abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213108252
twitter

Nieuw complot?

⚠️ Een instituut voor chemische engineering analyseerde het 'Sahara zand' dat uit de lucht regent. Ze hebben het gevonden
nikkel, barium aluminium en arsenicum (metalen die NIET bestaan in de Sahara-woestijn) in hoeveelheden die de toegestane grenswaarden tot 700 keer overschrijden!
Arsenicum 44 keer, barium 660, nikkel 2500, zink 64 en ijzer 23 keer zoveel. Bovendien werd vastgesteld dat de monsters 14,2 mg/kg aluminium bevatten in het zand van de Sahara, terwijl het "regenzand" 10,342 mg/kg bevatte of 728 keer meer aluminium.

twitter

Het komt uiteraard niet alleen op de auto's, maar gewoon op het land,op de gewassen, in de natuur.
  zaterdag 6 april 2024 @ 12:54:21 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213108322
Enerzijds zijn dit de figuren die altijd heel hard oproepen om zelf onderzoek te doen. Maar diezelfde figuren zijn bij 1 onleesbaar plaatje in een taal die ze niet spreken om.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213108351
Het Zyklon B van het WEF :') Waarom je dit soort onzin in hemelsnaam rondpompen, ts?
pi_213108358
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Enerzijds zijn dit de figuren die altijd heel hard oproepen om zelf onderzoek te doen. Maar diezelfde figuren zijn bij 1 onleesbaar plaatje in een taal die ze niet spreken om.
Niemand is om.
  zaterdag 6 april 2024 @ 12:58:45 #5
459912 FlippingCoin
pi_213108366
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:58 schreef Za het volgende:

[..]
Niemand is om.
Dan heb je de reacties op je tweet niet gelezen.

Heel slecht.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_213108397
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:58 schreef FlippingCoin het volgende:

Dan heb je de reacties op je tweet niet gelezen.
Nee, wel het filmpje van die Duitser met zijn magneet.

Btw:
Klimaatonderzoek: woestijnstof kan methaan uit de atmosfeer halen.
Woestijnstof uit de Sahara dat in wolken over de wereld wordt geblazen, blijkt het broeikasgas methaan uit de lucht te halen. Dat heeft een team van wetenschappers ontdekt. "We zijn weer een stapje dichter bij een beter begrip van klimaatprocessen", stelt marien geoloog Jan-Berend Stuut van het Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee (NIOZ).

Erg vervelend, dat laagje woestijnstof dat je soms op je auto aantreft? Best wel, maar woestijnstof heeft ook een heel nuttige functie, blijkt uit een studie die eind juli is gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift 'Proceedings of the National Academy of Sciences'. Want het saharazand gaat het broeikasgas methaan te lijf.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lijkt-methaan-uit-de

Ze doen gewoon echt net alsof het alleen en laagje op de auto's betreft.
De akkers, het grondwater, het komt overal in terecht dit "zand".
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:03:42 #7
459912 FlippingCoin
pi_213108402
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:02 schreef Za het volgende:

[..]
Nee, wel het filmpje van die Duitser met zijn magneet.

Btw:
Klimaatonderzoek: woestijnstof kan methaan uit de atmosfeer halen.
Woestijnstof uit de Sahara dat in wolken over de wereld wordt geblazen, blijkt het broeikasgas methaan uit de lucht te halen. Dat heeft een team van wetenschappers ontdekt. "We zijn weer een stapje dichter bij een beter begrip van klimaatprocessen", stelt marien geoloog Jan-Berend Stuut van het Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee (NIOZ).

Erg vervelend, dat laagje woestijnstof dat je soms op je auto aantreft? Best wel, maar woestijnstof heeft ook een heel nuttige functie, blijkt uit een studie die eind juli is gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift 'Proceedings of the National Academy of Sciences'. Want het saharazand gaat het broeikasgas methaan te lijf.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lijkt-methaan-uit-de

Ze doen gewoon echt net alsof het alleen en laagje op de auto's betreft.
De akkers, het grondwater, het komt overal in terecht dit "zand".
Maar toch antwoord je niemand is om, terwijl je helemaal geen moeite doet om te achterhalen of dit werkelijk zo is.

Heel zorgelijk.
pi_213108411
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:57 schreef Raw85 het volgende:
Het Zyklon B van het WEF :') Waarom je dit soort onzin in hemelsnaam rondpompen, ts?
Krijgt ervoor betaald door Rusland
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213108427
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:03 schreef FlippingCoin het volgende:

Maar toch antwoord je niemand is om, terwijl je helemaal geen moeite doet om te achterhalen of dit werkelijk zo is.
Waarom zou ik me bezighouden met die lui?

Alleen degenen die hier vraagtekens bij plaatsen vind ik interessant, en zelfs hen neem ik niet per se serieus.

Heb je het filmpje bekeken, wat is jouw idee hierover?
pi_213108438
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:57 schreef Raw85 het volgende:
Ik kan Jos's filmpje niet plaatsen zonder dat Jan meekomt.
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:11:21 #11
459912 FlippingCoin
pi_213108454
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:07 schreef Za het volgende:

[..]
Waarom zou ik me bezighouden met die lui?

Alleen degenen die hier vraagtekens bij plaatsen vind ik interessant, en zelfs hen neem ik niet per se serieus.

Heb je het filmpje bekeken, wat is jouw idee hierover?
Zand kan wel degelijk magnetisch zijn. Ook Saharastof bevat het magnetische mineraal magnetiet.
pi_213108494
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:

Zand kan wel degelijk magnetisch zijn. Ook Saharastof bevat het magnetische mineraal magnetiet.
Het bevat wel meer naar het schijnt.

"Sahara stof".
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:17:02 #13
459912 FlippingCoin
pi_213108499
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:16 schreef Za het volgende:

[..]
Het bevat wel meer naar het schijnt.

"Sahara stof".
Zoals wat dan.
pi_213108551
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:17 schreef FlippingCoin het volgende:

Zoals wat dan.
Ik heb het zelf niet onderzocht, maar afgaande op het onderzoek in de OP:

"De gemeten waarden komen letterlijk uit een horrorfilm en niet uit de Sahara. Aluminium overschrijdt het referentievolume in woestijnzand 728 keer in de tabel, arseen overschrijdt de limiet 44 keer en barium overschrijdt de limiet 660 keer. IJzer overschreed de limiet 23 keer, lood 8 keer, zink 64 keer. Maar de grootste schok en klap is de gemeten waarde van nikkel.

Het volume nikkel in het monster dat uit de auto werd geschraapt, overschreed het referentievolume van nikkel in woestijnzand met maar liefst 2.500 keer de normale limiet voor nikkel in woestijnzand. Als we het in procenten zouden uitdrukken, dan is dit een overschrijding van de limiet met in totaal 250.000%"
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:28:26 #15
459912 FlippingCoin
pi_213108581
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:25 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb het zelf niet onderzocht, maar afgaande op het onderzoek in de OP:

"De gemeten waarden komen letterlijk uit een horrorfilm en niet uit de Sahara. Aluminium overschrijdt het referentievolume in woestijnzand 728 keer in de tabel, arseen overschrijdt de limiet 44 keer en barium overschrijdt de limiet 660 keer. IJzer overschreed de limiet 23 keer, lood 8 keer, zink 64 keer. Maar de grootste schok en klap is de gemeten waarde van nikkel.

Het volume nikkel in het monster dat uit de auto werd geschraapt, overschreed het referentievolume van nikkel in woestijnzand met maar liefst 2.500 keer de normale limiet voor nikkel in woestijnzand. Als we het in procenten zouden uitdrukken, dan is dit een overschrijding van de limiet met in totaal 250.000%"

Op basis van een vage foto van 1 pagina uit een schijnbaar Bosnisch rapport uit 2022 zonder verdere context of duiding.

Ik zou het gewoon zelf even laten onderzoeken dan, verzamel wat zand en stuur het op dan heb je duidelijkheid.
pi_213108706
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:44 schreef Za het volgende:

nikkel, barium aluminium en arsenicum (metalen die NIET bestaan in de Sahara-woestijn)
Kun je dit onderbouwen? volgens mij is die bewering nonsens, de metalen komen gewook ook in de sahara voor aluminium als een van de meest voorkomende metalen, barium is een grondstof voor de ook in de sahara groeiende woestijnbloemen) ,
Net als arseen wat een metaloide is, maar ook gewoon voorkomt.

