That's the spirit.quote:
Je hebt altijd de Toto goed ?quote:Op donderdag 18 april 2024 09:44 schreef qajariaq het volgende:
Als de uitslag toch al bekend is dan kunnen we die spelen ook wel overslaan lijkt mij.
Realistisch heet dat.quote:
De kans dat het precies uitkomt is inderdaad minimaal. Ga door zo.quote:
Ja, net als de vorige OS spelen bedoel je, toen er na een week al een topic werd geopend hoe het de grootste deceptie ooit zou worden wat eindigde in een recordaantal medailles?quote:
Was vorige spelen een skateboardster die mondiaal best hoog stond en toen door positieve cojona test niet mee kon doen. Breakdancen niemand volgens mijquote:Op donderdag 18 april 2024 10:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik weet te weinig van de meeste sporten om hier iets over te zeggen.
Doen we nog mee met al die nieuwe sporten zoals skaten (lol) en breakdance?
Noem even wat voorbeelden met medailles die niet realistisch zijn en waarom?quote:
Ook gewoon met medaillekansen, op de Europese Spelen vorig jaar versloeg ze bijvoorbeeld nog de wereldkampioene.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:26 schreef Fok-it het volgende:
BREAKDANCE
India Sardjoe - B-Girls
Oh we hebben wel een breekdanser
Het is gewoon een irrationele aversie tegen Nederlandse sporters die heel veel mensen hebben, je ziet het nu ook weer met het EK waar het Nederlands elftal ofwel qua niveau ofwel qua individuen zoveel mogelijk omlaag gehaald wordt.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Noem even wat voorbeelden met medailles die niet realistisch zijn en waarom?
Bij Bol moeten we afwachten of Sydney de 400m horden loopt.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou moet gezegd worden dat zo'n sentiment als 'het zal wel matig worden, alles gaat kut' bijna standaard in bijna alle landen lijkt te leven onder bepaalde mensen. "Typisch Canadees, weer een 4e plek", "de Italianen falen weer eens", "wéér een mislukte kwalificatie voor de Fransen", etc.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is gewoon een irrationele aversie tegen Nederlandse sporters die heel veel mensen hebben, je ziet het nu ook weer met het EK waar het Nederlands elftal ofwel qua niveau ofwel qua individuen zoveel mogelijk omlaag gehaald wordt.
Elk ander kikkerlandje op de wereld zou alleen maar trots zijn op de mogelijkheid mondiaal tussen de grote spelers te kunnen staan behalve wij
Ik zie eigenlijk niemand een massasprint winnen daar tijdens de Spelen, gezien het parcours.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Bij Bol moeten we afwachten of Sydney de 400m horden loopt.
Van der Poel zie ik geen massasprint winnen op de Champselyssee.
Mannenhockeygoud is ook nog maar de vraag.
Doet die niet mee voor India?quote:Op donderdag 18 april 2024 10:26 schreef Fok-it het volgende:
BREAKDANCE
India Sardjoe - B-Girls
Oh we hebben wel een breekdanser
Eigenlijk is iedere prognose voor de wegkoers bij zowel mannen als vrouwen totaal nutteloos. Dat is zo'n unieke situatie, daar valt geen touw aan vast te knopen. Nu is Nederland bij de vrouwen in de breedte zo absurd veel beter dan de rest, dat goud waarschijnlijker is dan brons, m.i.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker. Alleen moet je natuurlijk íemand noemen als je zo'n 1-2-3-voorspelling maaktquote:Op donderdag 18 april 2024 15:42 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Eigenlijk is iedere prognose voor de wegkoers bij zowel mannen als vrouwen totaal nutteloos. Dat is zo'n unieke situatie, daar valt geen touw aan vast te knopen.
Ik vind het voorspelde zwemgoud voor Schouten en vooral het zilver voor de 4x100 vrij estafette een beetje te optimistisch. Gracenote heeft kennelijk heel veel waarde gehecht aan de uitslag van het laatste WK in Doha, waar bijna alle toppers ontbraken.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Bij Bol moeten we afwachten of Sydney de 400m horden loopt.
Van der Poel zie ik geen massasprint winnen op de Champselyssee.
Mannenhockeygoud is ook nog maar de vraag.
Nu haalt Canada wel écht bovenmatig veel derde en vierde plaatsenquote:Op donderdag 18 april 2024 10:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou moet gezegd worden dat zo'n sentiment als 'het zal wel matig worden, alles gaat kut' bijna standaard in bijna alle landen lijkt te leven onder bepaalde mensen. "Typisch Canadees, weer een 4e plek", "de Italianen falen weer eens", "wéér een mislukte kwalificatie voor de Fransen", etc.
Mensen zijn overal zo pessimistisch ingesteld.
Het is allemaal wel realistisch. Maar realistisch is ook dat het niet altijd allemaal goed valt. Ik denk dat je met 15 keer goud al heel blij mag zijn:quote:Op donderdag 18 april 2024 10:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net zoals het realistisch is dat sommige van de niet-genoemde medailles er wél één wordenquote:Op woensdag 24 april 2024 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is allemaal wel realistisch. Maar realistisch is ook dat het niet altijd allemaal goed valt. Ik denk dat je met 15 keer goud al heel blij mag zijn:
Haha, ik verwacht met kleine teams en dat parcours wel een erg mooie koersquote:Op donderdag 18 april 2024 10:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk niemand een massasprint winnen daar tijdens de Spelen, gezien het parcours.
Duitsland?quote:Op donderdag 18 april 2024 18:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederland wordt zesde achter GB, Frankrijk, Japan, China en de VS.
Die worden 8e oidquote:
Gracenote voorspelt o.a. 3x zwemgoud en goud voor Bol, tsja. Lekker lineair altijdquote:Op zaterdag 29 juni 2024 07:36 schreef kilon het volgende:
Ik zie het allemaal niet zo rooskleurig als Gracenote, maar een verbetering van Sydney qua gouden medailles moet kunnen.
Ik volg het zeilen niet echt, maar verwacht minder succes bij het (baan)wielrennen, zie geen goud bij atletiek behaald worden en voor Schouten is een medaille haalbaar maar goud verre van zeker.
Maar ik laat me graag verrassen. Dat is toch het leukste van sport, de onvoorspelbaarheid. Vooral als dat gunstig uitpakt voor Nederland uiteraard.
Zou een wonder zijn als dit het wordt, zitten nogal wat onzekere medailles tussen. Al heb je ook altijd nog wel ergens een verrassing.quote:NEDERLANDSE GOUDEN MEDAILLES VOLGENS GRACENOTE
Femke Bol - 400 meter horden (atletiek)
Anouk Vetter - Zevenkamp (atletiek)
Mathieu van der Poel - Wegwedstrijd (wielrennen)
Teamsprint mannen (baanwielrennen)
Harrie Lavreysen - Keirin, sprint (baanwielrennen)
Jan-Willem van Schip en Yoeri Havik - Madison (baanwielrennen)
Hockeymannen
Hockeyvrouwen
Sharon van Rouwendaal - 10 kilometer (open waterzwemmen)
Twee-zonder vrouwen (roeien)
Dubbel vier mannen (roeien)
Skiff vrouwen (roeien)
Floris van der Werken en Bart Lambriex - 49er (zeilen)
Anette Duetz en Odile van Aanholt - 49er FX (zeilen)
Luuc van Opzeeland - IQFoil (zeilen)
Tes Schouten - 200 meter schoolslag (zwemmen)
Ja, de kans dat exact dit alle gouden medailles worden is natuurlijk wel echt nihil, maar goed, dat zal Gracenote zelf ook weten. Ze moeten op elk onderdeel immers íemand invullen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:19 schreef Em31 het volgende:
Hier de hele lijst:
[..]
Zou een wonder zijn als dit het wordt, zitten nogal wat onzekere medailles tussen. Al heb je ook altijd nog wel ergens een verrassing.
We kunnen ook goud winnen op nummers die hier niet tussen staan, dat er zoveel verkeerd valt en er tegelijkertijd niks ''onze'' kant op valt lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 30 juni 2024 16:09 schreef Cavalier het volgende:
Zou ook zomaar 7x goud kunnen worden. Of ben ik dan te pessimistisch?
Dat zou wel tegenvallend zijn, maar als alles precies verkeerd valt (lees: roeien loopt niet en bij de rest halen we echt alleen de “zekerheidjes”) dan kan dat gebeuren ja.quote:Op zondag 30 juni 2024 16:09 schreef Cavalier het volgende:
Ja, zo’n blinde Y/N voorspelling heeft een vrij hoge foutmarge. Zeker als je een Bol onironisch op goud zet.quote:Op maandag 1 juli 2024 08:34 schreef OmniRocket het volgende:
De voorspelling bij Tokyo: 13 goed, 35 fout en 23 niet voorspeld:
OS / Gracenote voorspelde medailles
of een chute van Lavreysenquote:Op maandag 1 juli 2024 08:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zou wel tegenvallend zijn, maar als alles precies verkeerd valt (lees: roeien loopt niet en bij de rest halen we echt alleen de “zekerheidjes”) dan kan dat gebeuren ja.
Vetter, Hockeymannenquote:Op maandag 1 juli 2024 08:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, zo’n blinde Y/N voorspelling heeft een vrij hoge foutmarge. Zeker als je een Bol onironisch op goud zet.
Sowieso vijf gouden roeimedailles, hockeyvrouwen en Van Opzeeland zet de traditie van Van Rijsselberghe en Badloe voort.quote:Op zondag 30 juni 2024 16:09 schreef Cavalier het volgende:
Ohw oké, wist niet dat die gouden medailles al zeker zijn. Dat geeft wel een ander beeld ja.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Sowieso vijf gouden roeimedailles, hockeyvrouwen en Van Opzeeland zet de traditie van Van Rijsselberghe en Badloe voort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |