Dat kan allemaal wel, maar wij kunnen net zo goed wat verblind zijn omdat we Nederlands zijn. In werkelijk alle lijstjes staat Kroatië boven Nederland. Nou denk ik niet dat dat 100% zeker gaat gebeuren in Malmö, maar kan dus net zo goed dat Kroatië gewoon die lieveling is/wordt.quote:Op donderdag 11 april 2024 00:35 schreef Aadrianus het volgende:
Europapa is fun en catchy, iedereen zingt het zo mee. Er is straks een zaal vol die daar helemaal in mee gaat. En dan is er die verpletterende hook aan het einde. Ik haak bij Kroatië meteen af omdat ik niet van zo'n harde rockbeat hou. En daar ben ik echt niet de enige in. Ik hou in principe ook niet van hardcore gabber, maar ik zit door Joost al zo in een happy flow aan het einde dat ik die beat daar met gemak tot me neem. En ook daar ben ik niet de enige in. En net als ik denk, nou is het wel weer genoeg, krijg ik een lief en warm slot. Dit wordt echt geen elfde plek. Ik zeg niet hij gaat winnen, maar dit nummer en Joost hebben alles in zich om de publiekslieveling te worden.
quote:Op donderdag 11 april 2024 09:16 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ja he we blijven niet aan de gang. Wat is dat toch iedere keer.
Ik denk dat betting kantoren de potentie wel zien maar zitten te wachten op een 'echte' live performance en hoe de crowd erop reageert die niet een kaartje voor Joost maar voor Eurovisie heeft gekocht. Ze durven een veilige choice als Oekraïne en Italië nog niet af te degraderen omdat ze er anders geld op gaan verliezen als Joost tegenvalt ofzo.. Ik weet niet hoe het precies werkt maar ik ga ervanuit dat als je nu een wed zou wagen dat de odds gelden op aankoopdatum en dat je eventueel ook kan gokken op wie nummer 2, wie nummers 3 etc.. (correct me if I'm wrong, heb nog nooit gegokt in mijn leven dus ik baseer dit op aannames en logica)quote:Op donderdag 11 april 2024 09:16 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ja he we blijven niet aan de gang. Wat is dat toch iedere keer.
Hier zit toch een behoorlijk deel chauvinisme in, vrees ik. Als Rim Tim Tagi Dim de Nederlandse inzending was geweest had je het helemaal geweldig gevondenquote:Op donderdag 11 april 2024 00:35 schreef Aadrianus het volgende:
Europapa is fun en catchy, iedereen zingt het zo mee. Er is straks een zaal vol die daar helemaal in mee gaat. En dan is er die verpletterende hook aan het einde. Ik haak bij Kroatië meteen af omdat ik niet van zo'n harde rockbeat hou. En daar ben ik echt niet de enige in. Ik hou in principe ook niet van hardcore gabber, maar ik zit door Joost al zo in een happy flow aan het einde dat ik die beat daar met gemak tot me neem. En ook daar ben ik niet de enige in. En net als ik denk, nou is het wel weer genoeg, krijg ik een lief en warm slot. Dit wordt echt geen elfde plek. Ik zeg niet hij gaat winnen, maar dit nummer en Joost hebben alles in zich om de publiekslieveling te worden.
We doen nu wel een beetje aan hypercorrectie, "we vinden het vast alleen leuk in Nederland en België". Als je de volgers/likes op Insta ziet, die komen bij Joost echt overal vandaan. Dus dat is aantoonbaar niet juist: mensen uit andere landen vinden het ook leuk. Zijn het er genoeg, dat weet je op dit moment niet, maar er is geen reden om aan te nemen dat het niet zo is. Hij valt alleen niet in de smaak bij de Eurovisie-community, maar ja, dat verbaast me ook weer niet heel erg.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:02 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel, maar wij kunnen net zo goed wat verblind zijn omdat we Nederlands zijn. In werkelijk alle lijstjes staat Kroatië boven Nederland. Nou denk ik niet dat dat 100% zeker gaat gebeuren in Malmö, maar kan dus net zo goed dat Kroatië gewoon die lieveling is/wordt.
