Oké voltooid vind ik wel wat te complimenteus, wat wel makkelijk vergeten wordt is dat de zomer ervoor ook kut was met dank aan Edwin, maar dat is een voetballer en Ajacied, die worden sneller vergeven.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:38 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Vind ik niet bijzonder. De algemene opvatting in Nederland is juist afwijkend en de riooljournalistiek heeft hem overdreven besmeurd, omdat ie niet bij het kliekje hoort (iets dat bijvoorbeeld ook Ten Hag overkwam, ware het niet dat hij voldoende bescherming kreeg en zijn resultaten uiteindelijk onmiskenbaar waren).
Mislintat heeft zijn opdracht oké voltooid. Niet geweldig, maar ook echt niet zo absurd slecht. Hij heeft in zijn rol wat te veel verantwoordelijkheid gekregen, maar hij heeft ook een opmerkelijke opdracht meegekregen in het jaar dat er twee CL plekken te verdelen waren: salarishuis afbouwen en spelers op de groei kopen. En hij heeft een heel slechte keuze gemaakt in het aanstellen van een coach.
quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Oké voltooid vind ik wel wat te complimenteus, wat wel makkelijk vergeten wordt is dat de zomer ervoor ook kut was met dank aan Edwin, maar dat is een voetballer en Ajacied, die worden sneller vergeven.
Bergwijn, Brobbey, Wijndal en Bassey voor 80 miljoen vind ik toch nog wel een andere categorie dan Avila, Forbs, Sutalo, Akpom en Mikautadze voor 80 miljoen. Je hebt middelmaat en je hebt brandhout.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Oké voltooid vind ik wel wat te complimenteus, wat wel makkelijk vergeten wordt is dat de zomer ervoor ook kut was met dank aan Edwin, maar dat is een voetballer en Ajacied, die worden sneller vergeven.
Zo'n Forbs zal het nog wel waard blijven maar die Avila zal je op moeten afschrijven en dan bedoel ik meer dan de jaarlijkse afschrijving.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:03 schreef Caland het volgende:
Avila en Forbs voor 30 miljoen gekocht
Ging wel oké
Prins pils viert een feestje.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:11 schreef PicoMMP het volgende:
Waarom spelen we morgen eigenlijk en niet komend weekend?
Nu denk ik dat die laatste 3 wel waarde hebben en houden, Forbs is homegrown dus dat komt ook nog wel goed tov inkoop, maar het grote verschil met het verleden is dat Ajax van 100 200 maakte en met deze spelers mag je blij zijn als je van 100 120 maakt.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Bergwijn, Brobbey, Wijndal en Bassey voor 80 miljoen vind ik toch nog wel een andere categorie dan Avila, Forbs, Sutalo, Akpom en Mikautadze voor 80 miljoen. Je hebt middelmaat en je hebt brandhout.
Je moet een juridische afdeling nooit vragen OF er een risico is en wat er kan gebeuren. Dan zit je drie uur later nog te luisteren naar alle mogelijke ellende die er op je afkomt. Daar zijn die mensen voor opgeleid. Je vertelt ze eerst wat je wil en dan hebben ze maar 1 vraag te beantwoorden: HOE dit op de best mogelijke manier kan.quote:Op maandag 22 april 2024 15:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hoho, 'beroepsverbod' behoort tot de logischere straffen, dat is juist het hele probleem. Juridische afdeling van Ajax is ook niet gek dat ze meteen hebben gezegd dat die je niet door kan met Kroes, die zien dit ook.
Avila vind ik nog steeds de meest bizarre aankoop, bij al die anderen kan je het nog een beetje begrijpen alhoewel bij Sosa en Akpom een verdacht tintje is, maar die knul kan gewoon niet voetballen en er is direct 12 miljoen geboden. Zelfs Overmars was in de war.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo'n Forbs zal het nog wel waard blijven maar die Avila zal je op moeten afschrijven en dan bedoel ik meer dan de jaarlijkse afschrijving.
Duidelijk het nieuws niet gevolgd want van Praag heeft meerdere keren geroepen dat dat juist exact is wat de directie gedaan heeft, vragen of er toch niet een mogelijkheid is, waarop de juridisch afdeling (terecht imo) heeft gezegd dat die er niet is.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:16 schreef manny het volgende:
[..]
Je moet een juridische afdeling nooit vragen OF er een risico is en wat er kan gebeuren. Dan zit je drie uur later nog te luisteren naar alle mogelijke ellende die er op je afkomt. Daar zijn die mensen voor opgeleid. Je vertelt ze eerst wat je wil en dan hebben ze maar 1 vraag te beantwoorden: HOE dit op de best mogelijke manier kan.
Dus: we willen door met Kroes en ons aan de wet houden. Doe je werk en vertel ons HOE dit kan.
Of: we willen afscheid nemen van Kroes, maar hebben geen tijd en willen morgen door met een ander. Doe je werk en vertel ons HOE dit kan.
Maar niet dit. Beetje wachten en een vergadering.
Maar of Overmars in deze geheel objectief was is de vraag maar neemt niet weg dat hij ook voor de helft een miskoop was geweest.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Avila vind ik nog steeds de meest bizarre aankoop, bij al die anderen kan je het nog een beetje begrijpen alhoewel bij Sosa en Akpom een verdacht tintje is, maar die knul kan gewoon niet voetballen en er is direct 12 miljoen geboden. Zelfs Overmars was in de war.
Is dat zo? Ook Overmars deed heel veel zelf alleen met een zwakke dekking.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat gebeurde ook bij Overmars toch die verantwoording moest afleggen tegen de rvc toen Ajax nog een goed bestuur had en raad? Voordat Ajax een Alibaba versie werd van Chelsea door geleend geld en teruglopende inkomsten door corona.
Los van alle sportieve financiële schade die geleden is natuurlijk door een ongebalanceerd elftal samen te stellen. Nu zijn Feyenoord en PSV wel heel sterk dit jaar maar met honderd miljoen uitgaven moet je altijd wel de CL halen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nu denk ik dat die laatste 3 wel waarde hebben en houden, Forbs is homegrown dus dat komt ook nog wel goed tov inkoop, maar het grote verschil met het verleden is dat Ajax van 100 200 maakte en met deze spelers mag je blij zijn als je van 100 120 maakt.
Denk dat uiteindelijke schade wel meevalt maar wat ik net al zei, normaliter creeert Ajax een verdubbeling zo'n beetje van inkoop tov verkoop en dat zit er nu niet in.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Los van alle sportieve financiële schade die geleden is natuurlijk door een ongebalanceerd elftal samen te stellen. Nu zijn Feyenoord en PSV wel heel sterk dit jaar maar met honderd miljoen uitgaven moet je altijd wel de CL halen.
Denk trouwens dat geen een van de spelers voor veel meer dan zijn oorspronkelijke transfersom weggaat en Avila is een afschrijving.
De schade is denk ik vooral dat je zo'n 10 jaar wordt teruggeworpen in de tijd terwijl de basisvoorwaarden er toch best waren om je in de Europese middenmoot te nestelen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat uiteindelijke schade wel meevalt maar wat ik net al zei, normaliter creeert Ajax een verdubbeling zo'n beetje van inkoop tov verkoop en dat zit er nu niet in.
10 jaar lijkt me wel erg veel, maar we gaan zien wat de zomer brengt en of ze een team neer kunnen zetten wat minimaal 3e wordt en dus weer naar de CL kan.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:45 schreef Caland het volgende:
[..]
De schade is denk ik vooral dat je zo'n 10 jaar wordt teruggeworpen in de tijd terwijl de basisvoorwaarden er toch best waren om je in de Europese middenmoot te nestelen.
Is dat wel zo? Aan de recente successen van Feyenoord en Psv is ook geen gedegen jarenlang beleid vooraf gegaan, de puzzelstukjes hoeven maar net toevallig goed te vallen en je doet weer mee.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:45 schreef Caland het volgende:
[..]
De schade is denk ik vooral dat je zo'n 10 jaar wordt teruggeworpen in de tijd terwijl de basisvoorwaarden er toch best waren om je in de Europese middenmoot te nestelen.
Nou voor Feyenoord moet er ook nog wel wat water door de Maas stromen wil je je daar definitief melden hoorquote:Op dinsdag 23 april 2024 12:50 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Aan de recente successen van Feyenoord en Psv is ook geen gedegen jarenlang beleid vooraf gegaan, de puzzelstukjes hoeven maar net toevallig goed te vallen en je doet weer mee.
Denk dat het sowieso heel moeilijk is, de hele PL betaalt al hogere salarissen dan de top van NL, dan heb je ook nog eens de bovenste helft van de andere top 5 competities waar dat ook zo is.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou voor Feyenoord moet er ook nog wel wat water door de Maas stromen wil je je daar definitief melden hoor
Precies dit. Dat allemaal gaan die mannetjes dan zeggen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Duidelijk het nieuws niet gevolgd want van Praag heeft meerdere keren geroepen dat dat juist exact is wat de directie gedaan heeft, vragen of er toch niet een mogelijkheid is, waarop de juridisch afdeling (terecht imo) heeft gezegd dat die er niet is.
Daarnaast heeft een juridische afdeling zich aan de wet te houden en aan wettelijke termijnen, jij doet net alsof een juridische afdelingen magisch de wet kan omzeilen, maar dat kan in 99% van de gevallen dus niet. Zeker niet bij beursgenoteerde bedrijven. Uiteindelijk zal iedere nieuwe CEO via een aandeelhoudersvergadering benoemd MOETEN worden en is de wettelijke termijn voor zo'n aandeelhoudersvergadering minimaal 6 weken na aankondiging.
Daarnaast weet ik ook niet hoe je erbij komt dat er morgen opeens een nieuwe CEO zou zijn, was het maar zo makkelijk. Slimme mensen die daarvoor geschikt zijn liggen niet voor het oprapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |