Ik heb de rij wat aangepast.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is toch niet anders. Moet je alleen de uitkomst van RIJ() nog wat bijstellen. Ik heb de formule in rij 1 van de reeks staan dus geen aanpassing van de waarde RIJ() nodig.
ChatGPT en cijfertjes kan inderdaad een matige combinatie zijn. Ik ben nu vooral bezig met hoe je goede meerkeuzevragen uit dat ding perst, het moeilijkste vindt ie om drie antwoordopties te geven in plaats van vierquote:Op donderdag 11 april 2024 10:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik ook maat. Maar dat kwam er niet helemaal lekker uit. Nu even aan het stoeien met de code van @:alpeko maar ook dat is nog een Lucille Wernertje op dit moment.
Maar bedankt voor de input maatjes
Over 20 jaar lachen we hierom.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
ChatGPT en cijfertjes kan inderdaad een matige combinatie zijn. Ik ben nu vooral bezig met hoe je goede meerkeuzevragen uit dat ding perst, het moeilijkste vindt ie om drie antwoordopties te geven in plaats van vier
=STDEV(VERSCHUIVING($A$1;(RIJ()-RIJ($B$1))*12;0;12;1))quote:Op donderdag 11 april 2024 10:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik heb de rij wat aangepast.
=STDEV(INDIRECT("M1"&RIJ()):INDIRECT("M12"&RIJ()+12))
Maar als ik nu sleep naar de cel eronder dan wordt er weer verwezen naar M1 & M12. Terwijl ik, zoals @:Frozen-Assassin terecht opmerkte, op zoek ben in rij 2 naar M13 t/m M26.
Je verwijst dan ook naar M1 en M12. Die moeten daar toch weg?quote:Op donderdag 11 april 2024 10:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik heb de rij wat aangepast.
=STDEV(INDIRECT("M1"&RIJ()):INDIRECT("M12"&RIJ()+12))
Maar als ik nu sleep naar de cel eronder dan wordt er weer verwezen naar M1 & M12. Terwijl ik, zoals @:Frozen-Assassin terecht opmerkte, op zoek ben in rij 2 naar M13 t/m M26.
De formule werkt, thanks. Maar toch krijg ik hier een 3e andere waarde terug.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
=STDEV(VERSCHUIVING($A$1;(RIJ()-RIJ($B$1))*12;0;12;1))
Met de getallen vanaf A1:... en formule in B1
Heb je screenshot van je getallen, alleen die 12 evt?quote:Op donderdag 11 april 2024 10:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De formule werkt, thanks. Maar toch krijg ik hier een 3e andere waarde terug.
19,08573162
Terwijl =STDEV(M1:M12) 23,45337089 teruggeeft..
quote:Op donderdag 11 april 2024 10:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Over 20 5 jaar lachen we hierom.
Niet meer nodig. Ik heb een foutje gemaakt met $B$1 uit jouw formule.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb je screenshot van je getallen, alleen die 12 evt?
Ik las iets over Google AI. Het had zichzelf de Bengaalse taal aangeleerd terwijl hij daar geen training in heeft gehad.quote:
Net nu het probleem is opgelost komt self proclaimed excel expert forum admin @GGMM om de hoek zetten.quote:
Dat is alweer een jaar terug.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik las iets over Google AI. Het had zichzelf de Bengaalse taal aangeleerd terwijl hij daar geen training in heeft gehad.
Dat excelbeest blijkt dus @Frozen-assassin te zijn.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:53 schreef KingRoland het volgende:
Naast forumbeest is moderator @:onlogisch ook een excelbeest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |