abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213197315
Zowel Israël als Iran lijkt zich voor te bereiden op een oorlog in het noorden, dat zegt BNR's buitenlandcommentator Bernard Hammelburg. Zo zegt Iran te zullen reageren op de aanval op het Iraanse consulaat in Syrië waarbij verschillende hooggeplaatste Iraanse militairen omkwamen en zegt Israël dat scholen en universiteiten na Pesach gesloten zullen blijven. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog.’

De spanning tussen Israël aan de ene en Iran en Hezbollah aan de andere kant is sterk toegenomen nadat de Iraanse ambassade en een consulair gebouw in de Syrische hoofdstad Damascus zijn getroffen door een aanval waarbij hooggeplaatste Iraanse militairen zijn omgekomen. De aanval is niet opgeëist door Israël, maar waarnemers denken dat Tel Aviv erachter zit en dat de aanval het antwoord is op een drone-aanval op de Israëlische havenstad Eilat. Verontrustend, zegt Hammelburg.

Grotere oorlog

'Er is een drone-aanval geweest op Eilat vanuit Irak. Dat zijn allemaal sjiitische organisaties die dat hebben gedaan en die samenwerken met Iran. Wat je hier ziet gebeuren is dat er voorbereidingen worden getroffen voor een grotere oorlog aan de noordgrens', zegt Hammelburg.

Scholensluiting

Wat de buitenlandcommentator ook verontrust is de aankondiging van het Israëlische ministerie van Onderwijs dat scholen en universiteiten na Pesach eind deze maand niet meer zullen opengaan. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog, maar niet zozeer met Gaza, want dat wordt zo langzamerhand loopt het op zijn eindje, maar wel met het noorden.'

Hammelburg wijst op het fundamentele verschil tussen de oorlog in Gaza en een oorlog met Iran-proxy Hezbollah in Libanon: de strijd staat los van de Palestijnse zaak. 'Hezbollah heeft niets te maken met Palestijnen, heeft ook niets te maken met het bezettingsverhaal of al die kwesties.'

Bron:https://www.bnr.nl/nieuws(...)-zich-voor-op-oorlog

Aangezien weinig mensen interesse lijken te hebben in het Israel/Palestina topic
Dan maar op deze manier :6

Steve Aardappelhoofd:
pi_213197321
pi_213197331
CNN meld het nu, BBC nog niet.
Hell To The Liars
pi_213197332
Man, man, man. Waar gaat dit over? Alsof al die landen met elkaar om tafel zitten en samen besluiten dat Iran nu een paar drones mag laten afvuren. Lijkt wel een cartoon dit :')
pi_213197347
Aangezien weinig mensen interesse lijken te hebben in het Israel/Palestina topic

Het Westen en dus ook Nederland boeit het geen ene zak wat ze daar allemaal uitvreten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_213197348
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 april 2024 @ 22:07:23 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213197354
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 21:50 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
Dit klinkt wel zo amateuristisch :D

Overigens wel blij dat hier videomateriaal van is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213197358
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 13 april 2024 @ 22:07:52 #9
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213197359
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:07 schreef halfway het volgende:

Het Westen en dus ook Nederland boeit het geen ene zak wat ze daar allemaal uitvreten.
en al die vluchtelingen komen deze kant op
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_213197364
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:06 schreef Ploplap het volgende:
Man, man, man. Waar gaat dit over? Alsof al die landen met elkaar om tafel zitten en samen besluiten dat Iran nu een paar drones mag laten afvuren. Lijkt wel een cartoon dit :')
Denk dat het wel zo werkt. Iran gaat geen zelfmoord plegen dus een serieuze aanval wordt het sowieso niet.
pi_213197374
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:07 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
en al die vluchtelingen komen deze kant op
Iemand zal toch je reet moeten afvegen over 50 jaar
  zaterdag 13 april 2024 @ 22:09:09 #13
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213197379
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:08 schreef Confetti het volgende:

[..]
Denk dat het wel zo werkt. Iran gaat geen zelfmoord plegen dus een serieuze aanval wordt het sowieso niet.
We gaan afwachten hoe Israël reageert
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zaterdag 13 april 2024 @ 22:09:32 #14
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213197383
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:08 schreef halfway het volgende:

[..]
Iemand zal toch je reet moeten afvegen over 50 jaar
doe ik zelf wel, dankjewel, anders duw je me maar de afgrond in.
pi_213197385
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:08 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ja denk ik ook.

Wat herrie maken voor de binnenlandse politiek, het regime in Teheran kan niet anders, dus schieten ze wat rotzooi af wat nooit gaat landen in Israël...

Denk ik en hoop ik ook, echte escalatie zou rampzalig zijn
pi_213197386
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dit klinkt wel zo amateuristisch :D

Overigens wel blij dat hier videomateriaal van is.
ik vind het ook maar amateuristisch, andere kant wat wilden ze dan anders doen?

Stel het zouden er 100 zijn en vlak voor aankomst doe je de snelle raketten en/ of vliegtuigen, dan kom je misschien wel paar keer de Iron Dome door.

T zijn bijzondere oorlogen tegenwoordig.
Hell To The Liars
pi_213197391
Zijn die drones te stoppen door Israel? Als je 5 uur van te voren weet dat ze komen?
pi_213197396
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:08 schreef TheJanitor het volgende:
@:Ali_boo

[ afbeelding ]
Iets te spicy naar mijn mening o|O
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 13 april 2024 @ 22:10:20 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213197400
Is het nu oorlog of wat was dit?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213197402
Bitcoin crasht hard nu.
pi_213197410
quote:
84s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:10 schreef Starhopper het volgende:
Is het nu oorlog of wat was dit?
We beginnen pas
Ga er goed voor zitten en post gezellig mee
pi_213197411
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:10 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Iets te spicy naar mijn mening o|O
Was iets te snel met posten, wist niet dat die die zin aan het eind zat. Zocht alleen dat gifje eigenlijk haah
pi_213197412
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:09 schreef TheJanitor het volgende:
Zijn die drones te stoppen door Israel? Als je 5 uur van te voren weet dat ze komen?
Tuurlijk, als het er geen tienduizenden zijn
pi_213197415
pi_213197434
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:10 schreef Cilantro het volgende:
Bitcoin crasht hard nu.
Als de beurs open was, zouden aandelen nu ook crashen.
Maar inderdaad, ben al wat aan het bijkopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')