Hoe is dat relevant voor de realteit van het ontslaan van bv mensen in groenvoorziening of straatvegers, om ze vervolgens te dwingen om met behoud van uitkering hetzelfde werk te laten doen?quote:Op maandag 15 april 2024 15:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het op tijd voor je werkzaamheden verschijnen wel, hardschip doorstaan ook, gaat er allemaal mee gepaard.
Daarom over naar werkverschaffing en stoppen met mensen in de groenvoorziening of straatvegers en ze vervolgens dwingen om met behoud van uitkering hetzelfde werk te laten doen.quote:Op maandag 15 april 2024 15:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant voor de realteit van het ontslaan van bv mensen in groenvoorziening of straatvegers, om ze vervolgens te dwingen om met behoud van uitkering hetzelfde werk te laten doen?
Ah, dus ipv straatvegen voor een uitkering, laat jij ze greppels gravenquote:Op maandag 15 april 2024 15:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daarom over naar werkverschaffing en stoppen met mensen in de groenvoorziening of straatvegers en ze vervolgens dwingen om met behoud van uitkering hetzelfde werk te laten doen.
Bronnen?quote:Op maandag 15 april 2024 15:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Anders ga even terug naar 1887 of zo.
Onderzoeken hebben uitgewezen dat het juist niet helpt om mensen onzinnig werk te laten doen voor een uitkering.
Er is dus geen nuttig werk voor je dwangarbeid dat niet concurreert met bestaande banen. Staat genoteerd. Dan valt heel je plan in het water nietwaar? Beetje dapper om woorden als slachtoffercultus te gebruiken als je zelf nog te bang bent om je ongelijk toe te geven om een anoniem forum.quote:Op maandag 15 april 2024 15:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
SM is niet mijn ding, en aan een slachtoffercultus heb ik juist een hekel.
Ik heb nergens gesteld dat niet nuttig zou zijn, nog dat heel geheel niet met bestaande banen zou concurreren.quote:Op maandag 15 april 2024 15:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er is dus geen nuttig werk voor je dwangarbeid dat niet concurreert met bestaande banen. Staat genoteerd. Dan valt heel je plan in het water nietwaar? Beetje dapper om woorden als slachtoffercultus te gebruiken als je zelf nog te bang bent om je ongelijk toe te geven om een anoniem forum.
Ik knal de Godwin er even in.quote:
Mensen met kruiwagens en scheppen kanalen laten graven is niet nuttig.quote:Op maandag 15 april 2024 15:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gesteld dat niet nuttig zou zijn, nog dat heel geheel niet met bestaande banen zou concurreren.
Daarbij, als je een kanaal nodig hebt, is het goedkoper het door een bedrijf met apparatuur te laten doen.quote:Op maandag 15 april 2024 16:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mensen met kruiwagens en scheppen kanalen laten graven is niet nuttig.
Digi2 heeft nu een schone onderbroek nodigquote:Op maandag 15 april 2024 16:05 schreef NgInE het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat je van Arbeid vrij Wordt. weet niet meer waar ik dat als laatste heb gezien; op een bordje ergens ofzo.
Elke dag 1quote:Op maandag 15 april 2024 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Digi2 heeft nu een schone onderbroek nodig
Je komt niet aan die betaalbare huurwoning. De afgelopen 10 jaar hebben ze er hier in de regio heel veel gesloopt en vervangen door koopwoningen en particuliere huur van 1500+ Euro.quote:Op maandag 15 april 2024 10:05 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Huursubsidie kan circa 300 euro bedragen per maand, mijn appartement kost 540 huur per maand met huursubsidie van circa 200 euro zou ik dan op circa 340 euro pm uitkomen. Als je de huurtoeslag en vrijstelling van gemeentelijke heffingen meerekent is het niet zinvol eigenaar te blijven als er geen flinke overwaarde is die je zou kunnen benutten, zeg binnen 10 jaar later als je de pensioenleeftijd bereikt.
Op de even dagen graaf je een gat, op de oneven dagen gooi je het vol. En als je daar geen zin in hebt, ga je maar onder een brug wonen.quote:Daarom kan het beter naar werkverschaffing omgezet worden imo, het werk hoeft dan niet perse groot nut te hebben, zoals een kanaal graven met kruiwagens en schop.
Werkverschaffing
5.000m3 per dag baggeren valt niet tegenop te scheppen inderdaad.quote:Op maandag 15 april 2024 16:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Daarbij, als je een kanaal nodig hebt, is het goedkoper het door een bedrijf met apparatuur te laten doen.
Partijleider doet haar best om erop te lijken in ieder geval.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:14 schreef Document1 het volgende:
Als je stemt voor varkens krijg je varkens.
Waar we nog wel even aan vast zitten omdat mensen zo nodig op iets wat "tegen" was meenden te moeten stemmen.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:38 schreef Duiveltja het volgende:
Toch mooi dat mensen dit dan vreemd vinden. Het is een lobby partij voor de megabedrijven achter de agrarische sector.
Ja die: Z0Nd3r b03Ren g33N eT3N!! roepers die echt niet verder denkt dan de onderbuik.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar we nog wel even aan vast zitten omdat mensen zo nodig bozig op iets wat "tegen" was te stemmen.
Als je in de bijstand zit zal de sociale dienst in overleg met een woningstichting betaalbare vervangende sociale woonruimte moeten regelen.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je komt niet aan die betaalbare huurwoning. De afgelopen 10 jaar hebben ze er hier in de regio heel veel gesloopt en vervangen door koopwoningen en particuliere huur van 1500+ Euro.
Ik ben voor sociale voorzieningen, maar dat beperkt zich dan tot bed, brood, douche en tent na de WW zoals in Luxemburg. Voor degenen die duurzaam 80% of meer afgekeurd zijn blijft wat mij betreft de WIA beschikbaar.quote:Op de even dagen graaf je een gat, op de oneven dagen gooi je het vol. En als je daar geen zin in hebt, ga je maar onder een brug wonen.
Als je het onterecht vind om voor andere mensen te betalen, dan moet je in een land gaan wonen waar ze geen sociale voorzieningen hebben. Dan ga je wel dood als je ziek word of een ongeluk krijgt en geen ton op de bank hebt staan. Of niet aan werk kunt komen, natuurlijk.
Klinkt goed. Maar ondertussen zit je dan mogelijk met een restschuld (zoals ik) en dat gaat allemaal heel langzaam, zeker als het aanbod minimaal is. Je bent dus al gauw een paar maanden dakloos. Met die restschuld kan de kredietbank je dan weer helpen, maar dan gaat je inkomen nog verder omlaag. En verhuizen kost ook geld dat je niet hebt.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:55 schreef Digi2 het volgende:
Als je in de bijstand zit zal de sociale dienst in overleg met een woningstichting betaalbare vervangende sociale woonruimte moeten regelen.
De huisvestingsproblematiek is sinds WOII nooit echt opgelost. De vraag naar 'gratis' verstrekking van huizen gaat naar oneindig, dus aan dat idee zal uiteindelijk sowieso een einde komen. Je ziet de barsten nu al overduidelijk verschijnen en niet alleen in Nederland.quote:Op woensdag 17 april 2024 17:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Klinkt goed. Maar ondertussen zit je dan mogelijk met een restschuld (zoals ik) en dat gaat allemaal heel langzaam, zeker als het aanbod minimaal is. Je bent dus al gauw een paar maanden dakloos. Met die restschuld kan de kredietbank je dan weer helpen, maar dan gaat je inkomen nog verder omlaag. En verhuizen kost ook geld dat je niet hebt.
Maar goed, voor jou is wildkamperen in een tentje een passende woning, dus we gaan het daar niet over eens worden.
Is dat trouwens ook jouw oplossing voor de woningnood? De huursubsidie afschaffen en tenten uitdelen?
Er bestaat zoiets als een persoonlijk faillissement, als het overmacht betreft die restschuld binnen een redelijke termijn te kunnen aflossen omdat je inkomen dat niet toelaat. Voor het verhuizen hebben wij dat altijd met hulp van familieleden en kennissen gedaan, daar zijn dan weinig kosten mee verbonden. Als dat ontbreekt kan het wel lastig worden inderdaad.quote:Op woensdag 17 april 2024 17:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Klinkt goed. Maar ondertussen zit je dan mogelijk met een restschuld (zoals ik) en dat gaat allemaal heel langzaam, zeker als het aanbod minimaal is. Je bent dus al gauw een paar maanden dakloos. Met die restschuld kan de kredietbank je dan weer helpen, maar dan gaat je inkomen nog verder omlaag. En verhuizen kost ook geld dat je niet hebt.
De discussie over de woningnood moet je niet doodslaan met ja maar migratie mimimi asielzoekers mimimiquote:Op woensdag 17 april 2024 17:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De huisvestingsproblematiek is sinds WOII nooit echt opgelost. De vraag naar 'gratis' verstrekking van huizen gaat naar oneindig, dus aan dat idee zal uiteindelijk sowieso een einde komen. Je ziet de barsten nu al overduidelijk verschijnen en niet alleen in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |