abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214033677
quote:
17s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hm, ik ga dit met mijn oudste eens proberen. De baby laat 's ochtends altijd wat van de fles staan, dus bij haar zal het niet echt honger zijn. En ze drinkt ook nog steeds rond 23:00. Dat wil ik er wel af maar ik weet even niet zo goed hoe. Bij de oudste ging het volgens mij vanzelf (of ik ben het vergeten). Aan de andere kant, als ze dan nog eerder wakker wordt, heb ik liever dat ze rond 23:00 nog even lekker wat drinkt. En daar doe ik wel altijd een schepje pappoeder in, maar dan is het niet echt dik, nog goed drinkbaar op dezelfde maat speen.
Ik was te lui om een papspeen te regelen :@, dus wij hebben nooit een papfles gegeven, maar gewoon echt goed dikke pap. Met een lepel. De pap ging er sowieso veel beter in dan de laatste fles van 19:00 uur.
  maandag 24 juni 2024 @ 16:27:24 #127
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214033724
quote:
14s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:22 schreef Anne het volgende:

[..]
Ik was te lui om een papspeen te regelen :@, dus wij hebben nooit een papfles gegeven, maar gewoon echt goed dikke pap. Met een lepel. De pap ging er sowieso veel beter in dan de laatste fles van 19:00 uur.
Hm, en dan direct na het avondeten of? Want hier eten we meestal rond 18:00. Baby gaat rond 18:45 naar boven, krijgt dan fles en gaat naar bed. Dan is het ongeveer 19:15 en gaat de oudste naar bed. Die kan opzich de pap wel eten terwijl de baby naar bed wordt gebracht, maar voor de baby wordt dat nog wat lastiger denk ik, dan zit je wel echt direct na het avondeten. Of ze moet gewoon iets later naar bed. Ik ga het maar gewoon even proberen. Thanks voor de tip!
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_214033820
quote:
17s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hm, en dan direct na het avondeten of? Want hier eten we meestal rond 18:00. Baby gaat rond 18:45 naar boven, krijgt dan fles en gaat naar bed. Dan is het ongeveer 19:15 en gaat de oudste naar bed. Die kan opzich de pap wel eten terwijl de baby naar bed wordt gebracht, maar voor de baby wordt dat nog wat lastiger denk ik, dan zit je wel echt direct na het avondeten. Of ze moet gewoon iets later naar bed. Ik ga het maar gewoon even proberen. Thanks voor de tip!
Ik laat onze baby tegenwoordig daar eten waar hij op dat moment is. Dan eet hij tenminste al ergens tussen 16:30 en 17:30 uur. Thuis wordt het vaak wel 18:00 uur (als ie over 2 weken een jaar is en op de kinderopvang zijn middaghapje niet meer krijgt wordt ook die dag 18:00 uur).

Als hij trouwens wel al eerder heeft gegeten dan ons, geef ik hem tijdens ons avondeten nog wat kleins waar ie lang over doet, zoals een stukje paprika ofzo (anders blijft ie gefrustreerd wijzen naar onze borden).

En dan inderdaad, ook al heeft ie op sommige om 18:00 uur nog gegeten, toch om 19:00 - 19:30 uur de pap van 180ml melk + 4/5 schepjes pap. Daarna tussen 19:30 en 20:00 uur naar bed en dan dus doorslapen tot 7:00 - 7:30 uur.
  maandag 24 juni 2024 @ 16:45:29 #129
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214033869
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:38 schreef Anne het volgende:

[..]
Ik laat onze baby tegenwoordig daar eten waar hij op dat moment is. Dan eet hij tenminste al ergens tussen 16:30 en 17:30 uur. Thuis wordt het vaak wel 18:00 uur (als ie over 2 weken een jaar is en op de kinderopvang zijn middaghapje niet meer krijgt wordt ook die dag 18:00 uur).

Als hij trouwens wel al eerder heeft gegeten dan ons, geef ik hem tijdens ons avondeten nog wat kleins waar ie lang over doet, zoals een stukje paprika ofzo (anders blijft ie gefrustreerd wijzen naar onze borden).

En dan inderdaad, ook al heeft ie op sommige om 18:00 uur nog gegeten, toch om 19:00 - 19:30 uur de pap van 180ml melk + 4/5 schepjes pap. Daarna tussen 19:30 en 20:00 uur naar bed en dan dus doorslapen tot 7:00 - 7:30 uur.
Op de opvang bieden ze helaas geen mogelijkheid meer om avondeten mee te geven. Ze geven nu gewoon wat meer rauwkost. Dus ze eet alle dagen met ons mee, ongeacht waar we zijn (vrijwel altijd thuis).

Maar ik ga het vanavond gelijk proberen, heb het toch allemaal in huis.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_214035217
Hier modderen we lekker verder, nu weer een bukgriepje gehad.
En we vrezen een beetje voor vroege kiezen... Hij heeft nu 8 tanden, maar t kwijlen en bijten begint weer.
Ook brood wil er even niet meer in. Dus we blijven onze handen vol hebben.
Gaat wel steeds iets makkelijker, maar niet makkelijk :P
2 stappen vooruit, 1 stap terug zeg maar.
pi_214035597
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Kiid op 24-06-2024 23:05:48 ]
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_214035640
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:12 schreef Kiid het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee.

Ik wilde kinderopvangtoeslag gaan aanvragen en ik moest een app downloaden (Toeslagen). Echter staat daar Kinderopvangtoeslag helemaal niet tussen...
Meer een vraag voor hier: OUD / Kinderopvang en toeslag #17

Maar bij mij staat ie gewoon in de app.
pi_214038840
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:16 schreef Piles het volgende:

[..]
Meer een vraag voor hier: OUD / Kinderopvang en toeslag #17

Maar bij mij staat ie gewoon in de app.
Thanks. Is inmiddels al gevonden
Dag knapste man van FOK!
pi_214041119
Wat een verschil toch ook, die grote baby perikelen vergeleken met de kleine baby perikelen. O+
Hier slaapt ze nog altijd wel veel en goed, geen tips want de oudste twee deden dat niet. Zo afhankelijk van je kindje ook.
Ze is nu 13 weken, meestal heeft ze 1 nachtvoeding maar soms laat ze er ook 9,5 uur tussen. 21:30-7:00 was het vandaag.
Mijn 2de kreeg met 2 jaar nog een nachtvoeding. :')
Overdag slaapt ze in haar eigen bedje vaak 1x per dag een ruk van 2,5 tot 3,5 uur. Als we op pad zijn wordt ze sneller wakker. De twee oudsten sliepen max 1 slaapcyclus (45 minuten in het begin).
Ik geniet, maar vrees ook nog voor het moment dat dit om gaat slaan.

Wij mogen vandaag voor de eerste prikjes...met deze hitte.

Heeft ze bij jou nog last gehad van bijwerkingen @Myraela ?

Morgen met 3 kindjes naar een speeltuin + zwembadjes. Gelukkig heeft de oudste 3 diploma's, zwemmen we regelmatig en zijn er ook andere ouders dus komt vast goed. Even afwachten hoe ze op de prikjes reageert en hoe de watertemperatuur is of ik haar ook eens voor het eerst in een zwembadje meeneem. O+
Anders wordt het over anderhalve week op de camping, zin in!
  dinsdag 25 juni 2024 @ 10:30:16 #135
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214041328
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 10:03 schreef Nolita het volgende:
Wat een verschil toch ook, die grote baby perikelen vergeleken met de kleine baby perikelen. O+
Hier slaapt ze nog altijd wel veel en goed, geen tips want de oudste twee deden dat niet. Zo afhankelijk van je kindje ook.
Ze is nu 13 weken, meestal heeft ze 1 nachtvoeding maar soms laat ze er ook 9,5 uur tussen. 21:30-7:00 was het vandaag.
Mijn 2de kreeg met 2 jaar nog een nachtvoeding. :')
Overdag slaapt ze in haar eigen bedje vaak 1x per dag een ruk van 2,5 tot 3,5 uur. Als we op pad zijn wordt ze sneller wakker. De twee oudsten sliepen max 1 slaapcyclus (45 minuten in het begin).
Ik geniet, maar vrees ook nog voor het moment dat dit om gaat slaan.

Heeft ze bij jou nog last gehad van bijwerkingen @:Myraela ?

Morgen met 3 kindjes naar een speeltuin + zwembadjes. Gelukkig heeft de oudste 3 diploma's, zwemmen we regelmatig en zijn er ook andere ouders dus komt vast goed. Even afwachten hoe ze op de prikjes reageert en hoe de watertemperatuur is of ik haar ook eens voor het eerst in een zwembadje meeneem. O+
Anders wordt het over anderhalve week op de camping, zin in!
Echt he :D zo'n wereld van verschil in een paar maanden tijd. En heerlijk, die lange dutten, snap je angst voor het omslaan dus nu vooral nog van genieten.

Succes met de prikjes :* en hopelijk lekker zwemmen!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_214041527
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 10:03 schreef Nolita het volgende:

Heeft ze bij jou nog last gehad van bijwerkingen @:Myraela ?
Succes vandaag! Ik vond het ook gewoon sneu om te zien die prikjes. Ze heeft er uiteindelijk een nachtje koorts van gehad. Voor het eerst een zetpil gegeven. Maar de volgende dag ging het alweer goed gelukkig.

Gisteren is ze bij ons voor het eerst gaan wennen bij de kinderopvang. Twee uurtjes. Kind heeft alleen maar gelachen en lag heerlijk te slapen toen ik haar kwam ophalen. O+ Ik daarentegen moest natuurlijk huilen bij het weggaan en ben daarna ter afleiding maar gaan shoppen. :') Vrijdag nog een ochtendje wennen en dan vanaf volgende week 2 hele dagen.
pi_214041718
Oh, en ik voel me soms een beetje een vreemde moeder. Want om me heen hoor ik overal opa's en oma's oppassen en zijn ouders teleurgesteld als opa en oma niet willen oppassen, maar ik heb echt veel liever de opvang. Ik krijg allemaal irrationele angsten van de gedachten dat er iets met m'n moeder of schoonvader kan gebeuren wanneer zij alleen oppassen, dus vind het een veel fijnere gedachten dat er veel meer mensen zijn op een opvang.

Ze willen zelf wel erg graag en ik vind de band uiteraard wel belangrijk. Dus we hebben nu een constructie waarbij ze wel wekelijks vrijblijvend een paar uurtjes komen 'oppassen' wanneer ik of m'n man ook gewoon thuis zijn.

Ik had van te voren zelf ook niet verwacht dat ik zulke gevoelens en gedachten zou krijgen. :') Ik had verwacht dat ik een 'let jij even op, dan heb ik lekker even m'n handen vrij'-moeder zou worden. Maar nee.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 13:56:54 #138
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214043062
@Myraela O+ klinkt helemaal niet zo gek hoor. Zowel het huilen bij de KDV als je visie m.b.t. het oppassen. Zou inderdaad wel voor jezelf kijken hoe je wat meer rust daarin kan vinden want eerlijk is eerlijk, er kan met jou of je man net zo goed iets gebeuren als je thuis bent met de baby. En op de lange termijn loop je misschien het risico iets te paniekerig of beschermend te worden, wat me voor jezelf ook niet zo ontspannen leven lijkt.
pi_214054189
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:14 schreef Myraela het volgende:
Oh, en ik voel me soms een beetje een vreemde moeder. Want om me heen hoor ik overal opa's en oma's oppassen en zijn ouders teleurgesteld als opa en oma niet willen oppassen, maar ik heb echt veel liever de opvang. Ik krijg allemaal irrationele angsten van de gedachten dat er iets met m'n moeder of schoonvader kan gebeuren wanneer zij alleen oppassen, dus vind het een veel fijnere gedachten dat er veel meer mensen zijn op een opvang.

Ze willen zelf wel erg graag en ik vind de band uiteraard wel belangrijk. Dus we hebben nu een constructie waarbij ze wel wekelijks vrijblijvend een paar uurtjes komen 'oppassen' wanneer ik of m'n man ook gewoon thuis zijn.

Ik had van te voren zelf ook niet verwacht dat ik zulke gevoelens en gedachten zou krijgen. :') Ik had verwacht dat ik een 'let jij even op, dan heb ik lekker even m'n handen vrij'-moeder zou worden. Maar nee.
Helaas wonen onze ouders ver weg. Dat is een eigen keuze van ons geweest voor een betaalbaar leven.

Dat zijn nu wel de momenten dat het jammer is dat we niet om de hoek wonen. Maakt het toch even wat makkelijker om een uitstapje te doen al is het maar een paar uurtjes. Ook qua bezoek en voor de toekomst.

Een wildvreemde zou ik het niet zo snel toevertrouwen en met de mensen die we inmiddels kennen wil je daar ook niet mee opzadelen.

Wij zijn nu in week 5 beland, tijd vliegt wel een beetje. Moet zeggen dat het me tot nu toe wel enigzins meevalt. Wel heeft ze regelmatig krampjes en ontroostbaar, maar over het algemeen is ze een tevreden baby. De slapeloze nachten kwam ik toch beter door dan dat ik vooraf had gedacht. Als je maar een beetje op tijd slaapt dan scheelt dat enorm
Dag knapste man van FOK!
pi_214058302
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:14 schreef Myraela het volgende:

Haha je weet pas hoe je karakter op dit gebied uitpakt als je moeder bent geworden ;)

Bij m’n eigen moeder ben ik er wel heel vrij in. Ik vind dat ze handiger is met de kinderen dan ik. Dus hier carte blanche voor oma en ik bemoei me er niet mee
pi_214099068
Aww, mn arme meisje voor het eerst verkouden.
pi_214099215
Hier zijn we, na 11 maanden, voor het eerst op vakantie. Heerlijk om er even uit te zijn.

Maar meneer heeft weer wat. Doet niet ziek aan, maar enorme berg (diarree)luiers. Ik vrees een beetje voor kiezen, al is dat best vroeg.
Nu is wat extra luiers niet erg, maar de pijnlijke billen wel. Elke luier is krijsen ;(
En hij poept nu dus ook s nachts (rond 5u), en slaapt dan niet meer echt. En wij dus ook niet. Helemaal kapot weer :Z
pi_214102157
Ach jee! Beterschap allebei, Piles en Myraela!

Is het niet weer een slaapregressie ofzo, Piles? :X

Hier wordt meneer sinds zijn vaccinaties ook ineens om 4:30 uur wakker }:| na een flesje en ongeveer een uur spelen in bed gaat ie gelukkig, met een van ons naast hem, wel weer slapen tot een uur of 8, maar dit kan alleen in de weekenden.

Hij is trouwens ineens helemaal into kusjes (niet meer alleen aan mama helaas :6 ), knuffeltjes en… dansen! Van elke hand zijn wijsvingertje in de lucht en dan even laten zien hoe soepel zijn heupjes zijn. Soms ook nog zingen erbij. Heerlijk!
pi_214102206
Had ik trouwens ook al verteld dat het tegenwoordig zo goed gaat op de opvang?

Ik moest anderhalve maand geleden van dag wisselen en daarmee kwam ie automatisch op de andere groep en ik heb het idee dat ie veel beter klikt met een van de leidsters daar en zij snapt hem ook zo goed als ie iets duidelijk probeert te maken. Krijgt stiekem ook wat extra aandacht van haar volgens mij. En doet bij haar nu braaf twee slaapjes per dag!

Echt superfijn! Geen oververmoeide en overprikkelende baby meer op die dag!
pi_214106262
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2024 14:59 schreef Anne het volgende:

Is het niet weer een slaapregressie ofzo, Piles? :X

Tja, sprong, slaapregressie, whatever. Maar we zitten nu op 8 poepluiers per dag ofzo :X
En die s nachts maakt m wakker, waarna ie weer slecht slaapt. Dus ik weet het niet. Ik hoop maar dat het een klein virusje is, wat snel over is...

Fijn dat het bij jullie nu goed gaat op de opvang! En leuk die knuffelfase :) Hier het omgekeerde, meneer wil nog geen minuut op schoot want saaaai :D
pi_214112403
Leuke updates hier! Behalve die 8 poepluiers bij @Piles dan _O- hoop dat ie snel opknapt!

Hier ook alles prima. Afgelopen vrijdag bij een gastouder gaan praten. We dachten dat we het zelf wel rond zouden krijgen, ik ga vanaf volgende week (als mijn vriendin weer gaat werken) een dagje minder werken en de moeder van m'n vriendin is al met pensioen. Sowieso werkt m'n vriendin parttime en ook onregelmatig en ik kantooruren, dus ze heeft ook weekenddiensten waar ik gewoon thuis ben. Er zijn kortom maar weinig dagen dat we allebei werken. Toch begon haar moeder over opvang, die wordt een dagje ouder en ze kan het nu allemaal prima maar ze was bang voor het moment dat J gaat beginnen met kruipen en lopen. Na een beetje nadenken leek het ons ook op sociaal vlak wel leerzaam voor J, dus een gastouder uitgezocht. Het is net buiten ons eigen dorp, lekker kleinschalig (maximaal 5 kinderen) en ze kan na de zomervakantie al direct beginnen. Dan 1 of 1,5 dag en vanaf april 2 dagen. Vind het wel erg spannend om haar bij een vreemde achter te moeten gaan laten maar dat komt vast goed.

Verder vandaag voor het eerst met haar naar de Efteling geweest. Alleen wat gewandeld door het Sprookjesbos en in Carnaval Festival geweest, maar ze heeft haar ogen uit gekeken en vond het erg leuk! Na Carnaval Festival was de koek wel gelijk op en viel ze snel in slaap, dus toen zijn we maar gelijk naar huis gegaan. Ze heeft de hele avond van die vermoeidheidshuiltjes gehad en ligt inmiddels alweer anderhalf uur onder zijl. Hoop dat ze morgenochtend wakker wil worden, na dit soort vermoeiende dagen wordt het zomaar half 12 bij d'r _O-
  maandag 1 juli 2024 @ 09:22:38 #147
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214113873
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 07:09 schreef Myraela het volgende:
Aww, mn arme meisje voor het eerst verkouden.
Sneu! Die eerste keer vond ik ook heel heftig, maar het went (helaas) snel genoeg :'). Hier stroomt het er momenteel ook weer uit, superfijn dat ze dan elke keer tegen je aan wil hangen.

quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 08:10 schreef Piles het volgende:
Hier zijn we, na 11 maanden, voor het eerst op vakantie. Heerlijk om er even uit te zijn.

Maar meneer heeft weer wat. Doet niet ziek aan, maar enorme berg (diarree)luiers. Ik vrees een beetje voor kiezen, al is dat best vroeg.
Nu is wat extra luiers niet erg, maar de pijnlijke billen wel. Elke luier is krijsen ;(
En hij poept nu dus ook s nachts (rond 5u), en slaapt dan niet meer echt. En wij dus ook niet. Helemaal kapot weer :Z
Vervelend zeg! Hopelijk snel weer voorbij die diarree. Geniet nog van de vakantie!
quote:
17s.gif Op zondag 30 juni 2024 15:02 schreef Anne het volgende:
Had ik trouwens ook al verteld dat het tegenwoordig zo goed gaat op de opvang?

Ik moest anderhalve maand geleden van dag wisselen en daarmee kwam ie automatisch op de andere groep en ik heb het idee dat ie veel beter klikt met een van de leidsters daar en zij snapt hem ook zo goed als ie iets duidelijk probeert te maken. Krijgt stiekem ook wat extra aandacht van haar volgens mij. En doet bij haar nu braaf twee slaapjes per dag!

Echt superfijn! Geen oververmoeide en overprikkelende baby meer op die dag!
Wat fijn! Klinkt als een goeie switch O+.
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 23:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Leuke updates hier! Behalve die 8 poepluiers bij @:Piles dan _O- hoop dat ie snel opknapt!

Hier ook alles prima. Afgelopen vrijdag bij een gastouder gaan praten. We dachten dat we het zelf wel rond zouden krijgen, ik ga vanaf volgende week (als mijn vriendin weer gaat werken) een dagje minder werken en de moeder van m'n vriendin is al met pensioen. Sowieso werkt m'n vriendin parttime en ook onregelmatig en ik kantooruren, dus ze heeft ook weekenddiensten waar ik gewoon thuis ben. Er zijn kortom maar weinig dagen dat we allebei werken. Toch begon haar moeder over opvang, die wordt een dagje ouder en ze kan het nu allemaal prima maar ze was bang voor het moment dat J gaat beginnen met kruipen en lopen. Na een beetje nadenken leek het ons ook op sociaal vlak wel leerzaam voor J, dus een gastouder uitgezocht. Het is net buiten ons eigen dorp, lekker kleinschalig (maximaal 5 kinderen) en ze kan na de zomervakantie al direct beginnen. Dan 1 of 1,5 dag en vanaf april 2 dagen. Vind het wel erg spannend om haar bij een vreemde achter te moeten gaan laten maar dat komt vast goed.

Verder vandaag voor het eerst met haar naar de Efteling geweest. Alleen wat gewandeld door het Sprookjesbos en in Carnaval Festival geweest, maar ze heeft haar ogen uit gekeken en vond het erg leuk! Na Carnaval Festival was de koek wel gelijk op en viel ze snel in slaap, dus toen zijn we maar gelijk naar huis gegaan. Ze heeft de hele avond van die vermoeidheidshuiltjes gehad en ligt inmiddels alweer anderhalf uur onder zijl. Hoop dat ze morgenochtend wakker wil worden, na dit soort vermoeiende dagen wordt het zomaar half 12 bij d'r _O-
Chill dat je een gastouder gevonden hebt. Ik zie bij Knorrie ook echt enorme ontwikkeling op de opvang dagen, die andere/oudere kinderen trekt ze zich enorm aan op, dus ik denk idd dat voor de sociale ontwikkeling het een heel goed idee is. En het geeft je wat makkelijker de ruimte om doordeweeks eens vrij te nemen en ook echt vrij te zijn.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 15:17:22 #148
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_214221548
Mijn dochter is bijna 10 weken nu en is sinds ongeveer 2 weken in de fase belandt waar ze haar hand wil opeten.
Liefst hele vuist er in en soms wat chagrijnig als het niet lukt.
Verder zit ze veel bubbels te maken en kwebbelt ze de oren van je kop. Lijkt bijna dagelijks wel of er nieuwe geluidjes bij komen, erg leuk om te zien.
Verder schijt ze nog steeds elke keer als ze net een schone luier heeft :') wel max 2x per dag.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_214221840
Inmiddels alweer 4 maanden oud hier, de tijd gaat hard! Gaat heel goed met J., ze lacht en brabbelt erop los. Ze is ook hard bezig met zichzelf proberen op d'r buik te draaien, maar dat lukt steeds NET niet. Het zit er in ieder geval aan te komen!

Verder is ze gewoon lekker vrolijk en huilt nauwelijks. Dit weekend heeft ze wel wat problemen gehad met in slaap komen, dus ik hoop niet dat de fase van slaapregressie is aangebroken :') Ze is 's avonds heel boos en huilerig en werd de laatste paar nachten steeds pas om 1:30 ofzo stil (normaal vertrekt ze om 22:30 ofzo). Godzijdank slaapt ze wel "gewoon" nog steeds door als ze eenmaal in slaap ligt.

Verder gisteren voor het eerst een groentehapje gekregen. Paar stronkjes bloemkool helemaal kapot gekookt en gepureerd, maar ze vond het niet zo'n succes. Ze duwde het gewoon weer naar buiten met d'r tong en bij hapje 4 ofzo begon ze met haar handje de lepel weg te duwen _O- Vanavond weer proberen, ben benieuwd :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:17 schreef 2NutZ het volgende:
Mijn dochter is bijna 10 weken nu en is sinds ongeveer 2 weken in de fase belandt waar ze haar hand wil opeten.
Liefst hele vuist er in en soms wat chagrijnig als het niet lukt.
Verder zit ze veel bubbels te maken en kwebbelt ze de oren van je kop. Lijkt bijna dagelijks wel of er nieuwe geluidjes bij komen, erg leuk om te zien.
Verder schijt ze nog steeds elke keer als ze net een schone luier heeft :') wel max 2x per dag.
Yep, zeer herkenbaar die hand. Doet ze hier nog steeds bij 4 maanden. Het liefst ook tijdens het eten, tepel van moeders uitspugen zodat d'r hand erin kan _O-
pi_214233122
Godver, we waren vorige bij een gastouder geweest op intake voor J en er zou per september plek zijn op maandag en dinsdag. Vanaf april ook de donderdag erbij (zijn ook de enige 3 dagen dat ze open is). We zijn daar dus op intake geweest en zouden vorige week even contact hebben over de definitieve beslissing. Maandag is de vaste oppasdag van de moeder van mijn vriendin, dus we hadden besloten J op dinsdag naar de opvang te doen en vanaf april die donderdag erbij te nemen (ik heb momenteel papadag op donderdag, J wordt in maart 1 dus dan stopt die dus kwam perfect uit).

Paar dagen geleden dus gebeld om de dinsdag vast te leggen per september en per april de donderdag erbij. Toen zei ze "ja, eigenlijk wil ik niet 1 dag doen, vorige week is er een andere baby gestart voor 1 dag en die kan niet wennen. Ik heb dus graag dat jullie ook maandag een halve dag doen". Tijdens de intake is alleen gezegd dat sommige kinderen steeds weer moeten wennen als ze 1 dag komen (en dus lang weg zijn), maar dat dat erg verschilt per kind en het volledig onze beslissingen zou zijn. Wij kennen J en schatten haar in als iemand die daar zeker wel aan zou kunnen wennen, ze heeft nog nooit gehuild van vreemde mensen in vreemde omgevingen. Dus ik aangegeven dat we het daar dan even over moeten hebben omdat dit tijdens de intake niet is aangegeven, en ook met oma vanwege haar oppasdag en we daar op terug komen maar sowieso die dinsdag willen gaan doen. We waren er uiteindelijk uit om J dan ook op maandagochtend naar de opvang te brengen en zouden daar vanmiddag even over bellen, krijgen we vanmorgen een appje van de gastouder "sorry, een broertje van iemand die al bij ons zit wil ook beginnen en omdat het een broertje is krijgt die voorrang, dus jullie kunnen pas in april terecht".

Maar eens kijken of we dan nog iemand anders kunnen gaan vinden op deze termijn en ook nog eens met de zomervakantie in aantocht, maar vind het sowieso wel erg matig hoe dit gaat. Als ik in het eerste telefonische gesprek direct akkoord had gegeven op die 1,5 dag (waar zij heel erg op aan drong!) of als zij tijdens de intake duidelijker was geweest hierover was het allemaal al rond geweest en was het dus pech voor dat broertje. Ik heb in het telefonische gesprek ook heel duidelijk gemaakt dat we die dinsdag sowieso wilden hebben. Eerst maar even rustig worden en dan toch maar eens bellen om duidelijk te maken dat dit niet echt een lekker gevoel geeft zo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')