Hier ook een Labradoodle in huis van bijna 3 jaar.
Eerste 2.5 jaar had hij ook heel veel last van verlatingsangst. Kon hem niet alleen laten want dan ging hij ook blaffen en piepen.
Nu kan hij wel een paar uur alleen zijn (binnen camera ook om te zien of het goed met hem gaat).
2 verschillende gedragsdeskundigen laten komen. Het schijnt iets te zijn wat je bij meer Labradoodles ziet juist omdat ze zo sociaal en op mensen gericht zijn kan het makkelijker doorslaan in verlatingsangst (wist je wellicht al).
als je naar buiten gaat en bij het blaffen weer naar binnen gaat dan leer je ook aan dat jij komt op het moment dat hij blaft... juist niet wat je wil aanleren.
Puzzels voor de hond , snuffelmat etc ook gedaan maar dat frustreerde alleen maar. Gedragsdeskundige legde uit dat dat iets wat je heel langzaam moet aanleren anders werkt het averechts.
Tips van de gedragsdeskundigen en gedaan ook:
Als hij blafte een geluid maken wat
@Shii in post 18 beschrijft.
Hielp heel even.. maar het zijn slimme dieren, hij had wel snel door waar het geluid vandaan kwam

Werkte hier dus niet.
Stuk in de woonkamer afgezet om een kleine veilige plek te creëren. Daarom gebruiken veel eigenaren een bench maar daar was mijn hond ook niet blij mee.. vond hij juist niet fijn..
Die kleine plek vond hij ook niet fijn.. hij probeerde dan juist daar weer uit te komen.
Gekke kat die het dan leuk vond om in dat kleine stuk te komen hielp ook niet
Wat wel hielp:
Als ik thuis kwam hem negeren. Voorheen deed ik hem begroeten en aaien. (was een tip van beide gedragsdeskundigen). Zo maak je het niet speciaal dat jij thuis komt.
Zylkene antistress capsules Kun je via de dierenarts kopen (heel duur dan) , stuk goedkoper online te vinden.
Dit is een voedingssupplement wat zeker 2 weken nodig heeft om in te werken. Merkbaar verschil hier.. hij was eerst heel nerveus en onrustig maar werd daar rustig door.
En ik had Adaptil Calm. Dat is een stekker met flacon eraan.. dat spul wordt verwarmd en verdampt dan.
En.. met beide dingen toch het aangaan.. kwartier de deur uit, half uur de deur uit.. zo opbouwen..
Wel even de buren ingelicht ook. Hij 'moet' leren dat hij ook alleen kan thuis zijn.
En ook wat hier boven stond een shirt met geurtje bij je hond leggen.
Zou zelf niet zomaar een tweede hond erbij pakken en hopen dat het probleem dan opgelost is.
Dat weet je van te voren niet.
hond hier is ook nooit alleen.. aangezien er nog 2 katten zijn. Waarvan 1 regelmatig bij hem ligt. dus tja.. hier helpt dat niet.
Succes ermee.. zielig voor de hond en vervelend voor jou dit.
Beetje lange lap geworden zie ik