abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215383196
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:15 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Ja dat vonden wij ook raar Niels mocht en als laatste stemmen en ook toen pas bepalen of hij zijn dolk ging inzetten.

Ooh ja dat was ook stom, dat Niels al wist wat de rest had gestemd en dus ook wist dat de dolk niet eens nodig was.... echt een grote fout vind ik van zo'n programma. Denken ze nou echt dat de kijker zo dom is?
pi_215384164
Heerlijk seizoen en leuk dat Niels het toch heeft gered. Was een leuke verrader en alleen al door die flinke clash met Olcay heeft hij het verdiend.
pi_215385270
Matig seizoen maar wel mooi voor Niels, prima gespeeld en dat betaald zich uit in de 'alles is voor Bassie' finale. Weet niet of het reguliere seizoen beter wordt want zoals eerder opgemerkt het is wel erg voorspelbaar aan het worden.
Allemaal cabaretteketet!
pi_215387114
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:11 schreef Dazalbest1 het volgende:

[..]
Ooh ja dat was ook stom, dat Niels al wist wat de rest had gestemd en dus ook wist dat de dolk niet eens nodig was.... echt een grote fout vind ik van zo'n programma. Denken ze nou echt dat de kijker zo dom is?
Ook zonder dolk was de uitkomst hetzelfde. Het was vooral fijn dat niemand anders m had.
pi_215388273
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 08:11 schreef Marrije het volgende:
En nu verraders België aan het kijken, staan 2 afleveringen klaar van seizoen 3 *O*
Ben begonnen. Ze zijn in hetzelfde kasteel als de laatste NL versie met onbekende Nederlanders.

Valt me op dat ze de “getrouwen” hier “bondgenoten” noemen.
pi_215399743
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:16 schreef Dazalbest1 het volgende:
Na een paar spannende goeie afleveringen, vond ik deze finale erg tegenvallen....

Hoezo mocht Niels de dolk meenemen, dat is toch nooit?
En kan zijn dat ik het gemist heb, maar hebben we het moment in de wapenkamer gezien?

Niels heeft het misschien sterk gespeeld meer is vooral geholpen door dommigheid van vele. Al is dat een beetje de rode draad door het programma
Dolk meenemen sloeg nergens op nee....al bleek het uiteindelijk niet eens nodig. Vraag me wel af wat er was gebeurd als het 2-2 was geworden bij stemmen (met dolk inzet dus).
Verder ook oneelijk dat ze niet tegelijkertijd uit het doosje verbannen/stoppen moesten kiezen. Nu had Niels ook daar het voordeel van het pas als laatste hoeven kiezen, als je het van de andere 2 al wist.
Want stel dat Niels als eerste had moeten kiezen en voor stoppen had gekozen (want dat was voor hem ook goed genoeg) dan had ie zichzelf nog verdacht gemaakt.

Het is wel zo opgezet allemaal om Niels de beste winstkansen te geven, maar eerlijk is eerlijk die 2 dombo's hadden het ook echt niet verdiend.
pi_215399772
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:24 schreef lily het volgende:

[..]
Ben begonnen. Ze zijn in hetzelfde kasteel als de laatste NL versie met onbekende Nederlanders.

Valt me op dat ze de “getrouwen” hier “bondgenoten” noemen.
Sterker nog, het wordt altijd tegelijkertijd met de Nederlandse opgenomen. En ze hebben dan ook exact dezelfde missies altijd, om kosten te besparen.
  maandag 28 oktober 2024 @ 13:44:26 #233
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215401520
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:31 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Sterker nog, het wordt altijd tegelijkertijd met de Nederlandse opgenomen. En ze hebben dan ook exact dezelfde missies altijd, om kosten te besparen.
Zitten ze dan met 40 man in dat kasteel ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_215401873
Stuk uit HLN.be : achter de schermen Belgie (2de seizoen, er is nu een 3de bezig op Videoland).

