abonnement Unibet Coolblue
pi_213145291
Ex en ik zijn inmiddels zo'n 4 maanden uit elkaar na een relatie van 20 jaar. Afgelopen maand heeft ex gehoord dat hij erg ziek is en dat mogelijk niet gaat overleven. Hij wil nu niet meer scheiden maar wil ook geen relatie met mij. We wonen helaas nog wel samen in een huis.

Hij verwacht wel dat ik hem ga verzorgen straks en ook financieel onderhoud, als in de rekeningen en boodschappen betalen. Ex is zzp'er zonder aov dus zal straks maanden geen inkomen hebben. Ergens vind ik dit niet redelijk, ex heeft zich de afgelopen 4 maanden als grote hork gedragen en eerlijk gezegd ben ik na 4 maanden ook wel weer aan daten/leuke man toe.
Afgelopen 4 maanden is ex elk weekend op stap geweest, heeft het grootste gedeelte van wat hij op z'n rekeningen had staan opgebrast, want ja anders was de helft daarvan naar mij gegaan en dat vond hij niet eerlijk. Hij is pas sinds 2 jaar zzp'er, daarvoor teerde hij op mijn inkomen.

Ex weigerde bijvoorbeeld ook om partneralimentatie te betalen om even een beeld te geven van zijn gedachtengangen.

Eigenlijk heb ik hier totaal geen zin in maar dan zegt hij dat ik onredelijk ben en blabla over 20 jaar bij elkaar geweest enzovoort.

Ben ik onredelijk omdat ik hier geen zin in heb?
pi_213145331
Je bent gek als je dit gaat doen...!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_213145347
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 11:03 schreef Smelfie het volgende:

ex heeft zich de afgelopen 4 maanden als grote hork gedragen

heeft het grootste gedeelte van wat hij op z'n rekeningen had staan opgebrast, want ja anders was de helft daarvan naar mij gegaan en dat vond hij niet eerlijk.

Ex weigerde bijvoorbeeld ook om partneralimentatie te betalen

Ben ik onredelijk omdat ik hier geen zin in heb?
Ik vind van niet, maar ik denk wel dat je een advocaat nodig hebt.

quote:
Hij is pas sinds 2 jaar zzp'er, daarvoor teerde hij op mijn inkomen.
Hij teerde al 18 jaar op jouw inkomen?

[ Bericht 10% gewijzigd door Mr_Belvedere op 09-04-2024 11:29:37 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_213145363
Ik zou een advocaat in de hand nemen hierin, de casus lijkt me te moeilijk voor een ziek persoon om een welles nietes discussie aan te gaan. Bovendien helpt het jou niet, want jij wil duidelijkheid. Afgeleid van wat je meldt in de OP kun je duidelijkheid van je ex gewoonweg niet verwachten.
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 9 april 2024 @ 11:14:21 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213145386
Woont jullie kind nog thuis?
The love you take is equal to the love you make.
pi_213145405
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 11:03 schreef Smelfie het volgende:
Ex weigerde bijvoorbeeld ook om partneralimentatie te betalen om even een beeld te geven van zijn gedachtengangen.
als hij altijd al teerde op jouw inkomsten, zul jij hem partner-alimentatie moeten betalen.

verder, je hoeft niet toestemming nodig te hebben om te scheiden, als jij niet verder wil kun je gewoon een advocaat inschakelen en zo de scheiding laten regelen...
Wel zou ik goed overwegen wat je precies wil bereiken, ik heb een vermoeden dat het grootste probleem dat samenwonen is en snap niet dat dat door blijft bestaan als je zelf ook aangeeft helemaal klaar met hem te zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Vis een optie? dinsdag 9 april 2024 @ 11:25:03 #7
70532 loveli
N
pi_213145479
Wat is er geregeld voor het huis?
crap in = crap out
pi_213145541
Dus hij verbrandt al zijn geld, omdat hij niet wil dat het geld naar jou gaat (ondanks 20 jaar huwelijk), maar hij kijkt jou er wel op aan dat je niet nog maandenlang zijn rekeningen wil gaan betalen?
  Moderator dinsdag 9 april 2024 @ 11:48:02 #9
5428 crew  miss_sly
pi_213145661
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 11:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]
als hij altijd al teerde op jouw inkomsten, zul jij hem partner-alimentatie moeten betalen.

verder, je hoeft niet toestemming nodig te hebben om te scheiden, als jij niet verder wil kun je gewoon een advocaat inschakelen en zo de scheiding laten regelen...
Wel zou ik goed overwegen wat je precies wil bereiken, ik heb een vermoeden dat het grootste probleem dat samenwonen is en snap niet dat dat door blijft bestaan als je zelf ook aangeeft helemaal klaar met hem te zijn
Het zou wel eens niet zo gemakkelijk kunnen zijn om een of twee andere woningen te vinden. Het samenwonen lijkt me overmacht, geen keuze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213145669
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dus hij verbrandt al zijn geld, omdat hij niet wil dat het geld naar jou gaat (ondanks 20 jaar huwelijk), maar hij kijkt jou er wel op aan dat je niet nog maandenlang zijn rekeningen wil gaan betalen?
Je zou hem toch per direct op straat tyfen, of niet dan
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_213146029
ligt er een beetje aan hoe je uit elkaar bent gegaan.
(als je verhaal niet eenzijdig is heb je al de conclusie)

en waarom was er geen aov?
ik neem aan dat hier wel over gesproken is als deze situatie zou gebeuren nog in de relatie.
was dit om er samen beter van te worden?

had hij 18 jaar geen inkomen?
ook geen uitkering. ("hij teerde op mijn inkomen" ??)

indien mogelijk zo snel mogelijk ergens anders gaan wonen.
heeft hij geen familie / vrienden die hem kunnen helpen?

[ Bericht 7% gewijzigd door fespo op 09-04-2024 12:38:11 ]
pi_213146331
Om even op alle vragen antwoord te geven, kind woont nog thuis maar is 18 jaar dus valt sowieso buiten de scheiding. Omdat ik hier in de buurt werk zou ik in de eerste instantie in onze sociale huurwoning blijven, ook omdat ik nachtdiensten werk en op de fiets naar werk ga. Een advocaat heb ik, dit verhaal speelt al vanaf december maar het bleek voor ex lastig te zijn om een woning te vinden omdat hij alles te duur vond en dus wilde hij hier blijven wonen dus dat was sowieso al een issue
pi_213146342
Hij had geen aov omdat hij al hartpatiënt was en daar is nu dus longkanker bij gekomen.
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:02:57 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213146430
Hoe zie je het voor je? Wil je hem letterlijk op straat zetten? Sloten vervangen, spullen in de voortuin?
The love you take is equal to the love you make.
pi_213146569
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:02 schreef Lienekien het volgende:
Hoe zie je het voor je? Wil je hem letterlijk op straat zetten? Sloten vervangen, spullen in de voortuin?
Als het aan mij lag wel inderdaad, dit sleept nu dus al 4 maanden aan. Hij geeft wisselende signalen dus dat is allemaal verwarrend voor me.
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:15:23 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213146577
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:14 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Als het aan mij lag wel inderdaad, dit sleept nu dus al 4 maanden aan. Hij geeft wisselende signalen dus dat is allemaal verwarrend voor me.
Kan dat überhaupt? Ben jij de hoofdhuurder?
The love you take is equal to the love you make.
pi_213146593
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Kan dat überhaupt? Ben jij de hoofdhuurder?
Nee dat zal de rechter dan moeten beslissen. Ik heb gelukkig wel sterke argumenten om hier te blijven.
  Moderator dinsdag 9 april 2024 @ 13:28:19 #18
5428 crew  miss_sly
pi_213146722
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:17 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Nee dat zal de rechter dan moeten beslissen. Ik heb gelukkig wel sterke argumenten om hier te blijven.
Je man heeft zonder inkomen geen enkele andere optie, dus ik vrees dat je jezelf nog niet rijk moet rekenen.

