abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213181313
Dagelijks record after record, dit is gewoon nieuws, waarom heeft niemand het hierover, de gevolgen hiervan op onze valuta, de oorzaak erachter etc?

https://www.goldbypost.nl/goud-prijs/actueel/kilogram/EUR/

Goudprijs tikt nieuwe recordkoers aan

Goud blijft zijn rol als vluchthaven en inflatiebeschermer volop spelen en noteert voor het eerst boven 2.400 dollar per ounce. 'Er zit momenteel wat FOMO in de markt', waarschuwen strategen.

Met 2.400 dollar per ounce tikt de goudprijs vrijdag andermaal een recordkoers aan. Het gele metaal profiteert van een sterke vraag vanuit verschillende hoeken van de markt. Meerdere centrale banken zijn sinds begin dit jaar fors aan het kopen geslagen. 'De Chinese centrale bank haalde op haar eentje al zo'n 300 ton goud uit de markt sinds maart', zegt de vermogensbeheerder Pictet.

Niet alleen de centrale bank, ook Chinese particulieren vinden hun toevlucht in goud, nu andere activaklassen zoals vastgoed en de aandelenmarkt onder druk staan. Een gelijkaardig scenario speelt zich af in Turkije, waar burgers massaal in goud vluchten als bescherming tegen de gierende inflatie.

https://www.tijd.be/markt(...)rs-aan/10539601.html

[ Bericht 24% gewijzigd door Za op 12-04-2024 16:28:07 ]
pi_213181329
Klote dat ik mijn trouwring niet meer los krijg.....
:'(
pi_213181409
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 16:18 schreef Za het volgende:
Dagelijks record after record
Onjuist.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 12 april 2024 @ 16:34:23 #5
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_213181451
Als ik macrotrends.net moet geloven is de goudprijs nu hetzelfde als in 2012 en in 2020 als je de prijs corrigeert met de inflate (wat me logisch lijkt om te doen om een reeele indicatie van de prijsvordering te krijgen).

Niet bepaald bijzonder dus.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_213181465
Dat kon niet gewoon hier WGR / Goudprijs naar all time high waar je zelf ook gewoon post, 3 sec geleden nog?
pi_213181468
quote:
de oorzaak erachter etc?
Een van de oorzaken staat gewoon vermeld in je eigen gecopy-paste artikel ... in veel ontwikkelingslanden, specifiek China, India, zuid-amerika en zelfs Russische oligarchen is een sterke greep nar Goud, omdat ze weinig tot geen vertrouwen in hun eigen valuta hebben, maar ook niet in de Dollar...

quote:
China’s elite is shifting its investment strategies towards gold, mutual funds, and bank deposits and away from real estate. This is a major recalibration, considering real estate has long been a preference for affluent Chinese, who traditionally park around 70 percent of their household assets in real estate.
https://jingdaily.com/pos(...)-luxury-hurun-survey

Zie verder bv ook :
https://theconversation.c(...)a-have-failed-225748
voor achtergronden rondom russische investments in goud...
overigens, China en Rusland zijn tevens de grootste producenten van goud, alswel ook de grootste afnemers
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213181479
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 16:35 schreef Modus het volgende:
Dat kon niet gewoon hier WGR / Goudprijs naar all time high waar je zelf ook gewoon post, 3 sec geleden nog?
Nee, want alles is nieuws volgens TS en achter alles moet een complot gezocht worden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213181588
BRICS: China neemt de controle over de goudprijzen over van het Westen
Hoewel de People's Bank of China (PBOC) beweert dat zij in 2024 2.250 ton in voorraad zal hebben, betwist goudmarktexpert Jan Nieuwenhuis dit cijfer. Nieuwenhuis suggereert dat de werkelijke goudreserves van China wel 5.358 ton kunnen bedragen, wat een papier biedt.

De timing van het tegendocument van Nieuwenhuis valt samen met de mondiale inspanningen van de BRICS om ontwikkelingslanden ervan te overtuigen de Amerikaanse dollar los te laten. Hij betoogde dat China goud zou kunnen oppotten om de mondiale de-dollariseringsagenda te bevorderen, met het argument dat de People's Bank of China een "verborgen de-dollariseringsagenda" nastreeft door zijn ware goudreserves te verbergen.

Nieuwenhuis voorspelde dat de verborgen goudaankopen van China de prijzen zouden kunnen opdrijven, waardoor er in de komende jaren mogelijk een ‘perfect storm’ zou ontstaan.

Bij de huidige goudprijs van $1.975* per troy ounce zal de geschatte 5.358 ton goud die China in 2024 naar verwachting zal bezitten, gewaardeerd worden op $338,5 miljard. Nieuwenhuys benadrukte dat deze geheime aankopen een bredere trend van de-dollarisatie-inspanningen weerspiegelen, waarbij China en andere BRICS-landen proberen hun afhankelijkheid van de Amerikaanse dollar te verminderen, ondanks zijn status als 's werelds belangrijkste reservevaluta.

De afgelopen vijftien maanden zijn China en de BRICS-unie belangrijke kopers van goud geweest, wat bij de World Gold Council aanleiding gaf tot bezorgdheid over mogelijke verstoringen op de goud- en grondstoffenmarkten. De gevolgen van de terugtrekking van de BRICS uit de dollar in de handel zouden verschillende sectoren van de Amerikaanse economie kunnen treffen.

*2416

https://infobrics.org/post/40903
pi_213181601
quote:
Nee want de prijs is weer gestegen. Morgen weer een nieuw topic.
pi_213181646
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 16:37 schreef Jor_Dii het volgende:

Nee, want alles is nieuws volgens TS en achter alles moet een complot gezocht worden.
Een complot?

Je bent toch niet wereldvreemd Jor_Dii? Jij zoekt achter al mijn posts een complot. Al je posts gaan over "TS". :')
pi_213181666
73.133, volg het live mee hier:

https://www.goldbypost.nl/goud-prijs/actueel/kilogram/EUR/

ETA: 73.430

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 12-04-2024 17:03:31 ]
pi_213181701
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 12 april 2024 @ 17:46:57 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213182090
quote:
waarom heeft niemand het hierover,
Omdat de WEF, Soros en Bill Gates niet willen dat iedereen dit weet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 17:51:12 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213182134
quote:
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')