Niemand is om.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Enerzijds zijn dit de figuren die altijd heel hard oproepen om zelf onderzoek te doen. Maar diezelfde figuren zijn bij 1 onleesbaar plaatje in een taal die ze niet spreken om.
Dan heb je de reacties op je tweet niet gelezen.quote:
Nee, wel het filmpje van die Duitser met zijn magneet.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Dan heb je de reacties op je tweet niet gelezen.
Maar toch antwoord je niemand is om, terwijl je helemaal geen moeite doet om te achterhalen of dit werkelijk zo is.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:02 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, wel het filmpje van die Duitser met zijn magneet.
Btw:
Klimaatonderzoek: woestijnstof kan methaan uit de atmosfeer halen.
Woestijnstof uit de Sahara dat in wolken over de wereld wordt geblazen, blijkt het broeikasgas methaan uit de lucht te halen. Dat heeft een team van wetenschappers ontdekt. "We zijn weer een stapje dichter bij een beter begrip van klimaatprocessen", stelt marien geoloog Jan-Berend Stuut van het Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee (NIOZ).
Erg vervelend, dat laagje woestijnstof dat je soms op je auto aantreft? Best wel, maar woestijnstof heeft ook een heel nuttige functie, blijkt uit een studie die eind juli is gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift 'Proceedings of the National Academy of Sciences'. Want het saharazand gaat het broeikasgas methaan te lijf.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lijkt-methaan-uit-de
Ze doen gewoon echt net alsof het alleen en laagje op de auto's betreft.
De akkers, het grondwater, het komt overal in terecht dit "zand".
Krijgt ervoor betaald door Ruslandquote:Op zaterdag 6 april 2024 12:57 schreef Raw85 het volgende:
Het Zyklon B van het WEFWaarom je dit soort onzin in hemelsnaam rondpompen, ts?
Waarom zou ik me bezighouden met die lui?quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:03 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar toch antwoord je niemand is om, terwijl je helemaal geen moeite doet om te achterhalen of dit werkelijk zo is.
Ik kan Jos's filmpje niet plaatsen zonder dat Jan meekomt.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:57 schreef Raw85 het volgende:
Het Zyklon B van het WEFWaarom je dit soort onzin in hemelsnaam rondpompen, ts?
Zand kan wel degelijk magnetisch zijn. Ook Saharastof bevat het magnetische mineraal magnetiet.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:07 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom zou ik me bezighouden met die lui?
Alleen degenen die hier vraagtekens bij plaatsen vind ik interessant, en zelfs hen neem ik niet per se serieus.
Heb je het filmpje bekeken, wat is jouw idee hierover?
Het bevat wel meer naar het schijnt.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Zand kan wel degelijk magnetisch zijn. Ook Saharastof bevat het magnetische mineraal magnetiet.
Zoals wat dan.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:16 schreef Za het volgende:
[..]
Het bevat wel meer naar het schijnt.
"Sahara stof".
Ik heb het zelf niet onderzocht, maar afgaande op het onderzoek in de OP:quote:
Op basis van een vage foto van 1 pagina uit een schijnbaar Bosnisch rapport uit 2022 zonder verdere context of duiding.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:25 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb het zelf niet onderzocht, maar afgaande op het onderzoek in de OP:
"De gemeten waarden komen letterlijk uit een horrorfilm en niet uit de Sahara. Aluminium overschrijdt het referentievolume in woestijnzand 728 keer in de tabel, arseen overschrijdt de limiet 44 keer en barium overschrijdt de limiet 660 keer. IJzer overschreed de limiet 23 keer, lood 8 keer, zink 64 keer. Maar de grootste schok en klap is de gemeten waarde van nikkel.
Het volume nikkel in het monster dat uit de auto werd geschraapt, overschreed het referentievolume van nikkel in woestijnzand met maar liefst 2.500 keer de normale limiet voor nikkel in woestijnzand. Als we het in procenten zouden uitdrukken, dan is dit een overschrijding van de limiet met in totaal 250.000%"
Kun je dit onderbouwen? volgens mij is die bewering nonsens, de metalen komen gewook ook in de sahara voor aluminium als een van de meest voorkomende metalen, barium is een grondstof voor de ook in de sahara groeiende woestijnbloemen) ,quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:44 schreef Za het volgende:
nikkel, barium aluminium en arsenicum (metalen die NIET bestaan in de Sahara-woestijn)
De foto is niet vaag.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Op basis van een vage foto van 1 pagina uit een schijnbaar Bosnisch rapport uit 2022 zonder verdere context of duiding.
Waarom zou ik zaken moeten laten onderzoeken waar anderen vraagtekens bij plaatsen?quote:Ik zou het gewoon zelf even laten onderzoeken dan, verzamel wat zand en stuur het op dan heb je duidelijkheid.
Nee wmb is het gewoon onzin ik heb er geen vraagtekens bij, als ik dat wel zou hebben zou ik dat zeker wel doen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:40 schreef Za het volgende:
[..]
De foto is niet vaag.
Dit is BNW, geen wetenschappelijk subforum.
[..]
Waarom zou ik zaken moeten laten onderzoeken waar anderen vraagtekens bij plaatsen?
Wanneer jij deze gedachtengang hanteert kun je het zelf net zo goed verzamelen en laten onderzoeken.
Ja dat kan natuurlijk, en is geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Nee wmb is het gewoon onzin ik heb er geen vraagtekens bij
Ja tof!quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:48 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb hier thuis wat saharazand liggen, van afgelopen winter. Misschien dat even testen? Want de zooi die er op een auto ligt, duizenden kilometers verderop lijkt me niet heel secuur werken.
Welk instituut? Dat staat helemaal nergens he? Dat weglaten van een instituutnaam is niet voor niets, als dat er ooit was.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:44 schreef Za het volgende:
[ x ]
Nieuw complot?
⚠️ Een instituut voor chemische engineering analyseerde het 'Sahara zand' dat uit de lucht regent. Ze hebben het gevonden
nikkel, barium aluminium en arsenicum (metalen die NIET bestaan in de Sahara-woestijn) in hoeveelheden die de toegestane grenswaarden tot 700 keer overschrijden!
Arsenicum 44 keer, barium 660, nikkel 2500, zink 64 en ijzer 23 keer zoveel. Bovendien werd vastgesteld dat de monsters 14,2 mg/kg aluminium bevatten in het zand van de Sahara, terwijl het "regenzand" 10,342 mg/kg bevatte of 728 keer meer aluminium.
[ x ]
Het komt uiteraard niet alleen op de auto's, maar gewoon op het land,op de gewassen, in de natuur.
Als je gaat googelen is het magnetiscme een verhaal uit 2022 en al gedebunked. Het hele onderzoeksverhaal van al die metalen is nergens meer te vinden. Zand kan wel magnetisch zijn, zoals hier al is gezegd. In Nederland komt dat zand niet voor, in de Sahara wel.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:24 schreef Momo het volgende:
[..]
In die tweet staat ook 7 april 2022 boven het "rapport" met die gehaltes.
Saharazand, pollen en vogelpoep zijn schadelijk voor uw auto omdat het fijne en scherpe deeltjes bevat die bij wrijving uw autolak kunnen aantasten. Saharazand zegt het namelijk al: dit is zand en zand is als een soort schuurpapier als dat over autolak gewreven wordt. Hoewel Saharazand niet vaak voorkomt in Nederland, is het dit jaar toch al een enkele keer voorbij gewaaid. Saharazand blijft gemakkelijk kleven op alles wat buiten staat, dus ook uw auto. Link: https://www.autonol.nl/ni(...)eiging-voor-autolak/quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:24 schreef Momo het volgende:
[..]
In die tweet staat ook 7 april 2022 boven het "rapport" met die gehaltes.
Souvenir van een vriend, die doet dat met al zn reizen, meestal krijg ik een steenquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:50 schreef Za het volgende:
[..]
Ja tof!
Btw, waarom heb je dat thuis liggen?
Saharazand is geen zand.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:38 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Saharazand, pollen en vogelpoep zijn schadelijk voor uw auto omdat het fijne en scherpe deeltjes bevat die bij wrijving uw autolak kunnen aantasten. Saharazand zegt het namelijk al: dit is zand en zand is als een soort schuurpapier als dat over autolak gewreven wordt. Hoewel Saharazand niet vaak voorkomt in Nederland, is het dit jaar toch al een enkele keer voorbij gewaaid. Saharazand blijft gemakkelijk kleven op alles wat buiten staat, dus ook uw auto. Link: https://www.autonol.nl/ni(...)eiging-voor-autolak/
Met andere woorden: Saharazand kan schuren zoals schuurpapier. Dus komen daar restjes autolak in. En dat is wat je schijnbaar ziet in het laboratoriumrapport. Wat je ziet is het "DNA" van autolak.
O dat is wel tof. Vraag of hij kwarts kristallen meeneemt dat is nog leuker.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:11 schreef Marsenal het volgende:
Souvenir van een vriend, die doet dat met al zn reizen, meestal krijg ik een steen
Klopt. Het is ook saharastof. Saharazand is te zwaar om zo te ver te komen. Saharastof schuurt ook.quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:23 schreef Za het volgende:
[..]
Saharazand is geen zand.
Zanddeeltjes zijn te zwaar om door de wind meegenomen te worden naar Europa. Bron Nu.nl
Het valt me een beetje tegen dat jij je niet beter in deze zaak hebt verdiept, dit zijn jouw woorden:quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:32 schreef Vincent_student het volgende:
Klopt. Het is ook saharastof. Saharazand is te zwaar om zo te ver te komen. Saharastof schuurt ook.
Het valt me een beetje tegen dat je je niet beter in deze zaak hebt verdiept. Ik bedacht in korte tijd dat saharastof schuurt en dus materialen bevat die in autolak zitten. Had je zelf ook wel een beetje kunnen bedenken voordat je allerlei paniekberichten de wereld in stuurt.
quote:Met andere woorden: Saharazand kan schuren zoals schuurpapier
Nou, is toch zo?quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:47 schreef Za het volgende:
[..]
Het valt me een beetje tegen dat jij je niet beter in deze zaak hebt verdiept, dit zijn jouw woorden:
[..]
Nee het is stof.quote:
Ok, stof, maar het is bekend dat dit stof ook schuurt en dan neemt het delen autolak mee. En dat is opgestuurd naar dat "Servisch instituut zonder naam". Allemaal leuk en aardig, maar wat je ziet zijn de metalen die in autolak zitten. Het heeft helemaal niets te maken met een zootje machthebbers die de boel uit willen roeien. Waarom zouden ze? En is ook nooit gebeurd, terwijl we al veel vaker te maken hebben gehad met saharastof. Het enige probleem waren de auto's.quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:58 schreef Za het volgende:
[..]
Nee het is stof.
Hoe feitelijk het allemaal is weet niemand.
Een paar dagen geleden:
Plots hangt er liefst 180.000 ton Saharastof in hemel boven Zwitserland
https://www.hln.be/wetens(...)witserland~a88cfafb/
Voor nu hangt het aan elkaar van aannames, ook de officiële lezing.quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:01 schreef Vincent_student het volgende:
Ok, stof, maar het is bekend dat dit stof ook schuurt en dan neemt het delen autolak mee. En dat is opgestuurd naar dat "Servisch instituut zonder naam". Allemaal leuk en aardig, maar wat je ziet zijn de metalen die in autolak zitten.
Wie beweerd dat dan?quote:Het heeft helemaal niets te maken met een zootje machthebbers die de boel uit willen roeien. Waarom zouden ze?
Lees je eigen Openingspost eens?quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:11 schreef Za het volgende:
[..]
Voor nu hangt het aan elkaar van aannames, ook de officiële lezing.
[..]
Wie beweerd dat dan?
Indien het stof deeltjes magnetiet bevat, waarom pakt de magneet dan al het "Saharazand" op?quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Zand kan wel degelijk magnetisch zijn. Ook Saharastof bevat het magnetische mineraal magnetiet.
suiker is geen zand zaquote:Op dinsdag 9 april 2024 14:46 schreef Za het volgende:
[..]
Indien het stof deeltjes magnetiet bevat, waarom pakt de magneet dan al het "Saharazand" op?
Wanneer jij op tafel suiker vermengd met wat ijzerdeeltjes, en je houdt en een magneet boven, zal die dan ook het suiker aantrekken denk je?
[ x ]
Zelf noem je het Sahara zand in de topictitel.quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:58 schreef Za het volgende:
[..]
Nee het is stof.
Hoe feitelijk het allemaal is weet niemand.
Een paar dagen geleden:
Plots hangt er liefst 180.000 ton Saharastof in hemel boven Zwitserland
https://www.hln.be/wetens(...)witserland~a88cfafb/
Suiker is C12H22O11, oftewel een stof zonder ijzer, dus zeker niet magnetisch.quote:
Nog een leuk feitje is dat het meeste zand in en over de oceaan waait naar Zuid Amerika. We hebben er hier zeer weinig mee te maken in verhouding.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:38 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Saharazand, pollen en vogelpoep zijn schadelijk voor uw auto omdat het fijne en scherpe deeltjes bevat die bij wrijving uw autolak kunnen aantasten. Saharazand zegt het namelijk al: dit is zand en zand is als een soort schuurpapier als dat over autolak gewreven wordt. Hoewel Saharazand niet vaak voorkomt in Nederland, is het dit jaar toch al een enkele keer voorbij gewaaid. Saharazand blijft gemakkelijk kleven op alles wat buiten staat, dus ook uw auto. Link: https://www.autonol.nl/ni(...)eiging-voor-autolak/
Met andere woorden: Saharazand kan schuren zoals schuurpapier. Dus komen daar restjes autolak in. En dat is wat je schijnbaar ziet in het laboratoriumrapport. Wat je ziet is het "DNA" van autolak.
Interessant, eens kijken wat ze er daar over schrijven.quote:Op maandag 22 april 2024 13:30 schreef Beathoven het volgende:
Nog een leuk feitje is dat het meeste zand in en over de oceaan waait naar Zuid Amerika. We hebben er hier zeer weinig mee te maken in verhouding.
https://www.nasa.gov/cent(...)eeds-amazons-plants/
Volgens de huidige wetenschap zou als die zandstroom niet die kant op gaat de Amazone zou sterven, iets met klimaat en stromen e.d.quote:Op maandag 22 april 2024 23:36 schreef Za het volgende:
[..]
Interessant, eens kijken wat ze er daar over schrijven.
ook een ecosysteem kent gewoon een 'evolutie' in de zin dat voortdurend aanpassingen plaatsvinden aan veranderende omstandigheden...quote:Op maandag 22 april 2024 23:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
Maar dan vraag ik me af, begint het ergens anders niet opnieuw? Cyclus?
Deze user geeft niks om daadwerkelijk onderzoek.quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:32 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Klopt. Het is ook saharastof. Saharazand is te zwaar om zo te ver te komen. Saharastof schuurt ook.
Het valt me een beetje tegen dat je je niet beter in deze zaak hebt verdiept. Ik bedacht in korte tijd dat saharastof schuurt en dus materialen bevat die in autolak zitten. Had je zelf ook wel een beetje kunnen bedenken voordat je allerlei paniekberichten de wereld in stuurt.
Er zijn vast genoeg andere threads op dit forum waar je je kunt vermaken.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:34 schreef MMaRsu het volgende:
Sorry hoor maar kan dit topic niet gesloten worden? Dit is gewoon het faciliteren van nonsens.
Uhmm even denken… klaar met denken.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:34 schreef MMaRsu het volgende:
Sorry hoor maar kan dit topic niet gesloten worden? Dit is gewoon het faciliteren van nonsens.
Ok maar waarom niet dan? Want dan kan je over alles wel een complot bedenken en er een topic over openenquote:Op dinsdag 23 april 2024 21:00 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Uhmm even denken… klaar met denken.
Nee gaan we niet sluiten
Als we ieder topic moeten sluiten omdat sommigen het onzin topics vinden blijven er snel geen topics meer over op fora.. En je kan topics ook negeren he? Doe ik ook vaak zat forumbreed als ik ergens het nut van het lezen niet van in zie.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ok maar waarom niet dan? Want dan kan je over alles wel een complot bedenken en er een topic over openen
natuurlijk kan ik het negeren, maar nogmaals je kan voor elk onzin gedachte een topic op BNW openen zolang er maar een paar tweets als bron bijgevoegd worden of hoe moet ik het zienquote:Op woensdag 24 april 2024 20:58 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Als we ieder topic moeten sluiten omdat sommigen het onzin topics vinden blijven er snel geen topics meer over op fora.. En je kan topics ook negeren he? Doe ik ook vaak zat forumbreed als ik ergens het nut van het lezen niet van in zie.
Als iedereen over bepaalde topics van mening is dat het onzin is en niet reageert zakt het topic ook vanzelf weg. Maar zijn genoeg reacties op de posts van Za zie ik.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:24 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
natuurlijk kan ik het negeren, maar nogmaals je kan voor elk onzin gedachte een topic op BNW openen zolang er maar een paar tweets als bron bijgevoegd worden of hoe moet ik het zien
Lijkt me toch dat er wel iets van een basis aan grond moet zijn
Ja, totdat je bijvoorbeeld post dat medewerkers van een bepaalde internetwebsite pedofielen zijn. Dit soort dingen zijn altijd leuk, totdat het te dichtbij komt.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ok maar waarom niet dan? Want dan kan je over alles wel een complot bedenken en er een topic over openen
Wellicht magnetisch om de Russische wolken aan te trekken...quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:24 schreef Vis1980 het volgende:
Het is helemaal niet raar dat het magnetisch is, of een gedeelte ervan. Je zou eens moeten weten waar allemaal metalen in zitten, zelfs in jou, 'ook zonder vaccinatie'.
Maar oké laten we het meespelen. Nu is het een groot complot, magnetisch zand. En wat wil de boosdoener er precies mee bereiken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |