abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213534804
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 09:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jawel, het argument dat er met experts wordt gegooid is opeens van tafel.
[..]
Mooie zelfreflectie.

Volgende keer wat minder gevoelig reageren.
Ik vraag slechts om een bewijs of onderbouwing. Geen idee wat dat met gevoeligheid te maken heeft. Maar het laat weer eens zien waar jouw focus ligt, namelijk het ontlokken van bepaalde emotionele reacties.
pi_213535124
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:16 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ik vraag slechts om een bewijs of onderbouwing. Geen idee wat dat met gevoeligheid te maken heeft. Maar het laat weer eens zien waar jouw focus ligt, namelijk het ontlokken van bepaalde emotionele reacties.
Je moet toch wat als je geen kennis van zaken hebt.
pi_213535143
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:16 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Hoezo zou De Andere Krant bij jou emoties uitlokken?

Verder is het een bijzondere opmerking van iemand die eerder nog tekeer tegen mij ging over het feit dat ik met Valneva ben ingeënt bij een boosteronderzoek, en die beweert dat ik een tikkende tijdbom in me heb.

Maar o wee als ik iets zeg over De Andere Krant.

Dan ben ik degene die met emoties speelt...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_213535171
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is wel het motto van deze thread.

Daarom schiet het alle kanten op.
Van smerige bloedslierten in de lichamen van gevaccineerden tot kanker bij gevaccineerde jongeren in Portugal.
Alles wordt er bij gesleept.
En als we zometeen een half jaar verder zijn horen we er niets meer over en wordt het volgende angst scenario opgetuigd.
pi_213535174
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja ik ga er verder ook niet meer op in. Zonde van mijn tijd bij dit mooie weer.
pi_213535529
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:50 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ja ik ga er verder ook niet meer op in. Zonde van mijn tijd bij dit mooie weer.
In ieder geval goed om te weten dat jij en Candy wel kennis van zaken hebben.. .

Ik hoop dat je dat steun geeft deze zondag.
pi_213535619
Ondertussen in Japan. Oversterfte (rode balken) of ondersterfte (grijze balken) aan kanker vanaf januari 2020. Onder: aantal mRNA vaccinaties (blauwe lijn) en covid-19-gevallen (bruine lijn). Tja.

.

[ Bericht 99% gewijzigd door Bananenbennie op 12-05-2024 12:40:03 ]
pi_213536175
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 12:32 schreef Bananenbennie het volgende:
Ondertussen in Japan. Oversterfte (rode balken) of ondersterfte (grijze balken) aan kanker vanaf januari 2020. Onder: aantal mRNA vaccinaties (blauwe lijn) en covid-19-gevallen (bruine lijn). Tja.

[ afbeelding ].
En wat concludeer jij met jouw kennis van zaken op dit gebied?
pi_213536360
quote:

[ afbeelding ].
Het zijn gewoon te veel dingen om te blijven ontkennen.
Zelf ken ik ook wat mensen die na de vaccinatie ineens kanker kregen.
Ik dacht zal wel toeval zijn maar er komen best veel verhalen naar buiten toe.
Kop in het zand steken is dan ook geen optie.
pi_213536398
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 21:18 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Die zijn hier vaak genoeg gepost dus ga zelf maar lekker grasduinen in de vele BNW covid draadjes.
Ahaaa, Het "Je mag het zelf opzoeken" antwoord.

Ik heb hier weinig over gelezen die wetenschappelijk goed onderbouwd zijn. Meeste wat hier gepost wordt, is matig, en vaak al ontkracht.

Ik kan dus eigenlijk al weer de conclusie trekken. Ik krijg weer geen goede peer reviewde studies aangeleverd, ondanks de grote bewerkingen.

Helaas, ik had eigenlijk gehoopt nu eens mooie studies aangeboden te krijgen, die iedereen gemist had op Internet.
pi_213536414
quote:

[ afbeelding ].
Kan je deze ook eens maken van het aantal besmettingen er tussen?

Of van het totaal aantal kanker gevallen van de jaren er voor icm met dit jaar?

Kan je laten zien, in waar precies aangetoond wordt, waar aangetoond wordt, dat de vaccins de oorzaak zijn, en bijvoorbeeld uitgesloten wordt, dat dit bijvoorbeeld niet door Covid kan komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rolfieo op 12-05-2024 14:02:08 ]
pi_213536423
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 13:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt. Maar als je gewoon de data bekijkt, die je dat dit en heel slecht onderzoek is. Wat hooguit Correlatie laat zien, maar meer ook niet.

Het zou ook mooi zijn, als nu eens iemand kan laten zien, dat er ook werkelijk meer kanker gevallen dan normaal zijn.
Alle data die ik namelijk zie, laat dit niet zien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Rolfieo op 12-05-2024 15:57:19 (Foutje: Causaliteit -> Correlatie) ]
pi_213536450
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 21:36 schreef loveyoulongtime het volgende:
En wat dat aangaat, de reden dat ik me niet heb laten vaccineren heb ik ook vaak genoeg aangegeven en is voor mij persoonlijk een weloverwogen keuze geweest. En hey, ik leef nog *O*
Ik gelukkig ook. Maar het herstel uit de eerste golf, heeft mij wel 3 jaar gekost.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 21:41 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ja, en ook de paniek en het uitsluiten van mensen is in mijn ogen compleet fout geweest. Ik blijf er nog steeds bij... Hadden we de zooi op het beloop gelaten en de kwetsbaren tijdelijk beschermt dan waren we eerder met alle ellende klaar geweest.
Als we alles zijn beloop hadden laten gaan, hoe had jij dan bedacht om de zorg niet te overbelasten?
We hadden nu al MET maatregelen meerdere bijna code zwarts?

Hoe had je trouwens kwetsbaren moeten afscherm? Hadden we die moeten opsluiten en hun vrijheid moeten afnamen, zodat ze geen horeca meer mochten bezochten?
Oudere leraren, maar thuis laten zitten?
Ouderen in de supermarkt moeten weren? Omdat voornamelijk veel jeugd werkt?
Ouderen zorg, wordt ook vaak door jongeren gedaan. Dus ik ben benieuwd hoe je die had willen afschermen.
pi_213536541
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 13:56 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Wat hooguit causaliteit laat zien, maar meer ook niet.
Inderdaad, dat er sprake is van causaliteit zijn we het dus over eens. En sinds wanneer is dit soort causaliteit niet meer zorgwekkend? Waarom zou je daar geen serieuze aandacht aan moeten besteden?
pi_213536552
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 13:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou, het is meer van 'als je maar genoeg modder tegen de muur gooit blijft er uiteindelijk iets aan plakken '

quote:
Kanker krijg je niet 'ineens' vlak na een gebeurtenis.

quote:
Gewoon wat minder bias gebruiken helpt al veel.
Niet bij elke gebeurtenis meteen denken dat dat door het vaccin komt.
pi_213536566
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:19 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Inderdaad, dat er sprake is van causaliteit zijn we het dus over eens. En sinds wanneer is dit soort causaliteit niet meer zorgwekkend? Waarom zou je daar geen serieuze aandacht aan moeten besteden?
Omdat er andersom wordt geredeneerd: het vaccin is giftig, wat kunnen we daar aan linken?
En dan blijkt het vaccin nog gevaarlijker te zijn dan plutonium.
pi_213536623
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat er andersom wordt geredeneerd: het vaccin is giftig, wat kunnen we daar aan linken?
En wat doe jij: "het kan in geen geval aan het vaccin liggen". Terwijl er al genoeg gedeeld is hier dat het tegendeel aantoont.

Maargoed, ik zie wel een interessante ontwikkeling. Eerst was het "correlatie is nog geen causaal verband". Nu is het "achja causaal verband, dat zeg niks".

[ Bericht 0% gewijzigd door Bananenbennie op 12-05-2024 14:36:38 ]
pi_213536648
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:30 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
En wat doe jij: het kan in geen geval aan het vaccin liggen. Terwijl er al genoeg gedeeld is hier dat het tegendeel aantoont.
En dat is bekeken, en blijkt allemaal op niets uit te draaien.
Zie oa de reacties van Rolfieo.

quote:
Maargoed, ik zie een interessante ontwikkeling. Eerst was het "correlatie is nog geen causaal verband". Nu is het "achja causaal verband, dat zegt niks".
Ja, nog steeds niets dus.

Een maand geleden was het vaccin nog de oorzaak van smerige bloedslierten, nu is het vaccin de oorzaak van een golf niet nader benoemde kankersoorten.
En wat wordt het volgende maand?
Vaccin oorzaak van babyboom?

Een ding is zeker, het vaccin moet als levensgevaarlijk worden beschouwd.
pi_213536684
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:34 schreef Wantie het volgende:

Een maand geleden was het vaccin nog de oorzaak van smerige bloedslierten, nu is het vaccin de oorzaak van een golf niet nader benoemde kankersoorten.
En wat wordt het volgende maand?
Vaccin oorzaak van babyboom?

Alsof er maar 1 bijwerking mogelijk is wanneer je immuunsysteem kapot gespoten is. :')
pi_213537392
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:38 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Alsof er maar 1 bijwerking mogelijk is wanneer je immuunsysteem kapot gespoten is. :')
Kapot geschoten?

Het wordt steeds gekker hier.

We kennen een ziekte waarbij je immuunsysteem kapot geschoten is.

Weet je nog welke?
pi_213537508
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:19 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Inderdaad, dat er sprake is van causaliteit zijn we het dus over eens.
Ik haalde Correlatie vs Causaliteit even door elkaar.
Het is namelijk zelfs een slechte correlatie

Klopt, omdat het een heel slecht onderzoek is, wat cherry picking doet van informatie.

