BRONquote:NS-conductrice zwaar mishandeld in trein: met grof geweld van de trap geduwd
Een hoofdconductrice van NS is zaterdagavond in de trein tussen Den Haag HS en Delft zeer gewelddadig mishandeld door een groep van zes tot acht jongens. Dat meldt spoorvakbond VVMC en wordt bevestigd door het spoorbedrijf.
Ze is om iets over half elf geschopt, geslagen, met grof geweld van de trap geduwd en zwaar mishandeld waardoor letsel op diverse plaatsen op het lichaam ontstond. De machinist kreeg ook klappen.
De conductrice is zwaar geschrokken door de gebeurtenissen. Directeur operatie NS Eelco van Asch over de mishandeling: ,,Het is ronduit verschrikkelijk wat mensen onze collega’s menen aan te moeten doen. We hebben van deze recente aanval aangifte gedaan en zullen de politie in alles ondersteunen om de daders te vinden.”
Helaas past de gebeurtenis van zaterdagavond volgens hem ‘in een schrikbarend patroon van bedreigingen en belaging van onze collega’s’. ,,Zoals zij momenteel belaagd worden, kan het niet langer.”
De VVMC heeft inmiddels contact gehad met de directie van NS en wil ook dat er wordt ingegrepen. De spoorvakbond is boos dat het nu weer zo mis gaat op het spoor. ,,Gaan we met zijn allen zitten wachten tot er opnieuw een dodelijk slachtoffer te betreuren valt?”
Van de groep jongeren is er gisteravond eentje opgepakt door de politie in Delft. Hij zit nog vast, en de politie wacht op een besluit van het OM. De conductrice heeft een medische check ondergaan.
Recentelijk hield de VVMC nog een enquête onder haar leden waaruit bleek dat de agressie richting het spoorpersoneel de laatste jaren fors is toegenomen.
ja mijn onderbuik rammelt ook weer als een malle. Maar goed, ik heb gekookt vandaag, dus ja...quote:
Die Tinder-users ook altijd..quote:Op zondag 14 april 2024 18:42 schreef Charged het volgende:
Ben bang dat het leden van de getinderde club zijn. Er zijn camerabeelden van aangezien al het spul daavan voorzien is.
Heb je ook weinig aan.quote:Op zondag 14 april 2024 18:32 schreef Enchanter het volgende:
,Gaan we met zijn allen zitten wachten tot er opnieuw een dodelijk slachtoffer te betreuren valt?”
Kaartcontrole voortaan laten doen door ED-209.quote:Op zondag 14 april 2024 18:55 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is een flinke tuigactie. Hopelijk gaat het goed met de conductrice.
Maar deze debiele uitspraak:
[..]
Heb je ook weinig aan.
Wat willen ze? de conducteurs uitrusten met machinegeweren?
Stel je aan zeg..quote:Op zondag 14 april 2024 18:55 schreef -Hakuna- het volgende:
Openbaar vervoer is niet alleen schrikbarend duur en slecht, maar ook nog eens schrikbarend...Onveilig!
Vroeger zo jaren ''90 kwam ik vaak bij HS en Centraal station om daar wat te eten in de stationsrestauratie wat toen nog erg goed en redelijk betaalbaar was. En vooral veiliger.
Zou ik nu niet meer durven, vandaar dat ik een eigen auto heb.
Station Heerlen, is ook een en al crimineel broeinest. Was het 30/40 jaar geleden ook al.
Hier gaat iets misquote:Op zondag 14 april 2024 18:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kaartcontrole voortaan laten dien door ED-209.
20 Seconds to comply
[ afbeelding ]
30 jaar geleden was het daar erger. Je struikelde over de heroinejunks.quote:Op zondag 14 april 2024 18:55 schreef -Hakuna- het volgende:
Openbaar vervoer is niet alleen schrikbarend duur en slecht, maar ook nog eens schrikbarend...Onveilig!
Vroeger zo jaren ''90 kwam ik vaak bij HS en Centraal station om daar wat te eten in de stationsrestauratie wat toen nog erg goed en redelijk betaalbaar was. En vooral veiliger.
Station Heerlen, is ook een en al crimineel broeinest. Was het 30/40 jaar geleden ook al.
Ies cultuur!quote:Op zondag 14 april 2024 18:32 schreef Enchanter het volgende:
[..]
BRON
Met +/- 7 man tegen één vrouw , wat een helden
Heerlen was 30 jaar geleden inderdaad erger mbt overlast rondom het station. Dat is waar.quote:Op zondag 14 april 2024 19:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
30 jaar geleden was het daar erger. Je struikelde over de heroinejunks.
Dergelijke posts van die user zijn vooral een kapstokje om te laten weten dat het rijbewijs na al die jaren lessen nu toch echt gehaald is.quote:
Ik vertrouw het ook nooit als ik weer zo'n Inuit ergens zie lopen ijsberenquote:Op zondag 14 april 2024 19:29 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Weer een eskimo? Waar komen die ineens toch allemaal vandaan?
Heb je net een duur kaartje gekocht, wil zo'n trut daar perse gaten in prikkenquote:Op zondag 14 april 2024 19:32 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Had ze maar geen grote mond moeten hebben. Wat denkt die conductrice wel niet.
In groepsverband?quote:Op zondag 14 april 2024 19:36 schreef Jemoederniet het volgende:
NS meldde onlangs een toename te zien van het aantal dak- en thuislozen, verwarde personen en drank- en drugsgebruikers in de treinen en op de stations.
Ben wel benieuwd tot welke van bovenstaande categorieën deze zes tot acht 'jongens' behoren.
Aboriginals iig niet, die waren wel opgevallen met hun didgeridoo's van 5 meterquote:Op zondag 14 april 2024 19:39 schreef Beaurealis het volgende:
Wie doet er nou zoiets? Eskimo's? Aboriginals? Of toch weer die stoute Navajo-Indianen..?
True.quote:Op zondag 14 april 2024 19:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dergelijke posts van die user zijn vooral een kapstokje om te laten weten dat het rijbewijs na al die jaren lessen nu toch echt gehaald is.
In de jaren negentig zaten de junks ook al heroïne te gebruiken in de stilstaande treinen, zo veilig was het ook niet (Den Haag CS).quote:Op zondag 14 april 2024 18:55 schreef -Hakuna- het volgende:
Dat is idd niet veilig.quote:Op zondag 14 april 2024 19:49 schreef Managarm het volgende:
[..]
In de jaren negentig zaten de junks ook al heroïne te gebruiken in de stilstaande treinen, zo veilig was het ook niet (Den Haag CS).
Inderdaad, en ze waren niet de aardige slag junksquote:Op zondag 14 april 2024 19:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is idd niet veilig.
Als zo'n trein opeens gaat rijden kun je zo mis prikken
Tsja, we weten wie het zegt toch?quote:Op zondag 14 april 2024 19:49 schreef Managarm het volgende:
[..]
In de jaren negentig zaten de junks ook al heroïne te gebruiken in de stilstaande treinen, zo veilig was het ook niet (Den Haag CS).
Ze hadden de trein gewoon stil moeten zetten en daarna die lui inderdaad met tig man moeten opwachten op het eerstevolgende station.quote:Op zondag 14 april 2024 19:45 schreef Jahr00n het volgende:
Je zou denken dat ze op het eerstvolgende station wel een peleton me'ers klaar hadden staan om deze gasten op te pakken?
Geen (weinig) ervaring met HS, maar wat er eng zou zijn aan CS is voor mij echt onbegrijpelijkquote:Op zondag 14 april 2024 19:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
True.
Maar doen of Den Haag (HS & CS) doodenge hellholes zijn is beyond...
HS is ook niet engquote:Op zondag 14 april 2024 20:15 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Geen (weinig) ervaring met HS, maar wat er eng zou zijn aan CS is voor mij echt onbegrijpelijk
Ik heb er 10 jaar gewerkt, maar op een paar junks na weinig problemen gehad. Ging altijd van CS, HS of Laan van Noi (ik werkte in dat lelijke gebouw dat over de Utrechtse baan gaat).quote:Op zondag 14 april 2024 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
HS is ook niet eng
Ik loop ook op elk uur vd dag rustig van HS naar huis als het zo uitkomt (woon in het centrum van DH). Ga als luiwammes liever via CS trouwens, want dan kan ik met de tram
Dat iemand wordt mishandeld door 8 conductrices?quote:Op zondag 14 april 2024 20:32 schreef Sebbeszweet het volgende:
Er zullen nog veeeeele incidenten moeten volgen voordat de politiek wat gaat doen helaas. Maar wat als het andersom was, dan staan de voorpagina’s vol.
Dan zou het internationaal nieuws zijnquote:Op zondag 14 april 2024 20:32 schreef Sebbeszweet het volgende:
Er zullen nog veeeeele incidenten moeten volgen voordat de politiek wat gaat doen helaas. Maar wat als het andersom was, dan staan de voorpagina’s vol.
Daders?quote:Op zondag 14 april 2024 18:32 schreef Enchanter het volgende:
[..]
BRON
Met +/- 7 man tegen één vrouw , wat een helden
NN?quote:Op zondag 14 april 2024 20:27 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik heb er 10 jaar gewerkt, maar op een paar junks na weinig problemen gehad. Ging altijd van CS, HS of Laan van Noi (ik werkte in dat lelijke gebouw dat over de Utrechtse baan gaat).
1 conductrice die 8 jongeren in elkaar tikt.quote:Op zondag 14 april 2024 20:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat iemand wordt mishandeld door 8 conductrices?
Lijkt me ook niet de bedoeling nee.
Ik zou betalen om zo'n Lara Croft in actie te zien.quote:Op zondag 14 april 2024 21:28 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
1 conductrice die 8 jongeren in elkaar tikt.
Tijd voor loktrams?quote:Op zondag 14 april 2024 21:30 schreef Aether het volgende:
Trams met stenen bekogeld, ook halte gesloopt
https://www.omroepwest.nl(...)d-ook-halte-gesloopt
Sow..quote:Op zondag 14 april 2024 19:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb je net een duur kaartje gekocht, wil zo'n trut daar perse gaten in prikken
Dat beeld zou ik graag een keer zien! Man bijt hond.quote:Op zondag 14 april 2024 20:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat iemand wordt mishandeld door 8 conductrices?
Lijkt me ook niet de bedoeling nee.
Die laffe aanpak van ze voldoet al jaren niet meer inderdaadquote:
De getintheid is altijd maar weer een vraag. Getintheid staat zo goed als vast in deze, maar of het licht- of donkergetint is daar moeten we even Opsporing Verzocht voor afwachten waarschijnlijk.quote:Op zondag 14 april 2024 19:19 schreef BeriBeri het volgende:
Daders zullen wel weer licht getint zijn
Ik gok algemener: Noord-Afrikanen.quote:Op zondag 14 april 2024 20:35 schreef FlippingCoin het volgende:
Zullen wel weer Marokkanen zijn geweedt.
Kan, maar de klappen van andere nationaliteiten doen niet minder pijn.quote:Op zondag 14 april 2024 20:35 schreef FlippingCoin het volgende:
Zullen wel weer Marokkanen zijn geweedt.
Mogelijkquote:
Hahaha. Aanpakken..quote:Op zondag 14 april 2024 22:03 schreef trein2000 het volgende:
Ligt het aan mij of is dit groepsgewijze ernstige geweld iets dat toeneemt? Moeten we aanpakken.
Helemaal mee eens. Loop jij naar ze toe en noem je ze bij naam? Dan ga ik turven hoeveel hun mobieltje erbij pakken en jou vakkundig uit hun ruimte verjagen.quote:Op zondag 14 april 2024 21:29 schreef Saekerhett het volgende:
“Jongeren”
“Jongeren”
“Jongeren”
Zo lang je dat uitschot niet bij de naam noemt en lekker wegkijkt, want anders deug je niet, wordt het natuurlijk nooit meer wat.
Het grote probleem in de opvoeding bij bepaalde bevolkingsgroepen is ouder dan de smartphone.quote:Op zondag 14 april 2024 22:08 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Kan, maar de klappen van andere nationaliteiten doen niet minder pijn.
Voor mij staat nu wel vast dat we met z’n allen zo vol zijn van onszelf, dat we de ander niet meer zien. Je ziet het al met onvolwassen ouders die hun smartphone belangrijker vinden dan hun kinderen. Niet dat die in hun eentje het probleem nu oplossen, want als ze wel aan de bel trekken met een ontsporend kind of een ander probleem, worden ouders van het kastje naar de muur gestuurd.
Smartphone is het nieuwe wegkijken.quote:Op zondag 14 april 2024 22:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het grote probleem in de opvoeding bij bepaalde bevolkingsgroepen is ouder dan de smartphone.
Het is de media dat titels opblaast voor meer clickbaits.quote:Op zondag 14 april 2024 22:03 schreef trein2000 het volgende:
Ligt het aan mij of is dit groepsgewijze ernstige geweld iets dat toeneemt? Moeten we aanpakken.
En ik vraag me echt af waarom. Politici hebben toch ook kinderen en geliefden? Of denken ze dat het hen allemaal niet zal treffenquote:Op zondag 14 april 2024 22:08 schreef Inbox het volgende:
We importeren juist meer en meer van dit soort bokito's.
Hoe is dit precies een clickbait?quote:Op zondag 14 april 2024 22:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is de media dat titels opblaast voor meer clickbaits.
Omdat nivelleren een feestje isquote:Op zondag 14 april 2024 22:11 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
En ik vraag me echt af waarom. Politici hebben toch ook kinderen en geliefden? Of denken ze dat het hen allemaal niet zal treffen
Peter, vooral Peterquote:
Hyena'squote:Op zondag 14 april 2024 22:08 schreef Inbox het volgende:
[..]
Hahaha. Aanpakken..
We importeren juist meer en meer van dit soort bokito's.
Echt allemaal vinkjes waar niemand meer warm voor loopt, wat zelfs bij bijna alle bedrijven gewoon normale kost is.quote:
De langspeelplaat van de staatssecretaris is al jaren kapot want het blijft hetzelfde liedje en refrein herhalen.quote:Staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur en Waterstaat) laat weten: ,,Ik vind het afschuwelijk dat een hoofdconductrice en machinist van NS zaterdagavond zijn mishandeld. Het is onverteerbaar dat mensen die zich inzetten voor reizigers met geweld te maken krijgen. Ik heb heel veel respect voor alle mensen die werkzaam zijn in het ov.”
Zeg dan niks de tering.quote:Op zondag 14 april 2024 22:46 schreef HSG het volgende:
Met reactie vn de staatssecretaris
[..]
De langspeelplaat van de staatssecretaris is al jaren kapot want het blijft hetzelfde liedje en refrein herhalen.
Net zo nietszeggend en zinloos als applaudiseren voor de zorg enzo. Aan respect van de staatssecretaris heb je niets als de passagiers dat niet ook hebben.quote:Ik heb heel veel respect voor alle mensen die werkzaam zijn in het ov.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |