abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8532758
Het is anders wel "jouw" Wouter Bos die zegt: "ik ben tegen een oorlog", maar vandaag nog wel na moet denken over de vraag of er transport door Nederland mag. M.a.w Meneer Bos is tegen, maar weet nog niet of hij meewerkt. *heel raar*

De pvda durft gewoon nooit duidelijk te zijn (zie ook JSF), asielbeleid. Asielzoekers hebben jarenlang kunnen procederen tot ze een ons wegen. Als ze van begin af aan duidelijk waren geweest, dan hadden we nu niet hoeven bakkeleien over "generaal pardon". Het is echt veel erger dat die mensen nooit sneller duidelijkheid hebben gekregen. Dat plan van Nawijn is zo slecht nog niet; als je de taal beheerst en je goed gedraagt kun je blijven. Zoals de PvdA dat weer afdoet als "kansloos" is erg triest.

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_8533057
quote:
Op maandag 17 februari 2003 12:12 schreef R_ON het volgende:
Het is anders wel "jouw" Wouter Bos die zegt: "ik ben tegen een oorlog", maar vandaag nog wel na moet denken over de vraag of er transport door Nederland mag. M.a.w Meneer Bos is tegen, maar weet nog niet of hij meewerkt. *heel raar*.
Ik ben 100% tegen een oorlog zonder VN-mandaat, maar ik ben wel van mening dat het opbouwen van een troepenmacht die later eventueel op kan treden (onder VN-mandaat dus) wel gerechtvaardigd is.

Is dat *heel raar*?

quote:
Asielzoekers hebben jarenlang kunnen procederen tot ze een ons wegen. Als ze van begin af aan duidelijk waren geweest, dan hadden we nu niet hoeven bakkeleien over "generaal pardon".
PvdA is raar genoeg niet alleen verantwoordelijk voor de huidige asielprocedures. "Ze" slaat dus evengoed op VVD en CDA....
quote:
Dat plan van Nawijn is zo slecht nog niet; als je de taal beheerst en je goed gedraagt kun je blijven. Zoals de PvdA dat weer afdoet als "kansloos" is erg triest.
Dat plan is zo slecht nog niet, en de PvdA zal volgens mij ook echt wel voor zo'n plan stemmen. Het is "kansloos" omdat het kabinet er zelf niet achterstaat, en daarom is het ook dom en voorbarig het plan zo snel naar buiten te brengen...
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_8533698
Wat ik van Bos vind? Tot nu toe zwak. Bos weet niet duidelijk te maken wat zijn partij wil.
quote:
Wat PvdA wil weet eigenlijk niemand

DEN HAAG - Wat is nu precies het standpunt van de PvdA over Irak en wat is de invloed daarvan op de kabinetsformatie? Twee vragen waarop vanuit de partij steeds andere antwoorden worden gegeven. Tot frustratie van het CDA, dat zich afvraagt of de PvdA de kwestie wil aangrijpen om buiten de regering te blijven.

De ene keer is overeenstemming over Irak voor de PvdA cruciaal voor het welslagen van de formatie, de andere keer is het niet meer dan een theoretische discussie. De sociaal-democraten zwalken ook bij onderwerpen die een afgeleide zijn van de oorlogsdreiging. Zoals het sturen van Patriot-raketten naar Turkije (eerst voor, toen tegen, na het Navo-akkoord toch weer voor), het toestaan van het transport van Amerikaanse troepen en militair materieel over Nederlandse bodem (dit weekeinde tegen, vanochtend geen mening) en de anti-oorlogsdemonstratie van zaterdag in Amsterdam (de partij was tegen de demonstratie, maar prominente PvdA'ers liepen wel mee).

Lees hier verder

pi_8533989
quote:
Op maandag 17 februari 2003 11:05 schreef rvand het volgende:

[..]

Waar en wanneer heeft Bos beloofd 'groot en sociaal' te investeren? En als ik me niet vergis is Nawijns plan door VVD en CDA radicaal van tafel geveegd, niet door de PvdA.

Ja ja en het pvda steunt nawijn zijn plannen door te roepen dat hij de kamer uit moet.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_8534009
quote:
Op maandag 17 februari 2003 11:47 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Het plan van Nawijn is door het (rechtse) kabinet van tafel geveegd, niet door de Tweede Kamer. De PvdA en de andere oppositiepartijen hebben dus niets met die beslissing te maken.

De terechte kritiek van de PvdA is natuurlijk dat Nawijn als lid van het kabinet bepaalde toezeggingen heeft gedaan waar zijn eigen kabinet helemaal niet achter staat. Daarmee heeft hij valse hoop gekweekt, en daarvoor moet hij verantwoordelijkheid nemen, aldus de PvdA.

De kritiek van PvdA gaat dus helemaal niet over de inhoud van het mislukte plan, maar om het feit dat Nawijn binnen het kabinet eerst voldoende draagvlak voor zijn plan had moet zoeken.

Als morgen De Boer beloofd dat de armste inkomens er in 2003 met 5% op vooruit zullen gaan terwijl dat zeker niet zal gebeuren, mag de PvdA dan ook geen kritiek op zo'n domme en valse-hoopgevende uitspraak hebben omdat ze zelf ook achter zo'n verhoging staan?

Nieuwe politiek, nieuwe logica....
[..]

Intellect is (nog steeds) onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.
[..]

- Links is voor een pardon.
- Rechts is tegen een pardon.
- Rechts kabinet laat het linkse plan van de rechtse Minister links liggen.
- Links is dus asociaal en rechts sociaal.

Ja ja, leuke praatjes jongen. Zelf ben je toch oh zo intelligent of niet.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_8534409
quote:
Op maandag 17 februari 2003 13:13 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ja ja en het pvda steunt nawijn zijn plannen door te roepen dat hij de kamer uit moet.

Je wilt het niet echt begrijpen. De PvdA vindt dat Nawijn op moet stappen als minister omdat het kabinet (CDA/VVD/LPF) niet achter hem staat en deze plannen afkeurt. Nawijn kan niet meer fungeren als volwaardig onderdeel van het kabinet. Dit is de derde keer dat deze minister zoiets doet, dus ik kan me daar wel wat bij voorstellen.
pi_8534626
quote:
Op maandag 17 februari 2003 13:01 schreef rroloff het volgende:
Wat ik van Bos vind? Tot nu toe zwak. Bos weet niet duidelijk te maken wat zijn partij wil.
[..]
Daar kan ik me wel gedeeltelijk in vinden. Bos heeft het met de patriots niet handig aangepakt. En daarnaast is inderdaad duidelijk dat er binnen de partij nog steeds meningsverschillen bestaan over de te volgen koers. De stammenstrijd is nog niet voorbij.
Ik vind dat het Parool wat ver gaat door de stelling dat de PvdA zich verschuilt achter procedures. In de eerste plaats zijn die procedures er niet voor niks en in de tweede plaats doen ook de andere partijen daar net zo hard aan mee. De verwijzingen naar Artikel 4 door zowel VVD en CDA zijn niet van de lucht (en dan ook nog foutief interpreteren). Dat pleit de PvdA niet vrij, maar zijn wel verzachtende omstandigheden. Bovendien heb ik omtrent Irak liever een partij die voortdurend kijkt naar de actuele situatie en bereid is daar zijn standpunt op aan te passen, dan een partij die stug vasthoudt aan een door de actualiteit achterhaald standpunt.

Wat betreft de demonstratie. Van elke partij liepen vertegenwoordigers mee, ook van VVD, CDA en LPF. Is ook niet zo'n probleem, die bewegingsvrijheid moet binnen partijen gewoon kunnen bestaan.

pi_8534795
Tja Wouter Bos, hij moest de stemmen trekken. Hij schijnt er goed uit te zien en dat doet het altijd goed bij de domme "ik vindt het zo'n sympatieke man" kiezer. Maar zodra hij er voor had gezorgt dat de PvdA de grootste werd trokken ze bij die partij meteen een oud lijk in de vorm van Job Cohen uit de kast. (dus ik zie Wouter Bos als kiezers bedrog)
To hell with Kyoto!
  maandag 17 februari 2003 @ 13:51:08 #59
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_8534833
quote:
Op maandag 17 februari 2003 13:40 schreef rvand het volgende:
Bovendien heb ik omtrent Irak liever een partij die voortdurend kijkt naar de actuele situatie en bereid is daar zijn standpunt op aan te passen, dan een partij die stug vasthoudt aan een door de actualiteit achterhaald standpunt.
Idem hier en niet alleen voor de kwestie Irak.
Basis en uitgangspunten dienen standvastig te zijn, de manier waarop die te realiseren kunnen aan verandering onderhevig zijn.

Maar iemand die PvdA sowieso al een slechte partij vond zal dit bestempelen als draaikonterij, geen mening hebben, zwakte etc.
Daarentegen als ze wel aan een standpunt vasthouden zullen diezelfde mensen hen van stuisvogelpolitiek beschuldigen.
En dat laatste is weer iets waar ik een partij als die van Balkenende last van vind hebben, kortom, voor het grootste deel van de kiezer blijft de visie op personen dezelfde als voor de verkiezing.

Oh.
Ok.
  maandag 17 februari 2003 @ 13:54:01 #60
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_8534902
quote:
Op maandag 17 februari 2003 13:49 schreef George_Bush het volgende:
Tja Wouter Bos, hij moest de stemmen trekken. Hij schijnt er goed uit te zien en dat doet het altijd goed bij de domme "ik vindt het zo'n sympatieke man" kiezer. Maar zodra hij er voor had gezorgt dat de PvdA de grootste werd trokken ze bij die partij meteen een oud lijk in de vorm van Job Cohen uit de kast. (dus ik zie Wouter Bos als kiezers bedrog)
Cohen mag je dan een oud lijk uit de kast vinden wat jij doet is oude koeien uit de sloot halen.
Vanaf dag 1 van de campagne heeft Bos duidelijk gezegd dat hij geen minister president zou worden.
Ook toen het erom zou gaan spannen welke partij deze mocht leveren heeft hij dat volgehouden, dus waar is dat kiezersbedrog dan?
Oh.
Ok.
  maandag 17 februari 2003 @ 14:02:36 #61
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8535109
Bos is goed, maar hij moet wel oppassen dat hij niet te vaag wordt en niet populistisch wordt. Dat gedoe met die Patriots is niet slim aangepakt, en ook al voor de verkiezingen viel me dat op (bijvoorbeeld: gekozen MP - 2 dagen voor de verkiezingen 'ingevoerd').

Het standpunt tov Irak is goed naar mijn mening, en zeker niet draaikonterig of pacifistisch of whatever. Het is gewoon de weg van de VN kiezen, en zorgen dat de militaire druk dat niet overschreeuwd. In dat opzicht is het moeilijk een grens te trekken zoals bij de Patriots.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_8535319
check me sig...
pi_8535332
quote:
Op maandag 17 februari 2003 13:51 schreef LouLou het volgende:Maar iemand die PvdA sowieso al een slechte partij vond zal dit bestempelen als draaikonterij, geen mening hebben, zwakte etc.
Nou, geen standpunt kunnen of willen formuleren vind ik bepaald niet sterk:
quote:
Nog geen standpunt Bos over Amerikaanse transporten 17-02-2003

[...]

PvdA-fractievoorzitter PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos heeft nog geen reactie gegeven op de verplaatsing van Amerikaanse troepen en militair materieel over Nederlands grondgebied. Hij wil eerst de brief van de regering aan de Tweede Kamer lezen. "Met zaken van leven en dood moet je zorgvuldig omgaan.

Bron.

Bah. Alsof mensen die wél een standpunt innemen - en zich bijvoorbeeld tegen toestemming voor de Amerikanen uitspreken zoals de Oostenrijkse regering, of vóór uitspreken zoals de Duitse - níet zorgvuldig zijn.

Zo'n debat werd twee maanden geleden al in Duitsland gevoerd. Maar de PvdA moet eerst wachten tot er een verzoek aan Nederland komt, dus gaan ze daar op wachten, maar dan komt dat verzoek en dan is het nog te vroeg voor een standpunt, want er moet eerst op het standpunt van de regering worden gewacht..... En dán gaat de PvdA in conclaaf.

maandag 17 februari 2003 @ 14:21:19 #64
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_8535497
quote:
Op maandag 17 februari 2003 14:13 schreef rroloff het volgende:

Bah. Alsof mensen die wél een standpunt innemen - en zich bijvoorbeeld tegen toestemming voor de Amerikanen uitspreken zoals de Oostenrijkse regering - níet zorgvuldig zijn.

Als je een mening hebt die afhankelijk is van een paar dingen, dan is het toch juist zorgvuldig van alles dat die mening kan beinvloeden op de hoogte te zijn. En hij zegt toch niet dat er iemand is die niet zorgvuldig daarmee is geweest, hij zegt enkel eerst zijn afwegingen nog te moeten maken na volledig op de hoogte te zijn.

Ik snap niks van jouw koppeling naar het geen uitspraak over iets doen alvorens een -blijkbaar voor hem belangerijke brief- te hebben gelezen naar een verwijt een ander daarmee onzorgvuldig te noemen.

Oh.
Ok.
  maandag 17 februari 2003 @ 14:24:05 #65
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8535555
Ik vind dat ie teveel op Zalm gaat lijken.....
  maandag 17 februari 2003 @ 14:26:23 #66
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8535601
quote:
Op maandag 17 februari 2003 14:13 schreef rroloff het volgende:

[..]

[..]

Bah. Alsof mensen die wél een standpunt innemen - en zich bijvoorbeeld tegen toestemming voor de Amerikanen uitspreken zoals de Oostenrijkse regering, of vóór uitspreken zoals de Duitse - níet zorgvuldig zijn.

Zo'n debat werd twee maanden geleden al in Duitsland gevoerd. Maar de PvdA moet eerst wachten tot er een verzoek aan Nederland komt, dus gaan ze daar op wachten, maar dan komt dat verzoek en dan is het nog te vroeg voor een standpunt, want er moet eerst op het standpunt van de regering worden gewacht..... En dán gaat de PvdA in conclaaf.

En wanneer je vooraf een standpunt hebt, en wanneer het blijkt dat een ander standpunt beter is door de huidige situatie, dan kom je niet geloofwaardig over.

Je kan niet zinspelen op ALLE mogelijke scenarios en situaties.
Op grote lijnen wel, en daar is de PvdA duidelijk over.

En trouwens je bent offtopic, daar loopt al een ander topic over; dit gaat over Bos.

pi_8535749
quote:
Op maandag 17 februari 2003 14:13 schreef Coelho het volgende:
check me sig...
To hell with Kyoto!
pi_8538710
quote:
De PvdA is toch akkoord gegaan met de verplaatsing van Amerikaanse troepen en militair materieel over Nederlands grondgebied.

Wouter "de kont" Bos, nu beter bekend als Wouter "de draaikont" Bos..

maandag 17 februari 2003 @ 16:35:58 #69
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_8538841
Ik ben nog niet erg onder de indruk van Wouter Bos tot nu toe. Hij lijkt niet echt de mensen van zijn partij in de hand te hebben. Het lijkt erop dat er nog niet goed overlegd wordt binnen die partij. Iets wat zeker wel noodzakelijk is als er zoveel nieuwe kamerleden zijn. Tot nu toe een matig 6je.
pi_8538902
quote:
Op maandag 17 februari 2003 16:32 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:

[..]

Wouter "de kont" Bos, nu beter bekend als Wouter "de draaikont" Bos..

Prettig niveau voor een Groningse VVD-fractievoorzitter. Geen inhoudelijke argumenten meer?
  maandag 17 februari 2003 @ 16:44:32 #71
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8539056
quote:
Op maandag 17 februari 2003 16:38 schreef rvand het volgende:

[..]

Prettig niveau voor een Groningse VVD-fractievoorzitter. Geen inhoudelijke argumenten meer?

Idd, maar misschien wil hij de kloof tussen de overheid en 'het volk' kleiner maken door als een FOK!ker te reageren.
pi_8539741
quote:
Op maandag 17 februari 2003 16:38 schreef rvand het volgende:

[..]

Hmm.. ik vond'em wel grappig eigenlijk. Maar ok, als je eenmaal politicus bent wordt je kennelijk, zelfs op FOK, geacht altijd diep doordacht te reageren.
pi_8539941
quote:
Op maandag 17 februari 2003 17:11 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:

[..]

Hmm.. ik vond'em wel grappig eigenlijk. Maar ok, als je eenmaal politicus bent wordt je kennelijk, zelfs op FOK, geacht altijd diep doordacht te reageren.

Akkoord, ik neem het terug. Ik geef toe dat ik enigszins verblind ben door dit soort standaardreacties bij enkele notoire fokkers die zodra ze geen argument meer hebben op de persoon gaan spelen en gezellig gaan zwaaien.

PS. Ik weet niet of je plannen hebt om ooit stand-up comedian te worden, maar op basis van dit grapje zou ik m'n baan er nog niet voor opzeggen

pi_8539963
Wat ik van Bos vind...

Hetzelfde als van de PvdA eigenlijk;

Schijnheilig, regentesk en achterbaks.

Eerst onder paars lekker meedoen en problemen niet aanpakken en daarna weer gaan roepen dat je wel weet hoe je de problemen moet oplossen, ja dag

Partij van het volk, ja, 40 jaar geleden ja!

pi_8540055
quote:
Op maandag 17 februari 2003 17:18 schreef rvand het volgende:

[..]

PS. Ik weet niet of je plannen hebt om ooit stand-up comedian te worden, maar op basis van dit grapje zou ik m'n baan er nog niet voor opzeggen

Damn... laat ik nou net mn baan opgezegd hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')