Of de in afgenomen stof van autos gevonden metalen zelf daadwerkelijk ook overgevlogen is uit de sahara, of tussentijds toegevoegde luchtverontreiniging, aangezien de stof neerslaat duizenden kms verder kun je niet zeggen, het is ook mogelijk dat dit ergens anders vandaan komt als luchtverontreiniging...
Maar te stellen dat het niet in de sahara voorkomt is faliekante nonsens...

Geloof je nu zomaar kritiekloos alles wat je ergens op twitter leest, zolang het maar geheimzinnig en complot-achtig overkomt?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213108712
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:28 schreef FlippingCoin het volgende:

Op basis van een vage foto van 1 pagina uit een schijnbaar Bosnisch rapport uit 2022 zonder verdere context of duiding.
De foto is niet vaag.
Dit is BNW, geen wetenschappelijk subforum.

quote:
Ik zou het gewoon zelf even laten onderzoeken dan, verzamel wat zand en stuur het op dan heb je duidelijkheid.
Waarom zou ik zaken moeten laten onderzoeken waar anderen vraagtekens bij plaatsen?
Wanneer jij deze gedachtengang hanteert kun je het zelf net zo goed verzamelen en laten onderzoeken.
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:41:40 #18
459912 FlippingCoin
pi_213108720
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:40 schreef Za het volgende:

[..]
De foto is niet vaag.
Dit is BNW, geen wetenschappelijk subforum.
[..]
Waarom zou ik zaken moeten laten onderzoeken waar anderen vraagtekens bij plaatsen?
Wanneer jij deze gedachtengang hanteert kun je het zelf net zo goed verzamelen en laten onderzoeken.
Nee wmb is het gewoon onzin ik heb er geen vraagtekens bij, als ik dat wel zou hebben zou ik dat zeker wel doen.

En dat het geen w&t is weet ik maar ik mag toch wel onzin duiden wanneer ik dit zie. Recent in een ander b&w topic nog een video zeer positief benoemd dus het is niet zo dat ik alles maar afschiet hier.
pi_213108768
Ik heb hier thuis wat saharazand liggen, van afgelopen winter. Misschien dat even testen? Want de zooi die er op een auto ligt, duizenden kilometers verderop lijkt me niet heel secuur werken.
-nee-
pi_213108782
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:41 schreef FlippingCoin het volgende:

Nee wmb is het gewoon onzin ik heb er geen vraagtekens bij
Ja dat kan natuurlijk, en is geen enkel probleem.
pi_213108787
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:48 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb hier thuis wat saharazand liggen, van afgelopen winter. Misschien dat even testen? Want de zooi die er op een auto ligt, duizenden kilometers verderop lijkt me niet heel secuur werken.
Ja tof!

Btw, waarom heb je dat thuis liggen?
pi_213109028
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:44 schreef Za het volgende:
[ x ]

Nieuw complot?

⚠️ Een instituut voor chemische engineering analyseerde het 'Sahara zand' dat uit de lucht regent. Ze hebben het gevonden
nikkel, barium aluminium en arsenicum (metalen die NIET bestaan in de Sahara-woestijn) in hoeveelheden die de toegestane grenswaarden tot 700 keer overschrijden!
Arsenicum 44 keer, barium 660, nikkel 2500, zink 64 en ijzer 23 keer zoveel. Bovendien werd vastgesteld dat de monsters 14,2 mg/kg aluminium bevatten in het zand van de Sahara, terwijl het "regenzand" 10,342 mg/kg bevatte of 728 keer meer aluminium.

[ x ]

Het komt uiteraard niet alleen op de auto's, maar gewoon op het land,op de gewassen, in de natuur.
Welk instituut? Dat staat helemaal nergens he? Dat weglaten van een instituutnaam is niet voor niets, als dat er ooit was.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vincent_student op 06-04-2024 14:34:48 ]
  Moderator zaterdag 6 april 2024 @ 14:24:56 #23
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213109060
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:20 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Welk instituut?
In die tweet staat ook 7 april 2022 boven het "rapport" met die gehaltes.
pi_213109086
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je gaat googelen is het magnetiscme een verhaal uit 2022 en al gedebunked. Het hele onderzoeksverhaal van al die metalen is nergens meer te vinden. Zand kan wel magnetisch zijn, zoals hier al is gezegd. In Nederland komt dat zand niet voor, in de Sahara wel.

Dit is weer gewoon een oude koe die door TS Superjan uit de sloot is gehaald.

Aanvulling: grappig! Die metalen zitten in metallic autolak! Kobalt is zelfs een kleurstof die gebruikt wordt in verf.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vincent_student op 06-04-2024 14:33:50 ]
pi_213109188
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Saharazand, pollen en vogelpoep zijn schadelijk voor uw auto omdat het fijne en scherpe deeltjes bevat die bij wrijving uw autolak kunnen aantasten. Saharazand zegt het namelijk al: dit is zand en zand is als een soort schuurpapier als dat over autolak gewreven wordt. Hoewel Saharazand niet vaak voorkomt in Nederland, is het dit jaar toch al een enkele keer voorbij gewaaid. Saharazand blijft gemakkelijk kleven op alles wat buiten staat, dus ook uw auto. Link: https://www.autonol.nl/ni(...)eiging-voor-autolak/

Met andere woorden: Saharazand kan schuren zoals schuurpapier. Dus komen daar restjes autolak in. En dat is wat je schijnbaar ziet in het laboratoriumrapport. Wat je ziet is het "DNA" van autolak.
pi_213109351
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:50 schreef Za het volgende:

[..]
Ja tof!

Btw, waarom heb je dat thuis liggen?
Souvenir van een vriend, die doet dat met al zn reizen, meestal krijg ik een steen :')
-nee-
pi_213109981
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:38 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Saharazand, pollen en vogelpoep zijn schadelijk voor uw auto omdat het fijne en scherpe deeltjes bevat die bij wrijving uw autolak kunnen aantasten. Saharazand zegt het namelijk al: dit is zand en zand is als een soort schuurpapier als dat over autolak gewreven wordt. Hoewel Saharazand niet vaak voorkomt in Nederland, is het dit jaar toch al een enkele keer voorbij gewaaid. Saharazand blijft gemakkelijk kleven op alles wat buiten staat, dus ook uw auto. Link: https://www.autonol.nl/ni(...)eiging-voor-autolak/

Met andere woorden: Saharazand kan schuren zoals schuurpapier. Dus komen daar restjes autolak in. En dat is wat je schijnbaar ziet in het laboratoriumrapport. Wat je ziet is het "DNA" van autolak.
Saharazand is geen zand.
Zanddeeltjes zijn te zwaar om door de wind meegenomen te worden naar Europa. Bron Nu.nl
pi_213110004
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2024 15:11 schreef Marsenal het volgende:

Souvenir van een vriend, die doet dat met al zn reizen, meestal krijg ik een steen :')
O dat is wel tof. Vraag of hij kwarts kristallen meeneemt dat is nog leuker.
Ik weet niet of het dezelfde samenstelling heeft als wat hier neerdaalt, mogelijk niet.
pi_213110077
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:23 schreef Za het volgende:

[..]
Saharazand is geen zand.
Zanddeeltjes zijn te zwaar om door de wind meegenomen te worden naar Europa. Bron Nu.nl
Klopt. Het is ook saharastof. Saharazand is te zwaar om zo te ver te komen. Saharastof schuurt ook.

Het valt me een beetje tegen dat je je niet beter in deze zaak hebt verdiept. Ik bedacht in korte tijd dat saharastof schuurt en dus materialen bevat die in autolak zitten. Had je zelf ook wel een beetje kunnen bedenken voordat je allerlei paniekberichten de wereld in stuurt.
pi_213110105
Wef-spice melange, you vill be debugged.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213110202
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:32 schreef Vincent_student het volgende:

Klopt. Het is ook saharastof. Saharazand is te zwaar om zo te ver te komen. Saharastof schuurt ook.

Het valt me een beetje tegen dat je je niet beter in deze zaak hebt verdiept. Ik bedacht in korte tijd dat saharastof schuurt en dus materialen bevat die in autolak zitten. Had je zelf ook wel een beetje kunnen bedenken voordat je allerlei paniekberichten de wereld in stuurt.
Het valt me een beetje tegen dat jij je niet beter in deze zaak hebt verdiept, dit zijn jouw woorden:

quote:
Met andere woorden: Saharazand kan schuren zoals schuurpapier
pi_213110215
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:47 schreef Za het volgende:

[..]
Het valt me een beetje tegen dat jij je niet beter in deze zaak hebt verdiept, dit zijn jouw woorden:
[..]

Nou, is toch zo?
pi_213110292
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:48 schreef Vincent_student het volgende:

Nou, is toch zo?
Nee het is stof.
Hoe feitelijk het allemaal is weet niemand.

Een paar dagen geleden:

Plots hangt er liefst 180.000 ton Saharastof in hemel boven Zwitserland
https://www.hln.be/wetens(...)witserland~a88cfafb/
pi_213110327
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:58 schreef Za het volgende:

[..]
Nee het is stof.

Een paar dagen geleden:

Ok, stof, maar het is bekend dat dit stof ook schuurt en dan neemt het delen autolak mee. En dat is opgestuurd naar dat "Servisch instituut zonder naam". Allemaal leuk en aardig, maar wat je ziet zijn de metalen die in autolak zitten. Het heeft helemaal niets te maken met een zootje machthebbers die de boel uit willen roeien. Waarom zouden ze? En is ook nooit gebeurd, terwijl we al veel vaker te maken hebben gehad met saharastof. Het enige probleem waren de auto's.
pi_213110452
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 17:01 schreef Vincent_student het volgende:

Ok, stof, maar het is bekend dat dit stof ook schuurt en dan neemt het delen autolak mee. En dat is opgestuurd naar dat "Servisch instituut zonder naam". Allemaal leuk en aardig, maar wat je ziet zijn de metalen die in autolak zitten.
Voor nu hangt het aan elkaar van aannames, ook de officiële lezing.

quote:
Het heeft helemaal niets te maken met een zootje machthebbers die de boel uit willen roeien. Waarom zouden ze?
Wie beweerd dat dan?
pi_213110645
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 17:11 schreef Za het volgende:

[..]
Voor nu hangt het aan elkaar van aannames, ook de officiële lezing.
[..]
Wie beweerd dat dan?
Lees je eigen Openingspost eens?

In je eerste zin begin je al met "Nieuw complot? “

Om vervolgens heel hard te gaan klagen als mensen aangeven om welke begrondde redenen die tweet (die dat saharazand beschrijft als "het Zyklon B van het WEF", echt WTF? ) die jij kennelijk kritiekloos overneemt gewoon een al erg oude en allang ontkrachtte nonsens poogt te recyclen....

Serieus, waarom neem jij zulke onzin en domme vergelijkingen zo eenvoudig en zonder zelf na te denken over?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213147444
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:

Indien het stof deeltjes magnetiet bevat, waarom pakt de magneet dan al het "Saharazand" op?

Wanneer jij op tafel suiker vermengd met wat ijzerdeeltjes, en je houdt er een magneet boven, zal die dan ook het suiker aantrekken denk je?

twitter
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:46:45 #38
459912 FlippingCoin
pi_213147450
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:46 schreef Za het volgende:

[..]
Indien het stof deeltjes magnetiet bevat, waarom pakt de magneet dan al het "Saharazand" op?

Wanneer jij op tafel suiker vermengd met wat ijzerdeeltjes, en je houdt en een magneet boven, zal die dan ook het suiker aantrekken denk je?

[ x ]
suiker is geen zand za
pi_213147618
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:46 schreef FlippingCoin het volgende:

suiker is geen zand za
Zand is geen ijzer Flippingcoin.
  dinsdag 9 april 2024 @ 15:13:41 #40
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213147664
Is het niet verdacht dat het topic over zand gaat en TS Za heet, dezelfde twee letters als waar zand mee begint..?!
En Allah weet het het beste
pi_213152158
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:58 schreef Za het volgende:

[..]
Nee het is stof.

Een paar dagen geleden:

Zelf noem je het Sahara zand in de topictitel.
pi_213156458
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 15:10 schreef Za het volgende:

[..]
Zand is geen ijzer Flippingcoin.
Suiker is C12H22O11, oftewel een stof zonder ijzer, dus zeker niet magnetisch.

Wat is de samenstelling van zand dan, o gij grote chemisch geoloog.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213292512
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:38 schreef Vincent_student het volgende:

[..]

Nog een leuk feitje is dat het meeste zand in en over de oceaan waait naar Zuid Amerika. We hebben er hier zeer weinig mee te maken in verhouding.

https://www.nasa.gov/cent(...)eeds-amazons-plants/

pi_213298146
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 13:30 schreef Beathoven het volgende:

Nog een leuk feitje is dat het meeste zand in en over de oceaan waait naar Zuid Amerika. We hebben er hier zeer weinig mee te maken in verhouding.

https://www.nasa.gov/cent(...)eeds-amazons-plants/

Interessant, eens kijken wat ze er daar over schrijven.
  maandag 22 april 2024 @ 23:44:08 #45
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213298180
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 23:36 schreef Za het volgende:

[..]
Interessant, eens kijken wat ze er daar over schrijven.
Volgens de huidige wetenschap zou als die zandstroom niet die kant op gaat de Amazone zou sterven, iets met klimaat en stromen e.d.

Maar dan vraag ik me af, begint het ergens anders niet opnieuw? Cyclus?
Lach met een schone bips
pi_213299262
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 23:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
Maar dan vraag ik me af, begint het ergens anders niet opnieuw? Cyclus?
ook een ecosysteem kent gewoon een 'evolutie' in de zin dat voortdurend aanpassingen plaatsvinden aan veranderende omstandigheden...

enerzijds is er wel een punt dat een planeet zich ook kan ontwikkelen tot een praktisch onleefbare omgeving...
zeker bv Venus en Mars lijken zeer op aarde, maar hebben ook een andere atmosferische werking...
Venus is een ultieme broeikasplaneet, de atmosfeer bevat zoveel chemische stoffen en processen die warmte vasthouden dat de temperatuur oploopt tot 500deg.
Aarde heeft juist een bijzondere atmosfeer door de aanwezigheid van leven, die een groot del van de CO2 al wegfilterd.... zou het leven op aarde sterk afnemen is de kans groot dat de atmosfeer sterk kan veranderen.

Nu is er an sich geen objectieve reden dat leven _moet_ blijven bestaan... of dat menselijk (intelligent) leven zoveel beter is dan andere levensvormen... de aarde heeft miljoenen jaren kunnen bestaan zonder mensen of zelfs zoogdieren als overheersende soort.
oorspronkelijk waren reptielen een veel succesvollere soort (die deels nog bestaan krokodillen en vogels zijn er zer nauw aan verwant) ..

Dat er ooit een mogelijkheid ontstond dat zoogdieren deze rol overnamen, kan vermoedelijk teruggevoerd worden op de natuurramp die tot het uitsterven van de dinosauriers leidde... pas toen bleken specifieke eigenschappen van zoogdieren (aanpasbaarheid aan extreme kou en warmte, maar ook een veel grotere diversiteit en vermoedelijk ook hun veel kleinere lichaamsbouw alsook de voortplanting dmv eieren uitbroeden in hun eigen lichaam).
In een vroegere nederlandse televisie-serie waarin filosofen en wetenschappers discussieerden over evolutie, intelligentie, fysieke natuurwetten en zaken als werkelijkheid, kennis en begrip ervan (een ervan Daniel Dennet is een paar dagen terugoverleden) werd dat ooit "Een schitterend ongeluk" genoemd (ook de titel van deze zending)...

De Mensheid is geen 'einddoel' van de wereld (alhoewel veel religieuze groepen dat graag betwisten)...
Eerder kun je stellen dat de mensheid en mogelijk ook intellect mischien niet meer dan een 'tussenfase' is... die ook makkelijk vervangen kan worden of opgevolgd door wat anders.
pi_213305189

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 23-04-2024 22:51:36 ]
pi_213306219
Het lijkt Mars wel.

Best gaaf gezicht.
  dinsdag 23 april 2024 @ 20:32:43 #49
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213306227
Saharazand is gewoon iets wat vanuit de sahara de atmosfeer wordt ingeblazen, jezus. Moet er nou echt voor elke scheet een complot zijn? Holy fak
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 23 april 2024 @ 20:34:28 #50
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213306262
Sorry hoor maar kan dit topic niet gesloten worden? Dit is gewoon het faciliteren van nonsens.
  dinsdag 23 april 2024 @ 20:36:11 #51
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213306287
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:32 schreef Vincent_student het volgende:

[..]

Deze user geeft niks om daadwerkelijk onderzoek.

Alleen maar een hoop gezever
pi_213306542
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 20:34 schreef MMaRsu het volgende:
Sorry hoor maar kan dit topic niet gesloten worden? Dit is gewoon het faciliteren van nonsens.
Er zijn vast genoeg andere threads op dit forum waar je je kunt vermaken.
(je hebt sowieso nog nooit op BNW gepost, dus wat is het issue)

Veel plezier maar weer! -hoeft niet-

[ Bericht 6% gewijzigd door loveyoulongtime op 23-04-2024 21:06:08 ]
  dinsdag 23 april 2024 @ 21:00:36 #53
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213306739
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 20:34 schreef MMaRsu het volgende:
Uhmm even denken… klaar met denken.

Nee gaan we niet sluiten
Lach met een schone bips
pi_213308022
Even opnieuw, spectaculaire beelden uit Athene:

twitter

twitter

twitter
  woensdag 24 april 2024 @ 11:04:59 #55
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213310980
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:00 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Uhmm even denken… klaar met denken.

Nee gaan we niet sluiten
Ok maar waarom niet dan? Want dan kan je over alles wel een complot bedenken en er een topic over openen
  woensdag 24 april 2024 @ 20:58:37 #56
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213316980
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:04 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ok maar waarom niet dan? Want dan kan je over alles wel een complot bedenken en er een topic over openen
Als we ieder topic moeten sluiten omdat sommigen het onzin topics vinden blijven er snel geen topics meer over op fora.. En je kan topics ook negeren he? Doe ik ook vaak zat forumbreed als ik ergens het nut van het lezen niet van in zie.
Lach met een schone bips
  donderdag 25 april 2024 @ 19:24:51 #57
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213325107
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 20:58 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Als we ieder topic moeten sluiten omdat sommigen het onzin topics vinden blijven er snel geen topics meer over op fora.. En je kan topics ook negeren he? Doe ik ook vaak zat forumbreed als ik ergens het nut van het lezen niet van in zie.
natuurlijk kan ik het negeren, maar nogmaals je kan voor elk onzin gedachte een topic op BNW openen zolang er maar een paar tweets als bron bijgevoegd worden of hoe moet ik het zien

Lijkt me toch dat er wel iets van een basis aan grond moet zijn
pi_213325230
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 19:24 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
natuurlijk kan ik het negeren, maar nogmaals je kan voor elk onzin gedachte een topic op BNW openen zolang er maar een paar tweets als bron bijgevoegd worden of hoe moet ik het zien

Lijkt me toch dat er wel iets van een basis aan grond moet zijn
Als iedereen over bepaalde topics van mening is dat het onzin is en niet reageert zakt het topic ook vanzelf weg. Maar zijn genoeg reacties op de posts van Za zie ik.
Lach met een schone bips
  vrijdag 26 april 2024 @ 08:25:49 #59
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_213329961
ja maar......
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_213330018
Erg pijnlijke spel vout in de TT trouwens.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 26 april 2024 @ 10:24:02 #61
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213330968
Het is helemaal niet raar dat het magnetisch is, of een gedeelte ervan. Je zou eens moeten weten waar allemaal metalen in zitten, zelfs in jou, 'ook zonder vaccinatie'.

Maar oké laten we het meespelen. Nu is het een groot complot, magnetisch zand. En wat wil de boosdoener er precies mee bereiken?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 26 april 2024 @ 10:26:04 #62
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213330985
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:04 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ja, totdat je bijvoorbeeld post dat medewerkers van een bepaalde internetwebsite pedofielen zijn. Dit soort dingen zijn altijd leuk, totdat het te dichtbij komt. ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213331735
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:24 schreef Vis1980 het volgende:
Het is helemaal niet raar dat het magnetisch is, of een gedeelte ervan. Je zou eens moeten weten waar allemaal metalen in zitten, zelfs in jou, 'ook zonder vaccinatie'.

Maar oké laten we het meespelen. Nu is het een groot complot, magnetisch zand. En wat wil de boosdoener er precies mee bereiken?
Wellicht magnetisch om de Russische wolken aan te trekken...

BNW / Bild: Russische rook generatoren genereren wolken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')