Dat zijn neefjes gevaar lopen is ook aan meneer te danken. Hij kiest voor zichzelf en niet voor de veiligheid van een ander. Als ie een vent is gaat ie gewoon een paar jaar brommen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 23:41 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik vrees dat meneer wat meer te verbergen heeft dan ie zelf wilt toegeven en ondanks alle dreigingen niet in de cel wil belanden voor lange tijd.
[..]
Dat die neefjes gevaar lopen komt door kansloze kansenparels die voor een paar honderd euro een brandbom ergens naar binnen flikkeren en het totaal niet boeit wat voor schade ze aanricten en aan wie. Die paar honderd euro voor dr nieuwe merktasje of -schoenen zijn veel belangrijker.
Die aanslagplegers moeten gewoon keihard aangepakt worden. Daar begint het mee.
Of hij heeft werkelijk geen idee.quote:Op vrijdag 5 april 2024 23:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zijn neefjes gevaar lopen is ook aan meneer te danken. Hij kiest voor zichzelf en niet voor de veiligheid van een ander. Als ie een vent is gaat ie gewoon een paar jaar brommen.
Dat hij geen idee heeft, daar geloof ik geen reet van.quote:Op vrijdag 5 april 2024 23:48 schreef Inbox het volgende:
[..]
Of hij heeft werkelijk geen idee.
Die vent zou eens met een advocaat moeten gaan praten wellicht om te kijken of er een deal te maken is. Wel praten, maar niet vervolgd worden ofzo of kortere celstraf.
Hij is het niet die zn neefjes in gevaar brengt. Het is het tuig dat opdracht geeft tot en die aanslagen pleegt.
quote:Op vrijdag 5 april 2024 23:51 schreef TLC het volgende:
Heel toevallig ken ik ook twee loodgieters die met regelmaat bedreigd worden, meestal door schildpadden trouwens.
https://www.omroepwest.nl(...)-bij-huis-loodgieterquote:LEIDSCHENDAM - Een 14-jarige jongen uit Leidschendam is in de nacht van dinsdag op woensdag aangehouden in Vlaardingen, vlak bij het huis van een loodgieter die vaak doelwit van aanslagen is geweest. De tiener had spullen bij zich die worden gebruikt bij het plegen van aanslagen, meldt de politie. Om wat voor goederen het precies gaat, wil een woordvoerder niet zeggen.
De verdachte jongen zit in beperkingen. Dat betekent dat hij alleen contact mag hebben met zijn advocaat. De politie onderzoekt of er een verband is met eerdere explosies in diezelfde straat.
Vorige week vrijdag hield de politie nog een 15-jarige Rotterdammer en 16-jarige jongen uit Krimpen aan den IJssel aan bij het huis. Ook zij hadden spullen bij zich die worden gebruikt bij het plegen van aanslagen.
Meer dan tien keer
De woning van de loodgieter is eind maart op last van de burgemeester voor de derde keer gesloten. De man die getrouwd is en twee kinderen heeft, is al meer dan tien keer doelwit geweest van aanslagen. Zelf zei hij eerder niet te weten waarom hij het doelwit is.
Prachtig toch die multiculti papa's en mama's en hun opvoedkwaliteiten. Waarom zijn het steevast van die lieve kansenpareltjes die zoiets flikken in ruil voor een paar euro en niet onze Sterre of Floris?quote:Op woensdag 10 april 2024 23:19 schreef mascara-klodder het volgende:
Die leeftijden ook van die aanslagplegertjes
Welke Hans Worst beloofd probleempubers geld voor "aanslagen" ?quote:Op woensdag 10 april 2024 23:19 schreef mascara-klodder het volgende:
De slager?quote:Op woensdag 10 april 2024 23:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke Hans Worst beloofd probleempubers geld voor "aanslagen" ?
Wat mij nog het meest verbaast is dat die probleempubers kennelijk niet weten dat er daar flink wat meer politiecontrole dan elders in het land, dat ze dat kennelijk totaal niet boeit en dat ze dus zover gaan voor een paar honderd euro.quote:Op woensdag 10 april 2024 23:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke Hans Worst beloofd probleempubers geld voor "aanslagen" ?
