abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213175950
quote:
https://apnews.com/articl(...)5030a1a8c65efb703c99

Minnesota man guilty in fatal stabbing of teen on Wisconsin river, jury finds
A 54-year-old Minnesota man was convicted Thursday in the slaying of a high school student and stabbing of four other people who were tubing on a western Wisconsin river. (AP produced by Javier Arciga)

HUDSON, Wis. (AP) — A 54-year-old Minnesota man was convicted Thursday in the slaying of a high school student and stabbing of four other people who were tubing on a western Wisconsin river.

A Wisconsin circuit court jury found Nicolae Miu guilty of first-degree reckless homicide, four counts of first-degree recklessly endangering safety and one count of battery, Minnesota Public Radio reported. No sentencing date has been set.

Isaac Schuman, 17, of Stillwater, Minnesota, was stabbed to death in late July 2022 while he and the other victims were tubing along the Apple River in St. Croix County, which sits along Wisconsin’s state line with Minnesota.

Two men from Luck, Wisconsin, a woman from Burnsville, Minnesota, and a man from Elk River, Minnesota, were wounded.

Miu, of Prior Lake, Minnesota, attacked the group after people accused him of approaching children in the water, investigators said in court documents. Miu told investigators that he acted in self-defense.

Miu was tubing down the river with his wife and several other people, according to a copy of a criminal complaint obtained by Minnesota Public Radio.

Recall effort targeting Republican leader in Wisconsin expected to fail
Miu told investigators that he was using a snorkel and goggles to look for a lost cellphone. Video and witness accounts indicate bystanders accused him of approaching children in the water. Witnesses said Miu was bothering a group of juveniles and others told him to leave, the complaint stated.

Instead of leaving, Miu punched a woman and a fight ensued, according to the complaint. Video shows him falling into the river, emerging with a knife and then stabbing a person.

Miu told investigators that he was provoked, according to the complaint. “They attacked me,” he said. “I was in self-defense mode.”

Prosecutors had argued that Miu had opportunities to diffuse the situation or walk away.

Defense attorney Aaron Nelson told reporters Thursday that he was surprised and “respectfully disappointed” by the verdict. Nelson said Miu was “sad, obviously disappointed in the result. And, you know, contemplating his future life.”

Schuman was heading into his senior year at Stillwater High School when he was killed. His family described him as an honor roll student who was preparing to apply to several universities to study electrical engineering.
Er is een video van het incident, waar overigens niet alles goed in beeld is te zien. De zaak is best bizar. De meneer, Nick Miu heeft 6 mensen gestoken, uit zelfverdediging claimt hij. 1 ervan is overleden. De jury bevond hem schuldig en acht zelfverdediging niet voldoende bewezen.
Video van het indicent kun je op youtube vinden:

pi_213176032
Hij had beter gewoon weg kunnen tuben inderdaad.
pi_213176033
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2024 04:06 schreef Smart_ass het volgende:
Hij had beter gewoon weg kunnen tuben inderdaad.
Wat is tuben eigk?
pi_213176039
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 04:07 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Wat is tuben eigk?
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_213176041
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 04:15 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Liggen in een opblaasband?
pi_213177972
Ziet er wel uit als zelfverdediging
pi_213186693
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:52 schreef FlesWater het volgende:
Ja vind ik ook. Daarom vond ik de veroordeling nogal controversieel...
pi_213186883
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:52 schreef FlesWater het volgende:
Oprechte vraag; welk filmpje kijk jij? Want ik zie alleen een stukje van voor en na.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213186907
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 01:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Oprechte vraag; welk filmpje kijk jij? Want ik zie alleen een stukje van voor en na.
Die man word neergeslagen in het water, 10 man en vrouwen om hem heen, dan gaat je instinct uit angst het overnemen.
pi_213186996
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 01:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Het filmpje in de OP
pi_213187040
Ze staan er met zijn allen omheen te joelen en te sarren, er werden ook enkele keren klappen uitgedeeld.

Zelfverdediging dus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213192707
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 03:39 schreef Hathor het volgende:
Ze staan er met zijn allen omheen te joelen en te sarren, er werden ook enkele keren klappen uitgedeeld.

Zelfverdediging dus.
Jury zegt schuldig aan reckless homicide, ( soort van doodslag) en hij gaat dus meteen 30 jaar de gevangenis in oid. Dom land
  zaterdag 13 april 2024 @ 18:03:53 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213192857
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 01:05 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Ja vind ik ook. Daarom vond ik de veroordeling nogal controversieel...
Nou, ik had het heel prima gevonden als hij een van die irritante tieners hard op zijn gezicht had getimmerd. Maar er een doodsteken is toch wel wat anders. Zijn eigen leven werd niet bedreigd.
The End Times are wild
  zaterdag 13 april 2024 @ 18:12:40 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213192995
Bizar filmpje inderdaad. Dit lijkt me totaal geen zelfverdediging.
Ik denk eerder dat vernedering de hoofdoorzaak is hier.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 13 april 2024 @ 18:16:50 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213193064
Goed dat die heeft gestoken, verdiende loon.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213193368
Beter had hij die loser met die kut mic ook neergestoken. Mijn god wat een gekraak en kut geluid dit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_213194322
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 18:12 schreef Harvest89 het volgende:
Tja. Maar in de vs is het dan meteen 60 jaar enzo. Zelfs volkert doet geen eens 20 jaar hier
  zaterdag 13 april 2024 @ 19:53:54 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213194594
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 19:37 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Tja. Maar in de vs is het dan meteen 60 jaar enzo.
Niet zo handig om dan mensen neer te steken he.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213197802
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 17:52 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Jury zegt schuldig aan reckless homicide, ( soort van doodslag) en hij gaat dus meteen 30 jaar de gevangenis in oid. Dom land
Ik mag hopen dat er nog enkele heldere advocaten zijn in dat tyfusland die hem alsnog vrij krijgen.
pi_213197818
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 18:12 schreef Harvest89 het volgende:
Er staan 5 dronken idioten om je heen te joelen en delen je af en toe een tik uit....wat doe je?
  zondag 14 april 2024 @ 00:21:05 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213199933
Het juridische probleem is dat Miu gewoon enorm veel onwaarheden vertelde na het incident.

Zoals: dat twee jongens hem met messen aanvielen, en/of hij een van de messen afnam en daarmee een andere jongen stak uit zelfverdediging.

Dat terwijl hij de enige was met een mes, na het incident het mes weg probeerde te moffelen en bij zijn arrestatie stelde van niets te weten, en tijdens het verhoor allerlei onwaarheden verkondigde.

Het gedrag van die jongeren was abominabel, treiterij, laster (er is geen enkel bewijs dat Miu 'op zoek was naar kleine meisjes'), en hij werd inderdaad als eerste belaagd, maar dat hij vervolgens één persoon fataal neersteekt, een ander letterlijk de darmen uit het lijf snijdt, een vrouw een soortgelijke wond toebrengt zij het iets minder drastisch en nog twee jongens steekt is natuurlijk enorm overtrokken.

JURIDISCH gezien heeft hij echter vooral veel gelogen en bewijsmateriaal proberen te laten verdwijnen.

En ja: de jongeren hebben ook enorm veel gelogen (vooral dat Miu een pedo zou zijn, dat ze niet zoveel gedronken hadden, dat ze bang waren etc.); ik zie vooral een hoop verliezers in dit drama
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')