https://nos.nl/artikel/25(...)en-adriaan-overledenquote:Harry Dikmans, eerste vertolker van boef B2 uit Bassie en Adriaan, overleden
Acteur Harry Dikmans is op 96-jarige leeftijd overleden. De acteur was de eerste vertolker van de slechthorende boef B2 in de Bassie en Adriaan-televisieseries.
Dikmans was onder meer sneltekenaar, variétéartiest en clown in een circus. Het bekendst werd hij door zijn rol als B2. Hij speelde de boef voor het eerst in de serie Bassie & Adriaan: Het geheim van de sleutel uit 1978. In 1979 kroop hij opnieuw in de huid van B2 voor de serie Bassie & Adriaan: De Diamant. Na deze series nam zijn broer Joop de rol over.
De in Rotterdam geboren acteur bracht een groot deel van zijn leven door in Zeeland en in Benidorm in Spanje. Op zijn 95e verhuisde hij definitief terug naar Nederland, na een val waarbij hij een breuk opliep.
Dikmans overleed na een kort ziekbed in een verzorgingstehuis in Zierikzee, meldt Omroep Zeeland. Zijn familie zegt de "uitgesproken man vol humor" te zullen missen. "Maar gelukkig hebben we hem mogen laten gaan op een respectabele leeftijd."
De Plaaggeest was nog veel angsaanjagender, maar ook inmiddels overleden.quote:Op zondag 7 april 2024 18:20 schreef Marsenal het volgende:
Was als kind doodsbenauwd van die kerel. Blij dat ie dood is.
Faal94 topic, kun je verwachtenquote:Op zondag 7 april 2024 18:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lastig lezen jaJe hebt de OP net ff snel aangepast en verduidelijkt
De foto mag je ook wel aanpassen want dat is Joop Dikmans.
Dit is Harry Dikmans:
[ afbeelding ]
Maar Roos heeft vorig jaar 20 miljoen gewonnen, aldus haarzelf, dus die huurt gewoon wat Serviërs in, voor een double tap, in het voorhoofdquote:
IK BEN NIET OVERREDEN!!!!!quote:
Ook de stem van gargamelquote:Op zondag 7 april 2024 20:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
Drommels, ik las net dat de Baron zowaar nog leeft.
Ik word opeens heel zenuwachtig, ik vrees een aankomende sterftegolf onder B&A-acteurs en B zelfquote:Op zondag 7 april 2024 20:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
Op de twee B2 broers na zijn ze er allemaal nog volgens mij. Ze worden allemaal vrij oud.quote:Op zondag 7 april 2024 20:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
Weet jij hoe het met die robot zit?quote:Op zondag 7 april 2024 21:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op de twee B2 broers na zijn ze er allemaal nog volgens mij. Ze worden allemaal vrij oud.
De plaaggeest is dan de enige andere hoofdrolspeler die er niet meer is.
Oh, je hoeft niet zo te schreeuwen hoor, ik ben niet doof'.quote:
B1 is dood en ook de oudste baron is al overleden volgens mij?quote:Op zondag 7 april 2024 21:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op de twee B2 broers na zijn ze er allemaal nog volgens mij. Ze worden allemaal vrij oud.
De plaaggeest is dan de enige andere hoofdrolspeler die er niet meer is.
quote:Op zondag 7 april 2024 21:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Oh, je hoeft niet zo te schreeuwen hoor, ik ben niet doof'
Ik las net dat de tweede en langstspelende mamaloe nog leeft, maar verder is iedereen wel kassiewijle jaquote:Op zondag 7 april 2024 21:30 schreef DrDentz het volgende:
Van de Pipo de Clown serie is iedereen wel zo'n beetje overleden geloof ik
Wowquote:Op zondag 7 april 2024 21:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik las net dat de tweede en langstspelende mamaloe nog leeft, maar verder is iedereen wel kassiewijle ja
En ik heb iets veel gekkers ontdekt net, want
peppi en kokki leeft nog
Hebben wel hard gewerkt en iets moois achtergelaten waar veel kinderen van hebben genoten. Jij hebt de staat alleen maar geld gekost.quote:Op maandag 8 april 2024 12:56 schreef tong80 het volgende:
Bassie en Adriaan schandalig slechte jeugd televisie. Enorm niet leuk of grappig. B2 was nog het minst niet-leuk. Wel RIP natuurlijk.
quote:Op maandag 8 april 2024 12:58 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hebben wel hard gewerkt en iets moois achtergelaten waar veel kinderen van hebben genoten. Jij hebt de staat alleen maar geld gekost.
Dat heb je met oude series. In onze beleving blijven ze die energieke, jonge(re) mensen, maar ook zij worden ouder.quote:Op zondag 7 april 2024 21:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik las net dat de tweede en langstspelende mamaloe nog leeft, maar verder is iedereen wel kassiewijle ja
En ik heb iets veel gekkers ontdekt net, want
peppi en kokki leeft nog
OOOWW ZEG DAT DAN!quote:
ja die was veel enger. B2 was eerder dommig dan angstaanjagendquote:Op zondag 7 april 2024 18:24 schreef kibo het volgende:
[..]
De Plaaggeest was nog veel angsaanjagender, maar ook inmiddels overleden.
Kwaad straft zichzelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |