abonnement Unibet Coolblue
pi_213220374
Ik ben tijdens een korte vakantie in het buitenland gevallen en had zoveel pijn dat ik door een dokter wilde laten controleren of ik iets gebroken had. Ik ben toen naar een officiële medische faciliteit gegaan waar ik een x bedrag heb betaald om een dokter te zien. Na 6 foto's was de uitkomst dat ik niks gebroken heb. De uitslag van de dokter heb ik alleen mondeling aangehoord, zijn diagnose heb ik niet schriftelijk ontvangen.

Ik heb nog gevraagd of ik moest betalen voor het laten maken van de foto's. Dat hoefde niet want dat zat bij de prijs in om gezien te worden door de dokter. Ik heb een betaalbewijs en een bonnetje op naam dat ik daar geweest ben plus wat voor soort dokter ik gezien heb.

Nu wil mijn zorgverzekeraar de nota niet betalen omdat op de nota niet staat welke behandeling ik heb gekregen en er ook niks staat over de betaalde bedragen per behandeling.

Zie vraag in titel.

Wat ook nog meespeelt is dat voor mijn gevoel de verzekering mijn bewijsmateriaal niet goed bekeken heeft want in de eerste zin staat dat ik een nota voor zorgkosten heb ingediend in land x, terwijl het dus om een buurland gaat van het land dat in de brief van de verzekeraar staat. Dat geeft mij al het gevoel dat ze aan het prutsen zijn. Bij het insturen van de nota kon ik ook geen toelichting geven.
pi_213220453
Je kunt altijd een toelichting geven waarin je aangeeft waarom je het oneens bent met de afwijzing.

Maar je moet wel iets van bewijs kunnen overleggen dat je daar voor specifieke zorg geweest bent. Als je dat niet hebt kun je de kliniek mailen, als het een beetje bonafide kliniek is sturen ze gespecificeerde rekening.

Was het toevallig tijdens wintersport?
pi_213221039
Geen reisverzekering waar je kunt declareren? Die vergoeden over het algemeen ook medische kosten. Zo heb ik ooit een ziekenhuisbezoek in het buitenland vergoed gekregen.
pi_213221814
quote:
Is het terecht dat mijn zorgverzekeraar mijn nota niet wil betalen?
Als de voorwaarden eisen stellen aan de nota, dan wel, ja.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_213221990
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 19:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
Je kunt altijd een toelichting geven waarin je aangeeft waarom je het oneens bent met de afwijzing.

Maar je moet wel iets van bewijs kunnen overleggen dat je daar voor specifieke zorg geweest bent. Als je dat niet hebt kun je de kliniek mailen, als het een beetje bonafide kliniek is sturen ze gespecificeerde rekening.

Was het toevallig tijdens wintersport?
Het is nog niet definitief afgewezen, ik moet aanvullende informatie opsturen. Ik had het liefst direct ook een toelichting gegeven maar je kan bij deze zorgverzekeraar alleen een foto uploaden zonder toelichting. Ik heb ondertussen maar de kliniek gemaild in de hoop dat ze iets gaan sturen. Benieuwd of ze dat mogen doen. Het was overigens niet op wintersport.
pi_213222001
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 19:54 schreef babipangang het volgende:
Geen reisverzekering waar je kunt declareren? Die vergoeden over het algemeen ook medische kosten. Zo heb ik ooit een ziekenhuisbezoek in het buitenland vergoed gekregen.
Heb ik maar die vraagt om een toelichting waarom mijn zorgverzekeraar het niet heeft uitbetaald. Straks maak ik daar weer slapende honden wakker :')
pi_213222075
Als je een reisverzekering hebt dan moet je die eerst bellen, zij verwijzen je dan naar een kliniek of ziekenhuis waarvan ze weten dat het in orde is.

Is dit bij jou ook zo gegaan of ben je op eigen houtje naar een dokter gegaan?
pi_213222116
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 20:50 schreef 111210 het volgende:
Als je een reisverzekering hebt dan moet je die eerst bellen, zij verwijzen je dan naar een kliniek of ziekenhuis waarvan ze weten dat het in orde is.

Is dit bij jou ook zo gegaan of ben je op eigen houtje naar een dokter gegaan?
Ik was niet in Afrika maar een westers land. Ik ben eerst naar een ziekenhuis gegaan en die hebben me doorverwezen naar iets van een dokterspost. Waar iedereen daar naar toe gaat als er iets aan de hand is. Maar ik begrijp dat jij ten alle tijde logisch kan blijven nadenken als je in een land bent waar je niet de taal spreekt en pijn hebt.
pi_213222367
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 20:52 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik was niet in Afrika maar een westers land. Ik ben eerst naar een ziekenhuis gegaan en die hebben me doorverwezen naar iets van een dokterspost. Waar iedereen daar naar toe gaat als er iets aan de hand is. Maar ik begrijp dat jij ten alle tijde logisch kan blijven nadenken als je in een land bent waar je niet de taal spreekt en pijn hebt.
Ten allen tijde logisch nadenken niet, maar zo maar een kliniek binnenlopen zou ik nooit doen. In het buitenland zijn dat gewoon vaak privé-klinieken en dan krijg je meestal in elk geval niet het hele bedrag vergoed. Ik zou er trouwens ook nooit blind vanuit gaan dat je 'in een westers land' altijd kwalitatief goede zorg krijgt als je een ziekenhuis binnen loopt.

Mijn eerste niet logisch nadenkende gedachte zou trouwens zijn: "Help, ik heb pijn, ik moet worden geholpen maar hoe moet dat? Wie moet ik bellen om me te helpen de weg te weten in de zorg in dit land waar ik de taal niet spreek?" En ja, dan kom je bij je reisverzekering of je zorgverzekering uit die je belt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213222431
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 21:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ten allen tijde logisch nadenken niet, maar zo maar een kliniek binnenlopen zou ik nooit doen. In het buitenland zijn dat gewoon vaak privé-klinieken en dan krijg je meestal in elk geval niet het hele bedrag vergoed. Ik zou er trouwens ook nooit blind vanuit gaan dat je 'in een westers land' altijd kwalitatief goede zorg krijgt als je een ziekenhuis binnen loopt.

Mijn eerste niet logisch nadenkende gedachte zou trouwens zijn: "Help, ik heb pijn, ik moet worden geholpen maar hoe moet dat? Wie moet ik bellen om me te helpen de weg te weten in de zorg in dit land waar ik de taal niet spreek?" En ja, dan kom je bij je reisverzekering of je zorgverzekering uit die je belt.
Ik weet bijna 100% zeker dat als ik gebeld had dat ik bij dezelfde faciliteit was uitgekomen, daar had ik nl. al naar gegoogled. Of heb je ook al twijfels bij een academisch stadsziekenhuis?
pi_213222532
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:16 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik weet bijna 100% zeker dat als ik gebeld had dat ik bij dezelfde faciliteit was uitgekomen, daar had ik nl. al naar gegoogled. Of heb je ook al twijfels bij een academisch stadsziekenhuis?
Geen idee, ik weet niet in welk land het was. En zulke info hebben we wel nodig om de vraag uit je titel te beantwoorden.

Sowieso heeft elke verzekeraar iets staan over niet gecontracteerde zorgverleners, dat ze die niet volledig vergoeden. Ik hoop dat je aan het ziekenhuis wel de gegevens van je zorgverzekering hebt afgegeven, als het goed is staat er op je pasje of in je app een EHIC deel. Dat zijn wel dingen die ik uitzoek voor ik weg ga, die staan op mijn standaard checklist.

https://www.zorgwijzer.nl/faq/zorgverzekering-vakantie.