Ik denk dat je sowieso helemaal gelijk hebt met je laatste punt. Ja een deel van de eurofans vinden het te gek maar ook een groot deel niet. Er is nou eenmaal een groep euorfans die van mooie goed geschreven ballads/songs (Western of Balkan) houdt waarbij de uitvoerders vooral steengoede zangers moeten zijn met flinke dramatische uithalen of een britney-level choreo. Niks op tegen, soms kan ik er ook van genieten. Maar het grote publiek kiest als sinds de televote voor leuke/ grappige acts, catchy hooks en neemt het voor lief of de uitvoerende fantastische vocale kwaliteiten heeft. Ja er zijn uitzonderingen op de regel! Soms valt het grote publiek immers ook voor iets waar de eurofans voor vallen maar vaak heeft dat vooral met emotie te maken, heeft de artiest het grote publiek echt geraakt.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:40 schreef blackswangreen het volgende:
We doen nu wel een beetje aan hypercorrectie, "we vinden het vast alleen leuk in Nederland en België". Als je de volgers/likes op Insta ziet, die komen bij Joost echt overal vandaan. Dus dat is aantoonbaar niet juist: mensen uit andere landen vinden het ook leuk. Zijn het er genoeg, dat weet je op dit moment niet, maar er is geen reden om aan te nemen dat het niet zo is. Hij valt alleen niet in de smaak bij de Eurovisie-community, maar ja, dat verbaast me ook weer niet heel erg.
Dat was Malta in 2021 ook. Stond in alle fanpolls op één, boven Italië. De lieveling van het fandom in dat jaar.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:02 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel, maar wij kunnen net zo goed wat verblind zijn omdat we Nederlands zijn. In werkelijk alle lijstjes staat Kroatië boven Nederland. Nou denk ik niet dat dat 100% zeker gaat gebeuren in Malmö, maar kan dus net zo goed dat Kroatië gewoon die lieveling is/wordt.
Eens, maar toch staat Kroatië op 1 bij die OGAE poll. En die tikt ook geen van die genoemde boxjes af. En NL gaat daar dan weer minder.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:58 schreef nik4ever het volgende:
Ja een deel van de eurofans vinden het te gek maar ook een groot deel niet. Er is nou eenmaal een groep euorfans die van mooie goed geschreven ballads/songs (Western of Balkan) houdt waarbij de uitvoerders vooral steengoede zangers moeten zijn met flinke dramatische uithalen of een britney-level choreo.
Nu moet ik ook aan vorig jaar Finland weer denken en dat konden ook uiteindelijk best veel mensen waarderen. Ook niet echt een emotionele ballad ofzo.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens, maar toch staat Kroatië op 1 bij die OGAE poll. En die tikt ook geen van die genoemde boxjes af. En NL gaat daar dan weer minder.
Het maakt allemaal geen fluit uit maar het is denk ik onvoorspelbaarderderder dan ooit voor NL.Leuk.
Ook weer mee eens, al denk ik dat Kroatië iets meer in de buurt komt van wat eurofans tof vinden want "lijkt op televote favoriet ChaChacha", "Live komt het zo leuk over met de dansende poesjes visuals" en "Zanger is zo leuk en sympathiek" etc..quote:Op donderdag 11 april 2024 10:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens, maar toch staat Kroatië op 1 bij die OGAE poll. En die tikt ook geen van die genoemde boxjes af. En NL gaat daar dan weer minder.
Het maakt allemaal geen fluit uit maar het is denk ik onvoorspelbaarderderder dan ooit voor NL.Leuk.
Rim Tim Tagi Dim komt in die lijstjes zelden of nooit voor. Het wordt in eigen land niet veel gestreamd omdat Kroaten amper Spotify gebruiken, maar Nemo wordt in Zwitserland zelf ook maar matigjes beluisterd. Dus Baby Lasagna kan in al die fanpolls wel hoog staan, maar mensen luisteren er niet naar. Dan sta ik liever wat lager in de polls terwijl mensen wel naar m'n liedje luisteren.quote:
Is dat een antwoord op mij? Bijzondere keus dan. Maar thanksquote:Op donderdag 11 april 2024 12:07 schreef Andromache het volgende:
Hup Palestina. Het rode driehoekje is Hup Hamas.
Even voor de leuk dezelfde lijst met liedjes van vorig jaar:quote:Op donderdag 11 april 2024 11:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Rim Tim Tagi Dim komt in die lijstjes zelden of nooit voor. Het wordt in eigen land niet veel gestreamd omdat Kroaten amper Spotify gebruiken, maar Nemo wordt in Zwitserland zelf ook maar matigjes beluisterd. Dus Baby Lasagna kan in al die fanpolls wel hoog staan, maar mensen luisteren er niet naar. Dan sta ik liever wat lager in de polls terwijl mensen wel naar m'n liedje luisteren.
Met andere woorden Israel is de "Burning Daylight" van dit jaarquote:Op donderdag 11 april 2024 12:21 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Even voor de leuk dezelfde lijst met liedjes van vorig jaar:
[ x ]
Die hurricaned zichzelf er hopelijk uit.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:24 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Met andere woorden Israel is de "Burning Daylight" van dit jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |