abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:08:19 #1
65846 Bocaj
Un-Break My Heart
pi_213176873
quote:
Volkswagen untersagt einem Berliner Autohändler den Verkauf von 22 Elektro-SUVs VW ID.6, die er aus China importiert hat. Geht es nach VW, sollen die Fahrzeuge konfisziert und verschrottet werden. Dieses Verkaufsverbot soll für alle Händler gelten. Der Konzern will damit verhindern, dass seine billigeren China-Fahrzeuge hierzulande die Preise drücken. Die Importe sind preiswerter, obwohl sie mit einer dritten Sitzreihe besonders groß und luxuriös sind. Der Berliner Autohändler hatte die SUVs für den deutschen Markt konfiguriert und die nötigen Zulassungen durch das Kraftbundesamt erworben.
Waarom zou je dit willen verbieden? Importeren van auto's is toch 'gang und gäbe'. (Zakelijk of Privaat.)
  zaterdag 13 april 2024 @ 01:15:48 #2
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_213186737
Lekker klimaatvriendelijk ook, gloednieuwe autos die verschrottet worden omdat je minder winst maakt.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  zaterdag 13 april 2024 @ 08:44:03 #3
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213187639
Wat meer achtergrond (en minder Duits ;) )
https://www.carscoops.com(...)imported-from-china/

Die dealer moest dus ‘wat aanpassingen’ doen en software-update doorvoeren. Ik kan me goed voorstellen dat je als Volkswagen Duitsland niet verantwoordelijk wilt zijn voor zo’n model. Wat als een volgende Duitse software-update die handmatige update breekt? Wat als iemand met zo’n model aanklopt bij een andere VW-dealer?

En dan hebben we het nog niet over bouwkwaliteit en dergelijke. Ze hebben blijkbaar een extra zitrij gemaakt met maar liefst 30 centimeter extra wielbasis, dus dit klinkt ook niet als zo’n exclusieve extra veel beenruimte China-versie.. ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213240823
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:08 schreef Bocaj het volgende:
Waarom zou je dit willen verbieden? Importeren van auto's is toch 'gang und gäbe'. (Zakelijk of Privaat.)
Niet geheel, bij particuliere import gaat het om hier en daar een auto'tje en daar kunnen ze in principe gerechtelijk niets tegen ondernemen.

Maar wanneer groothandelaren zich daarin gaan bemoeien zoals in de video te zien met gelijk even 20 auto's importeren en die dan zelfs bijna goedkoper aan te bieden dan het door VW hier op de markt gebrachte kleiner equivalent ID4. Daarmee schiet hij VW behoorlijk onder de duiven, de verkoop van ID4 zal daardoor stagneren bij een grootschalig aanbod van de ID5 en 6 op de Europese markt.

Dat VW hier iets tegen probeerd te ondernemen kan ik me wel wat bij voorstellen. En de importeur die gelijk 20 tegelijk besteld wordt hier dan als voorbeeld figuur aangepakt. Doen ze er niets tegen en zouden ze dit tolereren dan besteld de volgende 40 en de daarop volgende weer 80 enz.
pi_213254668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 19:21 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Niet geheel, bij particuliere import gaat het om hier en daar een auto'tje en daar kunnen ze in principe gerechtelijk niets tegen ondernemen.

Maar wanneer groothandelaren zich daarin gaan bemoeien zoals in de video te zien met gelijk even 20 auto's importeren en die dan zelfs bijna goedkoper aan te bieden dan het door VW hier op de markt gebrachte kleiner equivalent ID4. Daarmee schiet hij VW behoorlijk onder de duiven, de verkoop van ID4 zal daardoor stagneren bij een grootschalig aanbod van de ID5 en 6 op de Europese markt.

Dat VW hier iets tegen probeerd te ondernemen kan ik me wel wat bij voorstellen. En de importeur die gelijk 20 tegelijk besteld wordt hier dan als voorbeeld figuur aangepakt. Doen ze er niets tegen en zouden ze dit tolereren dan besteld de volgende 40 en de daarop volgende weer 80 enz.
Word al gedaan
Dit bestaat ook al bij benzine en diesel wagens.
Namelijk de grijze import.
Al genoeg van deze wagens gezien destijds.
De mensen komen namelijk gewoon naar de dealer toe en proberen garantie te claimen bij de importeur.
Maar de importeur koop de garantie namelijk af en moet dat zelf voor zorgen .
De grijze import doet dat niet namelijk.
pi_213311693
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 23:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
De mensen komen namelijk gewoon naar de dealer toe en proberen garantie te claimen bij de importeur.
Wat in de video ook aan bod komt... Er is in Europa naast geen onderdelenvoorraad voor deze modellen ook geen service data voor de monteurs. Dus al die mesen die zo'n ding kopen komen bij vw zeuren voor service en reparaties en zij moeten deze klanten dan teleurstellen en heen sturen. Wat uiteindelijk een hele hoop geleuter en slechte reklame zal opleveren.

Ik vermoed dat VW hier de veto zal winnen... Dat er 20 auto's de schredder in zullen gaan is bijkomende schade, terug naar China is te duur.

Mercedes heeft ooit ook zo'n zaakje gehad en dit was wel binnen de EU grens. Er is een onderdelenhandelaar die verkocht gebruikte Genuine Classic MB parts, maar ook nieuw uit de doos, zonder officiele Daimler Benz AG vertegenwoordiger te zijn. Ze hadden een achterdeurtje gevonden met Cut the Middleman en doken daarmee flink onder de prijs van de Officiele Mercedes Benz dealers. Heb daar vroeger vaker zeer gunstig orginele MB onderdelen besteld voor mijn classic.

https://www.wdb-teile.de/nl/content/11-over-ons-van-wdb-teile

Deze webshop werd een beetje te populair onder de classic MB bezitters en de officiele Mercedes Franchise dealers beklaagden zich bij DB AG en DB AG ging voor de rechter i.v.m. concurentievervalsing.

Tot onze spijt heeft DB AG de zaak gewonnen alleen de officieel aangesloten vertegenwoordigers hebben het alleenrecht gekregen Nieuwe Genuine MB parts te verhandelen. Aftermarket of gebruikt of NOS mag wel en iedereen. Wil je genuine parts nieuw verhandelen dan moet je nu inkopen bij de officele dealer/partner en die weten hun prijsjes wel... :o

Het zal nu dezelfde kant op gaan, concurrentievervalsing... Ben je niet oficieel aangesloten vertegenwoordiger van VW dan mag je niet zomaar even 20 nieuwe VW's importeren en in je showroom te koop zetten en VW dealertje gaan uithangen.

Dan moet hij ze al als gebruikte wagen aanbieden... Met garantie tot aan de straat... Wat misschien lastiger zal maken is dat het een internationaal iets is en of ze iets kunnen doen tegen de Chinese Middleman.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 24-04-2024 12:12:04 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')