Je ziet dat er nogal wat vragen te beantwoorden zijn voor je de vraag uit je titel kunt beantwoorden. Ik hoop voor je dat je vergoeding krijgt, maar de vraag of iets 'medisch noodzakelijk' is, is bijvoorbeeld al vrij lastig duidelijk te beantwoorden in zo'n geval.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213222565
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen idee, ik weet niet in welk land het was. En zulke info hebben we wel nodig om de vraag uit je titel te beantwoorden.

Sowieso heeft elke verzekeraar iets staan over niet gecontracteerde zorgverleners, dat ze die niet volledig vergoeden. Ik hoop dat je aan het ziekenhuis wel de gegevens van je zorgverzekering hebt afgegeven, als het goed is staat er op je pasje of in je app een EHIC deel. Dat zijn wel dingen die ik uitzoek voor ik weg ga, die staan op mijn standaard checklist.

https://www.zorgwijzer.nl/faq/zorgverzekering-vakantie.

Je ziet dat er nogal wat vragen te beantwoorden zijn voor je de vraag uit je titel kunt beantwoorden. Ik hoop voor je dat je vergoeding krijgt, maar de vraag of iets 'medisch noodzakelijk' is, is bijvoorbeeld al vrij lastig duidelijk te beantwoorden in zo'n geval.
Maar de mensen bij de verzekering zijn toch geen artsen die kunnen inschatten of het op dat moment medisch noodzakelijk is om door een arts ter plekke gezien te worden?
pi_213222589
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:29 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Maar de mensen bij de verzekering zijn toch geen artsen die kunnen inschatten of het op dat moment medisch noodzakelijk is om door een arts ter plekke gezien te worden?
En toch is ons zorgstelsel zo gebouwd dat zij die vraag moeten beantwoorden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213222601
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
En toch is ons zorgstelsel zo gebouwd dat zij die vraag moeten beantwoorden.
Het was in Zweden overigens, heb je dan nog een zinnige toevoeging?
pi_213222609
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:29 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Maar de mensen bij de verzekering zijn toch geen artsen die kunnen inschatten of het op dat moment medisch noodzakelijk is om door een arts ter plekke gezien te worden?
Daarom dien je de alarmcentrale te bellen tijdens de vakantie, daar werken wel artsen.

Medisch noodzakelijk en vooral spoedeisendheid kijken ze naar
pi_213222657
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:32 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Het was in Zweden overigens, heb je dan nog een zinnige toevoeging?
Ja, ze hebben daar ook een soort huisarts systeem waar je heen gaat voor je een ziekenhuis in loopt, een soort medische centra.

Volgens mij is de zorg ook flink duurder in Zweden dan in Nederland en zou je dus maar deels van je zorgverzekering krijgen (en de rest evt van je reisverzekering), maar dat weet ik niet zeker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 15 april 2024 @ 21:35:57 #17
5428 crew  miss_sly
pi_213222662
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:32 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Het was in Zweden overigens, heb je dan nog een zinnige toevoeging?
Je kunt wel een beetje narrig doen tegen mensen die je niet vertellen wat je wil horen, maar feit is dat je rekening houdend met je verzekeringen in het buitenland land niet zomaar zorg kunt vragen zonder overleg met die verzekering en vervolgens wel volledig vergoed worden.

Er zijn routes die je dan dient te gaan, en de eerste is dat je de alarmcentrale van je reisverzekering of zorgverzekering belt met je probleem en zij vertellen je wat je kunt doen en waar je heen kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213222701
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ze hebben daar ook een soort huisarts systeem waar je heen gaat voor je een ziekenhuis in loopt, een soort medische centra.

Volgens mij is de zorg ook flink duurder in Zweden dan in Nederland en zou je dus maar deels van je zorgverzekering krijgen (en de rest evt van je reisverzekering), maar dat weet ik niet zeker.
Bij dat huisartssysteem ben ik dus geweest. De kosten vielen overigens mee, inclusief de foto's denk ik wel goedkoper dan Nederland en gelukkig heb ik een aanvullende reisverzekering waar ik het dan maar ga indienen. Ik was overigens allang blij dat ik niks gebroken had of een operatie nodig had. Dan had ik uiteraard wel even nagedacht wat ik zou doen.
pi_213222759
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:38 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Bij dat huisartssysteem ben ik dus geweest. De kosten vielen overigens mee, inclusief de foto's denk ik wel goedkoper dan Nederland en gelukkig heb ik een aanvullende reisverzekering waar ik het dan maar ga indienen. Ik was overigens allang blij dat ik niks gebroken had of een operatie nodig had. Dan had ik uiteraard wel even nagedacht wat ik zou doen.
De reisverzekering zal je eerst naar de zorgverzekering sturen, die betalen namelijk altijd eerst het deel dat door hen vergoed wordt (en daar gaat eventueel het eigen risico dan nog vanaf, dat mag je zelf betalen). En het meerdere betaalt je reisverzekering dan: https://www.zorgwijzer.nl/faq/zorgverzekering-buitenland
Die laatste eventueel weer met een eigen risico, dat hangt van je polis af.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213222766
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2024 21:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt wel een beetje narrig doen tegen mensen die je niet vertellen wat je wil horen, maar feit is dat je rekening houdend met je verzekeringen in het buitenland land niet zomaar zorg kunt vragen zonder overleg met die verzekering en vervolgens wel volledig vergoed worden.

Er zijn routes die je dan dient te gaan, en de eerste is dat je de alarmcentrale van je reisverzekering of zorgverzekering belt met je probleem en zij vertellen je wat je kunt doen en waar je heen kan.
Jij moet niet voor mij invullen dat ik narrig ben. Of ik die vergoeding krijg ligt er nu meer aan of ik nog een specificatie ga krijgen, dan maakt het niet uit of ik vooraf gebeld had of niet.
pi_213222776
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 21:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
De reisverzekering zal je eerst naar de zorgverzekering sturen, die betalen namelijk altijd eerst het deel dat door hen vergoed wordt (en daar gaat eventueel het eigen risico dan nog vanaf, dat mag je zelf betalen). En het meerdere betaalt je reisverzekering dan: https://www.zorgwijzer.nl/faq/zorgverzekering-buitenland
Die laatste eventueel weer met een eigen risico, dat hangt van je polis af.
Mijn reisverzekering keert ook het bedrag uit wat ik niet krijg omdat het nog onder het ER valt.
pi_213222782
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:42 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Jij moet niet voor mij invullen dat ik narrig ben. Of ik die vergoeding krijg ligt er nu meer aan of ik nog een specificatie ga krijgen, dan maakt het niet uit of ik vooraf gebeld had of niet.
Als je vooraf had gebeld, had je geweten dat je daar je gegevens in kon leveren en had je nooit vooraf hoeven betalen. Had je hooguit achteraf een rekening voor je eigen risico gekregen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213222788
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je vooraf had gebeld, had je geweten dat je daar je gegevens in kon leveren en had je nooit vooraf hoeven betalen. Had je hooguit achteraf een rekening voor je eigen risico gekregen.
Waar inleveren bedoel je?
  Moderator maandag 15 april 2024 @ 21:46:47 #24
5428 crew  miss_sly
pi_213222821
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:42 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Jij moet niet voor mij invullen dat ik narrig ben. Of ik die vergoeding krijg ligt er nu meer aan of ik nog een specificatie ga krijgen, dan maakt het niet uit of ik vooraf gebeld had of niet.
Misschien kun je dan anders reageren.

Voor de volgende keer in het buitenland: als het geen bloedspoed is en je zelf naar de zorgverlener kunt stappen, neem eerst contact op met de alarmcentrale. Voorkomt een hoop gedoe en zij kunnen je ook nog eens goed helpen met bepaalde zaken als dat nodig blijkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213222831
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:44 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Waar inleveren bedoel je?
Bij de zorgverlener. Zoals ik zei: iedere hier verzekerde heeft een EHIC, meestal staat die in de app van je zorgverzekering of op je pasje.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213222838
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2024 21:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien kun je dan anders reageren.

Voor de volgende keer in het buitenland: als het geen bloedspoed is en je zelf naar de zorgverlener kunt stappen, neem eerst contact op met de alarmcentrale. Voorkomt een hoop gedoe en zij kunnen je ook nog eens goed helpen met bepaalde zaken als dat nodig blijkt.
Ik heb er 0 gedoe van hoor. Het is zelfs nog gunstiger geweest om in het buitenland te vallen want als ik in Nederland thuis was gevallen en foto's had moeten maken dan was ik sowieso het geld kwijt geweest vanwege mijn ER.
pi_213222856
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij de zorgverlener. Zoals ik zei: iedere hier verzekerde heeft een EHIC, meestal staat die in de app van je zorgverzekering.
Die EHIC wilden ze niet accepteren omdat ik geen fysieke kaart bij me droeg, alleen die in de app. Dat was dan wel weer een les waarin mijn verzekeraar niet superduidelijk is.
pi_213222866
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:42 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Jij moet niet voor mij invullen dat ik narrig ben. Of ik die vergoeding krijg ligt er nu meer aan of ik nog een specificatie ga krijgen, dan maakt het niet uit of ik vooraf gebeld had of niet.
Dat vult ze niet in. Je reacties in dit topic komen zo over.
pi_213222883
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:50 schreef archito het volgende:

[..]
Dat vult ze niet in. Je reacties in dit topic komen zo over.
Omdat ik geen antwoord krijg op de vraag die ik stel. De voorlopige afwijzing is niet omdat ik de alarmcentrale niet heb gebeld terwijl dat wel het advies is wat ik krijg. Daar kan ik nu toch niks meer aan veranderen. :P
pi_213222906
Maar goed: zonder specificatie is het dus terecht dat de zorgverzekering niets doet, want dan kunnen ze onmogelijk controleren wat het Nederlandse tarief is.

Wat je zou kunnen proberen als je geen specificatie krijgt, is het naar de reisverzekering sturen. Het kan namelijk ook andersom: dan neemt jouw reisverzekering contact op met jouw zorgverzekering en dan handelen die het onderling af. Met een beetje mazzel lukt het dan zo wel, bijvoorbeeld omdat je reisverzekering meer weet over het Zweedse zorgstelsel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213222911
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:54 schreef Hanca het volgende:
Maar goed: zonder specificatie is het dus terecht dat de zorgverzekering niets doet, want dan kunnen ze onmogelijk controleren wat het Nederlandse tarief is.

Wat je zou kunnen proberen als je geen specificatie krijgt, is het naar de reisverzekering sturen. Het kan namelijk ook andersom: dan neemt jouw reisverzekering contact op met jouw zorgverzekering en dan handelen die het onderling af. Met een beetje mazzel lukt het dan zo wel, bijvoorbeeld omdat je reisverzekering meer weet over het Zweedse zorgstelsel.
Dat ga ik proberen maar voordat ik dat doe wacht ik eerst even of ik nog een factuur krijg met meer uitleg waar de zorgverzekeraar wel blij van wordt.
pi_213222914
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:54 schreef Hanca het volgende:
Maar goed: zonder specificatie is het dus terecht dat de zorgverzekering niets doet, want dan kunnen ze onmogelijk controleren wat het Nederlandse tarief is.

Wat je zou kunnen proberen als je geen specificatie krijgt, is het naar de reisverzekering sturen. Het kan namelijk ook andersom: dan neemt jouw reisverzekering contact op met jouw zorgverzekering en dan handelen die het onderling af. Met een beetje mazzel lukt het dan zo wel, bijvoorbeeld omdat je reisverzekering meer weet over het Zweedse zorgstelsel.
En bedankt voor je tips!
pi_213224880
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 20:44 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik had het liefst direct ook een toelichting gegeven maar je kan bij deze zorgverzekeraar alleen een foto uploaden zonder toelichting.
Pro-tip voor de toekomst: schrijf een toelichting en maak daar een foto van.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 april 2024 @ 10:10:51 #34
38148 crew  Innisdemon
pi_213225338
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:32 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Het was in Zweden overigens, heb je dan nog een zinnige toevoeging?
Je hebt tot nu toe je uiterste best gedaan om te verhullen in welk land het was. Waarom is dat zo'n probleem? en waarom dan weer zo gepikeerd reageren als je er eindelijk besluit antwoord op te geven?

Het zal mensen niet motiveren je van goeie tips te voorzien.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_213225368
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:10 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Je hebt tot nu toe je uiterste best gedaan om te verhullen in welk land het was. Waarom is dat zo'n probleem? en waarom dan weer zo gepikeerd reageren als je er eindelijk besluit antwoord op te geven?

Het zal mensen niet motiveren je van goeie tips te voorzien.
Echt he, laat ts het maar lekker uitzoeken met zn verzekering
pi_213229997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:10 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Je hebt tot nu toe je uiterste best gedaan om te verhullen in welk land het was. Waarom is dat zo'n probleem? en waarom dan weer zo gepikeerd reageren als je er eindelijk besluit antwoord op te geven?

Het zal mensen niet motiveren je van goeie tips te voorzien.
Dat heb ik al uitgelegd toch? Daar ging m'n vraag niet over en of ik nou wel of niet naar die alarmlijn had gebeld, ik was bij dezelfde facility uitgekomen.
pi_213230001
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:14 schreef 111210 het volgende:

[..]
Echt he, laat ts het maar lekker uitzoeken met zn verzekering
Komt goed, heb al antwoord van de kliniek dat ze me meer informatie gaan sturen.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 april 2024 @ 19:38:31 #38
38148 crew  Innisdemon
pi_213230493
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 18:43 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat heb ik al uitgelegd toch? Daar ging m'n vraag niet over en of ik nou wel of niet naar die alarmlijn had gebeld, ik was bij dezelfde facility uitgekomen.
Yep, maar dan had je verzekeraar wel aan kunnen geven wat je moet doen om te zorgen dat je het kunt declareren.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_213231325
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 19:38 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Yep, maar dan had je verzekeraar wel aan kunnen geven wat je moet doen om te zorgen dat je het kunt declareren.
Ook aan dat advies heb ik nu niks meer. Ik zat gewoon stevig te balen en zag m'n hele zomer al in rook op gaan omdat ik weer iets gebroken zou hebben. Voor een paar rotcenten die foto's laten maken en zekerheid hebben was me even meer waard. Als ik daarvan iets terugkrijg ergens is het mooi meegenomen.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 april 2024 @ 22:15:10 #40
38148 crew  Innisdemon
pi_213232432
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 20:35 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ook aan dat advies heb ik nu niks meer. Ik zat gewoon stevig te balen en zag m'n hele zomer al in rook op gaan omdat ik weer iets gebroken zou hebben. Voor een paar rotcenten die foto's laten maken en zekerheid hebben was me even meer waard. Als ik daarvan iets terugkrijg ergens is het mooi meegenomen.
Je hebt duidelijk erg veel moeite met antwoorden die je niet verwacht.

Daar zou ik aan gaan werken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_213232652
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 20:35 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ook aan dat advies heb ik nu niks meer. Ik zat gewoon stevig te balen en zag m'n hele zomer al in rook op gaan omdat ik weer iets gebroken zou hebben. Voor een paar rotcenten die foto's laten maken en zekerheid hebben was me even meer waard. Als ik daarvan iets terugkrijg ergens is het mooi meegenomen.
Prima, maar antwoorden hier zijn natuurlijk ook gewoon niet alleen richting jou, maar richting iedere lezer: bereid je voor op dat je zorg nodig kunt hebben, neem je EHIC gegevens mee en zet het alarmnummer van je zorgverzekering of je reisverzekering in je telefoon. En bel altijd eerst voor je een ziekenhuis binnen stapt (als het echte spoed met loeiende sirenes is, is het natuurlijk wat anders). Heb je nu achteraf niks meer aan, maar wellicht een volgende keer wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213232661
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Prima, maar antwoorden hier zijn natuurlijk ook gewoon niet alleen richting jou, maar richting iedere lezer: bereid je voor op dat je zorg nodig kunt hebben, neem je EHIC gegevens mee en zet het alarmnummer van je zorgverzekering of je reisverzekering in je telefoon. En bel altijd eerst voor je een ziekenhuis binnen stapt (als het echte spoed met loeiende sirenes is, is het natuurlijk wat anders). Heb je nu achteraf niks meer aan, maar wellicht een volgende keer wel.
Klopt!
pi_213232708
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:15 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Je hebt duidelijk erg veel moeite met antwoorden die je niet verwacht.

Daar zou ik aan gaan werken.
:')
  Redactie Frontpage woensdag 17 april 2024 @ 06:16:28 #44
38148 crew  Innisdemon
pi_213233689
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:32 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
:')
Ja, dan is het gauw afgelopen he?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_213234163
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 19:38 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Yep, maar dan had je verzekeraar wel aan kunnen geven wat je moet doen om te zorgen dat je het kunt declareren.
De verzekeraar toetst declaraties aan de geldende voorwaarden en keurt goed (en betaalt uit) of wijst af (en geeft daar doorgaans een reden bij).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_213234263
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:24 schreef baskick het volgende:

[..]
De verzekeraar toetst declaraties aan de geldende voorwaarden en keurt goed (en betaalt uit) of wijst af (en geeft daar doorgaans een reden bij).
Ik ben het met die reden niet helemaal eens overigens. Ze vragen om een specificatie van de kosten maar het bedrag dat ik heb moeten betalen was om de dokter überhaupt te mogen zien, dat staat ook zo gecommuniceerd op de website van de faciliteit (en op de bon). Maar de hoop is gevestigd op de extra info die ze sturen. :+
pi_213234278
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:39 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik ben het met die reden niet helemaal eens overigens. Ze vragen om een specificatie van de kosten maar het bedrag dat ik heb moeten betalen was om de dokter überhaupt te mogen zien, dat staat ook zo gecommuniceerd op de website van de faciliteit (en op de bon). Maar de hoop is gevestigd op de extra info die ze sturen. :+
Niet om flauw te doen, maar dan had je de alarmcentrale moeten bellen, dan had men daar de kosten voor je geregeld (mits goed verzekerd) of hadden ze in ieder geval kunnen adviseren qua factuur.
pi_213234328
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:41 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Niet om flauw te doen, maar dan had je de alarmcentrale moeten bellen, dan had men daar de kosten voor je geregeld (mits goed verzekerd) of hadden ze in ieder geval kunnen adviseren qua factuur.
Ja, maar als ik nu een specificatie krijg ga ik het ook wel terugkrijgen en anders jammer.
pi_213234336
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:41 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Niet om flauw te doen, maar dan had je de alarmcentrale moeten bellen, dan had men daar de kosten voor je geregeld (mits goed verzekerd) of hadden ze in ieder geval kunnen adviseren qua factuur.
Wat hadden ze trouwens geregeld qua kosten bedoel je?
  woensdag 17 april 2024 @ 08:49:13 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213234356
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:39 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik ben het met die reden niet helemaal eens overigens. Ze vragen om een specificatie van de kosten maar het bedrag dat ik heb moeten betalen was om de dokter überhaupt te mogen zien, dat staat ook zo gecommuniceerd op de website van de faciliteit (en op de bon). Maar de hoop is gevestigd op de extra info die ze sturen. :+
'de dokter zien' is niet de dienst die afgenomen is, dat is vast gespecificeerd te beschrijven door die toko

Tot die tijd is het antwoord op je OP ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')