abonnement Unibet Coolblue
pi_213247057
Kijk, dit trekt de aandacht niewaar? *) Bij het begin van de coronapandemie, zo rond maart 2020, kwam het advies “ga buiten wandelen!” Dus dat ben ik maar gaan doen. Dag in, dag uit, elk straatje in de wijk, en de volgende wijk. En dan zie je her en der weleens een muntje liggen. En die stop je dan thuis in een potje, en je denkt er verder niet te veel bij na. Tot je een keer een biljet vindt en later nog een muntje of wat. Dan denk je: dit is best leuk, ik kan dit weleens in een Excelsheet gaan bijhouden *O* zoals immers half fok! van alles in Excelsheets bijhoudt. En vanaf dat moment ga je ook niet meer de deur uit zonder actief te zoeken naar geld.

En op een gegeven moment heb je 25 stukken geld gevonden en wordt het tijd om er een topic over te openen. Dat moment is nu aangebroken.

Zeg Fles, hoeveel heb je inmiddels al gevonden in de afgelopen vier jaar?
Ik heb bij 23 verschillende vondsten 23 muntjes en twee biljetten gevonden met een totale waarde van ¤64,04. Bij twee gelegenheden heb ik twee muntjes tegelijk gevonden, vandaar.



Oh wauw, netjes! En wat zijn de beste plekken?
Moeilijk te zeggen, maar je vindt sowieso het vaakst wat op plekken waar je het vaakst komt. Verder op plekken die best logisch zijn: rondom allerlei betaalautomaten (parkeermeters, treinstations etc) en ook horecaterrassen en de markt zijn bovengemiddeld vruchtbare plekken.

Welk muntje vind je het vaakst? En welk het minst?
Zowel de 5 als de 50 cent heb ik nu allebei vijf keer gevonden. Afgelopen week heb ik op vakantie in Kroatië voor het eerst een losse cent gevonden (nota bene vlak naast me, op een terras waar ik al twee uur zat) en nu mis ik van de muntjes alleen de 1 en 2 Eurostukken nog.



En die buitenlandse muntjes? Ik zie daar ook wat Engels en Noors spul liggen?
Klopt ja. Die wissel ik om naar Euro's, zo veel mogelijk met behoud van zowel de waarde als het aantal muntjes. Tot op heden gaat dat probleemloos: 2 Engelse Pence is ongeveer 2 Eurocent en 1 Noorse Kroon is ongeveer 10 Eurocent. En wanneer dat een "probleem" zou gaan worden, nou dat zien we tegen die tijd wel weer. De kans daarop is niet groot genoeg om me daar nu al druk over te maken :D

En laat je ook weleens wat liggen als je het vindt?
Soms. Als het echt midden in de drek ligt of zo. Dan kijk ik wat het is en stop ik thuis een ander muntje van dezelfde waarde in de pot. Laatst in België stond ik op een perron op station Antwerpen-Berchem en zag ik 10 cent liggen op een dwarsligger van de spoorrails. Daar kun je natuurlijk niet bij. Toen heeft @liesje1979 voor een vervangend dubbeltje gezorgd :D Maar het is dus niet zo dat ik een bepaalde ondergrens hanteer.



Heb je niet heel veel false positives?
Je ziet heel snel of iets net niet de juiste vorm, grootte of kleur heeft. Wat je heel veel tegenkomt is kauwgom, in bepaalde buurten korstmos, en verder bierdopjes en in de eerste maanden van het jaar veel van die kartonnen vuurwerkrondjes. De ervaring leert dat die na maart goeddeels vergaan zijn. Bovendien vallen ze snel af omdat er een gaatje in het midden zit (maar ja, in die Noorse Kroon ook..). Met die vuurwerkrondjes is het natuurlijk wel zo dat als je er eentje ziet, je erop kunt rekenen dat er nog honderd vlakbij liggen. Dus beter even doorlopen dan :D Verder kom ik steeds vaker knoopcelletjes tegen, van die CR2032 horlogebatterijtjes. Alleen die glimmen in de verkeerde kleur natuurlijk.

Wanneer stop je ermee en wat ga je met het geld doen?
Daar heb ik nog niet over nagedacht :D

Vind jij ook weleens geld op straat? En wil je er wat over kwijt? Dat kan hier! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 18 april 2024 @ 12:10:10 #2
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213247228
Wow 50 euro vinden. Wat een droom.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_213247288
quote:
6s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:


Vind jij ook weleens geld op straat? En wil je er wat over kwijt? Dat kan hier! *O*
Ik doe dit ook sinds de corona , zag een filmpje van iemand uit New York die dat deed en sindsdien doe ik het ook als ik ga wandelen

Ik ga niet bewust op zoek als in dat ik daarvoor naar buiten ga, maar als ik naar de winkel loop of de hond uit laat let ik extra op

In winkelwagentjes vond je vroeger vaak 50 cent muntjes, dat is helaas niet meer zo vaak



Dit is mijn buit tot nu toe
pi_213247295
Holy shit dude _O_ Ik woon niet in de beste buurt zo te zien :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  roze donderdag 18 april 2024 @ 13:33:56 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213248103
Ik let niet goed genoeg op zo te zien.
Your beauty never ever scared me.
pi_213248565
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:18 schreef BiftekiMetFeta het volgende:

[..]
Ik doe dit ook sinds de corona , zag een filmpje van iemand uit New York die dat deed en sindsdien doe ik het ook als ik ga wandelen

Ik ga niet bewust op zoek als in dat ik daarvoor naar buiten ga, maar als ik naar de winkel loop of de hond uit laat let ik extra op

In winkelwagentjes vond je vroeger vaak 50 cent muntjes, dat is helaas niet meer zo vaak

[ link | afbeelding ]

Dit is mijn buit tot nu toe
Okee maar je doet niet een Excelletje of zo dus?

Enneh dat Engelse tientje is niet meer geldig volgens mij :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_213251480
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:33 schreef Ama het volgende:
Ik let niet goed genoeg op zo te zien.
Ik loop dus echt heel veel buiten, maar ik vind nooit zelden wat :')

Heel lang geleden eens 3 briefjes van 50 in elkaar gevouwen achter een bankje gevonden. Denk uit iemands broekzak gevallen. Maar dat is zeker 20 jaar geleden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_213251891
Ik heb dit ook een paar jaar bijgehouden. Beste jaar was over de 150 euro, gemiddeld tegen de 100 euro per jaar. Ik houd het al een paar jaar niet meer bij maar je vindt helaas tegenwoordig ook steeds minder omdat fysiek geld er steeds minder is in de maatschappij.
pi_213252788
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Okee maar je doet niet een Excelletje of zo dus?

Enneh dat Engelse tientje is niet meer geldig volgens mij :{
Uuh nee, dit is over de afgelopen 4 jaar verzameld en gaat in een zak

Ik hoop ooit 450 euro te bereiken
pi_213252869
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:54 schreef BiftekiMetFeta het volgende:

[..]
Uuh nee, dit is over de afgelopen 4 jaar verzameld en gaat in een zak

Ik hoop ooit 450 euro te bereiken
Echt fantastisch _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_213269067
quote:
6s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatst in België stond ik op een perron op station Antwerpen-Berchem en zag ik 10 cent liggen op een dwarsligger van de spoorrails. Daar kun je natuurlijk niet bij. Toen heeft @:liesje1979 voor een vervangend dubbeltje gezorgd :D

[ afbeelding ]
Aanvulling op dit: We hebben daar nog even op het perron staan overleggen om het met een stuk touw en een magneet te proberen (beide aan boord *) ) maar dat hebben we maar niet gedaan omdat de trein er bijna aan kwam. Uiteindelijk maar goed ook: de geelkoperen muntjes zijn niet magnetisch. De roodkoperen (1, 2, 5 ct) en de bimetalen (1 en 2 Euro) wel. Weten we dat ook weer. Had ik daar anders mooi voor Jan met de Korte Lul staan hengelen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_213271179
Zijn jullie geen zakkenrollers? Want briefjes geld echt nog nooit zien liggen :D En wandel toch wel graag door de wijk heen.
pi_213271271
Laatste keer dat ik hier bij een wandeling geld vond zat er een complete portemonnee omheen.
Als ik het me goed herinner zaten er 3 briefjes van ¤50,-
En ook rijbewijs ofzo, in elk geval iets met een naam. Een internetspeurtochtje leverde een vast telefoonnummer; het antwoordapparaat een mobiel nummer en toen ze eindelijk terugbelde kregen we het adres en hebben we de portemonnee met alle inhoud door de brievenbus gedaan.
Dat was een leuk verzetje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 20 april 2024 @ 15:33:46 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213271281
Mijn neefje had een jong kauwtje gered van de kat. Na vlot herstel trainde hij Arend :') om muntjes te brengen voor voer. Leverde behoorlijk wat muntjes op. Genoeg om softijs te halen.
Op een dag kwam Arend niet meer thuis. :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 20-04-2024 15:39:05 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_213271361
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 15:33 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn neefje had een jong kauwtje gered van de kat. Na vlot herstel trainde hij Arend :') om muntjes te brengen voor voer. Leverde behoorlijk wat muntjes op. Genoeg om softijs te halen.
Op een dag kwam Arend niet meer thuis. :'(
Iemand anders ijs gunnen is iets heel guls :T
  Moderator zaterdag 20 april 2024 @ 16:03:40 #16
42184 crew  DaMart
pi_213271559
Lang geleden eens een briefje van 100 gulden gevonden tijdens een wandeling in de duinen. Meteen een computerspel mee gekocht toen.

quote:
3s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Aanvulling op dit: We hebben daar nog even op het perron staan overleggen om het met een stuk touw en een magneet te proberen (beide aan boord *) ) maar dat hebben we maar niet gedaan omdat de trein er bijna aan kwam. Uiteindelijk maar goed ook: de geelkoperen muntjes zijn niet magnetisch. De roodkoperen (1, 2, 5 ct) en de bimetalen (1 en 2 Euro) wel. Weten we dat ook weer. Had ik daar anders mooi voor Jan met de Korte Lul staan hengelen :')
Er lag ook nog 15 cent naast, of doen ze daar bij de zuiderburen niet aan? :D
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_213271751
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 16:03 schreef DaMart het volgende:
Er lag ook nog 15 cent naast, of doen ze daar bij de zuiderburen niet aan? :D
Geen idee eigenlijk. Die laat ik in NL meestal wel liggen voor de zwervers trouwens. Behalve als ze het in mijn eigen tuin gooien, dan heet het gewoon opruimen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_213271849
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 15:21 schreef StevenHyde het volgende:
Zijn jullie geen zakkenrollers? Want briefjes geld echt nog nooit zien liggen :D En wandel toch wel graag door de wijk heen.
Oh ja stiekem wel. He, verlul ik me toch weer. Dom dom dom.

:D

Nou ik zie er dus twee in vier jaar tijd. Dat houdt ook niet over :') Misschien woon je gewoon niet in de goeie wijk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_213272027
quote:
81s.gif Op zaterdag 20 april 2024 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh ja stiekem wel. He, verlul ik me toch weer. Dom dom dom.

:D

Nou ik zie er dus twee in vier jaar tijd. Dat houdt ook niet over :') Misschien woon je gewoon niet in de goeie wijk :P
:D Ja ik woon in een dorp. Daar zal men krenteriger zijn en beter op het geld letten denk ik. Maar ga voortaan beter opletten iig ;)
pi_213288846
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 19:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik loop dus echt heel veel buiten, maar ik vind nooit zelden wat :')
Misschien dat dit topic hielp, maar ik vond echt net een briefje van vijf op de grond in de fietsenstalling van het station.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 22 april 2024 @ 11:27:06 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213291526
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 22:16 schreef Isabeau het volgende:
Misschien dat dit topic hielp, maar ik vond echt net een briefje van vijf op de grond in de fietsenstalling van het station.
Kijk dan _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 22 april 2024 @ 16:12:59 #22
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_213293728
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 15:21 schreef StevenHyde het volgende:
Zijn jullie geen zakkenrollers? Want briefjes geld echt nog nooit zien liggen :D En wandel toch wel graag door de wijk heen.
Ik vond een keer 200 euro op een festival, cuff me.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_213294125
quote:
6s.gif Op maandag 22 april 2024 16:12 schreef RockNijntje het volgende:

[..]
Ik vond een keer 200 euro op een festival, cuff me.
Ok ok, maar als ik zelfs een avondje alcohol en/of drugs zou nemen dan zou ik zelf ook wel geld kunnen verliezen ;)
  maandag 22 april 2024 @ 17:09:04 #24
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_213294333
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 16:54 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Ok ok, maar als ik zelfs een avondje alcohol en/of drugs zou nemen dan zou ik zelf ook wel geld kunnen verliezen ;)
Nou, als je in 2011 een dagje op Werchter was en je 200 euro verloren bent dan laat het maar weten :+
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  maandag 22 april 2024 @ 19:08:24 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213295533
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2024 17:09 schreef RockNijntje het volgende:

[..]
Nou, als je in 2011 een dagje op Werchter was en je 200 euro verloren bent dan laat het maar weten :+
Ja ik! :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_213298216
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2024 17:09 schreef RockNijntje het volgende:

[..]
Nou, als je in 2011 een dagje op Werchter was en je 200 euro verloren bent dan laat het maar weten :+
Haha nee ben ik te eerlijk voor
pi_213298252
Ooit een Nokia gevonden in de botsauto's mooi verpatst.
  dinsdag 23 april 2024 @ 00:37:20 #28
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_213298331
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2024 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja ik! :+
Bedankt voor het laten weten.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_213298776
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:33 schreef Ama het volgende:
Ik let niet goed genoeg op zo te zien.
same

heel heeel vroeger wel eens bij de buurtsuper een geeltje gevonden :Y
pi_213315281
After dinner walk *O* + ¤ 0,05 *)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 april 2024 @ 18:49:59 #31
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_213315340
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2024 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
After dinner walk *O* + ¤ 0,05 *)

[ afbeelding ]
Yaaaasss queen! Of eigenlijk meer princess.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  zaterdag 1 juni 2024 @ 11:25:58 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213752593
Maar even wat maandrapportages. Het gaat lekker dit jaar.

Januari: 1 dag - 1 vondst - 1 muntje - ¤ 0,50
Februari: 3 - 4 - 5 - ¤ 0,87
Maart: 2 - 2 - 2 - ¤ 0,30
April: 4 - 4 - 4 - ¤ 0,13
Mei: 3 - 3 - 3 - ¤ 0,56

2024 tot nu toe: 13 - 14 - 15 - ¤ 2,36

Nog steeds geen enkel 1- of 2- Euro stuk gevonden. Het moet ooit een keer gebeuren zou je zeggen!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 23 juni 2024 @ 19:44:26 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214025274
Voor de meeschrijvers thuis: Juni is alweer de vijfde kalendermaand op rij dat ik meer dan één keer geld vind :9

Twee weken geleden:



Gisteren in Duitsland:



Small step for man, but giant leap for moneykind *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214253460
En vandaag alweer het tweede muntje van de maand. Weer een stuiver, die gaan hard de laatste tijd. Pas de tweede vondst ooit in zone 4 (in alle andere zones had ik al minstens 5 vondsten).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarmee is juli niet alleen de zesde kalendermaand op rij met meer dan één vondst, het is ook de vroegste dag in de maand voor de tweede vondst. Immers, de maand is nog niet op de helft *O* #sportvanmaken #gamification *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')