een persoonlijke overhandiging gezien als met die Hamas sjeik in die rolstoel destijds _O_
Rechtstreeks op schoot geleverd _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213257150
Hoe fucking durven ze zonder mij te beginnen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213257153
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 10:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het lijkt op dit moment mee te vallen qua escalatie maar man man man... wat onnodig weer dit van Israël. Ze spelen met vuur :r
:D
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 april 2024 10:22 schreef Ali_boo het volgende:
Hoe fucking durven ze zonder mij te beginnen
_O-
Intolerant voor intolerantie
pi_213257197
ISRAELI STRIKES ON IRAN

- Explosions reported in Isfahan Province in Central Iran

- Near-simultaneous reports of blasts in Iraq and southern Syria

- US official confirms to ABC News that Israel carried out strike inside Iran

- Iranian state-linked media confirm explosion in Isfahan

- Significant re-routing of commercial planes amid closure of key parts of Iranian airspace

- Oil price surges by nearly 4% amid concerns of further escalation
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213257325
3D chess?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213257333
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 19 april 2024 @ 10:33:33 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213257336
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 10:14 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Gigantisch veel meer of gewoon langer geleden?
Beiden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213257547
Iran is de aanval aan het downplayen omdat ze niet durven terug te slaan.
pi_213257564
Amerikaanse senator die de rules based order promoot be like

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213257678
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 10:57 schreef Mylene het volgende:
Iran is de aanval aan het downplayen omdat ze niet durven terug te slaan.
denk meer dat ze nu beseffen dat israel direct aanvallen geen zin heeft, aangezien ze geen schade kunnen doen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_213257707
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 10:33 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Dat zou wel interessant zijn. Een heel groot gedeelte van de bevolking is namelijk ook tegen het Iraanse regime
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_213257797
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:10 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat zou wel interessant zijn. Een heel groot gedeelte van de bevolking is namelijk ook tegen het Iraanse regime
Strategische move

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213257832
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:16 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Strategische move

[ x ]
Dat kan, maar ik doel op de claim dat de drones van binnen Iran opgestegen zijn. Waarschijnlijker is dat de AA van Iran gewoon ruk is, maar dat terzijde
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_213257855
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 10:59 schreef egayalS het volgende:
Amerikaanse senator die de rules based order promoot be like

[ x ]
Icecrown Citadel officials?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213257990
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:16 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Strategische move

[ x ]
Dat is hun variant op de "raket op een zwembad" lijkt het.

Nu maar hopen dat het voorlopig even over is.
pi_213258100
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 08:48 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Sowieso snap ik het niet. Israëliërs zijn onvriendelijk als de pest, er zijn leukere landen in de wereld om te vertoeven.
:') En Nederlanders zijn gierig en eten de hele dag kaas met kloppen aan en tulpen om de nek. w/
pi_213258219
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:39 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
:') En Nederlanders zijn gierig en eten de hele dag kaas met kloppen aan en tulpen om de nek. w/
Kaas heeft nooit klompen aan of tulpen om de nek :{w (vooral omdat kaas geen nek heeft)
Intolerant voor intolerantie
pi_213258370
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Kaas heeft nooit klompen aan of tulpen om de nek :{w (vooral omdat kaas geen nek heeft)
Interpunctie... Zo belangrijk :D :Y


Hier een 'sorry' voor/van de echte Nederlander. *O*
pi_213258767
Ik bemerk nu toch wel bij beide partijen de drang om dit conflict verder te laten voor wat het is. Zowel Israël als Iran krijgen niet heel veel steun vanuit het buitenland. Iran zal bovendin wel weten dat ze niet sterk genoeg zijn.
Mja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')