abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 april 2024 @ 21:07:31 #1
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_213114175
Zowel Isral als Iran lijkt zich voor te bereiden op een oorlog in het noorden, dat zegt BNR's buitenlandcommentator Bernard Hammelburg. Zo zegt Iran te zullen reageren op de aanval op het Iraanse consulaat in Syri waarbij verschillende hooggeplaatste Iraanse militairen omkwamen en zegt Isral dat scholen en universiteiten na Pesach gesloten zullen blijven. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog.’

De spanning tussen Isral aan de ene en Iran en Hezbollah aan de andere kant is sterk toegenomen nadat de Iraanse ambassade en een consulair gebouw in de Syrische hoofdstad Damascus zijn getroffen door een aanval waarbij hooggeplaatste Iraanse militairen zijn omgekomen. De aanval is niet opgeist door Isral, maar waarnemers denken dat Tel Aviv erachter zit en dat de aanval het antwoord is op een drone-aanval op de Isralische havenstad Eilat. Verontrustend, zegt Hammelburg.

Grotere oorlog

'Er is een drone-aanval geweest op Eilat vanuit Irak. Dat zijn allemaal sjiitische organisaties die dat hebben gedaan en die samenwerken met Iran. Wat je hier ziet gebeuren is dat er voorbereidingen worden getroffen voor een grotere oorlog aan de noordgrens', zegt Hammelburg.

Scholensluiting

Wat de buitenlandcommentator ook verontrust is de aankondiging van het Isralische ministerie van Onderwijs dat scholen en universiteiten na Pesach eind deze maand niet meer zullen opengaan. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog, maar niet zozeer met Gaza, want dat wordt zo langzamerhand loopt het op zijn eindje, maar wel met het noorden.'

Hammelburg wijst op het fundamentele verschil tussen de oorlog in Gaza en een oorlog met Iran-proxy Hezbollah in Libanon: de strijd staat los van de Palestijnse zaak. 'Hezbollah heeft niets te maken met Palestijnen, heeft ook niets te maken met het bezettingsverhaal of al die kwesties.'

Bron:https://www.bnr.nl/nieuws(...)-zich-voor-op-oorlog

Aangezien weinig mensen interesse lijken te hebben in het Israel/Palestina topic
Dan maar op deze manier :6
pi_213114269
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:07 schreef damsco het volgende:

[..]
Nee
Nee is geen juiste woord. Want niemand weet precies wat Iran allemaal in huis heeft. 1 ding ze hebben wel spullen en kennis in huis om een kernmacht te worden. Sterker nog als ze willen, vragen ze gewoon van Poetin of Kim jung of ze eentje willen geven. Dat is namelijk niet moeilijk.

Het moeilijk aan daarin is dat Iran onvoorspelbaar zijn. Ze hebben genoeg mensen die graag zijn leven voor geven. Net als Hamas. Het bestaat kans dat ze toch eentje in bezit heeft. Ik hoop alleen dat ik mis heeft.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_213114709
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wat gaan ze dan doen met al dat wc-papier? :o
Ik heb geen flauw idee. Mischien vliegtuigjes vouwen. Maar ik vind het zielig voor de ezeltjes die de hele woestijn moeten overlopen om die Iraanse vuurpijlen daar naartoe te brengen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_213114737
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:12 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Nee is geen juiste woord. Want niemand weet precies wat Iran allemaal in huis heeft. 1 ding ze hebben wel spullen en kennis in huis om een kernmacht te worden. Sterker nog als ze willen, vragen ze gewoon van Poetin of Kim jung of ze eentje willen geven. Dat is namelijk niet moeilijk.

Het moeilijk aan daarin is dat Iran onvoorspelbaar zijn. Ze hebben genoeg mensen die graag zijn leven voor geven. Net als Hamas. Het bestaat kans dat ze toch eentje in bezit heeft. Ik hoop alleen dat ik mis heeft.
De haat is zo groot
Dat ze ook in staat zijn om het te gebruiken.
Dus ja ik zie rustige kernramp gebeuren daar in die zandbak.
pi_213114812
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 20:58 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Toppunt van domheid wel.
pi_213114819
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:41 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
De haat is zo groot
Nee hoor, de halve Perzische bevolking is gewoon hardstikke beschaafd. De IRGC zijn gewoon boos, maar slaan nog geen deuk in een pakje boter. Dus niemand gaat die oorlog voor ze vechten
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_213114856
Iran is echt wel een ander verhaal hoor. Dat is niet niks.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213114878
quote:

[..]
De haat is zo groot
Iran een zandbak?

Echt? Je laat gelijk wel zien dat je incapabel bent. _O-
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213114881
quote:

[..]
De haat is zo groot
Als het maar daar gebeurt is het niet een kernramp maar een kerngebeurtenis.
pi_213131649
Juist ja :') |:(

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213131659
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213131680
Zionistische wetenschap :N
En ja dit is de supreme leader van Iran _O-

twitter
  zondag 7 april 2024 @ 22:11:47 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213131685
quote:

[..]
De haat is zo groot
Zandbak? :')

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 7 april 2024 @ 22:13:12 #14
64288 Bensel
Ladderzat
pi_213131700
quote:
84s.gif Op zondag 7 april 2024 22:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zandbak? :')

[ afbeelding ]
Als ze echt israel gaan aanvallen is het straks een glasbak
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_213131710
Hier ben ik het vreemd genoeg mee eens

twitter
pi_213131738
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:08 schreef Ali_boo het volgende:
Juist ja :') |:(

[ x ]
´Help! we kunnen het niet alleen´.

Zo moet je dit lezen.
pi_213131775
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
´Help! we kunnen het niet alleen´.

Zo moet je dit lezen.
Wij willen dat de VS het vuile werk voor ons doet :+
pi_213131806
We hebben dus Hezbollah, Hoethi's die mee zullen vechten samen met Iran
Was dat het of is er nog meer?

twitter
pi_213131822
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:19 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Wij willen dat de VS het vuile werk voor ons doet :+
Wel echt heel benieuwd wat de VS doet in zo´n situatie.
pi_213131917
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wel echt heel benieuwd wat de VS doet in zo´n situatie.
Die zullen achter Isral staan ook al starten ze een nucleaire oorlog
pi_213131938
quote:
9s.gif Op zondag 7 april 2024 22:29 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Die zullen achter Isral staan ook al starten ze een nucleaire oorlog
Nah. Dan begrijp je de verhoudingen niet. Amerika geeft 3,2 miljard per jaar uit aan Isral. De betaler bepaald.

Daarom ook die dubbele, bijna schizofrene houding van Israel. Ze willen af van die afhankelijkheid, maar tegelijkertijd hebben ze die hulp ook nodig.
pi_213132033
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nah. Dan begrijp je de verhoudingen niet. Amerika geeft 3,2 miljard per jaar uit aan Isral. De betaler bepaald.

Daarom ook die dubbele, bijna schizofrene houding van Israel. Ze willen af van die afhankelijkheid, maar tegelijkertijd hebben ze die hulp ook nodig.
Maak je niet druk om de VS, de AIPAC en haar donors maken daar die dienst uit
Al zij een oorlog willen met Iran dan zullen we die ook krijgen
pi_213132044
Reuze benieuwd hoe dit zich zal ontwikkelen

twitter
pi_213132109
quote:
12s.gif Op zondag 7 april 2024 22:43 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Maak je niet druk om de VS, de AIPAC en haar donors maken daar die dienst uit
Al zij een oorlog willen met Iran dan zullen we die ook krijgen
Kom kom. Ik ben zeer kritisch tegenover de lobbycratie die de VS is. Maar geen enkele lobby bedrijft magie.

AIPAC heeft veel invloed kunnen creeeren, omdat Israel nu eenmaal om verschillende redenen het beste land is om fatsoenlijk mee te onderhandelen in het Midden-Oosten. Het is een vazalstaat. Onze (niet alleen van de VS, maar van nagenoeg heel het westen) ogen en oren aldaar.

Je hebt in Amerika ook gewoon pro-Arabische/Palestijnse lobbyclubs he. Alleen wordt daar nu eenmaal wat minder naar geluisterd
  zondag 7 april 2024 @ 22:52:30 #25
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213132114
Rusland en China zullen het nooit accepteren dat de VS en Israel oorlogje gaan spelen in hun achtertuin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')