“Het eerste seizoen van ‘De verraders’ werd opgenomen in Nederland, het huidige seizoen in Frankrijk”, vertelt eindredacteur Robert van Donge in ‘TV Familie’. “Dit kasteel is groter dan het vorige. Dat maakte het iets makkelijker om de verraders soms gescheiden te houden van de bondgenoten. Er komen heel wat praktische zaken bij kijken. De ramen van de slaapkamers worden bijvoorbeeld afgeplakt. Zo komt er geen daglicht binnen en kunnen de deelnemers niet naar ­buiten ­kijken. Buiten staan er ­mensen met zaklampen die controleren of niemand probeert om tóch naar buiten te kijken. Zo verbrod je je eigen spelplezier. En bovendien is ’t zinloos, want het lukt toch niet. Wat we soms ook doen, is mensen van het productie­team met een cape op pad sturen. Zo hebben de kandidaten geen idee hoe groot of klein de échte verraders zijn.”
KIJK. Staf Coppens geeft rondleiding in kasteel van ‘De verraders’

Toilet doorspoelen
“Sommige deelnemers ­denken slim te zijn en willen door de kier van een deur op de gang gluren. Maar daar is sowieso tape bevestigd, zodat gluren onmogelijk is. Wanneer de verraders naar het torentje gaan, moeten er soms ook bond­genoten geïnterviewd worden. Dat gebeurt dan in ruimtes die ­hermetisch afgesloten zijn.”
En wat als een bondgenoot wil weten of de buurman of buurvrouw in zijn of haar kamer is en daarom op de muur klopt, om een signaal terug te krijgen? “Dat heeft geen zin”, zegt eindredacteur Robert. “Wanneer de verraders opnamen ­hebben in het torentje, worden hun ­kamers bevolkt door medewerkers die geregeld het toilet ­doorspoelen of de douche laten ­lopen. Ze laten ook een briefje achter, met wat er die avond zoal op televisie te zien was, bijvoorbeeld de uitslag van een voetbal­wedstrijd. Zodat de verraders de volgende ochtend kunnen doen alsof ze de hele avond in hun kamer waren. We vragen ook op voorhand wat ze in theorie ­hadden willen doen. Als iemand zegt ‘een boek lezen’ ­zetten we op zijn of haar ­kamer het geluid van de ­televisie niet aan.”

De productieploeg van ‘De verraders’ bestaat onderhand uit meester-misleiders. “We leren ook van andere ­landen waar het programma wordt uitgezonden”, aldus de eindredacteur. “Maar toch moeten we soms nog improviseren om het de kandidaten lastig te maken. Dit was nu bijvoorbeeld een erg gehorig kasteel en sommige deelnemers overwogen al elkaar in te seinen met morsecode via de waterleidingen.”
“De vele onbemande camera’s die overal in het kasteel hangen, volgen iedereen op de voet”, klinkt het verder. “Die beelden gebruiken we nooit, omdat het programma anders te veel op ‘Big Brother’ gaat lijken. Maar elke beweging wordt wel geregistreerd. Als we in de regie merken dat een paar deelnemers samenklitten om een plannetje te smeden, sturen we daar meteen een ­cameraploeg op af voor ­extra ­beelden. In ­totaal ­hebben we zeven ­mobiele ­cameraploegen en ­iedereen draagt een microfoon. ­Alles bij elkaar werken er naast ­presentator Staf Coppens zo’n 50 mensen mee om van ‘De Verraders’ een succes te maken.”
Géén schminkster
“Eén van de deelnemers vroeg tijdens de casting om hoe laat de kleding en make-up ­voorzien waren”, zegt eindredacteur ­Robert ook. “Maar aan ‘De ­verraders’ komt geen ­schminkster of stylist te pas. De kandidaten komen in beeld zoals ze zijn. De meeste BV’s hebben een kledingsponsor en brengen veel te veel kleren naar het kasteel mee. Zoals Inge ­Onsea van het Belgische modemerk Essentiel vorig jaar. Helaas voor haar werd ze al na één aflevering naar huis ­gespeeld.”

In dat kasteel kan je niet anders dan dag en nacht nadenken over het programma

Geen stylist of schminkster, dus. “Maar na elke moord of verbanning staat er een psycholoog klaar voor een gesprek met degene die afvalt. We ­hebben gemerkt dat dit geen luxe is”, vertelt Robert van Donge. “Mobiele telefoons zijn ­gedurende het verblijf in het kasteel verboden. De kandidaten mogen weleens bellen met één vertrouwenspersoon, met een gsm van de productie én met de telefoon op speaker. En die vertrouwenspersoon heeft een geheimhoudingscontract moeten ondertekenen. Ja ja, het gaat er erg streng aan toe bij ‘De verraders’. Enkel en alleen om op die manier het allerbeste ­programma te kunnen maken!”

Het torentje
“Je wist echt niet wie er uit welke deur kwam, want als de verraders naar het torentje ­gingen, begonnen de ­mensen achter de schermen door de gangen te lopen”, vertelt bondgenoot Véronique De Kock (46). “In dat kasteel kan je niet anders dan dag en nacht nadenken over het programma, en dat maalt dan constant door je hoofd. Je hebt geen afleiding, geen gsm en geen gesprekken die níet over ‘De verraders’ gaan. Ik heb eens drie kwartier met mijn ­gezicht op de vloer gelegen, om te ­kijken door de spleet van de deur. Want misschien zou ik iemands schoenen herkennen... Nee, dus.”
(Lees verder onder de foto)

Jelle Beeckman (34), die we kennen als ‘The Messy Chef’ van njam!, zegt: “Tijdens de opnamen ben je ­achterdochtig voor twee. Je bent amper op de hoogte van wat er in de ­buitenwereld gebeurt. De eerste ­dagen mocht ik niet naar mijn ­vriendin bellen. En toen het dan wél mocht, zat er altijd ­iemand naast mij om mee te luisteren. Het enige wat in je hoofd zit in dat kasteel is het spel. ’t Is ­bijzonder tof, maar tegelijk erg intens. ­Tijdens de opnamen met de ­verraders alleen krijgen de anderen kamerarrest. Het enige dat je kunt doen, is een boek lezen. Maar je concentreren is onmogelijk, omdat er voort­durend loeiharde muziek wordt gespeeld of er op je deur wordt geklopt. Allemaal afleidings­manoeuvres terwijl de verraders in conclaaf zijn. Ook voor het productieteam is ‘De verraders’ heel vermoeiend. Na tien dagen in dat kasteel is iedereen gewoon bekaf.”
“Ik ben een paar keer sentimenteel geworden”, zegt Jelle nog. “Omdat ik die fun niet kon delen met mijn gezin. Afgesneden van de buitenwereld besefte ik hoe gelukkig ik thuis wel ben. De lockdowns op onze kamer vond ik zwaar. Er stond een televisie, maar die gedubde Franse programma’s waren heel erg gedateerd. Op den duur miste ik zelfs de sms’jes van mijn vriendin, type ‘Schat, vergeet je de vuilzak niet buiten te zetten?” (lacht)

In slaap gevallen
Ex-Miss België Celine Van ­Ouytsel (27) vertelt: “Het ­kasteel hangt vol met verborgen ­camera’s en microfoons, en de slaapkamerramen zijn ­afgeplakt. Je zou van minder paranoïde worden! Na de geheime opnamen met de verraders was er telkens - zonder camera’s - een drink in de bar. Maar ik was daar nooit bij, want ik was dan al in slaap gevallen in bed. Op ­televisie duurt dat overleg van de ­verraders onderling maar kort, terwijl het filmen ervan één tot twee uur in beslag nam.”
Om te vermijden dat de deelnemers kunnen uitmaken wie ’s nachts zijn/haar kamer verlaat voor het conclaaf - en dus een verrader is - moeten alle anderen in lockdown hun kamer in. “Mensen van de ­productie ­liepen dan als olifanten ­stampvoetend door de gangen om in al dat ­kabaal de verraders naar ­buiten te leiden”, aldus Celine. “Of er werd luide muziek gespeeld. Ik herinner me vooral ­‘Noodgeval’ van Goldband. Dat ­nummer knalde elke nacht door de boxen. Telkens wanneer ik het nu op de radio hoor, word ik teruggekatapulteerd naar de ­opnamen in Frankrijk. Sommige bondgenoten gingen op hun buik liggen, in de hoop onder de deur een stel schoenen of een stem te herkennen.”

Potten en pannen
“Maar het leek alsof er op ­potten en pannen geklopt werd”, ­aldus nog Celine. “Echt, het was ­precies carnaval. Ook de buren proberen afluisteren, is een maat voor niets. Terwijl de ­verraders hun overleg houden, ­worden hun kamers bemand door ­mensen van de productie die geluiden maken. Elke verrader krijgt een update van wat er op tv te zien was, zodat hij of zij aan de ontbijttafel kan meepraten. Ja, er wordt letterlijk en figuurlijk alles uit de kast gehaald om de bondgenoten te misleiden.”

[ Bericht 1% gewijzigd door lily op 28-10-2024 14:44:53 ]
pi_215402247
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 07:22 schreef Marrije het volgende:
Arme Remy. Hij had het pas na de ronde tafel door. Mooie reactie van Leslie op de onthulling.
Hij had het helemaal niet door, hij schreef Leslie op.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_215402562
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:46 schreef Omega het volgende:

[..]
Hij had het helemaal niet door, hij schreef Leslie op.
Daarna had hij het door, toen hij motherfucker riep haha was een mooie reactie
pi_215402571
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 16:31 schreef Magica het volgende:

[..]
Daarna had hij het door, toen hij motherfucker riep haha was een mooie reactie
Of zei hij dat gewoon omdat Niels zich niet aan de afspraak hield? Want daarna zegt hij "ik ben iemand die zijn afspraak nakomt", of zoiets

[ Bericht 0% gewijzigd door Omega op 28-10-2024 16:38:16 ]
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_215403061
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 16:33 schreef Omega het volgende:

[..]
Of zei hij dat gewoon omdat Niels zich niet aan de afspraak hield? Want daarna zegt hij "ik ben iemand die zijn afspraak nakomt", of zoiets
Ja zou ook kunnen Miss schat ik hem te hoog in :Y
pi_215403322
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:44 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Zitten ze dan met 40 man in dat kasteel ?
Gezien het “achter de schermen “ verhaal van de Belgen lijkt het mij sterk dat de Nederlandse productie daar ook nog tegelijkertijd bezig is eigenlijk.
pi_215403362
Remy vertrouwde Niels ondertussen ook niet meer helemaal.
Hij koos Leslie omdat dat de afspraak was en hij zich daaraan wilde houden.
Alleen Leslie vertrouwde Niels nog blindelings.
  maandag 28 oktober 2024 @ 18:32:13 #241
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_215403510
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 16:33 schreef Omega het volgende:

[..]
Eerlijk zijn en je afspraken nakomen, tsja, daar ga je dit spel niet mee winnen Remy. List en bedrog, daar win je mee.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_215403673
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:06 schreef lily het volgende:

[..]
Gezien het “achter de schermen “ verhaal van de Belgen lijkt het mij sterk dat de Nederlandse productie daar ook nog tegelijkertijd bezig is eigenlijk.
Het tegelijkertijd opnemen in Frankrijk weet ik niet 100% zeker, het kan ook na elkaar zijn.
Maar de in NL gefilmde Nederlandse en Belgische seizoenen waren wel 100% zeker tegelijkertijd gefilmd in dat kasteel in Kerkrade (nog een kleiner kasteel dan in Frankrijk zelfs). Want de missies waren 1 op 1 dezelfde, zelfs qua figuranten. Er was een keer een opdracht in een kerk waarbij de figuranten exact dezelfde mensen waren en zelfs in dezelfde volgorde in de kerk zaten. Dat valt op Videoland terug te zien, let maar op. Het is duidelijk dat ze beide groepen (Nederlanders en Belgen) direct na elkaar in die kerk de missie hebben laten spelen.
pi_215403863
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:51 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Het tegelijkertijd opnemen in Frankrijk weet ik niet 100% zeker, het kan ook na elkaar zijn.
Maar de in NL gefilmde Nederlandse en Belgische seizoenen waren wel 100% zeker tegelijkertijd gefilmd in dat kasteel in Kerkrade (nog een kleiner kasteel dan in Frankrijk zelfs).
Het kasteel in Kerkrade ken ik goed.
Dat is echt veel kleiner dan die in Frankrijk.

Maar goed; het kan. Ik heb geen idee verder hoe dat zit. Als jij dat zegt dan wil ik jou best geloven ;)

Het kasteel in Kerkrade is wel dusdanig kleiner dan die in Frankrijk (althans, ik ken die in F niet maar die lijkt enorm tegenover Ehrenstein waar ik wel vaak binnen ben geweest), dat het mij nog veel lastiger lijkt om 2 producties te draaien. Maar goed; het is en blijft tv en ik kan me ook goed voorstellen dat de eerste edities anders werden geregeld dan de latere.

[ Bericht 2% gewijzigd door lily op 28-10-2024 19:25:27 ]
pi_215403993
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 19:09 schreef lily het volgende:

[..]
Het kasteel in Kerkrade ken ik goed.
Dat is echt veel kleiner dan die in Frankrijk.

Maar goed; het kan. Ik heb geen idee verder hoe dat zit. Als jij dat zegt dan wil ik jou best geloven ;)
Precies, en als ze daar in Kerkrade tegelijkertijd in zaten, dan leek het mij zeer voordehandliggend dat ze dat in Frankrijk ook zaten, ook vanuit kostentechnisch oogpunt. Het zou ook nog meer verklaren waarom ze een begleidingsteam van 50 man nodig hebben.
pi_215404040
Ja, het kan zeker. Ik heb het antwoord niet iig.
Het is tv.
pi_215404125
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:51 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Maar de in NL gefilmde Nederlandse en Belgische seizoenen waren wel 100% zeker tegelijkertijd gefilmd in dat kasteel in Kerkrade (nog een kleiner kasteel dan in Frankrijk zelfs). Want de missies waren 1 op 1 dezelfde, zelfs qua figuranten. Er was een keer een opdracht in een kerk waarbij de figuranten exact dezelfde mensen waren en zelfs in dezelfde volgorde in de kerk zaten. Dat valt op Videoland terug te zien, let maar op. Het is duidelijk dat ze beide groepen (Nederlanders en Belgen) direct na elkaar in die kerk de missie hebben laten spelen.
De Nederlandse en de Belgische zijn daar niet op hetzelfde moment opgenomen. Mijn collega was daar figurant en bij de Nederlandse kwam ze in beeld. Bij de Belgische heb ik haar zeker weten niet gezien. Maar voor de zekerheid heb ik haar geappt. Dus dan weet ik het zo ook zeker.

Maar de Belgische versie is toen ook veel later op tv geweest als de Nederlandse versie die daar was opgenomen. Dus volgens mij recyclen ze alleen de locatie en de opdrachten in België maar dan op een later moment.

Edit: heb het nagevraagd. Ze heeft alleen de Nederlandse gedaan. Waren niet dezelfde mensen in de Belgische.

[ Bericht 3% gewijzigd door hilliebillie op 28-10-2024 20:01:17 (Aanvulling) ]
pi_215404602
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 19:36 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
De Nederlandse en de Belgische zijn daar niet op hetzelfde moment opgenomen. Mijn collega was daar figurant en bij de Nederlandse kwam ze in beeld. Bij de Belgische heb ik haar zeker weten niet gezien. Maar voor de zekerheid heb ik haar geappt. Dus dan weet ik het zo ook zeker.

Maar de Belgische versie is toen ook veel later op tv geweest als de Nederlandse versie die daar was opgenomen. Dus volgens mij recyclen ze alleen de locatie en de opdrachten in België maar dan op een later moment.

Edit: heb het nagevraagd. Ze heeft alleen de Nederlandse gedaan. Waren niet dezelfde mensen in de Belgische.
Ik heb (2 of 3 jaar geleden ofzo) letterlijk de beelden stilgezet op Videoland van de Belgische en NL versie bij zo'n opdracht in de kerk. Je zag daar, in dezelfde volgorde precies dezelfde figuranten gezichten op een rijtje zitten in de kerkbanken. 100% zeker op dezelfde dag opgenomen.
Als je het niet gelooft, dan kijk zelf maar terug op Videoland.

En of iets later op TV is of niet maakt niks uit. Het verbaast me sowieso hoe lang er soms tussen opnames en uitzending in zitten. Bijv de Nederlandse verraders werd in Sept 2024 opgenomen en zal vanaf Feb 2025 pas op TV te zien zijn. De Verraders Halloween werd in Maart/April 2024 opgenomen en kwam pas vanaf Sept 2024 op TV. Dat zegt niks, zijn gewoon programmeer keuzes.
pi_215404962

Heb het toch even opgezocht. De Verraders Belgie seizoen 1 is van Videoland afgehaald maar heb deze foto's nog kunnen vinden op mn telefoon (had het destijds naar iemand geappt juist met de opmerking dat het me opviel dat NL en Belgie precies zelfde missies en figuranten hadden).
pi_215405081
Wellicht dat ze hetzelfde shot gebruikt hebben. Maar de rest was zeker weten anders. Ook andere mensen die ze moesten zoeken in het publiek. En wat ik zeg, m’n collega was er bij (en ook in beeld bij de nl variant. En de Belgische is ze niet bij geweest. Denk dat ze dat wel onthouden zou hebben als dat wel was :D
pi_215405134
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 20:45 schreef hilliebillie het volgende:
Wellicht dat ze hetzelfde shot gebruikt hebben. Maar de rest was zeker weten anders. Ook andere mensen die ze moesten zoeken in het publiek. En wat ik zeg, m’n collega was er bij (en ook in beeld bij de nl variant. En de Belgische is ze niet bij geweest. Denk dat ze dat wel onthouden zou hebben als dat wel was :D
Zou kunnen ja. Maar wel raar dat ze eenzelfde shot gebruiken. Ik zou juist als maker alles willen doen om te voorkomen dat mensen denken dat er cheap dezelfde missies en figuranten bij beide versies gebruikt zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')