:R Als eerste is de peer review site bekend, om zijn zeer matige reviews.
:R :R Men doet een focus, van alleen een heel klein stukje data
:R :R :R Men elimineert helemaal geen andere data. Daarom de vraag, leg deze eens tegen het aantal besmettingen aan. Zal waarschijnlijk de zelfde golf beweging laten zien?

quote:
En sinds wanneer is dit soort causaliteit niet meer zorgwekkend? Waarom zou je daar geen serieuze aandacht aan moeten besteden?
Omdat je dan eerst verder moet kijken bijvoorbeeld?

Als we hieronder kijken, zien we helemaal geen specifieke stijging.
twitter

twitter

Er is ook een hele mooie causaliteit met het aantal covid besmettingen. Terwijl we weten dat infecties en virussen kanker kunnen veroorzaken, maar er nog geen studie is die heeft aangetoond dat vaccins kanker veroorzaken.
twitter

Je pikt er 1 grafiek uit, die precies verteld wat jij wilt zien.
Kijken we verder, zien we dat er al een verandering is, in 2020, toen covid begon, en we geen vaccins hadden.
twitter

als we dan nog even verder gaan kijken specifiek naar de studie,...

quote:
The study’s corresponding author did not immediately respond to a request for comment.
:R
quote:
The study authors did a statistical analysis of publicly available national data on cancer mortality rates during the pandemic (2020-2022) as compared to what would be expected based on pre-pandemic cancer deaths (2010-2019).
Waarom alleen de focus op die jaren? En niet voorgaande jaren mee nemen.
Hint: Cherry picking, anders valt de conclusie niet te maken.

quote:
They then discuss “possible explanations” for their findings, including a link to vaccines.
The paper notes that the findings have not been clinically validated and that further analysis by vaccination status is needed.
O wacht even.... Dus ze onderzoeken niet eens op de kanker doden gevaccineerd waren? :X

[q]But the study assumes without evidence that vaccines are the cause of the cancer death rates they observe, said Jeffrey Morris, professor of public health and preventive medicine and director of the biostatistics division at the University of Pennsylvania.
“They don’t present any data splitting out cancer deaths by vaccination status, and do not show it is increased after vaccination, or higher in vaccinated than unvaccinated of same age/comorbidity status, or otherwise provide any epidemiological evidence that vaccines increased the risk of cancer mortality,” Morris said in an email.
The study also does not show an increase in cancer deaths, nor does it establish any relationship between mRNA vaccines and cancer, Morris said.
quote:
The study’s title is misleading, Morris said. “It implies that the age-adjusted cancer death rate increases throughout the pandemic, when in fact it does not increase - it stays relatively stable and actually decreases from 2021 to 2022.”
No evidence of mRNA cancer ‘explosion’ in Japan, no national emergency declared

de studie rammelt aan alle kanten.
pi_213537523
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:30 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
En wat doe jij: "het kan in geen geval aan het vaccin liggen". Terwijl er al genoeg gedeeld is hier dat het tegendeel aantoont.
Als dit de kwaliteit is van " er al genoeg gedeeld is hier dat het tegendeel aantoont. " -O- -O- -O-

Ik wacht nog steeds op onderzoeken die eigenlijk eens aantonen, dat er iets mis is met de vaccins.
En dat blijft toch iedere keer heel erg lastig, om een goed onderzoeken aan te leveren. Blijft toch heel bijzonder.

quote:
Maargoed, ik zie wel een interessante ontwikkeling. Eerst was het "correlatie is nog geen causaal verband". Nu is het "achja causaal verband, dat zeg niks".
Zie mijn vorige post..... Het onderzoek zegt letterlijk niets, afgezien dat antivaxxers niet door de beperkingen heen kijken van een onderzoeken, omdat het onderzoek, precies verteld wat ze willen horen.
Het is niet eens een correlatie. Het is een cherry picking onderzoek, zonder enige onderbouwing.

[ Bericht 20% gewijzigd door Rolfieo op 12-05-2024 16:03:01 ]
pi_213537549
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:38 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Vaccins beschadingen je immuunsysteem ook niet.
Infecties trouwens wel.

Of je moet een goede peer revieuwde studie hebben? Of mag ik die zelf weer gaan zoeken?
pi_213537599
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 13:56 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Klopt. Maar als je gewoon de data bekijkt, die je dat dit en heel slecht onderzoek is. Wat hooguit Correlatie laat zien, maar meer ook niet.

Het zou ook mooi zijn, als nu eens iemand kan laten zien, dat er ook werkelijk meer kanker gevallen dan normaal zijn.
Alle data die ik namelijk zie, laat dit niet zien.
Als het vaccin echt kanker zou veroorzaken zullen ze alles doen om onderzoeken te saboteren.
Net zoals destijds met het polio vaccin.
pi_213537651
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als het vaccin echt kanker zou veroorzaken zullen ze alles doen om onderzoeken te saboteren.
Net zoals destijds met het polio vaccin.
Veroorzaakt het Polio vaccin kanker?

Anyway, nogal een zwak argument om het ontbreken van ondersteunende data recht te praten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')