Op een heftruck zit je eik altijd in de rijrichting, op een reachtruck een kwart slag gedraaid. Verder heeft een reachtruck eik altijd maar 1 achterwiel, dat ook draait, dat een kortere draaicirkel mogelijk maakt, en waarmee het ding anders beweegt dan een auto of heftruck. Maar aan alles valt te wennen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Voor degenen die net als ik niet wisten wat een reachtruck was: dat is een heftruck, maar dan met hoger maximale hefhoogte.
En aangezien een heftruckcertificaat niet per se lastig is om te halen, zal dat voor een reachtruck ook wel niet zo zijn.
Zowel die zijwaartse zit als dat enkele wiel achter wat stuurt maakt het na even wennen alleen maar makkelijker. Je hebt veel meer zicht en het zijdelings zitten went echt heel snel. Met een enkel sturend wiel kan je veel scherper bochten maken die daardoor ook simpeler in te schatten zijn. Maar het is een uurtje wennen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:52 schreef Modus het volgende:
[..]
Op een heftruck zit je eik altijd in de rijrichting, op een reachtruck een kwart slag gedraaid. Verder heeft een reachtruck eik altijd maar 1 achterwiel, dat ook draait, dat een kortere draaicirkel mogelijk maakt, en waarmee het ding anders beweegt dan een auto of heftruck. Maar aan alles valt te wennen.
Bedankt voor je reactie. Met hand pompkar heb ik veel ervaring op mijn huidige baan. Ook met een elektrische stapelaar van toyota. Geen idee of je daar een certificaat voor moet hebben officieel maar het gaat mij prima af met zo'n elektrische stapelaarquote:Op dinsdag 9 april 2024 19:46 schreef Filosoofert het volgende:
Een reachtruck heeft een beweegbare boom, een kortere draaicirkel en daardoor beter geschikt voor de grote magazijnen.
Als je een beetje gevoel hebt met de handpompwagen (of auto idd) kun je dit ook makkelijk halen, ts, geen zorgen.
[ afbeelding ]
In een heeeeeel ver verleden ook dat werk gedaan, ik zweerde bij Lindequote:Op dinsdag 9 april 2024 22:37 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ik heb jarenlang reachtruck gereden en beginnen met pallets op het eerst niveau in de stelling te zetten en rustig aan. Elke chauffeur laat in het begin een pallet vallen en dat gebeurt bij het zakken en dat de pallet dan op de wielen komt.
Het merk reachtruck is ook belangrijk in hoe makkelijk het is.
Paar weken rustig en na een half jaar ben je pas een doorgewinterde chauffeur. Probeer veel tips te vragen van mensen met de ervaring die je gaat zien op je nieuwe baan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |