abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 april 2024 @ 12:35:01 #1
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213122545
Hoi,

Ik ben hard aan een vakantie toe. Ik ben niet zo goed in het vinden van mooie bestemmingen maar ben op het idee te komen om over anderhalve week naar Noord-Oost Spanje te rijden.

Iemand die al eerder per auto zo'n lange reis gemaakt heeft en tips heeft voor ons? Dingen om aan te denken om het zo leuk en aangenaam mogelijk te maken?

Wat zijn in dit gebied leuke dingen om te doen?

We zullen vast één of twee keer gaan liggen op het strand, maar ik zou graag daar rond willen rijden en leuke/mooie locaties willen bezoeken. Denk aan: natuurpark, bergen, museums, leuke stadjes.

Dank _O_

Lijstje:

- De autoreis duurt ongeveer 17-18 uur. Wellicht handig om maximaal 8 uur te rijden op een dag en ergens (goedkoop) te overnachten.
- Twee extra powerbanks kopen
- Eten/drinken voor onderweg
- Genoeg (aangepaste) kleding
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  zondag 7 april 2024 @ 12:40:59 #2
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213122603
Is rijden via Franse tolwegen handig, en zo ja waarom, of beter de gratis wegen?
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_213122939
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 12:40 schreef MisterFox het volgende:
Is rijden via Franse tolwegen handig, en zo ja waarom, of beter de gratis wegen?
Het is een stuk sneller, de gratis wegen moet je nemen als je tegen een eindeloze stroom aan rotondes kan.

Probeer de spits te vermijden, vooral in Frankrijk. En ik zou om Parijs heen rijden (via Orléans, Reims), let in Frankrijk goed op dat je niet de steden binnen rijdt, je hebt voor de meeste steden een milieuzone sticker nodig.
pi_213122981
Ik heb dat met mijn vriendin gedaan, met de auto, 1x overnacht in Frankrijk, toen zijn we naar Tossa de Mar geweest (mooi plaatsje met een vesting aan de kust), PortAventura World (als je van pretparken houdt), Barcelona, en gewandeld in de bergen van Montserrat. Hele mooie omgeving!
standaarddrinker
pi_213123251
Ik zou het vliegtuig naar bv El Prat (Barcelona) pakken, daar een auto huren en dan rondcrossen.
Veel goedkoper, dat is wat ik altijd doe in Spanje. Auto huren daar is goedkoop. Tenzij België en Frankrijk al deel wordt van je reis.

Tolwegen vermijd ik altijd. Belachelijke duur en het echt niet waard. In Spanje ook, je komt op dezelfde snelweg (bv tussen Barcelona en Valencia) steeds maar weer poortjes tegen. Denk je de betalingen wel weer eens gehad te hebben, komt er weer een handje omhoog: Ja, dat is dan weer 10 euro. Ahum? Alweer?

In veel gebieden zijn de tolwegen gewoon de snelle route, maar ook de saaie route.
En de niet tolroute is de gratis (tussen haakjes) route, die langzaam is maar in veel gebieden ook mooier is.

Zelf ben ik met name bekend rond de kustlijn van oost-Spanje en Catalunya.
Sowieso waard om wat tijd in en rond Barcelona te besteden.
En zowel noordelijk als zuidelijk van Barcelona vind je wel mooie rustige dorpen met stranden.
Je kunt bij Barcelona ook zo de bergen in rijden, sowieso natuurlijk het hele noordoosten. Genoeg mooie berggebieden (Montserrat bv) te vinden en leuke pittoreske dorpen.

Wel handig om Spaans te kunnen daar trouwens. Verwacht daar geen tot weinig Engels sprekende mensen.
  zondag 7 april 2024 @ 17:52:27 #6
424093 Catalunya.
República Catalana
pi_213127924
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 13:30 schreef bianconeri het volgende:
Ik zou het vliegtuig naar bv El Prat (Barcelona) pakken, daar een auto huren en dan rondcrossen.
Veel goedkoper, dat is wat ik altijd doe in Spanje. Auto huren daar is goedkoop. Tenzij België en Frankrijk al deel wordt van je reis.

Tolwegen vermijd ik altijd. Belachelijke duur en het echt niet waard. In Spanje ook, je komt op dezelfde snelweg (bv tussen Barcelona en Valencia) steeds maar weer poortjes tegen. Denk je de betalingen wel weer eens gehad te hebben, komt er weer een handje omhoog: Ja, dat is dan weer 10 euro. Ahum? Alweer?

In veel gebieden zijn de tolwegen gewoon de snelle route, maar ook de saaie route.
En de niet tolroute is de gratis (tussen haakjes) route, die langzaam is maar in veel gebieden ook mooier is.

Zelf ben ik met name bekend rond de kustlijn van oost-Spanje en Catalunya.
Sowieso waard om wat tijd in en rond Barcelona te besteden.
En zowel noordelijk als zuidelijk van Barcelona vind je wel mooie rustige dorpen met stranden.
Je kunt bij Barcelona ook zo de bergen in rijden, sowieso natuurlijk het hele noordoosten. Genoeg mooie berggebieden (Montserrat bv) te vinden en leuke pittoreske dorpen.

Wel handig om Spaans te kunnen daar trouwens. Verwacht daar geen tot weinig Engels sprekende mensen.
Duizendmaal dit O+
Estat Català | FCB | Visca Catalunya Independent!
pi_213534333
quote:
17s.gif Op zondag 7 april 2024 12:35 schreef MisterFox het volgende:
Hoi,

Ik ben hard aan een vakantie toe. Ik ben niet zo goed in het vinden van mooie bestemmingen maar ben op het idee te komen om over anderhalve week naar Noord-Oost Spanje te rijden.

Iemand die al eerder per auto zo'n lange reis gemaakt heeft en tips heeft voor ons? Dingen om aan te denken om het zo leuk en aangenaam mogelijk te maken?

Wat zijn in dit gebied leuke dingen om te doen?

We zullen vast één of twee keer gaan liggen op het strand, maar ik zou graag daar rond willen rijden en leuke/mooie locaties willen bezoeken. Denk aan: natuurpark, bergen, museums, leuke stadjes.

Dank _O_

Lijstje:

- De autoreis duurt ongeveer 17-18 uur. Wellicht handig om maximaal 8 uur te rijden op een dag en ergens (goedkoop) te overnachten.
- Twee extra powerbanks kopen
- Eten/drinken voor onderweg
- Genoeg (aangepaste) kleding
Hoe was het?
  Moderator woensdag 15 mei 2024 @ 16:02:49 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_213570797
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 12:40 schreef MisterFox het volgende:
Is rijden via Franse tolwegen handig, en zo ja waarom, of beter de gratis wegen?
Franse tolwegen zijn heel fijn. Zeker als je wil opschieten en niet dwars door allerlei dorpen wil rijden. Wat je uitgeeft aan tol, bespaar je aan benzine voor constant optrekken en afremmen bij de zoveelste rotonde in het zoveelste dorp en de vele extra uren rijden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_213571200
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 12:40 schreef MisterFox het volgende:
Is rijden via Franse tolwegen handig, en zo ja waarom, of beter de gratis wegen?
Pak aub die tolwegen voor die paar euro. Vooral als je ook nog in donker gaat rijden. Had een keer per ongeluk navigatie op tolwegen vermijden staan, en maar vloeken op die kut wegen en dat zo lang duurde
pi_213590748
quote:
14s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:02 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Franse tolwegen zijn heel fijn. Zeker als je wil opschieten en niet dwars door allerlei dorpen wil rijden. Wat je uitgeeft aan tol, bespaar je aan benzine voor constant optrekken en afremmen bij de zoveelste rotonde in het zoveelste dorp en de vele extra uren rijden.
Topic was gekicked, TS is al geweest komt wellicht nog terug om zijn ervaringen te delen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 09:58:03 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_213590839
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 09:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Topic was gekicked, TS is al geweest komt wellicht nog terug om zijn ervaringen te delen.
Ik zag de reisdatum over het hoofd, maar ik ben ook benieuwd naar zijn ervaringen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_213590850
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 09:58 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Ik zag de reisdatum over het hoofd, maar ik ben ook benieuwd naar zijn ervaringen.
Anderhalve week na 7 april :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 10:00:49 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_213590861
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 09:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Anderhalve week na 7 april :P
Dat zag ik ook net bij mijn reactie.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 22 mei 2024 @ 10:21:22 #14
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213644810
Hoi iedereen,

Ik was jullie niet vergeten hoor :@ O+ :*
Gewoon een beetje overmatige drukte gehad hier.

Hoe dan ook, een reis met de auto naar Spanje bleek deze keer gewoon iets te veel van het goede en niet haalbaar. We zijn dus op een super gare vakantie geweest naar Center Parks.

Echter, we overwegen om ergens rond september een goede poging te gaan wagen. Dan heb ik ook dik 14 dagen beschikbaar.

Tot over 3-4 maanden! :P ^O^
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')