abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213147776
Ik heb een baan aangeboden gekregen waarbij het hebben van een reachtruck certificaat verplicht is vanwege veiligheid. Ik wil deze baan heel graag omdat ik dood ongelukkig ben bij mijn huidige werkgever. Ik ga vrijdag eventjes mee lopen en wat handelingen doen op de reachtruck om te zien of ik het "in mij heb" waarna ik een reachtruck cursus krijg.

Verder krijg ik wat uitleg van het magazijn over wat mij in de toekomst te wachten staat en een rondleiding.. Ik vroeg mij af of het halen van zon certificaat makkelijk of moeilijk is ? Ik heb totaal geen ervaring met een heftruck of reachtruck. Ik hoop dat ik hem ga halen !. Ik heb wel mijn auto rijbewijs gehaald in 1 keer met 22 lessen voor of dat wat uit maakt om een goede inschatting te maken 😂.
pi_213147910
Voor je eerste rijles had je ook 0 ervaring (aanname) met autorijden. Oefening baart kunst en na 22 lessen kon je kennelijk voldoende rijden... En korte google-opdracht leert me dat het heftruckcertificaat in 1 dag te halen is. De moeilijkheid is me niet bekend, maar iets zegt me dat het dus te doen moet zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_213148063
Voor degenen die net als ik niet wisten wat een reachtruck was: dat is een heftruck, maar dan met hoger maximale hefhoogte.

En aangezien een heftruckcertificaat niet per se lastig is om te halen, zal dat voor een reachtruck ook wel niet zo zijn.
pi_213148109
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 15:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Voor degenen die net als ik niet wisten wat een reachtruck was: dat is een heftruck, maar dan met hoger maximale hefhoogte.

En aangezien een heftruckcertificaat niet per se lastig is om te halen, zal dat voor een reachtruck ook wel niet zo zijn.
Op een heftruck zit je eik altijd in de rijrichting, op een reachtruck een kwart slag gedraaid. Verder heeft een reachtruck eik altijd maar 1 achterwiel, dat ook draait, dat een kortere draaicirkel mogelijk maakt, en waarmee het ding anders beweegt dan een auto of heftruck. Maar aan alles valt te wennen.
pi_213148543
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 15:52 schreef Modus het volgende:

[..]
Op een heftruck zit je eik altijd in de rijrichting, op een reachtruck een kwart slag gedraaid. Verder heeft een reachtruck eik altijd maar 1 achterwiel, dat ook draait, dat een kortere draaicirkel mogelijk maakt, en waarmee het ding anders beweegt dan een auto of heftruck. Maar aan alles valt te wennen.
Zowel die zijwaartse zit als dat enkele wiel achter wat stuurt maakt het na even wennen alleen maar makkelijker. Je hebt veel meer zicht en het zijdelings zitten went echt heel snel. Met een enkel sturend wiel kan je veel scherper bochten maken die daardoor ook simpeler in te schatten zijn. Maar het is een uurtje wennen.
Mijn ervaring is van ruim meer dan veertig jaar terug en ook voor ik een rijbewijs had.
pi_213148709
Iedere oostblokker kan dat.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_213148766
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 16:59 schreef halfway het volgende:
Iedere oostblokker kan dat.
pi_213151162
Een reachtruck heeft een beweegbare boom, een kortere draaicirkel en daardoor beter geschikt voor de grote magazijnen.

Als je een beetje gevoel hebt met de handpompwagen (of auto idd) kun je dit ook makkelijk halen, ts, geen zorgen.

Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_213151197
..

[ Bericht 99% gewijzigd door Filosoofert op 09-04-2024 19:49:19 ]
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_213152488
Met een beetje ruimtelijk inzicht moet je prima kunnen leren om op een heftruck te kunnen rijden, tijdens een bijbaantje op m'n 14e lukte mij het iig ook. Zo'n reachtruck zit net iets anders in elkaar maar ook dat is geen hogere wiskunde.

Om je alvast in te lezen:
ok stiekem wilde ik vooral dit filmpje plaatsen maar het eerste deel is wel waar
pi_213153466
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:46 schreef Filosoofert het volgende:
Een reachtruck heeft een beweegbare boom, een kortere draaicirkel en daardoor beter geschikt voor de grote magazijnen.

Als je een beetje gevoel hebt met de handpompwagen (of auto idd) kun je dit ook makkelijk halen, ts, geen zorgen.

[ afbeelding ]
Bedankt voor je reactie. Met hand pompkar heb ik veel ervaring op mijn huidige baan. Ook met een elektrische stapelaar van toyota. Geen idee of je daar een certificaat voor moet hebben officieel maar het gaat mij prima af met zo'n elektrische stapelaar
pi_213153923
Ik heb jarenlang reachtruck gereden en beginnen met pallets op het eerst niveau in de stelling te zetten en rustig aan. Elke chauffeur laat in het begin een pallet vallen en dat gebeurt bij het zakken en dat de pallet dan op de wielen komt.

Het merk reachtruck is ook belangrijk in hoe makkelijk het is.
Paar weken rustig en na een half jaar ben je pas een doorgewinterde chauffeur. Probeer veel tips te vragen van mensen met de ervaring die je gaat zien op je nieuwe baan.
  woensdag 10 april 2024 @ 22:14:23 #13
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_213165001
Het gaat vooral om veilig handelen, in een goede volgorde.. Een stuurfoutje bijvoorbeeld is geen probleem, maar rijden terwijl je je last laat zakken is not done, al zal je dat al snel wel gaan doen als je in een vlotte omgeving rijd. Leer het lastdiagram te lezen, en doe een goede inspectie van truck voor je start en neem je tijd. Doe het wat overdreven, zoals het spiegelen in je auto tijdens een examen. Let op je stuurstand, sommige trucks sturen 360 graden in het rond, het kan dan voorkomen dat je dermate aan het sturen bent geweest dat je wiel 180graden gedraaid staat, je denkt dan vooruit te gaan, maar dat is dan andersom, je gaat achteruit.. Ik ben er al weer even vanaf, maar heb het vele jaren gedaan, ik mag opleiden en ooit zijn we zelfs wereldkampioen geweest in intern transport.. Als je de smaak te pakken krijgt dan kun je er best wel plezier uithalen! Het beste rijd je in de industrie, die betalen beter dan de bedrijven in het beroepsgoederenvervoer die de bijbehorende cao aanhouden, ook vind je in de industrie vaak betere secundaire arbeidsvoorwaarden, iets wat ik altijd belangrijk vond.. Succes!!
pi_213189913
Als je enigszins zelf kan bedenken of een handeling veilig is, moet het geen probleem zijn.
.
pi_213189950
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213189975
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 22:37 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ik heb jarenlang reachtruck gereden en beginnen met pallets op het eerst niveau in de stelling te zetten en rustig aan. Elke chauffeur laat in het begin een pallet vallen en dat gebeurt bij het zakken en dat de pallet dan op de wielen komt.

Het merk reachtruck is ook belangrijk in hoe makkelijk het is.
Paar weken rustig en na een half jaar ben je pas een doorgewinterde chauffeur. Probeer veel tips te vragen van mensen met de ervaring die je gaat zien op je nieuwe baan.
In een heeeeeel ver verleden ook dat werk gedaan, ik zweerde bij Linde _O_
2 Minuscule hendels die je zeer secuur tot op de millimeter kon bedienen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213190930
Ik heb het een dikke 20 jaar geleden voor een studentenbaantje gehaald en vond het totaal niet moeilijk als je een beetje gezond verstand gebruikt. Het vraagt wel wat basiskennis natuurkunde (je moet kunnen beredeneren dat wanneer je de vorken verder uitschuift en een grote last tilt, dat ding om kan donderen.).

Maar het is ruim 20 jaar geleden ,dus het zou best kunnen dat het niveau en de inhoud sindsdien flink veranderd zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')