abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 april 2024 @ 16:52:36 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213181645
AMSTERDAM - Drie verdachten van de diamantroof op Schiphol in 2005 en de toenmalige vriendin van een overleden verdachte, moeten samen ruim 4,8 miljoen euro aan justitie betalen. Dat geld zouden ze verdiend hebben met de grootste roof uit de Nederlandse geschiedenis.

Dat heeft het gerechtshof Amsterdam vrijdag besloten. De diamantroof was de grootste roof uit de Nederlandse geschiedenis. Het Openbaar Ministerie had ruim 4,6 miljoen euro geëist van de twee uitvoerders Marlon D. en Errol H.V., de corrupte medewerker op Schiphol Ramazan N. en ex-vriendin S. van een overleden kopstuk van de bende, August ’De Lange’ W. Errol H.V. moet het hoogste bedrag betalen, namelijk drie miljoen euro. Esther H. moet 270.000 euro betalen.

Diamanten en sieraden
Bij de diamantroof op Schiphol werd voor ruim veertig miljoen euro aan diamanten en sieraden buitgemaakt, maar justitie vorderde ’slechts’ ruim 4,6 miljoen. De verdachten werden eerder in hoger beroep veroordeeld tot straffen tot 9,5 jaar cel. Van de diamanten is maar een handjevol stenen teruggevonden.

Diamantrover Schiphol uitgeleverd aan Nederland: 'Ik wist meteen: nu ben ik aan de beurt'
Op 6 februari pakte de Spaanse politie op Ibiza de voortvluchtige Errol H.V. op. Die was vrijgelaten in afwachting van het hoger beroep en moet nog zes jaar brommen. Marlon D. was al in december opgepakt. Ramazan N., het corrupte Schiphol-contact van de twee, zat al vast. De vierde verdachte, Esther S., was de toenmalige vriendin van de inmiddels overleden August W. Die vormde met H.V. het brein achter de overval.

Geheime gesprekken
Errol H. verklaarde bij de zitting rond de ontnemingsvordering in maart dat hij het gevorderde bedrag graag wil terugbetalen. Dat kan volgens hem met de opbrengst van een film die over de roof wordt gemaakt. Hij heeft ook aangegeven dat hij in de toekomst meer duidelijkheid zal geven over de buit.

Diamantrover tijdens zitting: ’Er zaten ook bloeddiamanten in de buit’
De Telegraaf zocht Errol H.V. in de afgelopen jaren meermalen in het geheim op en voerde een lange reeks gesprekken met hem over de roof. Hij gaf na jarenlang zwijgen voor het eerst openheid van zaken.

https://www.telegraaf.nl/(...)-4-8-miljoen-betalen

Heeft John de Mol de filmrechten al ? Die kijkt niet op een crimineeltje meer of minder. Dat ze dan een miljoenen koffertje openen en Peter Gilles als kwismaster gilt: 'Daar word ik foxwild van!'

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 12 april 2024 @ 21:30:44 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213184918
Wat zijn al die diamanten gebleven dan?
De ontvoerders van Heineken hebben ook nooit gezegd wat je losgeld lag. Dus hadden ze een leuk appeltje voor de dorst toen ze na een paar jaar vrij kwamen.
The End Times are wild
pi_213185060
Holleeder heeft er iig geen nosejob van laten doen :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 april 2024 @ 11:18:33 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_213189271
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 21:30 schreef LXIV het volgende:
De ontvoerders van Heineken hebben ook nooit gezegd wat je losgeld lag. Dus hadden ze een leuk appeltje voor de dorst toen ze na een paar jaar vrij kwamen.
Ze genieten er nog van :D Zou Peter een boek over moeten schrijven.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213189343
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 21:30 schreef LXIV het volgende:
Beter diamanten want die zijn minder traceerbaar dan biljetten zie de zaak van Ferdi E..

[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 13-04-2024 11:31:18 ]
  Trouwste user 2022 zondag 14 april 2024 @ 11:02:39 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_213203958
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 11:26 schreef Nober het volgende:

[..]
Beter diamanten want die zijn minder traceerbaar dan biljetten zie de zaak van Ferdi E..
Die was een beetje dom toen.

pi_213204796
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')