abonnement Unibet Coolblue
pi_213229244
Ingestorte wegen en vliegveld onder water: noodweer zorgt voor zware overstromingen in Dubai
https://www.hln.be/buiten(...)n-in-dubai~a8c2c3a7/

Emiraten en andere Golfstaten getroffen door noodweer
In de Verenigde Arabische Emiraten hebben zware regenval en windstoten geleid tot overstromingen. Delen van snelwegen zijn ondergelopen en het vliegverkeer van en naar Dubai is ontregeld.

twitter

In aanloop naar het noodweer was al besloten scholen dicht te houden en veel mensen werken vanuit huis. De autoriteiten hebben tankwagens de weg op gestuurd om water weg te pompen.

Ook andere Golfstaten hebben te maken met noodweer. In buurland Oman zijn de afgelopen dagen zeker achttien mensen om het leven gekomen. Tien van de slachtoffers zijn kinderen; zij verongelukten in een bus.

Er vallen in het sultanaat ook geregeld slachtoffers onder mensen die wadi's bezoeken. Dat zijn poeltjes van helder bergwater, waar mensen recreren. Bij heftige regenval kunnen zij worden overvallen door overstromingen.

In de Golfregio regent het niet vaak. Als het gebeurt, is dat meestal in de koelere wintermaanden. De infrastructuur is er veelal niet op berekend, waardoor het water niet weg kan.

https://nos.nl/artikel/25(...)roffen-door-noodweer

twitter

[ Bericht 9% gewijzigd door Za op 16-04-2024 17:32:59 ]
pi_213229266
Hopelijk is Promes niet bang.
pi_213229386
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 17:25 schreef Za het volgende:

Er vallen in het sultanaat ook geregeld slachtoffers onder mensen die wadi's bezoeken. Dat zijn poeltjes van helder bergwater, waar mensen recreren. Bij heftige regenval kunnen zij worden overvallen door overstromingen.

https://nos.nl/artikel/25(...)roffen-door-noodweer

Nee, beste Nos. Een wadi is een droogstaand rivierdal. Ken uw aardrijkskunde. "Poeltjes van helder bergwater" |:(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213229390
Weten ze ook eens wat regen en kutweer is zoals wij dat al eeuwen weten.
pi_213229721
El Nino?
Цой жив
  dinsdag 16 april 2024 @ 18:13:12 #7
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_213229724
Misschien iets meer investeren in een goed reguleersysteem voor water ipv het maar blijven bouwen van hotels en winkelcentra want daar (Dubai) staat de boel al blank na 1 simpele regenbui.
RED ONS HENNIEGOD
  dinsdag 16 april 2024 @ 18:19:46 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213229784
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 17:25 schreef Za het volgende:
In de Golfregio regent het niet vaak. Als het gebeurt, is dat meestal in de koelere wintermaanden. De infrastructuur is er veelal niet op berekend, waardoor het water niet weg kan.
Net als Valkenburg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213229842
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 april 2024 18:13 schreef PowerLoungen het volgende:
Misschien iets meer investeren in een goed reguleersysteem voor water ipv het maar blijven bouwen van hotels en winkelcentra want daar (Dubai) staat de boel al blank na 1 simpele regenbui.
pi_213229868
Blackops cloud seeding is plausibeler dan klimaatverandering.
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Popeye
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213229921
quote:
Vraag anders zelf even aan de mods of ze je topic naar bnw willen verplaatsen.
Цой жив
  Moderator dinsdag 16 april 2024 @ 18:37:55 #12
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213229941
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 18:35 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dit is wel echt iets waar ze mee bezig zijn voor droge periodes. Al heeft dat niks te maken met overstromingen nu.
pi_213229946
quote:

[..]
het is officieel
https://www.dri.edu/cloud-seeding-program/what-is-cloud-seeding/

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 18:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit is wel echt iets waar ze mee bezig zijn voor droge periodes. Al heeft dat niks te maken met overstromingen nu.
Toch is het mogelijk dat het covert is ingezet, gewoon omdat het kan en het niet de eerste keer is.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213229975
quote:

Dit is gewoon de realiteit. Ik heb een mooi filmpje gepost hierboven.

Zie ook:

By the early 2000s, Sheikh Mansour Bin Zayed Al Nahyan, the vice president of the UAE, allocated up to $20 million for research into cloud seeding. The UAE partnered with the National Center for Atmospheric Research in Colorado and NASA to set up the methodology for the cloud seeding program.

