Dat zeg ik geknutseld.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dit plasma-eiwit wordt al jaren gebruikt in onder andere (goedkope) ham en carpaccio. Om kleine stukjes vlees aan elkaar te plakken zodat het beter te verwerken/verkopen is. Staat op de ingredientenlijst als varkens- dan wel rundereiwit.
Dat snap ik, maar het is gewoon weer een truc om het beter te doen lijken dan het daadwerkelijk is.quote:
Het punt is, je quote mij zo dat het leek alsof ik dat schreef, maar het was een quote uit het artikel.quote:Op woensdag 17 april 2024 17:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het is gewoon weer een truc om het beter te doen lijken dan het daadwerkelijk is.
Er wordt vrijwel niets weggegooid bij slachten, alles heeft een functie.
Goedkope ham, jaquote:Op woensdag 17 april 2024 16:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dit plasma-eiwit wordt al jaren gebruikt in onder andere (goedkope) ham en carpaccio. Om kleine stukjes vlees aan elkaar te plakken zodat het beter te verwerken/verkopen is. Staat op de ingredientenlijst als varkens- dan wel rundereiwit.
Nope, klopt, men neemt stukjes rundvlees en plakt die aan elkaar in een plastic tube met een diameter van een cm of 6-8 en daar wordt dan carpaccio van gesneden.quote:Op woensdag 17 april 2024 17:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Goedkope ham, ja
Maar carpaccio??? Dat lijkt me stug, dat zie en voel en proef je toch meteen?
Maar ga je dan ook altijd voor je groenten naar een groenteboer, voor je kaas naar een kaasboer, voor je koek en taart naar een banketbakker, etc.?quote:Op woensdag 17 april 2024 12:04 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Ik ben niet gepensioneerd hoor, ik werk gewoon. Elke zaterdag ga ik 2 supermarkten langs en de poolse winkel, waar ik ook oud papier en glas kan weggooien. Een wekelijks rondje, werkt prima.
Je gelooft het misschien niet, maar inderdaad. Mijn vrouw haalt kaas op de markt bij de kaasboer, onze dochter is gediplomeerd bakker en werkt nu in de bakkerij bij de lidl en bakt de heerlijkste dingen op verzoek. De groente halen we meestal gewoon in de super, maar alleen als het er goed uitziet. Zo niet, dan gaat mijn vrouw in de loop van de week even langs de turkse groenteboer of haalt het op de markt. Ja, we zijn misschien een beetje verwend zo, maar eten wel altijd kwaliteit.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar ga je dan ook altijd voor je groenten naar een groenteboer, voor je kaas naar een kaasboer, voor je koek en taart naar een banketbakker, etc.?
Als jij meent dat AH goed vlees heeft, dan heb je nog nooit goed vlees gegeten.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:35 schreef grrrrg het volgende:
Die puristen hier zijn zo treurig
Niks mis mee met wat AH doet. Integendeel, dit is kwalitatief beter dan menig slagerij waar de poep bacteriën je om de oren vliegen.
Als jij meent dat AH slecht vlees verkoopt, dan is jouw smaak aangepast door je principes.quote:Op woensdag 17 april 2024 19:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als jij meent dat AH goed vlees heeft, dan heb je nog nooit goed vlees gegeten.
Bij de Turkse of Marokkaanse slagers ook zo fijn, geen bijzaken door je gehaktquote:Op dinsdag 16 april 2024 16:51 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Bij voorkeur een buitenlandse, daar heb je nog kwaliteit.
Ik haal tegenwoordig mijn vlees bij een poolse slager. Stond laatst een duitser naast me toen ik daar stond te wachten en die zei dat het vlees van de poolse slager de ouderwetse duitse kwaliteit heel dicht benadert. Vraag je gehakt, dan gaat er gewoon een stuk vlees naar keuze de gehaktmolen in terwijl je wacht.
Walgelijkquote:Op woensdag 17 april 2024 17:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nope, klopt, men neemt stukjes rundvlees en plakt die aan elkaar in een plastic tube met een diameter van een cm of 6-8 en daar wordt dan carpaccio van gesneden.
Als je dus ronde plakjes krijgt, weet je wat je krijgt.
Ik meen in deze aflevering te zien
https://kro-ncrv.nl/persb(...)van-waarde-carpaccio
Of anders was het deze
https://npo.nl/start/seri(...)/seizoen-6/plakvlees
Is idd zo ja.quote:Op woensdag 17 april 2024 23:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Bij de Turkse of Marokkaanse slagers ook zo fijn, geen bijzaken door je gehakt
Nee, ze worden gedood door de pen en daarvoor verdoofd, of met gas of met stroom.quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:17 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het gros komt van de vleesboerderijen, waarna het dier naar een slachthuis gaat. Het dier wordt middels een pen in het hoofd verdoofd en zo geslacht.
Vanuit daar wordt het ingepakt en naar de supermarkten vervoerd.
Maar blijkbaar heeft het slachthuis ook nog een extra afdeling, waar rommel als in de OP in wordt gespoten
Nog iemand die nog nooit goed vlees gegeten heeft.quote:Op woensdag 17 april 2024 22:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als jij meent dat AH slecht vlees verkoopt, dan is jouw smaak aangepast door je principes.
quote:Op donderdag 18 april 2024 08:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nog iemand die nog nooit goed vlees gegeten heeft.
Heeft niets met verheven smaak te maken, maar alles met de miserabele kwaliteit van supermarktvlees. Als je niet beter gewend bent, tja, dan denk je dat het zo hoort.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ga lekker tegen iemand anders jouw 'verheven smaak' etaleren.
Eierlegende Wollmichsauquote:Op dinsdag 16 april 2024 11:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Cow & Chicken, the incest years
Ik koop zo af en toe vlees van de slager en dat is wel echt aanzienlijk betere kwaliteit dan van de AH hoor. Heeft weinig met principes te maken.quote:Op woensdag 17 april 2024 22:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als jij meent dat AH slecht vlees verkoopt, dan is jouw smaak aangepast door je principes.
Je bent niet van vlees en bloed? Je bent vegetariër en je eet vegetarisch.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
Klinkt bijzonder goor zeg. Blij dat ik vegetarisch ben.
Een Volkswagen is een prima auto. Een Lamborghini is een nog betere auto.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik koop zo af en toe vlees van de slager en dat is wel echt aanzienlijk betere kwaliteit dan van de AH hoor. Heeft weinig met principes te maken.
Als je altijd in een Golf 2 rondrijdt vind je dat een prima auto. Dan switch je naar een Audi Q8 en denk je, ja, dat is beter. Na een half jaar stap je weer eens in die Golf 2 . Op dat moment heb je een WTF ervaring. Wat een armoede.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Een Volkswagen is een prima auto. Een Lamborghini is een nog betere auto.
Maakt dat de Volkswagen een slechte auto? Nee.
Zucht....quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je altijd in een Golf 2 rondrijdt vind je dat een prima auto. Dan switch je naar een Audi Q8 en denk je, ja, dat is beter. Na een half jaar stap je weer eens in die Golf 2 . Op dat moment heb je een WTF ervaring. Wat een armoede.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |