Wat bedoel je met “niet allemaal een succes is”? De oude of de nieuwe generatie kaarten? Merk overigens dat de hype van een paar jaar geleden wel weer weg is, maar denk dat de waarde van de zeldzame kaarten altijd wel behouden blijft, denk niet dat het bijv als een enorme bubbel na een tijdje uit elkaar spat. Meteen in de begin jaren waren bepaalde kaarten al behoorlijk wat geld waard, en die waarde is hoe ouder ze werden redelijk constant gegroeid (tot de enorme hype van 2020 begon en de prijzen explodeerden).quote:Op woensdag 17 april 2024 22:15 schreef Kiid het volgende:
Ja, heb +- 4 a 5 jaar geleden veel geld verdiend dankzij de plotselinge boom.
Heb nog steeds voor heel veel geld in sealed producten liggen, maar moet wel zeggen dat het tot op heden niet allemaal een succes is. Maar ik heb het ook niet voor de korte termijn liggen.
Qua nostalgie heb ik de eerste 4 sets destijds ook compleet gemaakt. Heb al die sets zo vaak compleet gehad en doorverkocht. Alles van base set t/m e-series heb ik wel meerdere keren compleet gehad.
Nu alleen nog de complete base Engels, base NL, jungle, fossil en Team Rocket. Daar laat ik het ook bij wat betreft het oude spul.
Ik ben zelf van mening dat Pokemon daar veel te groot voor is. Het is 1 van de grootste franchises in de wereld. De kinderen van vandaag de dag zijn ook bezig met Pokemon. Misschien nog wel meer dan de kinderen van 25 jaar geleden.quote:Op zondag 21 april 2024 05:10 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met “niet allemaal een succes is”? De oude of de nieuwe generatie kaarten? Merk overigens dat de hype van een paar jaar geleden wel weer weg is, maar denk dat de waarde van de zeldzame kaarten altijd wel behouden blijft, denk niet dat het bijv als een enorme bubbel na een tijdje uit elkaar spat. Meteen in de begin jaren waren bepaalde kaarten al behoorlijk wat geld waard, en die waarde is hoe ouder ze werden redelijk constant gegroeid (tot de enorme hype van 2020 begon en de prijzen explodeerden).
Dat klopt. Nu is het weer een beetje aan het oppikken, maar de afgelopen jaren zat het wel in een dalletje. Echter was dat mede ook doordat het tijdens corona gewoon erg gehyped was (bubbel).quote:Op maandag 22 april 2024 11:26 schreef yvonne het volgende:
Ik heb nu een kleinkind van 7 en die is nu ongeveer 2 jaar bezig met Pokémonkaarten. Kost me een kapitaal maar goed, het is een schatje.
Maar ik heb juist de indruk dat die hele franchise weer booming is. Maar dan ook echt alles. Het komt en gaat in golven denk ik.
Ik zou je kaarten zeker nog niet wegdoen.
Ja ik koop ook die boxen. scheelt stukken.quote:Op maandag 22 april 2024 12:55 schreef Kiid het volgende:
[..]
Dat klopt. Nu is het weer een beetje aan het oppikken, maar de afgelopen jaren zat het wel in een dalletje. Echter was dat mede ook doordat het tijdens corona gewoon erg gehyped was (bubbel).
Het kan inderdaad aan de dure kant zijn. Ik weet niet wat je koopt voor jouw klein kind, maar je zou bijvoorbeeld ervoor kunnen kiezen om een boosterbox te kopen. Dan betaal je 90/95 euro, maar heb je wel 36 pakjes die je verspreid kunt geven a 2,50 per stuk
Wat tofquote:Op maandag 22 april 2024 12:57 schreef Kiid het volgende:
Misschien nog een leuke side note. Ik heb zelfs onze baby aankondiging gedaan door middel van een pakje Pokemon kaarten bij mijn zwager & ouders (via mijn broertje).
Wellicht wel 1 van de uniekste manieren om het te doen, haha. Wel alleen mogelijk door mijn achtergrond
Heb je die allemaal sealed? Is wel leuk om te hebben. Ik wil alleen nooit beginnen aan het ellende van sealed single packs. Moeilijk te verkopen en mensen knoeien er vaak mee.quote:Op dinsdag 23 april 2024 01:51 schreef Eagles89 het volgende:
Ik heb vandaag een Blastoise base gekocht gegrade door Beckett met een 9, heb nu Charizard Venusaur en Blastoise in een 9Ik ga binnenkort wel stoppen, want het begint een beetje uit de hand te lopen hehe, wil alleen nog een boosterpack Scyther artwork van de Jungle serie en dan heb ik alle boosterpack artworks van 1999 tot 2001
Inderdaad leuk en bijzonder dat het nog steeds zo gewild is. Ik hoop het ook later te mogen delen met mijn dochterquote:Op woensdag 24 april 2024 18:07 schreef Nismo1991 het volgende:
Mijn kids zijn hier net mee begonnen, de oudste kwam met een mewto kaartje thuissuper vet!
Was dus eens aan het kijken maar er zijn enorm veel seizoenen en films uitgebracht de afgelopen jaren. Ik keek het vroeger als jochie altijd met plezier maar had geen idee dat dit nog steeds zo groot was. Alle kids hier in de buurt lopen met die kaartjes rond, geweldig!
Inmiddels kosten ze 350-650 euro per stuk dus goede deal gedaan. Ik heb ze niet allemaal gesealed, ben het met je eens dat er mee geknoeid kan worden, je moet echt bij de box break zelf aanwezig zijn of het moet op video staan dat je zeker bent dat het betrouwbaar is en dat was in mijn geval zo. De base heb ik niet gesealed maar ik heb alle packs die niet gesealed zijn als gewogen gekocht, dus dan heb je ook een soort van duidelijkheid, light packs zou ik persoonlijk niet snel als investering kopen maar dan echt alleen als nostalgie.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:55 schreef Kiid het volgende:
[..]
Heb je die allemaal sealed? Is wel leuk om te hebben. Ik wil alleen nooit beginnen aan het ellende van sealed single packs. Moeilijk te verkopen en mensen knoeien er vaak mee.
Wel een keer een art set base set gekocht 4 jaar geleden. Toen was het nog een beetje betaalbaar (ook wel al 150 per pack).
Ik zou wel oppassen dat je ze niet met (waardevolle) kaarten op pad stuurt. Want er zijn - zeker op de schoolplein tjes - mega veel neppe kaarten in omloop. Dat zou zonde zijnquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:02 schreef DaMart het volgende:
Mijn zoontje van 6 is ook begonnen met het verzamelen van Pokemonkaarten omdat vriendjes ze ook hebben. Ik heb ze vroeger zelf niet verzameld, maar stiekem doe ik nu een klein beetje met hem mee.
Omdat laatst bij een pakje kaarten ook een QR-code voor het mobiele pokemonkaartspel zat, ook dat eens geïnstalleerd, maar ik heb het grootste deel van de tijd geen idee wat ik aan het doen ben. Ik houd het dus wel bij verzamelen.
Nou, voorlopig mag hij zijn kaarten gewoon thuis bewaren. En de echt bijzondere bewaar ik wel voor hemquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:55 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ik zou wel oppassen dat je ze niet met (waardevolle) kaarten op pad stuurt. Want er zijn - zeker op de schoolplein tjes - mega veel neppe kaarten in omloop. Dat zou zonde zijn
Ik hoop dat je destijds ook ben begonnen. Zit flink in de lift momenteelquote:Op zaterdag 13 april 2024 19:45 schreef Eagles89 het volgende:
Hoi, zijn er hier mensen die net als ik Pokémonkaarten (en in mijn geval vanwege de nostalgie vooral de eerste generatie kaarten) verzamelen? Misschien is er al een topic over, dan kan deze dicht en zie ik graag de link naar dat topic tegemoet
Vooral de oudere kaarten uit 1999-2002 zijn enorm veel geld waard geworden, denken jullie dat het een oude hype is of zullen we er over 100 jaar nog steeds over praten? De generatie waar ik zelf deel van uitmaak wordt nu wat ouder en heeft financieel wat meer te besteden, en ik vind het zelf heel leuk kaarten waar ik vroeger toen ik klein was van droomde, nu te kunnen kopen, puur uit nostalgie, maar ook gezien de gestegen waarde in de afgelopen 20-25 jaarMeer mensen hier die dat ook hebben?
Ik had alles bewaard uit 1999-2001 maar pas echt de zeldzaamste dingen begin vorig jaar gekocht, heb er toen 10k ingestoken, geen idee of het al meer waard is maar wil het eigenlijk gewoon houden omdat het leuk is voor later om te kunnen kijken naar waar je als klein kind helemaal gek van was:)had eigenlijk meer gewild maar heb zoveel verschillende vaste lasten en uitgaven en dan ook nog in crypto het een en ander geinvesteerd dus alles wordt dan helaas maar gespreid. Had graag nog een Engelse 1st Charizard van 7 of 8 PSA gewild, misschien komt die nog ooitquote:Op donderdag 9 januari 2025 09:58 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ik hoop dat je destijds ook ben begonnen. Zit flink in de lift momenteel
Je kunt beter het geld stoppen in modern. Daar zit vermoedelijk meer groei in.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 02:55 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik had alles bewaard uit 1999-2001 maar pas echt de zeldzaamste dingen begin vorig jaar gekocht, heb er toen 10k ingestoken, geen idee of het al meer waard is maar wil het eigenlijk gewoon houden omdat het leuk is voor later om te kunnen kijken naar waar je als klein kind helemaal gek van was:)had eigenlijk meer gewild maar heb zoveel verschillende vaste lasten en uitgaven en dan ook nog in crypto het een en ander geinvesteerd dus alles wordt dan helaas maar gespreid. Had graag nog een Engelse 1st Charizard van 7 of 8 PSA gewild, misschien komt die nog ooit
Ja maar dan heb je het niet helemaal gelezen: ik kocht het omdat ik iets wilde van vroeger toen ik een klein kind was en de herinneringen van sommige onbereikbare kaarten en pakjes. Ik kom uit een simpel gezin en ik weet nog goed hoe speciaal het was als ik een pakje Pokémon kreeg. Zeven gulden vijftig kostte een pakje Pokémon van de Base variant, ik weet het nog precies. Ook hoe elk pakje en kaart eruit zag kan ik me nog feilloos herinneren. Daarom heb ik ook alleen dingen gekocht waar ik herinneringen aan heb, vanaf 2002 ben ik ermee gestopt en kreeg ik andere interesses toen ik naar de brugklas ging. Dingen zoals de grote drie uit 1999 in een PSA 8-9 en alle boosterpacks vanaf de base set t/m neo destiny heb ik bijvoorbeeld gekocht omdat ik daar directe sterke herinneringen uit mijn kindertijd aan heb. Als ik ze had gekocht omdat ik snel geld wilde verdienen had ik hele andere dingen gekochtquote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:09 schreef Kiid het volgende:
[..]
Je kunt beter het geld stoppen in modern. Daar zit vermoedelijk meer groei in.
De hype is alleen maar groter geworden, die 50 euro kan je nu wel keer 5 doen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 06:45 schreef Document1 het volgende:
Ik heb eigenlijk alleen interesse in die van Gogh Pikachu. Is die hype al een beetje gaan liggen of vragen ze nog steeds meer als ¤50 voor een kaartje?
Ik ben net te oud voor Pokémon, vind ik, heb wel kennissen met mappen vol die nog regelmatig van die packs kopen.
Yep. Staat er nu een op Catawiki met hoogste bod van ¤225,- en veiling loopt nog 3 kwartier.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:22 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
De hype is alleen maar groter geworden, die 50 euro kan je nu wel keer 5 doen.
Klopt. Vorige week heb ik er 5 verkocht voor 1100 euro. Heb de andere 10 opgestuurd naar PSA. Vermoedelijk zal de PSA 10 variant snel op de ¤1000 zitten. Momenteel zit het rond de ¤750/800.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:22 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
De hype is alleen maar groter geworden, die 50 euro kan je nu wel keer 5 doen.
Hoe stuur je ze naar PSA? Ik zou zelf ook wel wat willen laten graden (deze pikachu en een lugia) maar geen idee hoe ik dat moet aanpakken.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:31 schreef Kiid het volgende:
[..]
Klopt. Vorige week heb ik er 5 verkocht voor 1100 euro. Heb de andere 10 opgestuurd naar PSA. Vermoedelijk zal de PSA 10 variant snel op de ¤1000 zitten. Momenteel zit het rond de ¤750/800.
Daar zijn best wat videos over te vinden op youtube.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:49 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Hoe stuur je ze naar PSA? Ik zou zelf ook wel wat willen laten graden (deze pikachu en een lugia) maar geen idee hoe ik dat moet aanpakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |