Het grote verschil is dat het Kroes kamp geen verantwoordelijkheid draagt en de RVC waar Van Praag deel van uitmaakt wel.quote:Op zondag 14 april 2024 10:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar dat is eigenlijk het punt van het pro-Kroes kamp. Van Praag en de mensen die achter Van Praag staan zeggen: Kroes heeft een strafbaar feit gepleegd en moet weg. Het Kroes-kamp vindt natuurlijk ook dat Kroes onhoudbaar is als de AFM een negatief oordeel velt. Maar dat kamp wil het oordeel van de AFM afwachten en niet afgaan op het oordeel van wat Van Praag zegt dat zijn advocaat zegt.
Het punt is juist dat het niet uitmaakt wat de AFM zegt, de fout is begaan en is van zo'n amateuristisch niveau dat je niet wil dat je club wordt geleid door zo iemand.quote:Op zondag 14 april 2024 10:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar dat is eigenlijk het punt van het pro-Kroes kamp. Van Praag en de mensen die achter Van Praag staan zeggen: Kroes heeft een strafbaar feit gepleegd en moet weg. Het Kroes-kamp vindt natuurlijk ook dat Kroes onhoudbaar is als de AFM een negatief oordeel velt. Maar dat kamp wil het oordeel van de AFM afwachten en niet afgaan op het oordeel van wat Van Praag zegt dat zijn advocaat zegt.
Natuurlijk maakt dat wel uit, het probleem is dat je er niet op kan wachten.quote:Op zondag 14 april 2024 11:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het punt is juist dat het niet uitmaakt wat de AFM zegt, de fout is begaan en is van zo'n amateuristisch niveau dat je niet wil dat je club wordt geleid door zo iemand.
En dan ga je een jaar of 2 zitten afwachten ja?quote:Op zondag 14 april 2024 10:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak, willens en wetens is natuurlijk onzin, dat zou je alleen over dat voorkennis gebeuren kunnen stellen.quote:Op zondag 14 april 2024 11:23 schreef De_Pel het volgende:
[..]
En dan ga je een jaar of 2 zitten afwachten ja?
Na de afgelopen jaren van het ene na het andere “incident”, van de coronavluchten tot promessi en Marcs lul tot Mislinrat, snap ik dat je een keer een grens wil stellen. Het is geen dom onnozel foutje, het is willens en wetens wet, contracten en reglementen schenden.
Zou de KNVB hem eigenlijk niet kunnen schorsen ofzo?
Voor wie zou het moeten uitmaken? Zou alleen op non-actief gezet mogen worden als het veroordeeld wordt als strafbaar feit, of blijkt hij door zijn domme handelen zeer ongeschikt voor de functie die hij wil gaan bekleden?quote:Op zondag 14 april 2024 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat wel uit, het probleem is dat je er niet op kan wachten.
'Gehaaide zakenman', 'perfect voor deze functie' en dan zogenaamd dit soort dingen niet weten? Je bent erg goedgelovig.quote:Op zondag 14 april 2024 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak, willens en wetens is natuurlijk onzin, dat zou je alleen over dat voorkennis gebeuren kunnen stellen.
Hij heeft in ieder geval in strijd gehandeld met de interne regels van zijn vorige clubs en de KNVB. Dat lijkt me al genoeg aanleiding om de beste man ver weg van die functie te houden.quote:Op zondag 14 april 2024 10:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Er was ooit een tijd dat jij iets negatiefs postte en ik er tegenin ging, en dat het dan ook echt positief uitpaktequote:
Eens, schorsen was in deze situatie (die idealiter door de RvC voorkomen had moeten worden), de enige optie. Dus schorsen tot uitspruik AFM. Mijn suggestie gaat puur om het door v. Praag uitsluiten van een terugkeer omdat hij zegt dat zijn advocaten zeggen dat het een strafbaar feit is.quote:Op zondag 14 april 2024 10:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat het Kroes kamp geen verantwoordelijkheid draagt en de RVC waar Van Praag deel van uitmaakt wel.
Dat ze hem geschorst hebben lijkt me niet meer dan logisch, ook bij vermoeden van een strafbaar feit moet je dat doen, dat ze heel snel waren met hij moet er ook meteen uit hadden ze misschien wat anders kunnen doen maar op het AFM wachten is ook geen optie omdat het niet zo werkt.
Dat kan zijn natuurlijk, maar de redenatie van v. Praag was met name dat het een strafbaar feit was. Hij zegt bewust niet dat hij er achter gekomen is dat Kroes toch een totaalidioot blijkt te zijn, want als je zegt dat Kroes een totaalidioot is, dan is de vervolgvraag meteen: waarom is deze totaalidioot dan aangesteld? Daarom wil v. Praag het puur bij die ene foute actie houden.quote:Op zondag 14 april 2024 11:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het punt is juist dat het niet uitmaakt wat de AFM zegt, de fout is begaan en is van zo'n amateuristisch niveau dat je niet wil dat je club wordt geleid door zo iemand.
Als 100% zeker is dat het jaren gaat duren, dan is het een ander verhaal. Maar simpele onderzoeken kunnen sneller dan een jaar. Is vastgesteld dat dit een zeer complexe zaak is die 2 jaar gaat duren?quote:Op zondag 14 april 2024 11:23 schreef De_Pel het volgende:
[..]
En dan ga je een jaar of 2 zitten afwachten ja?
Na de afgelopen jaren van het ene na het andere “incident”, van de coronavluchten tot promessi en Marcs lul tot Mislinrat, snap ik dat je een keer een grens wil stellen. Het is geen dom onnozel foutje, het is willens en wetens wet, contracten en reglementen schenden.
Zou de KNVB hem eigenlijk niet kunnen schorsen ofzo?
Opnieuw moet je wat mij betreft onderscheid maken tussen of de functie onhoudbaar is versus of iemand incapabel is. Wat jij zegt is dat hij incapabel is, prima, kan zijn. Maar het feit dat je regels van de KNVB overtreedt betekent automatisch dat je slecht bent in je functie. Uiteraard, als de KNVB uiteindelijk zegt dit kan niet, deze man schorsen wij voor X jaar, dan heb je weer een andere (onhoudbare) situatie.quote:Op zondag 14 april 2024 11:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval in strijd gehandeld met de interne regels van zijn vorige clubs en de KNVB. Dat lijkt me al genoeg aanleiding om de beste man ver weg van die functie te houden.
Handelen met voorkennis, tot drie keer toe interne regels overtreden, zaak De Vrij, direct uithalen naar Mislintat zonder dat je ook maar in dienst bent. Incapabel lijkt me nogal een understatement.quote:Op zondag 14 april 2024 12:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eens, schorsen was in deze situatie (die idealiter door de RvC voorkomen had moeten worden), de enige optie. Dus schorsen tot uitspruik AFM. Mijn suggestie gaat puur om het door v. Praag uitsluiten van een terugkeer omdat hij zegt dat zijn advocaten zeggen dat het een strafbaar feit is.
[..]
Dat kan zijn natuurlijk, maar de redenatie van v. Praag was met name dat het een strafbaar feit was. Hij zegt bewust niet dat hij er achter gekomen is dat Kroes toch een totaalidioot blijkt te zijn, want als je zegt dat Kroes een totaalidioot is, dan is de vervolgvraag meteen: waarom is deze totaalidioot dan aangesteld? Daarom wil v. Praag het puur bij die ene foute actie houden.
[..]
Als 100% zeker is dat het jaren gaat duren, dan is het een ander verhaal. Maar simpele onderzoeken kunnen sneller dan een jaar. Is vastgesteld dat dit een zeer complexe zaak is die 2 jaar gaat duren?
[..]
Opnieuw moet je wat mij betreft onderscheid maken tussen of de functie onhoudbaar is versus of iemand incapabel is. Wat jij zegt is dat hij incapabel is, prima, kan zijn. Maar het feit dat je regels van de KNVB overtreedt betekent automatisch dat je slecht bent in je functie. Uiteraard, als de KNVB uiteindelijk zegt dit kan niet, deze man schorsen wij voor X jaar, dan heb je weer een andere (onhoudbare) situatie.
Ajax boeit de AFM geen fuck en is altijd langzaam, klein bedrijf die heeft gewoon geen prioriteit bij de AFM waardoor het realistisch is dat het een jaar gaat duren voordat je iets van hen hoort en een jaar een machtsvacuüm is op dit moment het slechtste scenario voor Ajax. Daarnaast zijn die advocaten ook niet gek, de kans dat de AFM die laatste aankoop van aandelen een week voor de bekenmaking okay vindt is echt heel laag.quote:Op zondag 14 april 2024 12:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eens, schorsen was in deze situatie (die idealiter door de RvC voorkomen had moeten worden), de enige optie. Dus schorsen tot uitspruik AFM. Mijn suggestie gaat puur om het door v. Praag uitsluiten van een terugkeer omdat hij zegt dat zijn advocaten zeggen dat het een strafbaar feit is.
[..]
Als 100% zeker is dat het jaren gaat duren, dan is het een ander verhaal. Maar simpele onderzoeken kunnen sneller dan een jaar. Is vastgesteld dat dit een zeer complexe zaak is die 2 jaar gaat duren?
[..]
Daarom begrijp ik Kroes zelf ook niet zo, als hij het belang van Ajax op 1 heeft staan, dan neemt hij meteen ontslag en kunnen we verder.quote:Op zondag 14 april 2024 12:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ajax boeit de AFM geen fuck en is altijd langzaam, klein bedrijf die heeft gewoon geen prioriteit bij de AFM waardoor het realistisch is dat het een jaar gaat duren voordat je iets van hen hoort en een jaar een machtsvacuüm is op dit moment het slechtste scenario voor Ajax. Daarnaast zijn die advocaten ook niet gek, de kans dat de AFM die laatste aankoop van aandelen een week voor de bekenmaking okay vindt is echt heel laag.
Jij denkt echt dat hij niet wist dat het in zijn contracten stond, of in de KNVB reglementen?quote:Op zondag 14 april 2024 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak, willens en wetens is natuurlijk onzin, dat zou je alleen over dat voorkennis gebeuren kunnen stellen.
Arrogant en dom ben ik met je eens, hij had beter moeten weten maar willens en wetens is weer wat anders, behalve als het over dat voorkennis geval gaat.quote:Op zondag 14 april 2024 12:46 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat hij niet wist dat het in zijn contracten stond, of in de KNVB reglementen?
Ik maak er geen moordzaak van, puur inhoudelijk vind ik het niet eens zo spannend, maar het is wel een bewussie natuurlijk. En dat is gewoon arrogant en dom.
quote:Op zondag 14 april 2024 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Arrogant en dom ben ik met je eens, hij had beter moeten weten maar willens en wetens is weer wat anders, behalve als het over dat voorkennis geval gaat.
Het is compleet ongeloof waardig dat hij niet wist dat hij diverse contracten/wetten/reglementen zou overtreden.quote:Willens en wetens; met opzet en in volle bewustzijn;
Niet het is, maar jij vindt het ongeloofwaardig, dat is jouw mening, de mijne is vooralsnog een andere.quote:Op zondag 14 april 2024 12:52 schreef De_Pel het volgende:
[..]
[..]
Het is compleet ongeloof waardig dat hij niet wist dat hij diverse contracten/wetten/reglementen zou overtreden.
Dus, hij wist het, en deed het toch. Kortom “willens en wetens”. En dat is dom en arrogant.
Toch al iets positiefs rond Ajax vandaagquote:Op zondag 14 april 2024 13:03 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Annette Mosman, Georgette Schlick en Cees van Oevelen kiezen ervoor terug te treden als leden van de Raad van Commissarissen (RvC) van AFC Ajax NV. Zij stellen hun positie beschikbaar omdat zij van mening zijn dat de discussie zich nu te veel rondom hun persoon concentreert, terwijl deze gericht zou moeten zijn op de inhoud. Zij zullen hun taken zo spoedig mogelijk overdragen aan nieuwe commissarissen.
Ze hebben dat Mislintat rapport afgewacht, denk dat ze er al langer klaar mee waren maar handen gewassen in onschuld en kunnen met een gerust hart elders hun topfuncties voortzetten, al weet ik alleen dat Mosman een topfunctie heeft, van die anderen niet.quote:Op zondag 14 april 2024 13:07 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Toch al iets positiefs rond Ajax vandaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |