abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213094679
Wij zijn/waren een hechte familie van 5 broers en zussen met aanhang. Dat lijkt nu volledig uit elkaar te vallen. Volgens mij en mijn man is dat vooral door toedoen van de vriend van mijn oudste zus en de vriend van mijn jongste zusje. Ik weet nu even niet meer wat te doen.

Ik en mijn man zijn nu 12 jaar samen. Broers, zussen en aanhang kwamen hier bijna dagelijks over de vloer. Altijd gezellig. Soms was er wel een discussie, maar dat werd dan snel opgelost altijd.

Mijn oudste zus woonde samen met een man met wie wij heel goed op konden schieten. Toen dat uitging bleek dat ze al maanden vreemdging met iemand die nu haar vriend is. Met hem heeft ze nu een kind. Het contact met haar ex-vriend is altijd gebleven. Het is wel een tijd wat minder geweest, maar altijd gebleven.

De laatste tijd is het contact een stuk intensiever. Hij komt hier bijna dagelijks. We hebben een kleine gekregen en werken in ploegen. Hij helpt dus met de dagelijkse dingen, als we ergens naar toe moeten want we hebben maar 1 auto en ook met de verbouwing. Daarvoor hebben we geld van hem geleend.

Hij is een stuk afstandelijker dan haar ex-vriend. Het is iemand met heel veel geld. Een van zijn auto's is bijvoorbeeld al duurder dan ons huis. Mijn zus is financieel compleet afhankelijk van hem. We hebben weleens geprobeerd er achter te komen wat hij precies doet, maar hij is daar vaag over, heeft meerdere auto's en rijdt ook vaak in huurauto's.

Door een aantal dingen vermoeden we wel dat het niet veel soeps is. Hij heeft vaak veel cash geld op zak, dan zitten er echt duizenden euro's in zijn portemonnee. Hij bewaakt zijn telefoons alsof zijn leven er vanaf hangt. Een keer hadden we 's avonds laat een botsing met een aantal onverzekerde en onder invloed zijnde (Marokkaanse) drugsdealers. Die deden moeilijk. Toen hebben we hem gebeld. Toen hij kwam was het "Ja en amen", broer hier en maat daar. Hij is bij hun cash geld gaan halen voor de schade en dat hebben ze zo meegegeven. Toen hadden we wel iets van dat ding opeens erg makkelijk. Als we al eens bekenden of vrienden van hem zien, dan zijn dat vrijwel allemaal louche types.

Sinds de ex van mijn oudste zus weer vaker bij ons komt is hij erg jaloers. Mijn zus komt niet meer bij ons op momenten dat haar ex bij ons is om discussie met hem te voorkomen. Hij zelf komt eigenlijk vaker, maar we krijgen daar een gevoel bij dat hij vooral ons via omwegen wat uit wil horen, wat rond wil kijken in ons huis of ons gebruikt als messenger voor verkapte bedreigingen aan de ex. Ook kraakt hij stelselmatig dingen van de verbouwing af als hij denkt dat de ex daar mee heeft geholpen. Het is allemaal rommel, gammel, slecht in elkaar gezet en slecht over nagedacht.

Soms is hij voor dingen in het buitenland en dan zijn er allerlei mannetjes die voor hem de boel in de gaten houden. Hij is eigenlijk wel alleen jaloers als het gaat om de ex.

Hij heeft ook eens mijn jongste broertje voor zijn karretje gespannen. Dat is uiteindelijk ontaard in een ruzie over geld. Hij heeft toen mijn jongste broertje mishandeld. Sindsdien is er amper nog contact met het jongste broertje. Omdat hij bang voor hem is, heeft hij geen aangifte gedaan.

Dan is er nog de vriend van het jongste zusje. Wat hij precies doet is ook onduidelijk, wel heeft hij een aantal keren vast gezeten. Mijn jongste zusje kon altijd goed opschieten met de ex van mijn oudste zus. Sinds hij weer vaker bij ons is, hebben ze ook weer meer contact. Dit zint haar vriend niet. Hij is erg jaloers, maar eigenlijk met elk mannelijk wezen dat ook maar kijkt naar mijn zusje. Het contact met de ex van de oudste zus zint hem ook niet, omdat hij vindt dat hij teveel belt, teveel appt en stookt in zijn relatie.

Uiteindelijk is er flinke ruzie gekomen met ons, omdat hij ons beschuldigt van stoken in zijn relatie. Hij is hier niet meer welkom. Maar mijn zusje komt hier ook amper nog, omdat hij niet wil dat ze alleen hier naar toe gaat en zeker niet als de ex van de andere zus er is.

Opeens zijn hij en de vriend van mijn oudste zus ook de beste vrienden. Ze komen bij elkaar over de vloer en gaan met elkaar naar de fitness. Ze hebben dezelfde erg conservatieve standpunten over relaties. Als we er naar vragen dan ontwijkt de vriend van de oudste zus die vragen ook of liegt hij er over. Hij zegt dan dat hij daar niet is geweest ondanks dat mijn zusje dat via de Whatsapp van haar vriend heeft gezien.

De vriend van het jongste zusje heeft de ex van de oudste zus nu ook een paar keer bedreigd. Dat als hij zich er nog mee bemoeit, dat hij zijn winkel in de fik steekt, zijn auto en weet ik wat al niet meer.

Van mijn oudste zus horen we nu ook dat haar vriend vervelender wordt over de ex. Ze kwam hier niet om discussie te voorkomen, maar nu heeft hij haar te verstaan gegeven dat ze hier ook niks te zoeken heeft als hij er is en dat als wij haar ex over de vloer laten komen dat de consequentie dan is dat zij hier niet komt.

Van de ex horen we ook dat hij een aantal keren hinderlijk is gevolgd en dat er weleens mensen intimiderend hebben gehangen bij zijn huis of zijn winkel. Mijn zusje huurt een studio van de vriend van de oudste zus. Waarschijnlijk op verzoek van haar vriend heeft de vriend van de oudste zus ook te verstaan gegeven dat de ex daar niks te zoeken heeft. Als ze dan vraagt waarom, zegt hij dat ze blij moet zijn dat hij het vriendelijk vraagt.

Van haar en mijn oudste zus horen we ook dat hij het dubieus vindt dat de ex vaak bij ons is, dat dat is om te stoken tussen hem en mijn zus en dat het zielig is dat wij het spelletje van de ex meespelen. Ook zegt hij dat het gedoe is sinds de ex is opgedoken en dat het dus daardoor komt. Hij heeft ook verschillende keren gezegd dat als hij de ex te lastig vindt worden hij hem wel een keer klem rijdt en uit zijn auto trekt. Waar het bij de vriend van zusje waarschijnlijk vooral woorden zijn, is de vriend van zus wel iemand die dat echt zou doen. De ex is ook bang van hem.

Voorheen bemoeide hij zich amper tot niet met familiedingen, maar opeens is hij daar heel erg actief mee. Hij vindt dat de vriend van zusje groot gelijk heeft en dat mijn zus blind is als ze niet ziet dat alle problemen bij ons en de ex beginnen. Ook vindt hij dat als wij niet meer met de vriend van zusje willen zijn de makkelijkste oplossing is om ons dan gewoon maar thuis in ons sop gaar te laten koken. Hij zegt ook dingen als waarom we verbouwen als we daar geen geld voor hebben en waarom we in ploegen werken als we het dan met de dagelijkse dingen niet redden. Opeens trekt hij ook veel op met het andere broertje. Die kijkt erg naar hem op en gaat daar dus in mee.

Het gevolg is dat hier amper nog iemand komt. Als ik met mijn zus of zusje bel, dan zit vaak iedereen daar. We bespreken dit wel met mijn zussen, maar die geven eigenlijk allebei aan dat ze geen zin hebben in gezeik met hun partners.

Mijn vraag is nu: wat nu? We zien dat we steeds meer buiten worden gesloten van de rest. We hebben ook altijd iedereen veel geholpen. Nu wel zelf hulp nodig hebben, zien we niemand.
pi_213094759
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:21 schreef PC1987 het volgende:
Broers, zussen en aanhang kwamen hier bijna dagelijks over de vloer.
Ik zie mijn broer en zus gemiddeld 5x per jaar voor een paar uurtjes ofzo :') Moet er niet aan denken om ze dagelijks te zien of mij te bemoeien met hun leven.
pi_213094800
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:29 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
Ik zie mijn broer en zus gemiddeld 5x per jaar voor een paar uurtjes ofzo :') Moet er niet aan denken om ze dagelijks te zien of mij te bemoeien met hun leven.
Daarin is iedereen verschillend. Wij zagen elkaar bijna dagelijks.

Maar iedereen is anders. De vriend van mijn oudste zus zou ook zoiets gezegd hebben als lekker rustig nu. Dus daar denkt iedereen anders over.
  vrijdag 5 april 2024 @ 10:36:15 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213094842
Je vindt de vriend van je oudste zus maar een dubieus figuur, maar je accepteert wel allerlei hulp van hem?
The love you take is equal to the love you make.
  Vis een optie? vrijdag 5 april 2024 @ 10:39:58 #5
70532 loveli
N
pi_213094893
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:36 schreef Lienekien het volgende:
Je vindt de vriend van je oudste zus maar een dubieus figuur, maar je accepteert wel allerlei hulp van hem?
Dat was ook mijn eerste rode vlag.
crap in = crap out
pi_213094914
Hou ons op de hoogte van deze soap met dagelijkse updates gaarne. Dit is in potentie beter dan elke drama serie.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 5 april 2024 @ 10:48:33 #7
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213095038
Dat ze minder contact met jullie willen kan je als blessing in disguise zien; de types en conflicten die je beschrijft roepen "problemen!".

Advies met wat ik denk dat kan helpen:
1. Hen bestrijden lijkt me in jullie positie lastig en een verloren strijd. Probeer dat te vermijden.
2. Als je je broertje en zussen kan adviseren het contact met deze gasten stapsgewijs en zonder negatieve gevolgen te beëindigen, dan zou dat goed zijn. Wel met de grote voorwaarde dat je dan niet zelf in de problemen komt. Doe het dus alleen als het de voordelen de nadelen afweegt en doe het met wijsheid.
3. Onderhoud het contact met je broers en zussen nog wel op neutraal gebied. Spreek bijvoorbeeld met je zus af bij een locatie die niet bij jou thuis is noch bij haar en zonder jouw vriend noch haar vriend. Zo onderhoud je toch nog de familiebanden, zonder dat je iemand tegen zijn scheen stoot.
4. Vermijd die vriendjes van je zussen volledig. En geef bijvoorbeeld aan dat net zoals zij niet willen dat jouw zussen contact hebben met je oudste zus haar ex vriend, jouw vriend ook niet wil dat jij contact hebt met hen en dat jullie elkaar met respect ieder zijn eigen weg laten gaan. Ik denk dat ze dit wel begrijpen.

Voor de rest is het jammer hoe het is gelopen, maar pas op dat je je zelf niet in de vingers snijdt omdat je de ideale familie situatie wilt forceren.

[ Bericht 7% gewijzigd door GewoonUitNL op 05-04-2024 11:24:48 ]
En Allah weet het het beste
  Moderator vrijdag 5 april 2024 @ 10:48:59 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213095043
quote:
Dit is exact wat ik dacht.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_213095270
Het lijkt erop dat er zich een complexe situatie voordoet waarbij familieconflicten, bedreigingen en emotionele manipulatie een rol spelen. Advies geven in deze situatie is niet eenvoudig, maar hier zijn enkele suggesties:

1. Veiligheid eerst: Neem bedreigingen serieus en overweeg om contact op te nemen met de autoriteiten als de bedreigingen aanhouden of escaleren.

2. Communicatie: Probeer open en eerlijke gesprekken te voeren met alle betrokkenen om misverstanden op te helderen en tot een oplossing te komen.

3. Grenzen stellen: Stel duidelijke grenzen aan wat acceptabel gedrag is en accepteer geen bedreigingen of manipulatie.

4. Zoek professionele hulp: Overweeg het inschakelen van een bemiddelaar, therapeut of mediator om te helpen bij het oplossen van de familieconflicten.

5. Zorg voor jezelf: Focus op zelfzorg en zoek steun bij vrienden, andere familieleden of professionele hulpverleners om met de stress en emoties om te gaan.

6. Neem afstand indien nodig: Als de situatie onveilig of ongezond blijft, overweeg dan om tijdelijk afstand te nemen van de betrokkenen om jezelf te beschermen.

Het is belangrijk om te onthouden dat het oplossen van familieconflicten vaak tijd en geduld vergt. Wees bereid om compromissen te sluiten en blijf openstaan voor verandering en groei.
pi_213095349
quote:
Dat kon toen eigenlijk niet anders. Het was een bedreigende situatie. Het was ook na middernacht. We hebben toen mijn zus gebeld om te vragen wat te doen en toen is haar vriend eigenlijk meteen in de auto gestapt. Toen de tegenpartij hem aan zag komen, waren ze meteen een stuk vriendelijker en redelijker.
  Moderator vrijdag 5 april 2024 @ 11:11:49 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213095458
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:07 schreef PC1987 het volgende:

[..]
Dat kon toen eigenlijk niet anders. Het was een bedreigende situatie. Het was ook na middernacht. We hebben toen mijn zus gebeld om te vragen wat te doen en toen is haar vriend eigenlijk meteen in de auto gestapt. Toen de tegenpartij hem aan zag komen, waren ze meteen een stuk vriendelijker en redelijker.
Leuk, maar voor dat voorval heb je ook al geld van hem geleend voor een verbouwing.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_213095490
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:48 schreef GewoonUitNL het volgende:
Dat ze minder contact met jullie willen kan je als blessing in disguise zien; de types en conflicten die je beschrijft roepen "problemen!".

1. Hen bestrijden lijkt me in jullie positie lastig en een verloren strijd. Probeer dat te vermijden.
2. Als je je broertje en zussen kan adviseren het contact met deze gasten stapsgewijs en zonder negatieve gevolgen te beëindigen, dan zou dat goed zijn. Wel met de grote voorwaarde dat je dan niet zelf in de problemen komt. Doe het dus alleen als het de voordelen de nadelen afweegt en doe het met wijsheid.
3. Onderhoud het contact met je broers en zussen nog wel op neutraal gebied. Spreek bijvoorbeeld met je zus af bij een locatie die niet bij jou thuis is noch bij haar en zonder jouw vriend noch haar vriend. Zo onderhoud je toch nog de familiebanden, zonder dat je iemand tegen zijn scheen stoot.
4. Vermijd die vriendjes van je zussen volledig. En geef bijvoorbeeld aan dat net zoals zij niet willen dat jouw zussen contact hebben met je oudste zus haar ex vriend, jouw vriend ook niet wil dat jij contact hebt met hen en dat jullie elkaar met respect ieder zijn eigen weg laten gaan. Ik denk dat ze dit wel begrijpen.

Voor de rest is het jammer hoe het is gelopen, maar pas op dat je je zelf niet in de vingers snijdt omdat je de ideale familie situatie wilt forceren.
Dank je wel voor je reactie.

1. De vriend van het jongste zusje 'bestrijden' dat lukte nog wel, maar niet meer omdat de vriend van de oudste zus zich ermee is gaan bemoeien en hem volledig lijkt te steunen. Ze hebben ook allebei hetzelfde belang, namelijk de ex wegwerken.

2. Dat lukt dus niet meer. Ze zijn beiden erg onder invloed van hun partners. Hun partners spannen nu ook samen. Hebben over alles wat met dit conflict te maken heeft precies dezelfde mening opeens. Doen beiden precies hetzelfde. Als de ex er is, dan heb je (zus en zusje) hier ook niks te zoeken.

3. We werken in ploegen en komen al amper het huis uit. Daarnaast zijn ze allebei ook erg controlerend.

4. De vriend van het jongste zusje is hier niet meer welkom. We gaan ook niet ergens naar toe als hij er ook is. De vriend van de oudste zus proberen we een beetje te vermijden. We zoeken in elk geval niet meer zelf contact met hem.
pi_213095495
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Leuk, maar voor dat voorval heb je ook al geld van hem geleend voor een verbouwing.
Nee, dat was van de ex van mijn zus, niet van hem.

We proberen hem zoveel mogelijk te vermijden.
  Vis een optie? vrijdag 5 april 2024 @ 11:24:43 #14
70532 loveli
N
pi_213095622
Geleend geld zo snel mogelijk terug betalen, geen hulp meer vragen van foute zwagers.

Er voor je zussen zijn als het misgaat.

No such thing as free lunch.
crap in = crap out
pi_213095723
Ik vind het moeilijk te volgen. Kan je er niet A B en C van maken ipv voor iedereen de vriend van te gebruiken?
  vrijdag 5 april 2024 @ 11:32:49 #16
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213095727
Ik vind het vreemd dat jullie zo een diep verweven afhankelijksband ontwikkeld hebben met de vriend van je zus, terwijl je hem blijkbaar voor geen meter vertrouwt en ook niet echt een fijne vent vindt. Daarmee speel je hem heel erg in de hand. Bovendien vind ik zijn punt dat hij het niet fijn vindt dat jullie zulk innig contact hebben met de ex van het zusje niet gek. Niet iedereen staat daar hetzelfde in, maar de groep die dat niet vindt kunnen is zo klein nog niet.

Zijn gedrag daarentegen klinkt als potentieel gevaarlijk. Iemand die zich in de krochten van de maatschappij bevindt en daar zijn sociale omgangsvormen geleerd heeft. Juist daarom zou ik van jullie kant niet geneigd zijn om hem zijn zin te geven, want als het zo doorgaat heeft hij jullie hele familie onder de duim.

Ik zou voor nu me richten op afstand nemen van die partners. Zoveel mogelijk in contact blijven met je broers en zussen. Zo snel mogelijk terugbetalen en stoppen met hulp van de partners vragen in wat dan ook. Zaken verkeren in het leven, partners komen en gaan. Je kan niet voor een ander bepalen hoe diens leven te leven, ook niet je familie, maar je hoeft niet direct iedere partner die ze hebben te adopteren. Dan hoef je straks ook niet alle exen over de vloer te hebben.
pi_213095732
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:24 schreef loveli het volgende:
Geleend geld zo snel mogelijk terug betalen, geen hulp meer vragen van foute zwagers.

Er voor je zussen zijn als het misgaat.

No such thing as free lunch.
Geld terugbetalen gaan we doen maar dat zal niet in een paar maanden geregeld zijn. Van de ene zwager willen we niets meer weten. Met de andere zwager zoeken we zelf geen contact. Maar hij komt mee als mijn zus op bezoek komt en komt hier alleen weleens langs.
pi_213095750
Waarom komen je broers niet bij jullie over de vloer dan? Of zitten die ondanks mishandeling (ik kan uit je verhaal amper halen wat precies bij welke broer en welke zwager hoort) ook gezellig bij je zussen?

Ik zie anders niet in waarom je niet hecht kan blijven met degenen zonder relaties met louche types die hun stempel drukken. En dat je daardoor nu tijdelijk minder hecht bent met je zussen is gewoon het beste als 1 op 1 contact houden niet goed lukt, want het alternatief is mee gesleurd worden in hun ellende terwijl jullie zelf ook een kleine hebben.
pi_213095778
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:35 schreef Stepperoller het volgende:
Waarom komen je broers niet bij jullie over de vloer dan? Of zitten die ondanks mishandeling (ik kan uit je verhaal amper halen wat precies bij welke broer en welke zwager hoort) ook gezellig bij je zussen?

Ik zie anders niet in waarom je niet hecht kan blijven met degenen zonder relaties met louche types die hun stempel drukken. En dat je daardoor nu tijdelijk minder hecht bent met je zussen is gewoon het beste als 1 op 1 contact houden niet goed lukt, want het alternatief is mee gesleurd worden in hun ellende terwijl jullie zelf ook een kleine hebben.
De ene broer heeft ruzie met iedereen sinds hij zich voor het karretje van de vriend van de oudste zus heeft laten spannen. Hij heeft toen dingen gedaan die absoluut niet kunnen. Waarschijnlijk om indruk te maken op die vriend. Maar dat heeft zich uiteindelijk tegen hem gekeerd.

Het andere broertje gaat simpelweg beetje zitten waar de meeste mensen zitten en heb de indruk dat hij niet graag de vrienden van de zussen tegen de haren in strijkt.
  vrijdag 5 april 2024 @ 11:38:12 #20
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213095782
Je gaat toch geen geld lenen van de ex van je zus?
Ik vind het allemaal een beetje vreemd klinken, en ik snap ook soms niet of je nou de ex of de huidige vriend bedoelt....
  vrijdag 5 april 2024 @ 11:42:22 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213095817
quote:

[..]
Natuurlijk kon dat anders, je kon gewoon de politie bellen. Ik snap de gedachtengang hier werkelijk waar niet.. je hebt een aanrijding met mensen die onder invloed zijn en belt dan je zus in plaats van de politie?
pi_213095882
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik vraag me af of TS hecht zijn niet verward met verschillende belangen teveel in elkaar vervlechten.
  vrijdag 5 april 2024 @ 12:14:42 #23
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213096236
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:21 schreef PC1987 het volgende:
Mijn vraag is nu: wat nu?
Ik zou alles zorgvuldig opschrijven in een dagboek en contact opzoeken met John de Mol. Mischien kan hij er een script van maken en lopen jullie binnen. Zijn je financiële problemen gelijk ook opgelost. Het is er goed materiaal voor.
Niet zo goed als Mocro Maffia maar zeker weten toch wel beter dan Ferry Bouwman van de Jumbo. 👍
  vrijdag 5 april 2024 @ 12:16:21 #24
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213096256
quote:

[..]

[ Bericht 9% gewijzigd door Joopklepzeiker op 05-04-2024 12:22:37 ]
  vrijdag 5 april 2024 @ 12:19:10 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213096272
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:14 schreef PC1987 het volgende:

[..]
Nee, dat was van de ex van mijn zus, niet van hem.

We proberen hem zoveel mogelijk te vermijden.
Het is in je verhaal niet duidelijk wanneer je de huidige vriend van je oudste zus bedoelt en wanneer de ex, maar na nog een keer goed lezen snap ik dat het de ex is die jullie dagelijks helpt.

Ik denk dat je het niet weer goed gaat krijgen zolang de huidige vriend van je oudste zus in beeld is. Contact verbreken met de ex van je oudste zus gaat het ook niet oplossen, want de huidige vriend van je oudste zus blijft ook op andere vlakken een klootzak.

Ik denk dat ik zou proberen om het contact met de oudste zus en haar vriend en je jongste zus en haar vriend zoveel mogelijk te vermijden, want met dat soort mensen zou ik gewoon niet om willen gaan.

Maar goed. Ik heb makkelijk praten.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')