SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel breiplezier!
Enkele creaties uit het vorige topic:
Mooie mutsen van laziness:
Een work in progress van engine:
Prachtige trui in wording van Sumppi:
Sokken van Ceviche
En zelfgesponnen garen door kwakz0r:
[ Bericht 3% gewijzigd door Dotteke op 18-04-2024 12:31:56 ]
Zo herkenbaarquote:Op zaterdag 20 april 2024 22:34 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind t leuk Ceviche!
Ik heb best veel gebreid en ook veel WIPs maar ik vind mobiel foto’s posten zo’n gedoe 🫣
Het ziet er uit als een monnikenwerk, maar wauw, mooi resultaat hoor!quote:Op maandag 8 april 2024 13:33 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk deze afgemaakt, ben er twee jaar geleden aan begonnen. Ik weet niet of het een beetje te zien is, maar het waren zoveel kabels
Blij dat dit paar af is.
Ik ben bezig met een deken te breien. Alleen maar rechte steken en dan paar keer meerderen en minderen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:18 schreef Ceviche het volgende:
Hoe gaat het met jullie breisels? Begint het alweer te kriebelen nu de winter eraan komt?
Ben benieuwd!quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben bezig met een deken te breien. Alleen maar rechte steken en dan paar keer meerderen en minderen.
Ik post een foto als hij af is.
Wat voor wol/kleuren is dat?quote:Op zondag 1 december 2024 11:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hij is nog niet af, maar dit is de deken dat ik aan het breien ben:
[ afbeelding ]
Die is inderdaad 'discontinued'. Helaas.quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
Drops big Delight
Volgens mij is het niet te krijgen dat wol.
Ik heb zelf paar jaar terug besteld bij Hobbydoos
Oh! Maar hoe heb je dat dan gedaan? Heb je twee verschillende kleursets gebruikt? Want aan deze kant van de foto lijkt het wat koraal-kleurig, en verderop 'ineens' bruin-tinterig'. Knoop je meerdere kleuren aan elkaar? Gewaagd... (maar wel vet)quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
Drops big Delight
Volgens mij is het niet te krijgen dat wol.
Ik heb zelf paar jaar terug besteld bij Hobbydoos
De bollen zijn kleurverloop (dus mixed color) en dit patroon gebruikt 6 bollen wol met 4 verschillende kleurverlopen bollen.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:32 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oh! Maar hoe heb je dat dan gedaan? Heb je twee verschillende kleursets gebruikt? Want aan deze kant van de foto lijkt het wat koraal-kleurig, en verderop 'ineens' bruin-tinterig'. Knoop je meerdere kleuren aan elkaar? Gewaagd... (maar wel vet)
Aha, jaa, daarin zie je het wel duidelijk. Daar waar je bent, vond i k het ook al een derde kleur krijgen. Dan heb ik dat dus toch wel goed gezien. Dankjewel!quote:Op donderdag 12 december 2024 19:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De bollen zijn kleurverloop (dus mixed color) en dit patroon gebruikt 6 bollen wol met 4 verschillende kleurverlopen bollen.
Zo kan ik het beste omschrijven.
Zo wordt het uiteindelijk
[ afbeelding ]
Het patroon:
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7526&cid=7
Ik ben nu met bol 4 van de 6 bezig. Het schiet al aardig op.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:50 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Aha, jaa, daarin zie je het wel duidelijk. Daar waar je bent, vond i k het ook al een derde kleur krijgen. Dan heb ik dat dus toch wel goed gezien. Dankjewel!
Mooi patroonquote:Op zondag 15 december 2024 21:30 schreef Shigyn het volgende:
[ afbeelding ]
WIP trui van 75% superwash merino / 25% polyamide, naald 3,5 mm, 28*38. De flits laat de kleuren er niet goed uitkomen: wijnrood met wit.
En wat ga/ben je aan het maken?quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik ben een breiende man
Ik heb nou dit breiwerkje
[ afbeelding ]
Ik kan niks dus dit wordt gewoon een hele lange lap totdat het bolletje op is denk ik. Om te oefenen ook zegmaar.quote:
Er is vast wel een wolwinkel ergens in de buurt met veel keuze. En anders online. (Staan er nog links naar webshops in de OP?)quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Breinaalden komen van de kringloop, en bolletjes bij de Action. Maar ik vind dat deze stof eigenlijk niet zo heel lekker voelt waar haal je betere wol? Ik wil wel echt natuurlijke materialen zo veel mogelijk ook zeg maar.
Dit is nummero 5quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is vast wel een wolwinkel ergens in de buurt met veel keuze. En anders online. (Staan er nog links naar webshops in de OP?)
Je hebt voor breigaren grofweg de keuze tussen wol, wolmengsel, katoen, bamboe en synthetisch. En die komen dan ook weer in verschillende diktes.
Qua breipennen kun je ook te kust en te keur: metaal, hout, kunststof. Lange pennen of kortere breinaalden met een draad ertussen. Diktes afhankelijk van de dikte van de wol die je gebruikt.
Je zou met wat je nu doet (ribbels breien) een sjaal kunnen breien, bijv. op pendikte vier, dus daar wol bij zoeken die geschikt is voor die pendikte. Hoe dikker de pen en de wol, hoe sneller.
Dat geldt eigenlijk voor alle knutselspullen van de action, niet erg, maar je krijgt de kwaliteit die past bij de prijsquote:Op donderdag 9 januari 2025 15:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Oh ik zie al waarom deze stof niet lekker voelt. Het is maar 70 procent wol. Dus ik moet niet bij de action zijn voor kwaliteit maar goed dit is om te oefenen ook zegmaar.
Hm. Link werkt niet.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Oh ik zie al waarom deze stof niet lekker voelt. Het is maar 70 procent wol. Dus ik moet niet bij de action zijn voor kwaliteit maar goed dit is om te oefenen ook zegmaar.
Oh wist niet dat de zeeman dit had ik zal eens kijken.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat geldt eigenlijk voor alle knutselspullen van de action, niet erg, maar je krijgt de kwaliteit die past bij de prijs
Van horen zeggen; de garens van de Wibra en Zeeman blijken fijn te zijn!
Zelf haak ik meer dan ik brei, dus ben fan van Scheepjes Catona. Daar heb ik ook mee gebreid, gaat prima
En gewoon lekker bezig blijven! Desnoods maak je nu een lappendeken. Wel een doel en oefenen met steekjes en dergelijke
Tof dat je dit doet
Mijn machine heeft een wolprogrammaquote:Op donderdag 9 januari 2025 15:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
https://www.wolplein.nl/wol/wol?_gl=1*1vugxjk*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=EAIaIQobChMIpuuYlejeigMVSLKDBx3bvwNeEAQYAyABEgLDtvD_BwE&gbraid=0AAAAAD60Vtuy9WdRKMK19UZatUV1K8Q3T&ft3=5-mm
Hier heb ik gezocht op wol en pendikte 5. Je ziet dat het meestal een deel toch synthetisch is, dat is o.a. zodat het eindproduct ook in de wasmachine kan.
Ja, dat kan. Maar een trui of iets van 100% wol is nog wel wat lastiger dan bijv. sokken van sokkenwol 75% wol. Die kunnen gemakkelijk met de normale kledingwas mee.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:27 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mijn machine heeft een wolprogramma
quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:27 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Oh wist niet dat de zeeman dit had ik zal eens kijken.
Heeft Zeeman of Wibra ook breigaren dat voornamelijk uit wol bestaat? Ik dacht vooral synthetisch.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat geldt eigenlijk voor alle knutselspullen van de action, niet erg, maar je krijgt de kwaliteit die past bij de prijs
Van horen zeggen; de garens van de Wibra en Zeeman blijken fijn te zijn!
Zelf haak ik meer dan ik brei, dus ben fan van Scheepjes Catona. Daar heb ik ook mee gebreid, gaat prima
En gewoon lekker bezig blijven! Desnoods maak je nu een lappendeken. Wel een doel en oefenen met steekjes en dergelijke
Tof dat je dit doet
Ik had merinowollen sokken omdat dat lekkerder zit in mijn klompen die waste ik apart op het wolprogrammaquote:Op donderdag 9 januari 2025 15:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Maar een trui of iets van 100% wol is nog wel wat lastiger dan bijv. sokken van sokkenwol 75% wol. Die kunnen gemakkelijk met de normale kledingwas mee.
Ik heb het enkel gehoordquote:Op donderdag 9 januari 2025 15:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Heeft Zeeman of Wibra ook breigaren dat voornamelijk uit wol bestaat? Ik dacht vooral synthetisch.
Ik heb voor mijn man een muts gebreid van merinowol en die gooit hij gewoon in de wasmachine.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik had merinowollen sokken omdat dat lekkerder zit in mijn klompen die waste ik apart op het wolprogramma
Was voor mij best een overgang, want ik leerde het nog ouderwets, met één pen onder de arm.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:35 schreef ieniminimuis het volgende:
Overigens vind ik zelf rondbreinaalden fijner dan gewone naalden. Ze zijn korter en je kunt ze nog steeds als normale naalden gebruiken. Ik ben altijd aan het knoeien met lange naalden dat ze in de weg zitten.
Rondbreinaalden kan je dan wel weer bij de Zeeman of Wibra halen
Voor de rest niet veel tips, want ik ben ook maar een beginner.
Ik leerde het ook met een naald onder de arm, maar dan vind ik toch echt de naald te lang. Met rondbreinaalden los ik dat probleem heel handig op. Kan ik zelf nog uitgezakt op de bank terwijl ik serie kijk lekker breien.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Was voor mij best een overgang, want ik leerde het nog ouderwets, met één pen onder de arm.
Ik blijf nog wel op de ouderwetse manier de draad om de naald slaan, trouwens.
Ik zou eerder investeren in rondbreinaalden met verwisselbare kabels, dan kan je grotere breiwerkjes maken.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:35 schreef ieniminimuis het volgende:
Overigens vind ik zelf rondbreinaalden fijner dan gewone naalden. Ze zijn korter en je kunt ze nog steeds als normale naalden gebruiken. Ik ben altijd aan het knoeien met lange naalden dat ze in de weg zitten.
Rondbreinaalden kan je dan wel weer bij de Zeeman of Wibra halen
Voor de rest niet veel tips, want ik ben ook maar een beginner.
Staat op verlanglijstje, maar om te beginnen is een rondbreinaald van de Zeeman (met 60 cm kabel) prima.quote:Op donderdag 9 januari 2025 16:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zou eerder investeren in rondbreinaalden met verwisselbare kabels, dan kan je grotere breiwerkjes maken.
Dat is idd waar.quote:Op donderdag 9 januari 2025 16:52 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Staat op verlanglijstje, maar om te beginnen is een rondbreinaald van de Zeeman (met 60 cm kabel) prima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |