Ik was te lui om een papspeen te regelenquote:Op maandag 24 juni 2024 16:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Hm, ik ga dit met mijn oudste eens proberen. De baby laat 's ochtends altijd wat van de fles staan, dus bij haar zal het niet echt honger zijn. En ze drinkt ook nog steeds rond 23:00. Dat wil ik er wel af maar ik weet even niet zo goed hoe. Bij de oudste ging het volgens mij vanzelf (of ik ben het vergeten). Aan de andere kant, als ze dan nog eerder wakker wordt, heb ik liever dat ze rond 23:00 nog even lekker wat drinkt. En daar doe ik wel altijd een schepje pappoeder in, maar dan is het niet echt dik, nog goed drinkbaar op dezelfde maat speen.
Hm, en dan direct na het avondeten of? Want hier eten we meestal rond 18:00. Baby gaat rond 18:45 naar boven, krijgt dan fles en gaat naar bed. Dan is het ongeveer 19:15 en gaat de oudste naar bed. Die kan opzich de pap wel eten terwijl de baby naar bed wordt gebracht, maar voor de baby wordt dat nog wat lastiger denk ik, dan zit je wel echt direct na het avondeten. Of ze moet gewoon iets later naar bed. Ik ga het maar gewoon even proberen. Thanks voor de tip!quote:Op maandag 24 juni 2024 16:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik was te lui om een papspeen te regelen, dus wij hebben nooit een papfles gegeven, maar gewoon echt goed dikke pap. Met een lepel. De pap ging er sowieso veel beter in dan de laatste fles van 19:00 uur.
Ik laat onze baby tegenwoordig daar eten waar hij op dat moment is. Dan eet hij tenminste al ergens tussen 16:30 en 17:30 uur. Thuis wordt het vaak wel 18:00 uur (als ie over 2 weken een jaar is en op de kinderopvang zijn middaghapje niet meer krijgt wordt ook die dag 18:00 uur).quote:Op maandag 24 juni 2024 16:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Hm, en dan direct na het avondeten of? Want hier eten we meestal rond 18:00. Baby gaat rond 18:45 naar boven, krijgt dan fles en gaat naar bed. Dan is het ongeveer 19:15 en gaat de oudste naar bed. Die kan opzich de pap wel eten terwijl de baby naar bed wordt gebracht, maar voor de baby wordt dat nog wat lastiger denk ik, dan zit je wel echt direct na het avondeten. Of ze moet gewoon iets later naar bed. Ik ga het maar gewoon even proberen. Thanks voor de tip!
Op de opvang bieden ze helaas geen mogelijkheid meer om avondeten mee te geven. Ze geven nu gewoon wat meer rauwkost. Dus ze eet alle dagen met ons mee, ongeacht waar we zijn (vrijwel altijd thuis).quote:Op maandag 24 juni 2024 16:38 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik laat onze baby tegenwoordig daar eten waar hij op dat moment is. Dan eet hij tenminste al ergens tussen 16:30 en 17:30 uur. Thuis wordt het vaak wel 18:00 uur (als ie over 2 weken een jaar is en op de kinderopvang zijn middaghapje niet meer krijgt wordt ook die dag 18:00 uur).
Als hij trouwens wel al eerder heeft gegeten dan ons, geef ik hem tijdens ons avondeten nog wat kleins waar ie lang over doet, zoals een stukje paprika ofzo (anders blijft ie gefrustreerd wijzen naar onze borden).
En dan inderdaad, ook al heeft ie op sommige om 18:00 uur nog gegeten, toch om 19:00 - 19:30 uur de pap van 180ml melk + 4/5 schepjes pap. Daarna tussen 19:30 en 20:00 uur naar bed en dan dus doorslapen tot 7:00 - 7:30 uur.
Meer een vraag voor hier: OUD / Kinderopvang en toeslag #17quote:Op maandag 24 juni 2024 20:12 schreef Kiid het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee.
Ik wilde kinderopvangtoeslag gaan aanvragen en ik moest een app downloaden (Toeslagen). Echter staat daar Kinderopvangtoeslag helemaal niet tussen...
Thanks. Is inmiddels al gevondenquote:Op maandag 24 juni 2024 20:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Meer een vraag voor hier: OUD / Kinderopvang en toeslag #17
Maar bij mij staat ie gewoon in de app.
Echt hequote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:03 schreef Nolita het volgende:
Wat een verschil toch ook, die grote baby perikelen vergeleken met de kleine baby perikelen.![]()
Hier slaapt ze nog altijd wel veel en goed, geen tips want de oudste twee deden dat niet. Zo afhankelijk van je kindje ook.
Ze is nu 13 weken, meestal heeft ze 1 nachtvoeding maar soms laat ze er ook 9,5 uur tussen. 21:30-7:00 was het vandaag.
Mijn 2de kreeg met 2 jaar nog een nachtvoeding.![]()
Overdag slaapt ze in haar eigen bedje vaak 1x per dag een ruk van 2,5 tot 3,5 uur. Als we op pad zijn wordt ze sneller wakker. De twee oudsten sliepen max 1 slaapcyclus (45 minuten in het begin).
Ik geniet, maar vrees ook nog voor het moment dat dit om gaat slaan.
Wij mogen vandaag voor de eerste prikjes...met deze hitte.
Heeft ze bij jou nog last gehad van bijwerkingen @:Myraela ?
Morgen met 3 kindjes naar een speeltuin + zwembadjes. Gelukkig heeft de oudste 3 diploma's, zwemmen we regelmatig en zijn er ook andere ouders dus komt vast goed. Even afwachten hoe ze op de prikjes reageert en hoe de watertemperatuur is of ik haar ook eens voor het eerst in een zwembadje meeneem.![]()
Anders wordt het over anderhalve week op de camping, zin in!
Succes vandaag! Ik vond het ook gewoon sneu om te zien die prikjes. Ze heeft er uiteindelijk een nachtje koorts van gehad. Voor het eerst een zetpil gegeven. Maar de volgende dag ging het alweer goed gelukkig.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:03 schreef Nolita het volgende:
Wij mogen vandaag voor de eerste prikjes...met deze hitte.
Heeft ze bij jou nog last gehad van bijwerkingen @:Myraela ?
Helaas wonen onze ouders ver weg. Dat is een eigen keuze van ons geweest voor een betaalbaar leven.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:14 schreef Myraela het volgende:
Oh, en ik voel me soms een beetje een vreemde moeder. Want om me heen hoor ik overal opa's en oma's oppassen en zijn ouders teleurgesteld als opa en oma niet willen oppassen, maar ik heb echt veel liever de opvang. Ik krijg allemaal irrationele angsten van de gedachten dat er iets met m'n moeder of schoonvader kan gebeuren wanneer zij alleen oppassen, dus vind het een veel fijnere gedachten dat er veel meer mensen zijn op een opvang.
Ze willen zelf wel erg graag en ik vind de band uiteraard wel belangrijk. Dus we hebben nu een constructie waarbij ze wel wekelijks vrijblijvend een paar uurtjes komen 'oppassen' wanneer ik of m'n man ook gewoon thuis zijn.
Ik had van te voren zelf ook niet verwacht dat ik zulke gevoelens en gedachten zou krijgen.Ik had verwacht dat ik een 'let jij even op, dan heb ik lekker even m'n handen vrij'-moeder zou worden. Maar nee.
Haha je weet pas hoe je karakter op dit gebied uitpakt als je moeder bent gewordenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:14 schreef Myraela het volgende:
Oh, en ik voel me soms een beetje een vreemde moeder. Want om me heen hoor ik overal opa's en oma's oppassen en zijn ouders teleurgesteld als opa en oma niet willen oppassen, maar ik heb echt veel liever de opvang. Ik krijg allemaal irrationele angsten van de gedachten dat er iets met m'n moeder of schoonvader kan gebeuren wanneer zij alleen oppassen, dus vind het een veel fijnere gedachten dat er veel meer mensen zijn op een opvang.
Ze willen zelf wel erg graag en ik vind de band uiteraard wel belangrijk. Dus we hebben nu een constructie waarbij ze wel wekelijks vrijblijvend een paar uurtjes komen 'oppassen' wanneer ik of m'n man ook gewoon thuis zijn.
Ik had van te voren zelf ook niet verwacht dat ik zulke gevoelens en gedachten zou krijgen.Ik had verwacht dat ik een 'let jij even op, dan heb ik lekker even m'n handen vrij'-moeder zou worden. Maar nee.
Tja, sprong, slaapregressie, whatever. Maar we zitten nu op 8 poepluiers per dag ofzoquote:Op zondag 30 juni 2024 14:59 schreef Anne het volgende:
Is het niet weer een slaapregressie ofzo, Piles?![]()
Sneu! Die eerste keer vond ik ook heel heftig, maar het went (helaas) snel genoegquote:Op zondag 30 juni 2024 07:09 schreef Myraela het volgende:
Aww, mn arme meisje voor het eerst verkouden.
Vervelend zeg! Hopelijk snel weer voorbij die diarree. Geniet nog van de vakantie!quote:Op zondag 30 juni 2024 08:10 schreef Piles het volgende:
Hier zijn we, na 11 maanden, voor het eerst op vakantie. Heerlijk om er even uit te zijn.
Maar meneer heeft weer wat. Doet niet ziek aan, maar enorme berg (diarree)luiers. Ik vrees een beetje voor kiezen, al is dat best vroeg.
Nu is wat extra luiers niet erg, maar de pijnlijke billen wel. Elke luier is krijsen![]()
En hij poept nu dus ook s nachts (rond 5u), en slaapt dan niet meer echt. En wij dus ook niet. Helemaal kapot weer
Wat fijn! Klinkt als een goeie switchquote:Op zondag 30 juni 2024 15:02 schreef Anne het volgende:
Had ik trouwens ook al verteld dat het tegenwoordig zo goed gaat op de opvang?
Ik moest anderhalve maand geleden van dag wisselen en daarmee kwam ie automatisch op de andere groep en ik heb het idee dat ie veel beter klikt met een van de leidsters daar en zij snapt hem ook zo goed als ie iets duidelijk probeert te maken. Krijgt stiekem ook wat extra aandacht van haar volgens mij. En doet bij haar nu braaf twee slaapjes per dag!
Echt superfijn! Geen oververmoeide en overprikkelende baby meer op die dag!
Chill dat je een gastouder gevonden hebt. Ik zie bij Knorrie ook echt enorme ontwikkeling op de opvang dagen, die andere/oudere kinderen trekt ze zich enorm aan op, dus ik denk idd dat voor de sociale ontwikkeling het een heel goed idee is. En het geeft je wat makkelijker de ruimte om doordeweeks eens vrij te nemen en ook echt vrij te zijn.quote:Op zondag 30 juni 2024 23:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Leuke updates hier! Behalve die 8 poepluiers bij @:Piles danhoop dat ie snel opknapt!
Hier ook alles prima. Afgelopen vrijdag bij een gastouder gaan praten. We dachten dat we het zelf wel rond zouden krijgen, ik ga vanaf volgende week (als mijn vriendin weer gaat werken) een dagje minder werken en de moeder van m'n vriendin is al met pensioen. Sowieso werkt m'n vriendin parttime en ook onregelmatig en ik kantooruren, dus ze heeft ook weekenddiensten waar ik gewoon thuis ben. Er zijn kortom maar weinig dagen dat we allebei werken. Toch begon haar moeder over opvang, die wordt een dagje ouder en ze kan het nu allemaal prima maar ze was bang voor het moment dat J gaat beginnen met kruipen en lopen. Na een beetje nadenken leek het ons ook op sociaal vlak wel leerzaam voor J, dus een gastouder uitgezocht. Het is net buiten ons eigen dorp, lekker kleinschalig (maximaal 5 kinderen) en ze kan na de zomervakantie al direct beginnen. Dan 1 of 1,5 dag en vanaf april 2 dagen. Vind het wel erg spannend om haar bij een vreemde achter te moeten gaan laten maar dat komt vast goed.
Verder vandaag voor het eerst met haar naar de Efteling geweest. Alleen wat gewandeld door het Sprookjesbos en in Carnaval Festival geweest, maar ze heeft haar ogen uit gekeken en vond het erg leuk! Na Carnaval Festival was de koek wel gelijk op en viel ze snel in slaap, dus toen zijn we maar gelijk naar huis gegaan. Ze heeft de hele avond van die vermoeidheidshuiltjes gehad en ligt inmiddels alweer anderhalf uur onder zijl. Hoop dat ze morgenochtend wakker wil worden, na dit soort vermoeiende dagen wordt het zomaar half 12 bij d'r
Yep, zeer herkenbaar die hand. Doet ze hier nog steeds bij 4 maanden. Het liefst ook tijdens het eten, tepel van moeders uitspugen zodat d'r hand erin kanquote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:17 schreef 2NutZ het volgende:
Mijn dochter is bijna 10 weken nu en is sinds ongeveer 2 weken in de fase belandt waar ze haar hand wil opeten.
Liefst hele vuist er in en soms wat chagrijnig als het niet lukt.
Verder zit ze veel bubbels te maken en kwebbelt ze de oren van je kop. Lijkt bijna dagelijks wel of er nieuwe geluidjes bij komen, erg leuk om te zien.
Verder schijt ze nog steeds elke keer als ze net een schone luier heeftwel max 2x per dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |