abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221811488
quote:
16s.gif Op maandag 14 september 2026 14:19 schreef IW2B het volgende:

[..]
Niet echt mijn stad, maar altijd leuk als iemand een ode maakt aan zijn eigen stad. Zelf ook wel eens zitten denken aan een nummertje over mijn eigen stad, maar lastig om daar iets echt over te schrijven/bedenken.

Klinkt wel lekker verder.

Maar hoe heb je de videoclip gemaakt? Andere AI?
Clip is gemaakt met Google Omni :)
  zondag 20 september 2026 @ 10:34:10 #202
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_221824300
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 07:28 schreef R0T29 het volgende:

[..]
Clip is gemaakt met Google Omni :)
Thanks, kende die niet eens. Wel prijzig helaas... 300 credits voor 10 seconden... en voor 22 euro krijg je maar 1000 credits. Net 30 seconden voor 22 euro zeg maar... :@

Als je render toch niet goed is wordt het helemaal een duur geintje... of is 'nabewerking' van je render gratis? Kan het nergens lezen daar...

[ Bericht 0% gewijzigd door IW2B op 20-09-2026 19:51:01 ]
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
  zondag 20 september 2026 @ 19:50:43 #203
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_221828066
Vandaag weer lekker aan het schrijven geweest... twee nummertjes gemaakt, beiden met een (donkere) ondertoon.

Eén Nederlandstalig: De Volgende
Wou eens kijken wat wat Suno kon met een gesproken tekst inplaats van echt zang...
Hoewel de toon/tekst vooral wijst op 'simpele stalker' gaat het uiteraard om een seriemoordenaar dat verteld over zijn slachtoffers, en er weer op uit gaat voor de volgende...

Eén Engelstalig: I Did Santa
Een kerstnummertje, met een twist op het eind... gezien je 'I Did Santa' op twee manieren kan lezen... aan het eind laat ze duidelijk weten om welke het precies gaat. Waar de meeste vermoedelijk (tenminste dat denk ik) voor het eerste zullen gaan, blijkt het om het andere te gaan.
  zondag 27 september 2026 @ 18:01:33 #204
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_221870126
quote:
16s.gif Op zondag 20 september 2026 19:50 schreef IW2B het volgende:
Vandaag weer lekker aan het schrijven geweest... twee nummertjes gemaakt, beiden met een (donkere) ondertoon.

Eén Nederlandstalig: De Volgende
Wou eens kijken wat wat Suno kon met een gesproken tekst inplaats van echt zang...
Hoewel de toon/tekst vooral wijst op 'simpele stalker' gaat het uiteraard om een seriemoordenaar dat verteld over zijn slachtoffers, en er weer op uit gaat voor de volgende...

Eén Engelstalig: I Did Santa
Een kerstnummertje, met een twist op het eind... gezien je 'I Did Santa' op twee manieren kan lezen... aan het eind laat ze duidelijk weten om welke het precies gaat. Waar de meeste vermoedelijk (tenminste dat denk ik) voor het eerste zullen gaan, blijkt het om het andere te gaan.
Leuke nummers, duister maar leuk ^O^
"I Did Santa" is wel mijn favoriet qua tekst, al is het nog wat vroeg voor kerst. Ik ben zelf nog aan het experimenteren voor Halloween })

Edit: mijn meest recente clip gemaakt met Koe:
Bekijk deze YouTube-video
  maandag 28 september 2026 @ 08:45:01 #205
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_221875311
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 18:01 schreef EdRendum het volgende:

[..]
Leuke nummers, duister maar leuk ^O^
"I Did Santa" is wel mijn favoriet qua tekst, al is het nog wat vroeg voor kerst. Ik ben zelf nog aan het experimenteren voor Halloween })

Edit: mijn meest recente clip gemaakt met Koe:
Thanks, vind dat kerstnummertje ook beter gelukt inderdaad. Maar daar had ik wel iets meer tijd voor genomen ook, zowel voor het schrijven zelf als voor de nabewerking/tweaken. En beetje vroeg ja, maar aan de andere kant... de peper- en kruidnoten liggen al bijna 2 maanden in de winkel. :D

Dat Halloween liedje is wel een fokkin oorworm hoor hahaha... blijft aardig hangen dat deuntje. En dat zonder tekst. Lijkt me erg lastig om het juiste deuntje/toon te maken door enkel Hmm-Hmmm-Hmmm en oooOOoooOO AaaAaaAaaa te schrijven. :P In mijn optiek gezien het zo blijft hangen erg goed gelukt. Alleen het 'industriële gedeelte' (vanaf 1:59 zeg maar) vind ik er wat minder in passen... een 'switch' van de 'sound' is wel nodig inderdaad op dat punt, maar het is hem 'net niet' voor mijn gevoel.

Gebruik jij Pro of Premiere als ik vragen mag? Ikzelf gebruik Pro, maar zit er over na te denken om een keer Premiere te proberen... stukkie duurder maar dan kan je de tracks echt per spoor controleren en aanpassen begrijp ik.

En ik moet me ook maar eens verdiepen in AI voor clips... maak nu zelf redelijk statische YouTube filmpjes zodat ik ze in ieder geval op YouTube kan plaatsen. Maar echt mooi/interessant zijn die filmpjes zelf dan ook weer niet...
  maandag 28 september 2026 @ 10:21:39 #206
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_221875878
Weer twee nummertjes geschreven... gisteren zag ik Lil Kleine weer voorbij komen op tv, en er spookte gelijk een 'diss' in mijn hoofd. Dus tekst volledig uitgewerkt en door Suno heen gehaald.

Dit is het resultaat:
Jorik (op Suno)

En laatst had ik een carnaval/apresski nummertje geschreven (Schoonmoeder In M'n Hoofd) en dat vond ik, hoewel ik helemaal niet echt een carnavalsliefhebber ben, erg leuk om te doen. Gewoon omdat je het meest belachelijke uitgangspunt/idee kan gebruiken en daar een tekst om heen kan schrijven. Dus vanochtend ook weer aan het schrijven geweest.

Dit is het resultaat:
De Kannibaal (op Suno)

[ Bericht 3% gewijzigd door IW2B op 28-09-2026 14:05:25 ]
  dinsdag 29 september 2026 @ 23:46:29 #207
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_221884588
quote:
16s.gif Op maandag 28 september 2026 08:45 schreef IW2B het volgende:

[..]
Thanks, vind dat kerstnummertje ook beter gelukt inderdaad. Maar daar had ik wel iets meer tijd voor genomen ook, zowel voor het schrijven zelf als voor de nabewerking/tweaken. En beetje vroeg ja, maar aan de andere kant... de peper- en kruidnoten liggen al bijna 2 maanden in de winkel. :D

Dat Halloween liedje is wel een fokkin oorworm hoor hahaha... blijft aardig hangen dat deuntje. En dat zonder tekst. Lijkt me erg lastig om het juiste deuntje/toon te maken door enkel Hmm-Hmmm-Hmmm en oooOOoooOO AaaAaaAaaa te schrijven. :P In mijn optiek gezien het zo blijft hangen erg goed gelukt. Alleen het 'industriële gedeelte' (vanaf 1:59 zeg maar) vind ik er wat minder in passen... een 'switch' van de 'sound' is wel nodig inderdaad op dat punt, maar het is hem 'net niet' voor mijn gevoel.
Thanks! Ik experimenteer wel vaker met dat soort dingen, zie bijv. mijn "La-La-La" en/of "La-Di-Da" tracks. Leuk om te horen wat Suno ervan maakt op basis van de prompt en settings.

quote:
Gebruik jij Pro of Premiere als ik vragen mag? Ikzelf gebruik Pro, maar zit er over na te denken om een keer Premiere te proberen... stukkie duurder maar dan kan je de tracks echt per spoor controleren en aanpassen begrijp ik.
Ik heb net weer voor een jaar Premier betaald (kreeg weer een leuk mazzeltje van moeders, net als vorig jaar toen ik voor het eerst naar Premier ging voor Studio). Niet dat ik Studio veel gebruik, maar ik zit regelmatig over de 2500cr heen en dan is het wel lekker als je er 10k hebt ;) Ik moet wel wat meer in Studio duiken, die is met v2 ondertussen redelijk uitgebreid. Al gooide 'ie van het weekend nog steeds een melodie onder een track voor percussion/drums

quote:
En ik moet me ook maar eens verdiepen in AI voor clips... maak nu zelf redelijk statische YouTube filmpjes zodat ik ze in ieder geval op YouTube kan plaatsen. Maar echt mooi/interessant zijn die filmpjes zelf dan ook weer niet...
Ik kan koe.sh aanraden, al is dat ook best prijzig (wat m.i. gecompenseerd wordt door hun 'buggy' credit-systeem die soms meerdere keren per maand reset naar 2500cr ($30/maand))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')