The government introduced a task force called The National Center of Meteorology (NCM) in Abu Dhabi where more than 1,000 hours of cloud seeding is performed each year to enhance rainfall.

https://www.cnbc.com/2024(...)to-make-it-rain.html
  dinsdag 16 april 2024 @ 18:43:54 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213230000
quote:
DAT ZIJN GEWOON CHEMTRAILS :o :o :o :o :o :o :o :o DAT ZIE JE TOCH WEL!?!?!?!?!
HET IS NU OOK HELDER EN IK ZIE VLIEGTUIGSTREPEN!! EN ZE VOORSPELLEN REGEN VOOR VANAVOND :o :o :o :o DAT KAN GEEN TOEVAL ZIJN!!!!! WAKKER WORDEN MENSEN!!!!!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213230020
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 18:41 schreef Za het volgende:

[..]
Dit is gewoon de realiteit. Ik heb een mooi filmpje gepost hierboven.
Je probeert de suggestie te wekken dat de overstromingen van nu daar het gevolg van zijn.
Цой жив
pi_213230188
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 18:45 schreef Zwoerd het volgende:

Je probeert de suggestie te wekken dat de overstromingen van nu daar het gevolg van zijn.
Het is niet uitgesloten.
Ook woordvoerders geven aan dat het een combi is van warmer weer en cloud seeding. Ik neem aan dat zonder dat laatste het niet zo tekeer zou gaan midden in in feite de woestijn.
  dinsdag 16 april 2024 @ 19:08:48 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213230202
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 april 2024 17:28 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Hopelijk is Promes niet bang.
Die komt toch niet buiten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213230228
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 19:07 schreef Za het volgende:

[..]
Het is niet uitgesloten.
Ook woordvoerders geven aan dat het een combi is van warmer weer en cloud seeding. Ik neem aan dat zonder dat laatste het niet zo tekeer zou gaan midden in in feite de woestijn.
Bron voor dat eerste? En extreme regenval en flash floods zijn zelfzaam, maar niet ongebruikelijk in de woestijn.
Цой жив
pi_213230263
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 19:11 schreef Zwoerd het volgende:

Bron voor dat eerste? En extreme regenval en flash floods zijn zelfzaam, maar niet ongebruikelijk in de woestijn.
"Not just cloud seeding".

Twee bronnen:
https://english.alarabiya(...)loud-seeding-experts

https://whatson.ae/2024/0(...)night-and-wednesday/
pi_213230321
Verduistering midden op de dag, 14.45, Dubai:

twitter
  dinsdag 16 april 2024 @ 19:24:58 #22
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_213230330
Ze nemen de uitdrukking geld als water te letterlijk.
Het is koud, het is guur....
pi_213230341
HET KLIMAAT!
pi_213233391
Wat een grafland is dat ook.
mon citoyens vous serez unis.
pi_213233407
Volgens de complotdenkers is dit kunstmatig opgewekte regen ofwel "cloud seeding".
pi_213233462
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 00:16 schreef Cilantro het volgende:
Volgens de complotdenkers is dit kunstmatig opgewekte regen ofwel "cloud seeding".
Cloud seeing is geen complot maar een techniek, er staan inmiddels 2 filmpjes over in deze thread, plus een artikel.
  woensdag 17 april 2024 @ 00:52:38 #27
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213233477
Paw patrol!
  woensdag 17 april 2024 @ 01:55:04 #28
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_213233552
Misschien moeten we ze eens een lesje geven in watermanagement..kunnen ze wel gebruiken :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 17 april 2024 @ 02:53:38 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213233601
Zal wel een mooie plantenzee opleveren komende dagen. Veel zaden kunnen jarenlang in de woestijn ophopen, om dan in 1 keer tot bloei te komen bij veel regen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 17 april 2024 @ 03:44:11 #30
434029 KillemWieft
Infaam en abject
pi_213233628
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 03:20 schreef MeneerPresident het volgende:
Wat erg. Er zouden zomaar wat moslims kunnen verdrinken..
Doe normaal.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_213233754
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 00:44 schreef Za het volgende:

[..]
Cloud seeing is geen complot maar een techniek, er staan inmiddels 2 filmpjes over in deze thread, plus een artikel.
Regendansen is ook een techniek met veel meer historisch verleden bij deze een filmpje.

Hebben regendansende mensen deze stortbuien niet veroorzaakt. :') _O-
pi_213233770
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 00:44 schreef Za het volgende:

[..]
Cloud seeding bestaat. En het bestaat al veel langer dan vandaag. Maar ... het heeft niets met dit noodweer te maken.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213233773
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 00:16 schreef Cilantro het volgende:
Complot? Dit is gewoon wetenschap :`)
pi_213233774
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 07:01 schreef recursief het volgende:

[..]
Cloud seeding bestaat. En het bestaat al veel langer dan vandaag. Maar ... het heeft niets met dit noodweer te maken.
Waarom niet?

