abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213272331
Hebben ze nog ruimte op de verpakking dan? Naast alle keurmerken en rode of groene plaatjes moet er denk ik ook nog wel ruimte overblijven om op te kunnen scheppen over welke ingrediënten er allemaal -niet- in de verpakking zitten. Dat lijkt tegenwoordig interessanter te zijn dan wat er wel in zit.
Conscience do cost.
pi_213272375
quote:
8s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:41 schreef ems. het volgende:
Hebben ze nog ruimte op de verpakking dan? Naast alle keurmerken en rode of groene plaatjes moet er denk ik ook nog wel ruimte overblijven om op te kunnen scheppen over welke ingrediënten er allemaal -niet- in de verpakking zitten. Dat lijkt tegenwoordig interessanter te zijn dan wat er wel in zit.
Het is ook wel slim, door de CO2 vermelding leidt het af van de hoeveelheid water die er nodig was, de uitgestoten stikstof en methaan en hoeveel onderbetaalde slaven er op het land werkten ;)
pi_213272587
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, dat is duidelijk.

Als er toen mensen hadden bestaan hadden we verder landinwaarts gewoond.
Maar we wonen niet verder landinwaarts, ergo: we kunnen die zeespiegelstijging niet zo geweldig aan.

Nog los van de gevolgen van klimaatverandering op de bestaande flora en fauna.

Maar goed, ik weet dat het je hobby is om dit te bagatelliseren met verhalen over een ver verleden toen er nog geen mensen waren.
Ja, 300 miljoen jaar geleden bestond Amsterdam inderdaad nog niet. Derhalve ook niet relevant voor de discussie.

We moeten niet over 10 jaar ineens 100 meter hogere zeespiegels krijgen idd, dan zijn we de lul. Maar niks wijst er op dat het zo snel zal gaan.

Ik denk dat mijn bagetaliseren idd een gezonde reactie is op de zwaar overtrokken en overdreven reactie van onze politiek en andere paniekzaaiers. Het heeft totaal geen zin om je er nu gek door te laten maken. Er zijn zelfs, vooral jongeren, mensen met depressies en angsten vanwege het klimaat. Dat is gewoon totaal onnodig.

Derhalve kunnen we best een duit in het zakje doen. Ik vlieg bv nooit. Maak weinig reizen. Koop weinig meuk / kleren, etc. Dus in die zin is het altijd een goed idee om gewoon bewust met de planeet en het milieu om te gaan.

Maar dat Greta toontje met alle extreme maatregelen van dien + hogere kosten + misschien zelfs wel vrijheidsbeperkingen in de toekomst gaan wat mij betreft inderdaad veel te ver.
pi_213273391
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 22:54 schreef timmmmm het volgende:
Prima toch? Bewustwording creëren is prima, dan kunnen mensen zelf kiezen wat ze willen.

beter dan een jumbo die zwicht voor de ecochantage van al die organisaties die mensen hun keuze af willen nemen en dwingen te doen wat zij willen.

Als mensen zelf de keuze hebben, weten waar ze voor kiezen, inclusief gevolgen voor het milieu, lijkt me dat best
Geloof je zal dat dit klopt ?
Ik vind het goed maar dan de hele traject.
Dus ook buiten Nederland de co2 .
Vlees wat hier op transport gaat naar Italië om te slachten om vervolgens terug hier te transporteren als bevroren vlees om te gaan verkopen.

Co2 verlagen zal goed gaan als we alles in eigen land laten doen .
Goed voor werk en goed voor verlagen van uitstoot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')