abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 april 2024 @ 10:41:57 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213188907
Alles wat tegenwoordig links is wordt woke genoemd of belerend. Terwijl het gewoon gezond verstand is. Het gaat nergens meer over. Rechts heerst op alle fronten. Hilversum/NPO is doordrenkt van rechts. Tot aan het extreme toe met ON. Derksen is niet opzoek naar grenzen, deze extremist is een gevaarlijke gek die de grens allang is overschreden. "Men" zegt dat je met die mensen in gesprek moet gaan. Dat is juist het probleem, dat kan en gaat niet.

"Ze" zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk dat het praten tegen een muur is. Niet eens de Chinese. Daar heb je nog een keuze uit wat niet te vreten is. Kijk op dinsdag en donderdag eens naar ON (Ongehoord Nederland). Het is fascinerende televisie waar Koot en Bie nooit aan hebben gedacht met hun Tegenpartij. Het bloemstukje en Erik van Muiswinkel als Hans Janmaat ontbreekt.

Kijk eens naar het ontbijtprogramma Op NED1. Het is alleen maar Telegraaf/Elsevier en FD deskundige. Om de gemiddelde Nederlandse huisvrouw te paaien zitten er ook een royalty-watcher en een kijkcijfer en media-deskundige. Dat ze in de zeik worden genomen zal zelfs Patricia worst wezen. Kijk eens naar WNL op zondagochtend. De lust om voor het zingen de kerk uit te gaan vergaat je. De kansel staat rechts en het "wij"-water lest eenzijdig de dorst.

Door Johan Derksen word je gecanceld als je het niet met hem eens bent. Zeg: naar zijn doen te links. Of eventueel, misschien, schoorvoetend, een "maar" plaatst. Ik zag laatst een lijst met 20 ex-gasten die niet meer mogen komen in Vandaag Inside. Lilian Marijnissen is een uitzondering. Voor de bühne een linkse ex-politica. Wel met tieten, en Feijenoorder. Ze moet wel gezellig meedoen en meelachen met de pis en poep grappen. Anders wordt ze, zoals afgelopen week, een dag later alsnog met de grond gelijk gemaakt door die ex-voetballer met een dildo op z'n hoofd. Jammer dat Jan Boskamp geen ex-linkse politica is, verder voldoet-ie aan alle eisen.

Merel Ek durfde het gisteren op te nemen voor de Friese politicus. Oh wee. Wat haalde ze op haar hals. Ze kreeg de wind van voren. Net zoals Sam Hagens. Hoe durfde hij de grote meneer Derksen zo toe te spreken.
Wees blij dat er nog een Volkskrant is die af en toe een links standpunt durft te verkondigen. Soms azijn pissend en belerend. Daarom door de linkse-goedmens afgezeken. De eigen parochie schijnt heilig te zijn en al geclaimd door rechts. Met dit verschil dat rechts heilig gelooft in het eigen gelijk, en links soms op twee gedachten durft te hinken.

Bij OP1 is de VARA ook niet meer aanwezig. Dat is de grote Jort Kelder show. Je weet wel, de beste vriend van Mark Rutte. Die geen boeken leest omdat te dik. Waarschijnlijk lezen ze deze hoogstaande column ook niet. Dat is te min voor ze. Terwijl het eerder te hoog gegrepen is, en ik erboven sta.

tong80. De bescheidenheid zelfe.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213189407
Wat een mooi verhaal maat.
pi_213190287
Je hebt wel je stokstaartjes he
  zaterdag 13 april 2024 @ 13:08:40 #4
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_213190327
Overal waar rechts staat moet je links invullen Tong, dan klopt het redelijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 13 april 2024 @ 13:10:46 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_213190340
Misschien moet je proberen om niet elke 3 zinnen een woordgrap te maken. Leest een stuk fijner.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 april 2024 @ 13:51:25 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_213190780
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 april 2024 13:10 schreef Zwansen het volgende:
Misschien moet je proberen om niet elke 3 zinnen een woordgrap te maken. Leest een stuk fijner.
Ik knoop het in m'n Irene van der Laar, Wierd Duk, Youp van het Hek, Wim Kieft, Wim van Hanegem en andere Daphne Deckers oren.

Deze beter ?

Ik heb eigenlijk nooit meer een "goeie" dag. Als moeke vraagt hoe het gaat zeg ik: 'Het gaat wel moeke, mokt oe eige maar gin zorge.' Moeke zegt dan: 'Wel de dokter belle Herm agge echt wa voelt.'
Daarom zeg ik steeds dat m'n column briljant is. Terwijl ik in feite geniaal bedoel. Voor ge het wit zeide Vincent en ligt oew oor achteraf elders te luisteren. Net dit geplaatst op Een Echte Bommelaar. Om zieltjes te winnen. Bietje sentimenteel doen en namen noemen......Scoort altijd.....Trusten en tot merrege........

'Af en toe denk ik wel eens aan Bommel. Zeg maar voetbalclub Olympia. Dagge zelf bij Nivo voetbalde en op zondag bij de buren ging kijke. De vise versa was wederzijds en ook andersom. Allemaal door het tunneltje gereden, met oew voetbaltas op de rug. Nog net de bocht houdend. Anders pleurde je op oew bek. Ge kende als Nivo-speler alle spelers van het urste van Bommel. Sterker nog, ge wist wie er reserve stond in het tweede. Correke van Wijk, Edwin Poot of Karel van Mourik. Zeg maar de speulers die net nie goed genoeg ware, maar wel een rijbewijs voor de uitwedstrijd. Vervoer gegarandeerd. Het hiette gezonde rivaliteit. De gekscherendheid was met een knipoog, en vijandigheid gesponsord door Frans van Run. Het 'FF kappe nou' serieus werd genomen.

Ik denk zo af en toe ook aan m'n eigen cluppie. Waar ge, hoe bizar het ook klinkt, iedereen kende, uit welk elftal dan ook. Van het eerste tot het vijfde wist wie ze waren. De doelmannen in één generatie van Diejen, Vogel, Veeken, Roding en van Gemert waren. Allemaal eerste-elftal waardig. Behalve Theo. Die was dan weer de beste zaalvoetballer in Bommel, legendarische penaltie misser bovendien.

Af en toe moet ik stoppen met denken. Dan mijmer ik te veel. Dan ligt de tunnelvisie op de loer. Echter, het vastleggen van mooie voetbal herinneringen is niet strafbaar. Zelfs niet met een mooie voetbalbagage op de rug. Met vijandige vriendschappen voor het leven. Je zal maar zo'n bagagedrager zijn.

Herman.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 13 april 2024 @ 16:24:23 #7
503043 Kukelecucktsju10
Bitches ain't shit.
pi_213191855
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 april 2024 13:10 schreef Zwansen het volgende:
Misschien moet je proberen om niet elke 3 zinnen een woordgrap te maken. Leest een stuk fijner.
Van 't Reve draait zich om in zijn graf.
Kick in the door, I look on the floor,
It's my lil' cousin Daz and he's fuckin' my ho, yo.
  zaterdag 13 april 2024 @ 16:58:28 #8
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213192119
Maar wat is dan zo gezond verstandig aan links? Macht corrumpeert, linksom of rechtsom.
Le Diable
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 april 2024 @ 19:54:45 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_213194603
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 16:24 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Van 't Reve draait zich om in zijn graf.
Simon, Gerard of Karel ? Ik ben te verstrooid om gecremeerd te worden.

Ik gaat weer legge. Draai me weer om in m'n nest. Kukeleku. Lette gij op de zaak ? Of hedde belangrijkere dinge te doen ? Oew eige nest bevuile ofzo.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 14 april 2024 @ 11:21:55 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_213204179
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 16:58 schreef SemperLibertas het volgende:
Maar wat is dan zo gezond verstandig aan links? Macht corrumpeert, linksom of rechtsom.
Wanneer is links voor het laatst aan de macht geweest in Nederland ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213204379
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:21 schreef tong80 het volgende:

[..]
Wanneer is links voor het laatst aan de macht geweest in Nederland ?

:T
Dat is geen antwoord op z’n vraag.
  Trouwste user 2022 zondag 14 april 2024 @ 11:41:49 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_213204386
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:40 schreef Prego het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op z’n vraag.
Te veel om op te noemen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 14 april 2024 @ 16:25:16 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_213208072
Ik heb sinds kort een nieuwe mediabox. Kan nu alle wedstrijden uit de Eredivisie live op ESPN zien. Studio Sport blijkt een lange wassen neus, de Mark Rutte onder de Pinokkio's, de fabeltjeskrant voor volwassenen met een nieuw liegenbeest, een Nederlandse variant op de Noord-Koreaanse staats televisie. Het is de waarheid verdraaien op staats kosten. Vertrouw Studio Sport niet. Ontdek met eigen ogen hoe dieptriest het Nederlandse voetbalniveau momenteel is. Laat je niks wijsmaken door de zogenaamde hoogtepunten in 10 minuten samenvattingen.

Het zijn de minst diepe dieptepunten die ze laten zien. Het is niet voor niets dat Bas Nijhuis momenteel het uithangbord is van het Nederlandse betaald voetbal. Blijven lachen om de teloorgang van Ajax. Gniffelend en besmuikt. Ongegeneerd Ajax-fans successupporters noemen. De VAR zal ooit genadeloos oordelen en gerechtigheid prediken. Al moet het uit de mond van Alex Pastoor. De nieuwe verlosser in de naam van JC.

Deze briljante column heb ik in de rust van Fortuna Sittard - Feijenoord geschreven. Omdat ik de cliché's van de zgn analisten zelf wel kan invullen. Dit bijvoorbeeld: 'Fortuna laat de kans liggen van dit Feijenoord te profiteren. Tussen de 6-0 tegen Ajax en de aanstaande bekerfinale tegen NEC, was dit voor de Limburgers een unieke gelegenheid om de Rotterdammers bij de les te houden. We gaan kijken wat de tweede helft brengt. Kan Fortuna deze 0-1 achterstand nog ombuigen? Ze zullen wel uit een ander vaatje moeten tappen. De plastic bierglazen liggen voor het oprapen. Nu nog kijken of straks het glas half leeg of half vol is. We gaan het zien. Kom er maar in Joost van der Gangelen.'

P.S. :
Wisten jullie dat Paixao een vleugel aanvaller is ? Dat het een schande is dat-ie niet mee verdedigt in de traditie van de hard werkende vroegere flankspelers Coen Moulijn, Sjaak Swart, Piet Keizer, Robbie de Wit, Simon Tahamata en Tsjeu la Ling. Die werkten tenminste voor hun geld. Die knapten het vuile werk op voor Willie van der Kerkhof, Berry van Aerle, Jan Wouters en andere pareltjes van het Nederlandse voetbal.

Herman/tong80. Rechtsbuiten, die het verrekte om mee te verdedigen. Wel z'n contributie betaalde.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 17 april 2024 @ 17:06:43 #14
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213239392
_O_
  Trouwste user 2022 donderdag 18 april 2024 @ 08:12:20 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_213245249
Wreedheid, oorlog, verderf, tirannie, geboefte, hebzucht, moord, aanslagen, martelingen, onderdrukking, verraad, gijzelingen is van alle tijden. Ik begrijp de uitdrukking: "In wat voor tijden leven we in hemelsnaam ?" dan ook niet. Vroeger was het zelfs nog erger, in de eerste wereldoorlog sneuvelden 9 miljoen soldaten, in de tweede wereldoorlog vielen in totaal 60 miljoen doden. 9 miljoen joden werden vergast. In de middeleeuwen ging je op de brandstapel werd je geradbraakt of gevierendeeld. Iedere tijd heeft zijn wreedheden en ellende.



Momenteel zitten we in een periode van extremiteiten, die verder gaan dan incidenteel. Voornamelijk IS is daar verantwoordelijk voor. Ze proberen de democratie in het hart te raken, in naam van godsdienst heet het. Ik vind het eerder in de naam van het barbarisme. Ik ken geen godsdienst, waar in naam van de aanbedene geslachtsdelen en/of genitialïen moeten worden geamputeerd om vervolgens in de mond van de slachtoffers te worden gepropt.

De oorlogen welen momenteel gewoon tierig door, echter leven we ook in de tijd van aanslagen. Daar komt bij dat door de huidige media, veel in beeld komt en veel te zien is. Je krijgt het in je schoot geworpen, of je nu wil of niet. Zie afgelopen week in Nice. Per abuis werden er beelden getoond die shockerend waren. Later werd de fout hersteld. Terwijl de langzaam op de meute afrijdende vrachtwagen luguber is. Je weet wat die mensen te wachten staat. De Leeuw sluipt naar de weerloze antilope, om op het onverwachte moment toe te slaan. Met het bord op schoot zit je rechtstreeks te kijken hoe twee vliegtuigen de WTC-Towers invliegen. Daardoor lijkt deze tijd wreder en gevaarlijker. Dat is natuurlijk nonsens. Het lijkt alsof het dichterbij komt, wordt ook vaak gezegd. Misschien is het ergste geweld wel verder weg dan ooit.

Daarom ben ik om, daarom omarm ik de Pokómon, daarom geniet ik van het massale genieten, en van de gezamenlijke pret. De vredigheid die het uitstraalt, terwijl er agressief op de Pókomon wordt gejaagd. Er wordt alleen met camera's geschoten. Ik begrijp nog steeds niets van de Pokómon. Waar komt ie vandaan ? Hoe is deze rage ontstaan ? Wat is de aanzet geweest ? Wat is het doel ? Is er straks een winnaar ? Zijn er straks winnaars ? Is het net zoals bij de Panini-voetbalplaatjes ? Dat als je ze allemaal hebt, je winnaar bent in je eigen wedstrijd ? Ik vind de Pókomon rage zelfs geweldig. Ik begrijp de haters niet. Ik ken mensen met vreemdere hobby's. Prins Bernard schoot met een vredesroos als pochette leeuwen en olifanten dood.

Furfrou, Ampharos, Houndour, Poochyena namen die als muziek in de oren klinken. Namen verzonnen door een briljante geest. Is de Pókomon niet een soort geest ? Geestverruimend is het wel. Het lijkt kinderspel, het lijkt me eerder een monsterlijk genoegen om ze op te sporen. Het lijkt me een euforisch gevoel te geven er één te ontdekken. Ik heb me nog niet echt verdiept, maar wat ik zie in deze fantasiewereld is het kinderlijke, het spontane, het speelse, het verbroedende, gemoedelijke. In iedere deelnemer is de jeugd gevaren. Veel mensen worden weer kind, worden weer speels en zijn trots op wat ze hebben gevonden. "Kijk eens mama, met losse handjes."

Daarom is het contrast zo mooi. Daarom was het zo aangrijpend om de foto van het dode kindje onder de folie te zien in Nice. Er lag een knuffeltje naast het lijkje. Het lag er een beetje namens Pókomon. Het knuffeltje lag er tegen de grote boze buitenwereld. Waar schamper gelachen wordt als volwassenen hun geluk vinden in een virtueel beestje. Was die virtuele wereld maar de reële, wat zou de wereld dan mooi en vredig zijn. Ik blijf genieten van de volwassenen die genieten omdat ze terug zijn bij het onschuldige genot uit hun jeugd.
De Pókomon rage had op geen beter moment haar kop op kunnen steken. Iedereen zou weer eens kind moeten kunnen zijn. Pókomon geeft je die kans. Kinderlijk eenvoudig.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')