Heel zorgelijk juist, criminele handelingen in de jeugd zijn vaak een voorbode, en dit zijn dan ook nog eens al heel zware delicten. We hebben het zeg maar niet over een puberale misstap waarbij je een rol snoep vergeet af te rekenen. Dit zou ik graag hard in de kiem gesmoord willen zien worden, indien daar aanleiding voor is vooral ook met een familiebrede aanpak. Anders is dit binnen tien jaar de nieuwe generatie gewetenloze beroepscriminelen.quote:Op woensdag 10 april 2024 23:19 schreef mascara-klodder het volgende:
Reken er maar op dat die jongeren verder gaan afglijden. Zal me niets verbazen dat ze dit als opstapje zien voor meer.quote:Op woensdag 10 april 2024 23:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Heel zorgelijk juist, criminele handelingen in de jeugd zijn vaak een voorbode, en dit zijn dan ook nog eens al heel zware delicten. We hebben het zeg maar niet over een puberale misstap waarbij je een rol snoep vergeet af te rekenen. Dit zou ik graag hard in de kiem gesmoord willen zien worden, indien daar aanleiding voor is vooral ook met een familiebrede aanpak. Anders is dit binnen tien jaar de nieuwe generatie gewetenloze beroepscriminelen.
quote:Eén van de meestgezochte criminelen van Nederland, Marco E. uit Rotterdam, blijkt onlangs in Turkije te zijn beschoten tijdens een spectaculaire achtervolging. Tijdens die beschieting raakte hij zwaargewond, en moest hij met spoed naar het ziekenhuis worden gebracht. Zijn advocaat bevestigt het nieuws en zegt dat zijn cliënt ‘herstellende’ is.
Rotterdammer reed onlangs in een colonne van drie auto's, ergens in Turkije, toen bleek dat hij werd achtervolgd door twee motoren, met daarop in totaal vier mannen. Na enige tijd te zijn gevolgd opende de achtervolgers het vuur. Een van hen met een automatisch vuurwapen, de ander met een handvuurwapen. De entourage rond Marco E., die kennelijk over beveiligers beschikt, begon daarop ook te schieten.
Wat volgde was een kort vuurgevecht, waarna de twee motoren uiteindelijk zijn afgedropen. Marco E. bleek wel geraakt door afgeketste kogels. Een kogel trof zijn ribbenkast, een andere miste maar nipt zijn maag en ook aan zijn hand raakte hij gewond. De Rotterdamse beroepscrimineel is daarop naar het ziekenhuis gebracht, bevestigt zijn advocaat Jan-Heijn Kuijpers aan deze site. ,,Inmiddels is hij herstellende. Hij weet niet wie het op hem heeft voorzien.”
Veroordeeld voor oude drugszaak
Officieel wordt E. gezocht omdat hij nog een oude gevangenisstraf moet uitzitten: hij werd onherroepelijk veroordeeld in een drugszaak. Toch klinken binnen de opsporing en in het criminele circuit geluiden dat E. zich óók moet verantwoorden voor andere zaken. Zo zou hij de afgelopen jaren zijn uitgegroeid tot een toonaangevende speler in de internationale cocaïnehandel. Ook zou hij daarbij grof geweld niet schuwen, al is er op dit moment geen officiële verdenking.
Marco E. komt uit ‘een crimineel nest’. Ook zijn vader Henk is vaak met politie en justitie in aanraking gekomen. De ‘Rotterdamse Holleeder’, zoals senior in de media ook wel werd genoemd, ontliep eind jaren 90 een levenslange gevangenisstraf voor drugshandel en een moord. In hoger beroep werd de straf verlaagd tot achttien jaar. Henk E. was net een paar jaar vrij toen hij in 2013 in verband werd gebracht met een moord op een drugskoerier in Rotterdam.
Dat is ook het moment dat het grote publiek hoort van zoon Marco E., dan pas 21 jaar. Ook hij zit enige tijd vast voor mogelijke betrokkenheid bij de liquidatie. Uiteindelijk worden de twee door gebrek aan bewijs vrijgelaten. Twee jaar later spelen ze een hoofdrol in wat dan ‘het grootste drugsonderzoek ooit’ werd genoemd. Via een corrupte douanier zouden ze honderden kilo’s coke uit Brazilië hebben gesmokkeld. Voor zijn aandeel bij deze ‘Schiedamse cocaïnemaffia’ werd Marco veroordeeld tot zes jaar cel.
Niet de eerste achtervolging en schietpartij
Het is niet de eerste keer dat Marco E. verzeild raakt in een achtervolging met schietpartij. Op 13 mei 2020, E. is tijdelijk vrijgelaten uit voorarrest, is hij op weg van Amsterdam naar Rotterdam als zijn zwarte Range Rover in de buurt van Schiphol onder vuur wordt genomen. Vlak na de aanslag, die de politie uiteindelijk nooit feitelijk heeft kunnen vaststellen, ontvlucht hij Nederland. Hij is er dan ook niet bij als hij in hoger beroep wordt veroordeeld tot de eerder genoemde zes jaar cel.
Eind vorig jaar doken er verschillende foto's van Marco E. uit Turkije. Op een ervan is hij te zien terwijl hij wordt omringd door gewapende mannen in militaire outfit. Zelf heeft hij het grootste geweer in zijn handen. Hij wordt in die periode door bronnen in het criminele milieu in verband gebracht met allerlei aanslagen in Rotterdam en omgeving. „Hij schroomt niet om geweld te gebruiken. Hij is onberekenbaar en wordt beschouwd als levensgevaarlijk", zei een bron binnen de opsporingsdiensten daarover.
E. heeft altijd, via zijn advocaat, met klem ontkend dat hij iets met de aanslagen te maken heeft. Hij wordt, zover bekend, ook niet gezocht of vervolgd in zaken rond explosies.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ziekenhuis~a4089fde/
Wat is de link met de loodgieter?quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:15 schreef Nober het volgende:
Voortvluchtige crimineel Marco E. neergeschoten na achtervolging in Turkije, lag dagen in ziekenhuis
[..]
De man die nu opgepakt is, is in het verleden door de loodgieter genoemd als mogelijke dader. Zogenaamd vanwege een vechtpartij in het uitgaansmilieu.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat is de link met de loodgieter?
Ron:quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat is de link met de loodgieter?
Marco:quote:Ken je Marco E.?
"Ja, die ken ik. En het klopt dat ik met hem heb gevochten, vier jaar geleden. In de media vindt iedereen dat interessant, omdat het een bekende naam is. Anders had ook jij hem niet genoemd."
Waar ging de ruzie met E. over?
"Over een maat van mij, die is overleden. Meer zeg ik daar niet over."
Staat E. op je lijst van verdachten?
"Ja, maar het kan net zo goed iemand anders zijn die zijn 'soldaatjes' op me afstuurt. Iemand die ik ontslagen heb bijvoorbeeld. Ik heb een lijst opgesteld en die heb ik ook aan de politie gegeven. Wat we nu doen is afvinken. Er zijn misschien al tien mensen in beeld geweest. Bij een deel is de politie langs geweest, bij een deel ikzelf. Tot aan motorclub Caloh Wagoh aan toe. Maar zij bleken er allemaal niets mee te maken te hebben. Nu zijn er nog een stuk of wat over. Nee, namen noem ik niet. Als ik dat doe ben ik net zo'n lul als die anonieme lui die op internet van alles suggereren. Als zij zo goed weten hoe het zit, laat ze dan gewoon de politie bellen."
https://www.rijnmond.nl/n(...)is-erg-voor-iedereen
Ron:quote:Ron van Uffelen heeft jou op een lijstje met namen gezet voor de politie, van mensen die het mogelijk op hem gemunt hebben. Jullie hebben volgens hem een keer met elkaar gevochten, dat zou in Café Rotterdam in Vlaardingen zijn geweest.
“Luister, ik heb die beste meneer nog nooit van mijn leven gezien, gesproken of wat dan ook. Ik ken hem niet en heb ook niet gevochten. Er is nog nooit iemand geweest die mij een klap heeft gegeven. Ik kom ook niet in cafés want ik drink niet, rook niet en gebruik niet. Ik ben een heel sportieve jongen.”
Waarom zou Van Uffelen daarover liegen?
“Dat moet je aan hem vragen. Het is een lulverhaal.”
Na de vechtpartij zou je met een elektrische Jaguar in de sloot zijn geraakt.
Hij schiet in de lach. “Allemaal onzin. Weet je wat het is, door die verhalen dat ik achter allerlei explosies zou zitten, gaan die mensen misschien denken: ‘Het is Marco’, terwijl het niet zo is. Maar ik kan ze niet bellen met ‘Hé pik, ik heb er niets mee te maken’, want ik ken die mensen niet.”
https://www.rijnmond.nl/n(...)e-explosies-te-makenquote:Reactie van de Vlaardingse loodgieter Ron van Uffelen: "Blijkbaar kent hij mij niet meer. Heel simpel. Maar ik kan het bijna niet geloven, want ik weet zeker dat ik hem 2 á 3 keer in mijn leven heb gezien. Ik geloof niet dat hij achter de explosies zit, maar honderd procent zeker weet ik dat niet. Daarom staat hij wel op mijn lijst als mogelijke verdachte. Ik zou ook graag met hem willen praten." Het Openbaar Ministerie zegt dat Marco Ebben op de lijst van Europol staat vanwege de Rotterdamse drugszaak. “Hij heeft nu eenmaal nog een straf uit te zitten.” Over de vraag of hij verdachte is in een andere, nog lopende zaak wil het OM geen mededelingen doen.
quote:De Vlaardingse loodgieter Ron van Uffelen is maandag overleden. Dat meldt zijn advocaat Richard Korver aan Rijnmond. Korver wil alleen zeggen dat de dood van Van Uffelen hoogstwaarschijnlijk een medische oorzaak heeft. Van Uffelen zou afgelopen zaterdag met spoed naar het ziekenhuis zijn gebracht vanwege hartproblemen.
De familie wil geen nadere mededelingen doen over de dood van Van Uffelen. "De familie is ontsteld en vraagt eenieder hun privacy te respecteren terwijl zij dit totaal onverwachte en grote verlies proberen te bevatten", meldt Korver.
25 aanslagen
De bekendste loodgieter van Nederland was de afgelopen anderhalf jaar doelwit van zeker 25 aanslagen of pogingen daartoe. Die veroorzaakten veel onrust bij omwonenden.
Het geweld begon op 4 april 2023 met een vernieling van een van zijn opvallende zwarte bedrijfswagens. Daarna volgden aanslagen bij panden van Van Uffelen, onder meer bij zijn huis aan de Gretha Hofstralaan.
Tijdens het Paasweekende brak brand uit bij familie van de loodgieter. Hierdoor moesten zijn schoonzus en twee neefjes met ademhalingsproblemen naar het ziekenhuis. Een van de kinderen lag twee dagen op de intensive care.
Burgemeester Bert Wijbenga nam een aantal maatregelen om escalatie te voorkomen. Zo werd de woning van de loodgieter gesloten, kwam er cameratoezicht en werd technische beveiliging ingezet. Ook werd de wijk aangewezen als veiligheidsrisicogebied, waardoor de politie er mocht fouilleren.
Van Uffelen was woest op de burgemeester. Hij vond dat hij door Wijbenga gecriminaliseerd werd en spande een kort geding aan om weer terug naar zijn huis te mogen. Dat verloor hij.
Op 2 juli mocht hij dan toch eindelijk weer terug naar de Gretha Hofstralaan. Hij had toen vier maanden op andere plekken geslapen.
Gouden tip
Voor de gouden tip over de opdrachtgever van de gewelddadige aanslagen werd door de gemeente Vlaardingen 25 duizend euro tipgeld beloofd. Justitie verhoogde dit bedrag twee maanden later naar 50 duizend euro, een uitzonderlijk hoog bedrag.
In een interview met Rijnmond afgelopen april zei Van Uffelen dat hij niet wist wie er achter de aanslagen zat. "De reden zal zijn dat iemand me niet mag. Maar wie dat is? Ik weet het niet."
https://www.rijnmond.nl/n(...)uffelen-45-overleden
Zal vast niets met het witte goud te maken hebben.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:21 schreef Bofjijff het volgende:
Enorm triest deze zaak, hoe dan ook. Blijf het vaag vinden wel wat nou de reden was voor al die aanslagen.
Hartfalen las ik op RTV Rijnmond.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:27 schreef Discombobulate het volgende:
Heel apart, ben benieuwd wat de oorzaak is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |