Ik koop het bij een bevriende horecaslager, bij de Hanos of bij een bioboer (Varkensvlees). Ik ga er niet vanuit dat het goed is, ik kan meestal aan het vlees zien hoe de kwaliteit is.quote:Op dinsdag 16 april 2024 19:23 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Waar kun je vlees kopen waarvan je ervan uit kunt gaan dat het kwalitatief goed is?
Ik heb geen zin om voor mijn boodschappen tig zaken af te gaan. Daarom haal ik gewoon alles bij de supermarkt, ook dat is prima te eten.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:51 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Bij voorkeur een buitenlandse, daar heb je nog kwaliteit.
Ik haal tegenwoordig mijn vlees bij een poolse slager. Stond laatst een duitser naast me toen ik daar stond te wachten en die zei dat het vlees van de poolse slager de ouderwetse duitse kwaliteit heel dicht benadert. Vraag je gehakt, dan gaat er gewoon een stuk vlees naar keuze de gehaktmolen in terwijl je wacht.
Sommige mensen zijn snel tevreden, anderen zijn kwaliteit gewend.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om voor mijn boodschappen tig zaken af te gaan. Daarom haal ik gewoon alles bij de supermarkt, ook dat is prima te eten.
Ja lekker makkelijk als je gepensioneerd bent.quote:Op woensdag 17 april 2024 07:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn snel tevreden, anderen zijn kwaliteit gewend.
Is dit heel veel meer bijzonder dan de bloedworst die verderop in het schap ligt?quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:43 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Er wordt nooit wat weggegooid. Alles wordt gebruikt.
Het bijzondere is dat men het nu voor menselijke consumptie gaat gebruiken.
Kill...... me....quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Met dank aan Midjourney.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de AH gaat dit minder kosten. Je kan beter AH aandelen kopen dan AH producten.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:38 schreef PiyeReloaded het volgende:
Gaat het minder kosten? Nee? Dan is het een scam.
Ik ben niet gepensioneerd hoor, ik werk gewoon. Elke zaterdag ga ik 2 supermarkten langs en de poolse winkel, waar ik ook oud papier en glas kan weggooien. Een wekelijks rondje, werkt prima.quote:Op woensdag 17 april 2024 07:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja lekker makkelijk als je gepensioneerd bent.
Dorpsslager is ook op zaterdag open.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:06 schreef Molo het volgende:
Thuiswerken en langs de dorpsslager kunnen tussendoor
Dč smoes om troep troeper te maken.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:08 schreef FlippingCoin het volgende:
De milieukaart wordt maar al te graag gepakt om gewoon meer geld te verdienen.
Ik ben niet gepensioneerd hoor, ik werk gewoon. Elke zaterdag ga ik 2 supermarkten langs en de poolse winkel, waar ik ook oud papier en glas kan weggooien. Een wekelijks rondje, werkt prima.quote:Op woensdag 17 april 2024 07:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Misschien niet representatief, maar het verschil in kwaliteit is gigantisch. Bovendien gun ik de lokale middenstand mijn geld veel meer dan zo'n AH miljardenbedrijf die de klant met troep afschepen.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:30 schreef Gimmick het volgende:
Supermarkten hebben een marktaandeel van 85 procent als het gaat om vleesverkoop. Slagers 15 procent. Dus de fok-hipster crowd die allemaal naar lokaal gesourcete Poolse artisan slagers gaan ('vleesjuwelier' genoemd) is niet representatief.
Lekker op vrijdag gehakt van zes dagen oud nassen zekerquote:Op woensdag 17 april 2024 12:08 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dorpsslager is ook op zaterdag open.
En dit jaquote:Op woensdag 17 april 2024 12:09 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Misschien niet representatief, maar het verschil in kwaliteit is gigantisch. Bovendien gun ik de lokale middenstand mijn geld veel meer dan zo'n AH miljardenbedrijf die de klant met troep afschepen.
Alleen dit is al quatsch.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit eiwit wordt gewonnen uit bloedplasma, dat normaal gesproken wordt weggegooid tijdens het slachtproces.
Ben ik niet, goed eten vind ik gewoon erg belangrijk.quote:Op woensdag 17 april 2024 07:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja.quote:Op woensdag 17 april 2024 07:54 schreef 111210 het volgende:
[..]
Is dit heel veel meer bijzonder dan de bloedworst die verderop in het schap ligt?
Dit plasma-eiwit wordt al jaren gebruikt in onder andere (goedkope) ham en carpaccio. Om kleine stukjes vlees aan elkaar te plakken zodat het beter te verwerken/verkopen is. Staat op de ingredientenlijst als varkens- dan wel rundereiwit.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:17 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja.
Bloed worst voor bloed wordt direct verwerkt.
Nu moet het eerste industrieel bewerkt worden om het bloed en plasma te scheiden en dan eiwit uit plasma.
Er moet weer eens geknutseld worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |