abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213105231
Spaar jij koopzegels, douche je niet langer dan 2 minuten (of koud), knip je de yoghurtpakken en tandpasta tubes open, fiets je wekelijks 20km extra voor alle supermarkt aanbiedingen, is een theezakje na 6x nog niet 'op' of gebruik je je onderbroek na het binnenste buiten vouwen nog een keer? Dan ben je hier op de juiste plek!

Zuunigerds, verenig u!

*Het is uiteraard gewoon een topic om het te hebben over besparen, wat duurzaamheid, slimme truucjes etc.
Je hoeft uiteraard niet echt je theezakje 6x te gebruiken of je tandpasta tubes open te knippen om 'zuunig' te zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Spellchecker zaterdag 6 april 2024 @ 10:24:08 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213106721
Bij Kruidvat MilkyWay mini's voor 1,79.
Bij de appie 2 voor 4 euro.
pi_213108921
Ja mensen, het juichen is weer over hoor. Ohra heeft het grootste deel van mijn cashbacks afgekeurd. Alleen de laatst afgeslotene van mijn 5 nieuwe verzekeringen staat nog op goedgekeurd }:|
Wat een lulstreek zeg.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213109384
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:08 schreef Vanyel het volgende:
Ja mensen, het juichen is weer over hoor. Ohra heeft het grootste deel van mijn cashbacks afgekeurd. Alleen de laatst afgeslotene van mijn 5 nieuwe verzekeringen staat nog op goedgekeurd }:|
Wat een lulstreek zeg.
Cancel je de boel en vraag je het opnieuw aan met goede controle of de cookies goed ingesteld staan. Of kan dat cancellen niet meer?
pi_213110112
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 15:15 schreef Inbox het volgende:

[..]
Cancel je de boel en vraag je het opnieuw aan met goede controle of de cookies goed ingesteld staan. Of kan dat cancellen niet meer?
Ze stonden goed ingesteld. Alles was al bevestigd in cashbackxl. Ik heb steeds de volgende pas aangevraagd als de cashback van daarvoor was bevestigd.
pi_213110915
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ze stonden goed ingesteld. Alles was al bevestigd in cashbackxl. Ik heb steeds de volgende pas aangevraagd als de cashback van daarvoor was bevestigd.
Dan zou ik even contact met die cashbackxl opnemen en wellicht alsnog cancellen als je dat nog kan maar het antwoord van cbxl je niet bevalt.
pi_213111024
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 17:41 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dan zou ik even contact met die cashbackxl opnemen en wellicht alsnog cancellen als je dat nog kan maar het antwoord van cbxl je niet bevalt.
Ohra accepteert geen claims, dus dat eerste station is ook gepasseerd. Ik twijfel over cancellen omdat ik geen zin heb om zometeen alsnog daar afgewezen te worden. Ze zijn ook zonder cashback de beste/ goedkoopste optie.
Ik vind het alleen een lulstreek om je eigen regels niet te hanteren.
pi_213111180
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 17:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ohra accepteert geen claims, dus dat eerste station is ook gepasseerd. Ik twijfel over cancellen omdat ik geen zin heb om zometeen alsnog daar afgewezen te worden. Ze zijn ook zonder cashback de beste/ goedkoopste optie.
Ik vind het alleen een lulstreek om je eigen regels niet te hanteren.
Je doet toch geen zaken met ohra voor die cashback maar met cbxl?
pi_213112799
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 17:57 schreef Inbox het volgende:

[..]
Je doet toch geen zaken met ohra voor die cashback maar met cbxl?
Nee, je kunt normaal bij cbxl een claim indienen waar zij dan weer mee naar het bedrijf gaan, maar dat doen ze dus in dit geval niet.
pi_213114257
Mijn buurthuis is wel raar met koffieprijzen. Ik kom er om drie redenen en drie prijzen voor dezelfde koffie:

Als ik als vrijwilliger kom betaal ik niks

Als ik voor handwerken kom betaal ik 2¤ voor een heel klein kopje

Als ik voor schilderen kom betaal ik 0.50¤ voor een volle kartonnen bekertje (drie keer de hoeveelheid van de haakclub).

En binnenkort een ander clubje erbij. Ben benieuwd! (Die is eens per maand).

Om dezelfde koffie, uit hetzelfde apparaat en in dezelfde koffiekannen.

Naar het handwerkclubje neem ik een flesje water mee. Schilderclubje drink ik 1 koffie. En bij vrijwilligerswerk ook 1 koffie

(Uhm... persoonlijk project om meer onder de mensen te komen :@ )

En de clubjes zijn allemaal gratis verder. En ik weet dat ik nu miep over de koffieprijzen. Alleen ben benieuwd. Ik heb het wel eens gevraagd hoe het nou zit. Alleen niemand weet het _O- het kostte me veel uitleg dat ik echt niet stiekem een gratis bakje wil, maar dat ik gewoon benieuwd ben naar het beleid.
pi_213114367
We gingen vandaag een ijsje eten, dat kost verdorie ¤1,80 per bolletje. Wel heerlijk, prijswinnend, ijs, maar het is wel een uitgave zo en het zijn echt zuinige bolletjes. Symph eet elders ook graag een softijsje en daarvan vind ik de prijs echt schandalig, als je het vergelijkt dan valt de prijs voor de ijsbolletjes wel mee.
pi_213114427
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:17 schreef Doedezemaar het volgende:
We gingen vandaag een ijsje eten, dat kost verdorie ¤1,80 per bolletje. Wel heerlijk, prijswinnend, ijs, maar het is wel een uitgave zo en het zijn echt zuinige bolletjes. Symph eet elders ook graag een softijsje en daarvan vind ik de prijs echt schandalig, als je het vergelijkt dan valt de prijs voor de ijsbolletjes wel mee.
Oh ik vind die prijs eerlijk gezegd nogal meevallen...
Niet dat ijs goedkoop is, maar voor een extra luxe product...

Ik hoop dat je ervan genoten hebt ondanks die prijs :*
pi_213127576
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik verdom het echt om dat te betalen voor een bolletje ijs.
Snap dat zo'n ijscoboer allemaal kosten heeft, zn brood wil verdienen en daar maar een paar maandjes in het jaar voor heeft, maar ik leg liever gewoon een euro'tje extra neer en dan haal ik wel een bak ijs van Hertog dat mij ook prima smaakt. Heb ik tenminste ook nog een bak ijs dat gewoon niet na 2 happen op is.
  zondag 7 april 2024 @ 17:28:30 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213127629
Ik vind Hertog echt niet te vreten, alleen Haagen Dazs is prima ijs uit de supermarkt vind ik.

De ijssalon hier heeft ook prijzig ijs maar wel ontzettend lekker, dus het waard.
Gezien arbeidskosten en ingrediënten die ze gebruiken, helemaal prima.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 april 2024 @ 17:29:43 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213127644
In het kader van zuinig wel lekker groots en goedkoop ingeslagen met wasmiddelen, mocht de derde wereldoorlog uitbreken hebben we iig genoeg wasmiddel, Vanish, wc blokjes en andere zooi :+
pi_213127844
Op luxe producten bezuinig ik niet, liever geen ijs dan chemische, goedkope troep. Zelfde met koffie, als het vies is drink ik het niet.

In het kader van 'maar goed dat we veel minder zijn gaan uitgeven de afgelopen maanden...'
Kwam een rekening van de zorgverzekering binnen. ¤700, ik zal wel onder een steen gelegen hebben maar wist niet dat een ziekenhuis een DBC aanmaakt en die 90 dagen open laat staan. Hierdoor geen ¤300 maar ¤700 aftikken. Ik had in 2023 het verhoogde eigen risico.....in 2024 niet meer maar die gaat er binnenkort ook volledig doorheen. Dus ik dacht dat ¤300 in 2023 viel, is dat ¤700 en in 2024 ook nog iets van ¤500 waarvan ik ¤385 zelf moet betalen.
En de kookplaat ging onverwachts kaduk. Echt....

Voorlopig geen dure ijsjes hier, gewoon geen ijs. (Onze kinderen zijn gek op die goedkope dubbellikkers gelukkig)
pi_213128089
1.80 voor een bolletje ijs is een hele normale prijs, zuinige bolletjes is dan wel weer jammer.

Wij halen eigenlijk alleen ijsjes bij de boer. de ene boer heeft een softijs automaat waar melk vers van de koe in gaat en de andere maakt heerlijk schepijs en is niet zuinig is met de bolletjes. beide een mooi stukje fietsen dus niet iets om dagelijks te doen maar gisteren was het perfect fietsweer dus het eerste softijsje van dit jaar is weer binnen :9

owja, als we eens bij de ikea zijn willen de kinderen een aardbei ijsje. mooi omkoopmateriaal want die zijn met 80cent niet duur. en verder thuis gewoon simpele waterijsjes of zelf maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 07-04-2024 21:09:49 ]
  zondag 7 april 2024 @ 18:18:45 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213128270
Dat eigen risico systeem.in combinatie met de DBC systematiek is echt te debiel voor woorden ja. Bedoeld om kosten en zorggebruik te sturen maar omdat er geen peil op te trekken is is het vooral een niet welkome nare verrassing die je niet echt kunt berekenen, iedere keer weer :')
pi_213128455
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 18:18 schreef Molo het volgende:
Dat eigen risico systeem.in combinatie met de DBC systematiek is echt te debiel voor woorden ja. Bedoeld om kosten en zorggebruik te sturen maar omdat er geen peil op te trekken is is het vooral een niet welkome nare verrassing die je niet echt kunt berekenen, iedere keer weer :')
Ik hing al boos aan de lijn met zorgverzekeraar. Dat ze een fout hadden gemaakt maar helaas.
pi_213129306
Ik eet thuis ook geen ijs, ik hou niet van fabrieksijs.
pi_213129323
Ik eet twee, hooguit drie keer per jaar ijs. Dus dan is het niet erg dat het duur is
pi_213134421
Zuinige tip gevraagd: ik heb Rituals handcrème in zo'n rechthoekig flesje met pompje:

Nu is het flesje bijna leeg, maar hoe haal ik daar zo veel mogelijk van de restjes uit?
  maandag 8 april 2024 @ 10:19:42 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213134485
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 10:08 schreef Hupje het volgende:
Zuinige tip gevraagd: ik heb Rituals handcrème in zo'n rechthoekig flesje met pompje:
[ afbeelding ]
Nu is het flesje bijna leeg, maar hoe haal ik daar zo veel mogelijk van de restjes uit?
Als het al goed gezakt is tot de bodem, met een flessenlikker

Zo niet, slingeren zoals bij een ketchupfles en dan de flessenlikker

https://m.facebook.com/FO(...)ck-/302504169156397/
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 10:22:35 #24
382129 crew  Donna
pi_213134506
Met een flessenlikker denk ik?
  Spellchecker maandag 8 april 2024 @ 10:24:54 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213134518
Als daar een flessenlikker niet inpast, de steel van een lange lepel.

Of je moet hele lange vingers hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')