Maar goed, bottomline is het eigenlijk heel simpel: hij wil niet, jij wil wel scheiden. Dat kun je dus gewoon inzetten en doorzetten. Je zult via de rechter moeten, inderdaad. Het kan zijn dat hij de woning krijgt toegewezen en dat je partneralimentatie moet betalen. Maar scheiden kan gewoon als dat is wat je wil. Je hoeft je door hem niet middels emotionele chantage laten dwingen om te blijven omdat hij ziek is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:28:37 #19
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_213146724
Bizar dat je na een relatie van 20 jaar en na pas 4 maanden uit elkaar bent alweer 'toe bent'aan een nieuwe relatie en daten :o

Verder heeft hij geen poot om op te staan. Hij heeft eerder al kleur bekent dus je bent goed gek als je hem financieel gaat bijstaan. Hij is duidelijk geweest dat dit andersom ook niet zo zijn gegaan.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:29:54 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_213146743
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:17 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Nee dat zal de rechter dan moeten beslissen. Ik heb gelukkig wel sterke argumenten om hier te blijven.
Je zou zeggen dat je ex die ook heeft, gezien zijn medische conditie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_213146786
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je man heeft zonder inkomen geen enkele andere optie, dus ik vrees dat je jezelf nog niet rijk moet rekenen.

Maar goed, bottomline is het eigenlijk heel simpel: hij wil niet, jij wil wel scheiden. Dat kun je dus gewoon inzetten en doorzetten. Je zult via de rechter moeten, inderdaad. Het kan zijn dat hij de woning krijgt toegewezen en dat je partneralimentatie moet betalen. Maar scheiden kan gewoon als dat is wat je wil. Je hoeft je door hem niet middels emotionele chantage laten dwingen om te blijven omdat hij ziek is.
Zonder inkomen kan hij dit huis ook niet betalen want hij wil z'n bedrijf niet opgeven. Ik denk dat een bijstandsuitkering dan ook wat lastig is. En partneralimentatie zit er waarschijnlijk niet in omdat ik maar zo'n 1500 euro per maand verdien. Kind blijft bij mij dus die moet ik ook onderhouden.
  Moderator dinsdag 9 april 2024 @ 13:35:45 #22
5428 crew  miss_sly
pi_213146803
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:33 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Zonder inkomen kan hij dit huis ook niet betalen want hij wil z'n bedrijf niet opgeven. Ik denk dat een bijstandsuitkering dan ook wat lastig is.
Kan, maar ik weet niet of een rechter hem op straat zal zetten.

Maar goed, je focust nu alleen op de woning, maar het gaat om het gehele plaatje. Als je de scheiding door wil zetten, moet je stappen zetten. En risico lopen, maar dat is dan maar zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213146902
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kan, maar ik weet niet of een rechter hem op straat zal zetten.

Maar goed, je focust nu alleen op de woning, maar het gaat om het gehele plaatje. Als je de scheiding door wil zetten, moet je stappen zetten. En risico lopen, maar dat is dan maar zo.
De woning is van belang voor mij omdat m'n werk hier vlakbij zit en ik heb geen rijbewijs dus dat zou voor mij niet alleen een andere woning betekenen maar ook een nieuwe baan zoeken plus dat ik niet eens het geld heb om te verhuizen.
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:45:42 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213146912
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:17 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Nee dat zal de rechter dan moeten beslissen. Ik heb gelukkig wel sterke argumenten om hier te blijven.
Waar kan hij naartoe? Ouders?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 9 april 2024 @ 13:46:37 #25
5428 crew  miss_sly
pi_213146924
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:44 schreef Smelfie het volgende:

[..]
De woning is van belang voor mij omdat m'n werk hier vlakbij zit en ik heb geen rijbewijs dus dat zou voor mij niet alleen een andere woning betekenen maar ook een nieuwe baan zoeken plus dat ik niet eens het geld heb om te verhuizen.
Bewaar dit alles voor de rechter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:49:35 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213146950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 12:55 schreef Smelfie het volgende:
Om even op alle vragen antwoord te geven, kind woont nog thuis maar is 18 jaar dus valt sowieso buiten de scheiding. Omdat ik hier in de buurt werk zou ik in de eerste instantie in onze sociale huurwoning blijven, ook omdat ik nachtdiensten werk en op de fiets naar werk ga. Een advocaat heb ik, dit verhaal speelt al vanaf december maar het bleek voor ex lastig te zijn om een woning te vinden omdat hij alles te duur vond en dus wilde hij hier blijven wonen dus dat was sowieso al een issue
Ik zou hier niet om advies vragen maar bij je advocaat. En dus gewoon de scheiding doorzetten (want dat lijk je te willen).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213146954
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waar kan hij naartoe? Ouders?
Sinds we uit elkaar zijn heeft hij geen enkel weekend thuis geslapen maar bleef weg van vrijdag tot maandag. Ik heb geen idee waar hij dan is maar ik veronderstel dat hij al een nieuwe vriendin heeft maar daar alleen in het weekend terecht kan. Maar als ie er in het weekend terecht kan moet dat doordeweeks ook wel kunnen lijkt mij.
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:50:53 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213146958
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:50 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Sinds we uit elkaar zijn heeft hij geen enkel weekend thuis geslapen maar bleef weg van vrijdag tot maandag. Ik heb geen idee waar hij dan is maar ik veronderstel dat hij al een nieuwe vriendin heeft maar daar alleen in het weekend terecht kan. Maar als ie er in het weekend terecht kan moet dat doordeweeks ook wel kunnen lijkt mij.
Geen ouders?
The love you take is equal to the love you make.
pi_213146964
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Geen ouders?
Jawel die heeft hij ook nog.
pi_213146968
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 11:03 schreef Smelfie het volgende:
Ex en ik zijn inmiddels zo'n 4 maanden uit elkaar na een relatie van 20 jaar. Afgelopen maand heeft ex gehoord dat hij erg ziek is en dat mogelijk niet gaat overleven. Hij wil nu niet meer scheiden maar wil ook geen relatie met mij. We wonen helaas nog wel samen in een huis.

Hij verwacht wel dat ik hem ga verzorgen straks en ook financieel onderhoud, als in de rekeningen en boodschappen betalen. Ex is zzp'er zonder aov dus zal straks maanden geen inkomen hebben. Ergens vind ik dit niet redelijk, ex heeft zich de afgelopen 4 maanden als grote hork gedragen en eerlijk gezegd ben ik na 4 maanden ook wel weer aan daten/leuke man toe.
Afgelopen 4 maanden is ex elk weekend op stap geweest, heeft het grootste gedeelte van wat hij op z'n rekeningen had staan opgebrast, want ja anders was de helft daarvan naar mij gegaan en dat vond hij niet eerlijk. Hij is pas sinds 2 jaar zzp'er, daarvoor teerde hij op mijn inkomen.

Ex weigerde bijvoorbeeld ook om partneralimentatie te betalen om even een beeld te geven van zijn gedachtengangen.

Eigenlijk heb ik hier totaal geen zin in maar dan zegt hij dat ik onredelijk ben en blabla over 20 jaar bij elkaar geweest enzovoort.

Ben ik onredelijk omdat ik hier geen zin in heb?
Wat denk je zelf?
Als je toch bij hem weg bent is het toch duidelijk..

Als je getrouwd bent: pas vanaf het moment dat het verzoekschrift tot echtscheiding is ingediend bij rechtbank ben je niet meer aansprakelijk voor eventuele schulden EN die datum wordt gezien als peildatum om het vermogen te delen.
Dus..

Stel je ex had 10.000 op zijn rekening (bij gemeenschap van goederen)
op 20 maart heeft bv je advocaat dat verzoekschrift ingediend maar van januari tot 20 maart heeft hij 8000 er doorheen gejaagd.. dan komt hij toch echt 5000 euro aan jou aan het geven :)
Wordt allemaal verrekend gaandeweg de scheiding.

Sterkte ermee!

[ Bericht 1% gewijzigd door Kissingbird op 09-04-2024 14:00:23 ]
Smile, it's free therapy
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:55:56 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213147013
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:51 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Jawel die heeft hij ook nog.
Welke prognose heeft hij? Maanden, jaren?

Wordt hij geopereerd?
The love you take is equal to the love you make.
pi_213147014
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zou hier niet om advies vragen maar bij je advocaat. En dus gewoon de scheiding doorzetten (want dat lijk je te willen).
Ja twee weken geleden kwam hij aan dat hij de relatie wilde herstellen en nog meer onzin om vervolgens wel gewoon op vrijdag in z'n auto te stappen om te gaan feesten. Tot maandagavond. Ik heb gewoon helemaal geen zin meer in deze kerel met z'n rare streken elke keer.
pi_213147056
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Welke prognose heeft hij? Maanden, jaren?

Wordt hij geopereerd?
Dat weet hij nog niet. We weten dit zelf nu ongeveer 2,5 week, hij heeft allerlei onderzoek gehad maar nog geen behandelplan, dat het een tumor is weten ze wel bijna zeker, het biopt zou meer duidelijkheid geven. Dat is vorige week afgenomen
  Moderator dinsdag 9 april 2024 @ 14:04:10 #34
5428 crew  miss_sly
pi_213147101
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:00 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Dat weet hij nog niet. We weten dit zelf nu ongeveer 2,5 week, hij heeft allerlei onderzoek gehad maar nog geen behandelplan, dat het een tumor is weten ze wel bijna zeker, het biopt zou meer duidelijkheid geven. Dat is vorige week afgenomen
Maar als dit 2,5 week speelt en jullie in december besloten hebben om te scheiden, wat heb je dan voor 2,5 week geleden al voor stappen gezet om die scheiding in te zetten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Vis een optie? dinsdag 9 april 2024 @ 14:04:58 #35
70532 loveli
N
pi_213147114
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Welke prognose heeft hij? Maanden, jaren?

Wordt hij geopereerd?
De vriend van TS lijkt het type dat zich laat verzorgen door TS, uiteindelijk niet de moeite neemt om echt dood te gaan om er dan genezen en wel alsnog vandoor te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 09-04-2024 18:29:59 ]
crap in = crap out
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:08:41 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213147147
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:00 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Dat weet hij nog niet. We weten dit zelf nu ongeveer 2,5 week, hij heeft allerlei onderzoek gehad maar nog geen behandelplan, dat het een tumor is weten ze wel bijna zeker, het biopt zou meer duidelijkheid geven. Dat is vorige week afgenomen
Mijn advies zou nu toch zijn om z.s.m. door te pakken met die scheiding. Hoe langer je afwacht, hoe zieker en afhankelijker hij mogelijk wordt, hoe vervelender de situatie gaat worden.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:15:38 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213147208
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Mijn advies zou nu toch zijn om z.s.m. door te pakken met die scheiding. Hoe langer je afwacht, hoe zieker en afhankelijker hij mogelijk wordt, hoe vervelender de situatie gaat worden.
Inderdaad. Ook voor hun kind overigens.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213147266
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Mijn advies zou nu toch zijn om z.s.m. door te pakken met die scheiding. Hoe langer je afwacht, hoe zieker en afhankelijker hij mogelijk wordt, hoe vervelender de situatie gaat worden.
Eens, al is wie het huis gaat houden nog niet echt een zekerheid. Dicht bij werk is niet een doorslaggevend argument
pi_213147269
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar als dit 2,5 week speelt en jullie in december besloten hebben om te scheiden, wat heb je dan voor 2,5 week geleden al voor stappen gezet om die scheiding in te zetten?
We zijn eerst naar een mediator ,in januari, gegaan maar werd niks, toen probeerde ik het via een online scheiding maar ex werkte niet echt mee, toen zocht hij overigens nog wel naar een andere woning. Elke keer als ik erover begon werd het ruzie en uiteindelijk heeft hij mij geblokkeerd op whatsapp. Toen hebben we beide advocaten in de arm genomen, maar ik wachtte tot hij de eerste stap zette maar die is nooit gekomen.

Toen ging hij naar de dokter voor het hoesten, foto's werden gemaakt en daar zijn we nu dus.
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:39:13 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213147390
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:22 schreef Smelfie het volgende:

[..]
We zijn eerst naar een mediator ,in januari, gegaan maar werd niks, toen probeerde ik het via een online scheiding maar ex werkte niet echt mee, toen zocht hij overigens nog wel naar een andere woning. Elke keer als ik erover begon werd het ruzie en uiteindelijk heeft hij mij geblokkeerd op whatsapp. Toen hebben we beide advocaten in de arm genomen, maar ik wachtte tot hij de eerste stap zette maar die is nooit gekomen.

Toen ging hij naar de dokter voor het hoesten, foto's werden gemaakt en daar zijn we nu dus.
Waarom wachtte je op hem om de eerste stap te zetten?

En heb je ook bevestiging gezien van die foto/de diagnose?
The love you take is equal to the love you make.
pi_213147404
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom wachtte je op hem om de eerste stap te zetten?

En heb je ook bevestiging gezien van die foto/de diagnose?
Omdat hij wilde scheiden. Ja ik ben zelfs meegeweest naar het zkh. En heb alle uitslagen ingezien.
  dinsdag 9 april 2024 @ 15:01:43 #42
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_213147555
Heeft hij ook een levensverzekering?
Als dat een flinke is zou je nog kunnen overwegen om het voor het geld te doen en een beetje voor jullie kind want om een terminaal zieke uit huis te (willen) zetten voor de ogen van je kind komt ook gewetensloos over. Ook op andere mensen trouwens, er zal gepraat worden in je omgeving.
To BG or not to BG!
  dinsdag 9 april 2024 @ 15:22:59 #43
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213147773
Je situatie was al klote en wordt er nu niet beter op. Vervelend voor zijn ziekte, maar voor jezelf en je eigen gemoedsrust nu doorpakken, denk ik. Het lijkt erop dat hij je niet zomaar zal laten gaan dus ik zou je adviseren juridisch alles goed dicht te timmeren.
Le Diable
pi_213149367
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dus hij verbrandt al zijn geld, omdat hij niet wil dat het geld naar jou gaat (ondanks 20 jaar huwelijk), maar hij kijkt jou er wel op aan dat je niet nog maandenlang zijn rekeningen wil gaan betalen?
Gelukkig werkt dit niet zo.
Er wordt naar jaren gekeken en niet naar wat er op het eind is.

Dat is om dit soort grapjes te voorkomen.

In dit geval is het lastig, omdat hij geen toekomst meer heeft, maar in andere gevallen betekent je geld verbrassen vooral dat je stevige financiële problemen gaat krijgen aangezien je wordt beoordeeld op wat je had en redelijkerwijs kon hebben.

Voor de ts, je bent niet verantwoordelijk voor je ex. Kijk dus vooral naar wat jij wil en waar jij je goed bij voelt.
Wil jij wel helpen dan is dat prima, wil je dat niet dan is het ook prima.
pi_213150681
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 17:55 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Gelukkig werkt dit niet zo.
Er wordt naar jaren gekeken en niet naar wat er op het eind is.

Dat is om dit soort grapjes te voorkomen.

In dit geval is het lastig, omdat hij geen toekomst meer heeft, maar in andere gevallen betekent je geld verbrassen vooral dat je stevige financiële problemen gaat krijgen aangezien je wordt beoordeeld op wat je had en redelijkerwijs kon hebben.

Voor de ts, je bent niet verantwoordelijk voor je ex. Kijk dus vooral naar wat jij wil en waar jij je goed bij voelt.
Wil jij wel helpen dan is dat prima, wil je dat niet dan is het ook prima.
Hij wil zelf gelukkig ook geen hulp van mij meer maar verwacht dat ik tijdens zijn herstel maar tijdelijk bij m'n ouders ga zitten, een week of 6 dus maar helaas voor hem gaat dat niet door.
  dinsdag 9 april 2024 @ 19:28:25 #46
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_213150797
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:28 schreef 2NutZ het volgende:
Bizar dat je na een relatie van 20 jaar en na pas 4 maanden uit elkaar bent alweer 'toe bent'aan een nieuwe relatie en daten :o
Fun fact, soms als relaties na lange tijd uitgaan zijn betrokkenen stiekem al veel langer klaar met elkaar.
Ik ga naar huis.
pi_213150958
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:00 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Dat weet hij nog niet. We weten dit zelf nu ongeveer 2,5 week, hij heeft allerlei onderzoek gehad maar nog geen behandelplan, dat het een tumor is weten ze wel bijna zeker, het biopt zou meer duidelijkheid geven. Dat is vorige week afgenomen
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:21 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Hij wil zelf gelukkig ook geen hulp van mij meer maar verwacht dat ik tijdens zijn herstel maar tijdelijk bij m'n ouders ga zitten, een week of 6 dus maar helaas voor hem gaat dat niet door.
Hoe weet je dat zijn herstel een week of 6 is als er nog geen behandelplan is? :?

Volgens mij begon mijn ex (1 van mijn beste vrienden na de relatie dus ik zorg nog graag voor hem waar het kan), met longkanker ook, in augustus met zijn chemo, einde van 2023 met bestraling.
En nu is hij al 6 weken een bonk ellende en doodziek want geen enkele weerstand meer.
Tumor is wel weg, gelukkig.

Dit kan nog weleens heel erg lang gaan duren.

Mijn liefste vriend, ook longkanker, niet behandelbaar, ging ongeveer 3 jaar na de diagnose over naar een verzorgingshuis.

Het kan werkelijk waar nog alle kanten op.

Hou daar ajb rekening mee.

Verder heelveel sterkte en wijsheid toegewenst en laat je niet manipuleren door hem.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_213151095
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:36 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
[..]
Hoe weet je dat zijn herstel een week of 6 is als er nog geen behandelplan is? :?

Volgens mij begon mijn ex (1 van mijn beste vrienden na de relatie dus ik zorg nog graag voor hem waar het kan), met longkanker ook, in augustus met zijn chemo, einde van 2023 met bestraling.
En nu is hij al 6 weken een bonk ellende en doodziek want geen enkele weerstand meer.
Tumor is wel weg, gelukkig.

Dit kan nog weleens heel erg lang gaan duren.

Mijn liefste vriend, ook longkanker, niet behandelbaar, ging ongeveer 3 jaar na de diagnose over naar een verzorgingshuis.

Het kan werkelijk waar nog alle kanten op.

Hou daar ajb rekening mee.

Verder heelveel sterkte en wijsheid toegewenst en laat je niet manipuleren door hem.
De longarts zei omdat er geen metastase in andere organen behalve dan die kleine lymfeklier zijn hij waarschijnlijk geopereerd kan worden. De tumor is zo'n 5 cm inmiddels dus ik weet niet of dat heel groot of niet is.

Ik heb alleen opgezocht hoe lang het herstel van zo'n lobectomie duurt en dat was zo'n 6 weken voor je weer iets mag of kunt. En dit stemt mij allemaal droevig wat jij hier vertelt, ik denk eigenlijk niet dat hij zich beseft wat hem te wachten staat. Hij denkt dat hij binnen 2 maanden weer kan gaan werken.
  Moderator dinsdag 9 april 2024 @ 19:52:19 #49
441859 crew  Lenny77
pi_213151266
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:43 schreef Smelfie het volgende:

[..]
De longarts zei omdat er geen metastase in andere organen behalve dan die kleine lymfeklier zijn hij waarschijnlijk geopereerd kan worden. De tumor is zo'n 5 cm inmiddels dus ik weet niet of dat heel groot of niet is.

Ik heb alleen opgezocht hoe lang het herstel van zo'n lobectomie duurt en dat was zo'n 6 weken voor je weer iets mag of kunt. En dit stemt mij allemaal droevig wat jij hier vertelt, ik denk eigenlijk niet dat hij zich beseft wat hem te wachten staat. Hij denkt dat hij binnen 2 maanden weer kan gaan werken.
Als dit verhaal klopt dan ga er maar vanuit dat er ook chemo gaat volgen. Het is niet 'maar' 1 lymfeklier.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_213151278
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:43 schreef Smelfie het volgende:

[..]
De longarts zei omdat er geen metastase in andere organen behalve dan die kleine lymfeklier zijn hij waarschijnlijk geopereerd kan worden. En dit stemt mij allemaal droevig wat jij hier vertelt, ik denk eigenlijk niet dat hij zich beseft wat hem te wachten staat. Hij denkt dat hij binnen 2 maanden weer kan gaan werken.
Ik hoop voor hem dat het allemaal zo positief uitpakt natuurlijk!
De tijd zal het leren.

Nu is het zaak voor jou om daar allemaal niet op gaan te zitten wachten en keihard doorpakken.

Want dat scheidingsproces en alles wat daar bij komt kijken zoals wie krijgt de woning etc gaat natuurlijk ook heelveel tijd inzitten.

Sterkte en hou ons op de hoogte :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')