abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 11 april 2024 @ 16:51:52 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213171091
Evangelist en gebedsgenezer Tom de Wal uit Werkendam heeft de landelijke politiek in beroering gebracht. Twee fracties stellen schriftelijke Kamervragen over zijn religieuze organisatie Frontrunners Ministries, vooral als het gaat om het uitdrijven van ‘demonen’ bij kinderen. De Wal zegt in een reactie dat hij ouders adviseert geen jonge kinderen mee te nemen naar bevrijdingsdiensten.

Bij de bevrijdingsdiensten van De Wal worden bezoekers ‘bevrijd’ van demonen. Volgens de theorie van Frontrunners Ministries zijn allerlei ‘kwalen’ het gevolg van deze demonen. Onder die kwalen schaart De Wal bijvoorbeeld dementie, kanker, homofilie, maar ook autisme.

Aanleiding voor de schriftelijke Kamervragen is een audio-podcast van Omroep Gelderland en Omroep Brabant over misstanden bij een zorgboerderij in Gelderland. De eigenaresse zou zonder toestemming van ouders kinderen met autisme hebben meegenomen naar bijeenkomsten van Tom de Wal.

Kinderen met autisme krijgen in de diensten van Frontrunners Ministries te horen dat er een demon in hen leeft. Door speciale gebeden en de kreten ‘Geest van autisme, er uit’ zouden ze hiervan verlost worden.

Negeren advies
Tom de Wal geeft desgevraagd aan dat hij de Kamervragen niet heeft gelezen en daarop niet inhoudelijk gaat reageren. Hij stelt dat hij de eigenaresse van de zorgboerderij uit de reportage niet kent.

Als het gaat om de aanwezigheid van (jonge) kinderen bij bevrijdingsdiensten zegt evangelist De Wal: ,,Wij adviseren bezoekers om geen jonge kinderen mee te nemen naar bevrijdingsdiensten, maar om hier andere vormen van hulpverlening voor te benaderen. Sommige mensen negeren het advies of geven aan toch aanwezig te willen zijn. Wij kunnen dit echter niet verbieden (de diensten zijn openbaar en vrij toegankelijk voor iedereen en de kinderen vallen onder verantwoordelijkheid van de ouder/verzorger).”

Eerder zeiden Tom en zijn vrouw Femke de Wal hierover: ,,Ons beleid is dat we geen kinderen naar voren halen. Maar sommige ouders willen dat zo graag. En zei Jezus niet ook: laat de kinderen tot mij komen?’’

Zijn de Kamerleden ook kritisch op de demonen die kinderen teisteren? Of mogen kinderen ziek en gebonden blijven?

Bij diensten van De Wal die bezocht werden door verslaggevers van AD waren vele kinderen aanwezig. Ook is er videomateriaal op de website van Frontrunners Ministries van jonge kinderen die ‘bevrijd’ worden van ‘de geest van autisme’.

Evangelist Jelthe Kloens, bekend volgeling van Tom de Wal en sinds kort leider van een eigen religieuze beweging, zegt over de Kamervragen op X (voorheen Twitter): ‘Zijn de Kamerleden ook kritisch op de demonen die kinderen teisteren? Of mogen kinderen ziek en gebonden blijven?’

Verbod demonenuitdrijving
D66-kamerlid Wieke Paulusma vraagt de staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport om demonenuitdrijving bij kinderen te verbieden: ,,Bent u bereid om te onderzoeken of demonenuitdrijvingen bij kinderen, waarbij gesuggereerd wordt dat het ziektes en kwalen helpt te genezen, verboden kunnen worden.”

Verder wil Paulusma van de staatssecretaris een reactie op de oproep van de Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA) om gebedsgenezingen gericht op autisme te verbieden. Ook wil D66 weten welke zorg- of onderwijsinstellingen in verband staan met de religieuze organisatie Frontrunners Ministries van Tom de Wal en of de staatssecretaris hier onderzoek naar gaat doen.

Ook Lisa Westerveld (GroenLinks-PvdA) heeft schriftelijke Kamervragen gesteld, en wil onder andere weten hoe het met het toezicht op de zorgboerderij gesteld is.

https://www.ad.nl/altena/(...)et-autisme~ab9242b2/

Kom er maar in zolderkamer autisten........

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 11 april 2024 @ 16:54:38 #2
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_213171130
Laten we wel even duidelijk zijn dat dit helemaal niks met het Christelijke geloof te maken heeft.
pi_213171259
Sommige kinderen zijn net kleine duiveltjes, dus ik snap de verwarring opzich wel.
pi_213171272
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:54 schreef Cruzinats het volgende:
Laten we wel even duidelijk zijn dat dit helemaal niks met het Christelijke geloof te maken heeft.
Nou, als ik het zo lees is die knul aardig in de heer zal ik maar zeggen. Dat jij andere opvatting over geloof hebt wil niet zeggen dat hij opeens niet mag geloven in de god die jij ook erkent. Voor zover ik weet pleit het christendom juist dat er maar een god is. Die aanbidden jullie kennelijk beiden dus.
pi_213171284
quote:
‘Zijn de Kamerleden ook kritisch op de demonen die kinderen teisteren? Of mogen kinderen ziek en gebonden blijven?’
Onze kinderen worden lastig gevallen door vreemde demonen en Rutte doet weer niets!!!! Demonen verbieden!!!
pi_213171381
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:54 schreef Cruzinats het volgende:
Die Van der Wal en zijn vrouw hebben het over Jezus, dus dat lijkt me nogal een boude uitspraak.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_213171382
Waarom verbieden? Baat het niet, dan schaadt het niet.
pi_213171449
Ik vind het verbieden ook wel extreem, altijd wel wat typisch dat D66 (ze zeggen liberaal te zijn) de geheven vingertje opheft.

pi_213171529
Domme mensen die naar domme mensen gaan... prima toch
  donderdag 11 april 2024 @ 17:30:19 #10
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213171566
Ik heb denk ik een anti-werk demon in mij volgens mij, dus ik had dit ook graag op jonge leeftijd gewild....
Je bent een waardeloze agent.
pi_213171646
quote:
9s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Sommige kinderen zijn net kleine duiveltjes, dus ik snap de verwarring opzich wel.
En dat worden veelal D66-stemmers, dus ik snap het standpunt van D66 ook wel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213171647
Dat krijg je ervan als je je kinderen niet vaccineert _O-
pi_213171666
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik vind het verbieden ook wel extreem, altijd wel wat typisch dat D66 (ze zeggen liberaal te zijn) de geheven vingertje opheft.

Inderdaad, die zouden euthanasie voor kleuters nog prima vinden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213171724
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:15 schreef Loverboii het volgende:
Waarom verbieden? Baat het niet, dan schaadt het niet.
Als je een kind of iemand in het algemeen aanpraat dat ie een demon in zich heeft en ook nog de suggestie wekt dat daarmee een ziekte of geaardheid de eigen schuld is dan doe je daar wel degelijk schade mee lijkt mij.
pi_213171821
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als je een kind of iemand in het algemeen aanpraat dat ie een demon in zich heeft en ook nog de suggestie wekt dat daarmee een ziekte of geaardheid de eigen schuld is dan doe je daar wel degelijk schade mee lijkt mij.
Er zijn nogal wat zaken die kinderen aangepraat worden op wetenschappelijke basis, alsof de wetenschap alle waarheid in pacht heeft en 100% weet hoe de geest werkt.
  donderdag 11 april 2024 @ 17:53:02 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213171828
Logisch dat D66 tegen demonenuitdrijving is. Als alle demonen uitgedreven zijn hebben zij geen leden meer.
The End Times are wild
pi_213171911
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:51 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Er zijn nogal wat zaken die kinderen aangepraat worden op wetenschappelijke basis, alsof de wetenschap alle waarheid in pacht heeft en 100% weet hoe de geest werkt.
Nou, dat is nogal een uitspraak die je daar doet.

Iemand aanpraten dat ziekte geneest door naar die persoon te luisteren is op geen enkele manier wetenschappelijk hoor. Dat noemen we meestal oplichting.
pi_213171958
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Nou, dat is nogal een uitspraak die je daar doet.

Iemand aanpraten dat ziekte geneest door naar die persoon te luisteren is op geen enkele manier wetenschappelijk hoor. Dat noemen we meestal oplichting.
Dan kan het concept godsdienst of het hiernamaals ook de prullenbak in?
pi_213172115
Ik heb al mijn hele leven last van hallucinaties in milde vorm.
Toen ik dit vertelde als kind op school aan een vriendinnetje zei ze de volgende dag dat haar vader een pastoor was en hij graag wilde dat ik met haar mee zou gaan zodat ik een exorcisme zou kunnen krijgen.
Kreeg ook een mini bijbel.

Niet mee gegaan natuurlijk maar goed dat hier eindelijk aandacht voor is.
Twiddel
  donderdag 11 april 2024 @ 18:35:49 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213172149
quote:
11s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]
Die Van der Wal en zijn vrouw hebben het over Jezus, dus dat lijkt me nogal een boude uitspraak.
“De duivel kan de Bijbel aanhalen om zijn doel te bereiken.“

Bron: Merchant of Venice (1597) Act I, sc iii
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213172238
Stuur Rob Jetten maar.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_213173321
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:11 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Graag :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_213173504
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:11 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Een zwaar uit de hand gelopen bijgeloof
'T is het geloof, 't is niet mijn geloof
Want ik ben geen sukkel die bang is om te sterven
En vreest dat de ziel m'n hele lichaam zal bederven
Alle geloof is gebaseerd op angst
Want in hun hart zijn juist de gelovigen het bangst
Want zij kunnen geestelijk niet accepteren
Dat zij na hun dood tot as zullen verteren
En dat er daarna helemaal niets is
Daarom maken zij elkaar wijs dat er iets is
Wat wij stervelingen niet kunnen begrijpen
Ruiken, proeven, horen, zien of grijpen
Conclusie: het moet wel niets zijn
Want als dat alles is dan moet het wel triest zijn
Om daar je hele leven aan te wijden
Want de dood kun je toch niet vermijden

Godvoordomme, god is voor dommen
Fok alle bronen die die shit hebben verzonnen
Je bent nog niet verloren als je er mee bent begonnen

Gelovige mensen brainwashen zichzelf
Doen net als ze gelukkig zijn maar voor de helft
Zijn ze alreeds gestorven en in geestelijke nood
Want hun hele leven staat al in het teken van de dood
Ze doen echt alles voor hun geloof
Ze maken van zichzelf een afhankelijke sloof
Laten hun hele leven door een boek runnen
Waarvan ze nog niet eens de schrijver kunnen
Ze staan als kuddedieren liederen te zingen
En proberen hun geloof aan ons op te dringen
In de media, met foldertjes en zelfs aan de deur
Proberen die jehova's jou te vangen in hun sleur
Ben je bang voor de dood kom er dan maar bij
Want de lieve heer is er ook voor jou en mij
Maar waarom is die lul dan niet zo goed
Dat ie eens wat aan de ontwikkelingslanden doet?

Goodevening
According to foreign office reports
The number of religiously motivated wars is still heavily increased
Last night, a minister named a list of countries
That seemed to cover the entire civilized world
Countless examples of problems, persecution, torture and terrorism
Forced the government to view their overall picture
As a world threathening situation

Het geloof, wat een pure waanzin
Ik kan het journaal nog maar nauwelijks aanzien
Overal oorlog in de naam van allah
Of god of andere dramatische gevallen
Verschillende geloven drijven mensen uit elkaar
Wat voor de een een plicht is vind de andere een bezwaar
Elk mensenleven wordt neutraal begonnen
En dan wordt door de ouders het geloof op gedrongen
Zonder dat een kind er ooit om vraagt
Splitsen idioten het geloof in je maag
Ze zeggen dat het hoort bij je educatie
Maar het geeft alleen waanzin en frustratie
En als je opgroeit moet je ook nog gaan kiezen
Je leven weggooien of je ouders verliezen
Fok die ouders, dan geloven ze maar wel
Want als ze dood gaan gaan ze toch al naar de hel

Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Spellchecker donderdag 11 april 2024 @ 21:28:08 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213175928
Is dit eigenlijk strafbaar, als je mensen hiervoor laat betalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')