Het is ook niet zo dat het een complot moet zijn, als de oorzaak daar wel ligt. Althans, ik zie geen voor de hand liggend motief. Een "oeps foutje" moet ook gewoon kunnen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213233794
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 07:04 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom niet?
Waarom wel? Er worden hier allemaal posts over cloudseeding gemaakt waardoor er een verbsnd gesuggereerd wordt met het noodweer. Maar een concrete aanwijzing dat er ook echt een verband is ontbreekt volledig.

Bovendien werden scholen al dagen dichtgehouden omdat men het noodweer al dagen vantevoren aan zag komen. Zo werkt cloudseeding niet.
pi_213233825
Alle wappies paraat
pi_213233829
Cloud-seeding not responsible for UAE storms, confirms National Centre of Meteorology
Maar onze complotten fokkers weten het toch beter. :D

Daarom als alternatief toch echt niet de eeuwenoude beproefde regendans overwegen. _O-
pi_213233862
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 07:12 schreef recursief het volgende:

[..]
Waarom wel? Er worden hier allemaal posts over cloudseeding gemaakt waardoor er een verbsnd gesuggereerd wordt met het noodweer. Maar een concrete aanwijzing dat er ook echt een verband is ontbreekt volledig.

Bovendien werden scholen al dagen dichtgehouden omdat men het noodweer al dagen vantevoren aan zag komen. Zo werkt cloudseeding niet.
Waarom wel?

Er was (veel) regen.
Cloudseeding veroorzaakt regen.

Twee ware premissen.

Het lijkt me (voor de leek) dus gewoon een redelijke vraag.

Of cloudseeding dit berhaupt veroorzaakt kan hebben, of dat er sterkere verbanden met een ander (meer natuurlijk) fenomeen aantoonbaar zijn, kan vervolgens gewoon uitgelegd worden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213233872
Gooi twee dingen die op zich waar zijn bij elkaar en suggereer een verband dat er in werkelijkheid helemaal niet is. Dan roep je af en toe: "geen complot hoor, cloud seeding is echt!". Dit is hoe fake news werkt.
pi_213233881
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 07:31 schreef recursief het volgende:
Gooi twee dingen die op zich waar zijn bij elkaar en suggereer een verband dat er in werkelijkheid helemaal niet is. Dan roep je af en toe: "geen complot hoor, cloud seeding is echt!". Dit is hoe fake news werkt.
Waar begint het complotelement dan eigenlijk? Bij het afdekken van schuld aan of zit de bouwindustrie erachter?
pi_213233932
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 07:32 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waar begint het complotelement dan eigenlijk? Bij het afdekken van schuld aan of zit de bouwindustrie erachter?
Het vermeende complot is een bewering die geen enkel fundament heeft ("cloud seeding heeft dit noodweer veroorzaakt"). Er wordt wel de schijn van een fundament gewekt door dingen die op zich waar zijn in het verhaal te betrekken (het is noodweer, dat is waar, de VAE doen aan cloud seeding, ook waar). Dat is handig want dan kun je altijd roepen dat je dingen zegt die waar zijn en daar trappen weer veel mensen in. Maar voor waar het echt om gaat, de bewering dat cloud seeding dit noodweer veroorzaakt, wordt geen enkel bewijs geleverd.

Wat hier gebeurt is dat wordt gezegd:

"A is waar"
"B is waar"
"B komt na A dus B wordt veroorzaakt door A"

En dat is een redenering die ongeldig is. Dat twee dingen in de tijd na elkaar gebeuren betekent niet dat het een door het ander wordt veroorzaakt.

Dus om op je vraag terug te komen: het complotelement begint bij de verder feitenvrije suggestie dat dit noodweer door cloud seeding veroorzaakt zou zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 17-04-2024 07:55:21 ]
pi_213233961
Complottheorietjes als deze passen overigens opvallend vaak in het riedeltje dat er een elite van machtige mensen is die "het volk" onder de duim willen houden.
pi_213233991
Allemaal leuk en aardig, maar er zijn daar belangrijkere dingen aan de hand

https://www.telegraaf.nl/(...)drijven-door-straten
pi_213234015
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 07:45 schreef recursief het volgende:

[..]
Het vermeende complot is een bewering die geen enkel fundament heeft ("cloud seeding heeft dit noodweer veroorzaakt"). Er wordt wel de schijn van een fundament gewekt door dingen die op zich waar zijn in het verhaal te betrekken (het is noodweer, dat is waar, de VAE doen aan cloud seeding, ook waar). Dat is handig want dan kun je altijd roepen dat je dingen zegt die waar zijn en daar trappen weer veel mensen in. Maar voor waar het echt om gaat, de bewering dat cloud seeding dit noodweer veroorzaakt, wordt geen enkel bewijs geleverd.

Wat hier gebeurt is dat wordt gezegd:

"A is waar"
"B is waar"
"B komt na A dus B wordt veroorzaakt door A"

En dat is een redenering die ongeldig is. Dat twee dingen in de tijd na elkaar gebeuren betekent niet dat het een door het ander veroorzaakt.

Dus om op je vraag terug te komen: het complotelement begint bij de verder feitenvrije suggestie dat dit noodweer door cloud seeding veroorzaakt zou zijn.
Een complot is niet een bewering zonder fundament maar een samenzwering teneinde het bereiken van een (illegaal) doel.

Er zijn zaken die geen fundament hebben, die geen complot genoemd kunnen worden en er zijn complotten, die wel een fundament hebben.

Kortom, als iemand stellig een onjuiste bewering poneert, is deze niet per definitie schuldig aan complotdenken.

Verder ben ik het met je eens hoor; vandaar dat ik louter de vraag op basis van een verband vergoelijk, en niet de door anderen gemaakte conclusie.
pi_213234089
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Een complot is niet een bewering zonder fundament maar een samenzwering teneinde het bereiken van een (illegaal) doel.

Er zijn zaken die geen fundament hebben, die geen complot genoemd kunnen worden en er zijn complotten, die wel een fundament hebben.

Kortom, als iemand stellig een onjuiste bewering poneert, is deze niet per definitie schuldig aan complotdenken.

Verder ben ik het met je eens hoor; vandaar dat ik louter de vraag op basis van een verband vergoelijk, en niet de door anderen gemaakte conclusie.
Klopt op zich, dus zie ook mijn post daarna:

quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 07:49 schreef recursief het volgende:
Complottheorietjes als deze passen overigens opvallend vaak in het riedeltje dat er een elite van machtige mensen is die "het volk" onder de duim willen houden.
Want dat is het echte "complot".
pi_213234289
Ze hebbn in die contreien lak aan klimaat en milieu dus lekker voor ze. De Perzische golf is voor een groot deel ecologisch zo dood als een pier door alle zwavel die ze er dumpen.
Rule of Acquisition #48: "The bigger the smile, the sharper the knife."
pi_213234299
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 07:03 schreef 111210 het volgende:

[..]
Complot? Dit is gewoon wetenschap :`)
Wetenschap dan moeten we hier causuele verbanden aangetoond zien worden dat cloud seeding daadwerkelijk dit noodweer veroorzaakt zou hebben en natuurlijk doen onze door complottheorien geobsedeerde fokkers dat weer eens niet. _O-
pi_213234680
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wetenschap dan moeten we hier causuele verbanden aangetoond zien worden dat cloud seeding daadwerkelijk dit noodweer veroorzaakt zou hebben en natuurlijk doen onze door complottheorien geobsedeerde fokkers dat weer eens niet. _O-
Doelde eigenlijk dat cloudseeding zelf wetenschap is, niet dat de huidige gebeurtenissen daar een gevolg van zijn.
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 09:41:06 #49
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213234736
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Cloud Seeding kan voor meer neerslag zorgen.
Maar natuurlijk heeft de hele regio heeft daar last gehad van dit slechte weer, er kwam gewoon een lage druk gebied over. Genoeg beelden van onweer en harde wind daar. Cloud Seeding zou eventueel alleen voor iets extra neerslag zorgen.

pi_213234767
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:41 schreef Momo het volgende:

[..]
Cloud Seeding kan voor meer neerslag zorgen.
Maar natuurlijk heeft de hele regio heeft daar last gehad van dit slechte weer, er kwam gewoon een lage druk gebied over. Genoeg beelden van onweer en harde wind daar. Cloud Seeding zou eventueel alleen voor iets extra neerslag zorgen.

[ afbeelding ]
werkt cloud seeding uberhaubt nog wel als de wolken al verzadigd genoeg zijn en er van zichzelf al regen vormt?

Het hele idee van cloud seeding is toch gebaseerd op wat zilverjodide in de wolken die nog niet verzadigd genoeg zijn te strooien om druppeltjes daaromheen te vormen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')