Het beste wapen tegen hamas is de bezetting stoppen. Hamas is een gevolg van de brute bezetting, onteigening en vertrappen en ontkennen van rechten van palestijnen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas heeft maar een wapen en dat zijn niet de raketten. Ze willen dat de internationale media het lijden van palestijn publiceert. Hoe groter het lijden, des te beter het is. Hoe harder Israel slaat, hoe liever ze het hebben. Al die dode baby's filmen ze maar wat graag.
Het beste wapen tegen Hamas is absolute media stilte. Geen aandacht. Het een na beste wapen is een eigen autonome staat voor de Palestijn
Dus ja. Hamas heeft liever 100.000 dode Palestijnen dan 50.000. En die gijzelaars, gaan ze nooit allemaal vrijlaten want met levende gijzelaars kunnen ze de Israëlische overheid onder druk blijven zetten. Wat dat betreft heeft het Hannibal protocol ook belangrijke voordelen
Waarom dan een blokkade als hamas toch te eten heeft?quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de leiding van Hamas wel wat meer te eten heeft dan een blikje tuinbonen per dag. Wellicht kunnen ze wat delen met hun onderdanen?
Het aantal toekomstige recruten van hamas limiteren.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom dan een blokkade als hamas toch te eten heeft?
Nee, Hamas is het gevolg van radicale Islam, antisemitisme en territoriale gierigheid van Arabieren en de bredere 'Ummah'.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het beste wapen tegen hamas is de bezetting stoppen. Hamas is een gevolg van de brute bezetting, onteigening en vertrappen en ontkennen van rechten van palestijnen.
Ik vind het onbegrijplijk dat mensen moslims steunen, en dan helemaal de Islamofascistische Jihad van Hamas, ivm Hamas is de Taliban een progressieve en tolerante beweging.quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:48 schreef bianconeri het volgende:
Ik ben echt geshockeerd hoeveel pro-Israeliers hier nog zijn.
Na alle schokkende beelden van aanvallen op hulpkonvooien.
En het anti-vrede gedrag van Israel.
Echt alles aan Israel is misselijkmakend. Militair zit dat land zo fout in elkaar.
En dan komen ze nu met excuses als ''man met zak leek op iemand met wapen?''
Hahahahahahaha. Ja, want een grote witte zak lijkt op een wapen hahahahahaha.
Genocide steuners bah![]()
![]()
Hamas vindt uiteindelijk zijn oorsprong in de terroritische Islamitische organisaties van de 19e eeuw.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het beste wapen tegen hamas is de bezetting stoppen. Hamas is een gevolg van de brute bezetting, onteigening en vertrappen en ontkennen van rechten van palestijnen.
Het is een sexy conflict en Israël heeft de pech dat er fulltime 1.000 camera's draaien terwijl bij andere conflicten, oorlogen of humanitaire rampen niet een camera staat. Er wordt (werd voor 7 oktober) de Palestijn wel iets aangedaan en iedereen kent de context dus het schrijft lekker weg.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mediastilte kun je natuurlijk vergeten, veel te veel Westerse journalisten hebben zich op basis van emotie en narratieven laten meeslepen in deze oorlog en zien het als hun journalistieke missie om tranentrekkers te publiceren over de Palestijnen.
Aan wel land vroeg Netanyahu half 2023 ook alweer om Hamas een beetje te financieren? Het bestaan van Hamas is wat lui als netanyahu nodig hebben, een gezamelijke vijand, het onderschatten van de kracht van Hamas dat heeft pijn gedaan.quote:En een eigen staat het één na beste wapen tegen Hamas? Daarmee zou decennialang terreur jegens Israëlische burgers plus het onderdrukken van de eigen bevolking en deze gebruiken als menselijk schild, worden beloond.
Op korte termijn heb je helemaal gelijk. Dat korte termijn denken gaat de situatie nooit beter maken. Ik heb niet de illusie hoor dat wij gaan meemaken dat het echt rustig wordt, maar onze kinderen misschien wel. Gaza is er ondanks al het werk van Israël de afgelopen tien jaar niet op vooruit gegaan, integendeel.quote:En denk ook na over wat er dan gaat gebeuren met zo'n staat. Die wordt natuurlijk gebruikt voor verdere oorlogsvoering tegen Israël. Moet je bijvoorbeeld nagaan als de Palestijnse autoriteiten volledige controle krijgen over de grenzen met Jordanië en vooral Syrië, dat wordt een groot doorgeefluik voor Iran. Binnen enkele maanden zal Hamas sterker zijn dan Hezbollah.
Ik vind het daarom altijd onbegrijpelijk dat mensen dit serieus een goed idee vinden.
Doen idioten wel vakerquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij raakt dat een gevoelige snaar van een hoop Nederlanders.
Dit gaat niet over het steunen aan terrorisme. Dat doet niemand.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik vind het onbegrijplijk dat mensen moslims steunen, en dan helemaal de Islamofascistische Jihad van Hamas, ivm Hamas is de Taliban een progressieve en tolerante beweging.
Dus omdat sommige dingen in Israel open zijn en meer vergelijkbaar zijn met Nederland mag Israel een genocide plegen? Alleen daarom mag Israel de walgelijkheden plegen die ze doen? Je snapt zelf toch ook wel hoe walgelijk dat is om te zeggen?quote:En dan Israël een open democratie en rechtstaat waar iedereen dezelfde rechten heeft, waar de 1/5e minderheden hun rechten hebben en mogen uitoefenen.
Een land dat streeft naar een open economie, onderwijs, zelfverbetering, en niet voor niets in de top 5 gelukkigste landen ter wereld staat.
Voor Hamas niet nee.quote:Hoe kan je ooit voor Gaza en Hamas zijn?
Anti islam zijn is niet per definitie anti moslimquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit gaat niet over het steunen aan terrorisme. Dat doet niemand.
Overigens lekkere moslimhaat zeg
[..]
Dus omdat sommige dingen in Israel open zijn en meer vergelijkbaar zijn met Nederland mag Israel een genocide plegen? Alleen daarom mag Israel de walgelijkheden plegen die ze doen? Je snapt zelf toch ook wel hoe walgelijk dat is om te zeggen?
[..]
Voor Hamas niet nee.
Maar voor Gaza? Niet per se voor Gaza, of voor moslims en waar ze voor staan.
Maar als de ene partij die iets meer Westers zijn maar wel walgelijke genocide plegende monsters zijn die alles en iedereen afslachten die ze maar tegen komen en de andere partij toevallig moslims maar gewoon onschuldige burgers?
Nou dan kies ik voor die onschuldige burgers die toevallig moslims zijn.
Dank voor deze zeer genuanceerde bijdrage.quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:48 schreef bianconeri het volgende:
Ik ben echt geshockeerd hoeveel pro-Israeliers hier nog zijn.
Na alle schokkende beelden van aanvallen op hulpkonvooien.
En het anti-vrede gedrag van Israel.
Echt alles aan Israel is misselijkmakend. Militair zit dat land zo fout in elkaar.
En dan komen ze nu met excuses als ''man met zak leek op iemand met wapen?''
Hahahahahahaha. Ja, want een grote witte zak lijkt op een wapen hahahahahaha.
Genocide steuners bah![]()
![]()
Dat doet iedereen die Gaza steunt. Gaza = Hamas.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Overigens lekkere moslimhaat zeg
Israël is een open democratie en heeft net als het Westen de meeste vrijheden die je op deze planeet vindt. Lekkere frame dus.quote:Dus omdat sommige dingen in Israel open zijn en meer vergelijkbaar zijn met Nederland mag Israel een genocide plegen? Alleen daarom mag Israel de walgelijkheden plegen die ze doen? Je snapt zelf toch ook wel hoe walgelijk dat is om te zeggen?
Er zijn nauwelijks onschuldige burgers in Gaza zeker wanneer 80% Hamas steunt en de vernietiging van het Westen en Israël.quote:Voor Hamas niet nee.
Maar voor Gaza? Niet per se voor Gaza, of voor moslims en waar ze voor staan.
Maar als de ene partij die iets meer Westers zijn maar wel walgelijke genocide plegende monsters zijn die alles en iedereen afslachten die ze maar tegen komen en de andere partij toevallig moslims maar gewoon onschuldige burgers?
Nou dan kies ik voor die onschuldige burgers die toevallig moslims zijn.
Nou nee, zou wat zijn wanneer mensen het zo zouden noemenquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:47 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dat doet iedereen die Gaza steunt. Gaza = Hamas.
Hoe kan je rationeel voor de Islam zijn?
[..]
Israël is een open democratie en heeft net als het Westen de meeste vrijheden die je op deze planeet vindt. Lekkere frame dus.
Gaza is een existentieel gevaar voor Israël en daar mag Israël zich tegen verdedigen. De frame genocide is compleet misplaats en bagatelliseerd werkelijk genocide.
[..]
Er zijn nauwelijks onschuldige burgers in Gaza zeker wanneer 80% Hamas steunt en de vernietiging van het Westen en Israël.
Waar wel onschuldige moslims wonen in Israël voor wie Gaza ook een existentieel gevaar is.
En sommige FOK!ers vinden het een goed idee om genocide en Israels walgelijkheden goed te praten kuch kuch.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mediastilte kun je natuurlijk vergeten, veel te veel Westerse journalisten hebben zich op basis van emotie en narratieven laten meeslepen in deze oorlog
quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin.
Ik zeg in mijn post letterlijk dat ik Hamas uberhaupt niet steun.
En ook zeker niet achter Islamitische standpunten sta.
Alleen als ik moet kiezen tussen Gaza en Israël dan is die keus heel makkelijk.
In de Gaza strook wonen zeer veel onschuldige mensen. Ja, soms steunen ze Hamas. Maar waarom doen ze dat? Precies door de walgelijkheden van Israël.
Israël aan de andere kant?
Ja, Israël staat veel dichter bij 'onze' Westerse waarden.
Alleen Israël pleegt genocide, en het geen genocide noemen is pas denigrerend.
Israël kan nog zo Westers zijn, ik zal nooit een land steunen wat genocide pleegt.
Ben echt benieuwd of transfoob of genocide het woord van 2024 zal worden. Spannend!quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En sommige FOK!ers vinden het een goed idee om genocide en Israels walgelijkheden goed te praten kuch kuch.
Media doet dingen?
Wellicht omdat Israël die walgelijkheden uitspookt. Dan moeten ze niet janken als dat uitkomt.
Daar moet het ICJ nog onderzoek naar doen, of er genocide wordt gepleegd, kan nog jaren duren. Het is nog geen feit. Wat dat betreft is de klacht van Zuid Afrika ook afgewezen, Israël mag doorgaan in Gaza.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alleen Israël pleegt genocide, en het geen genocide noemen is pas denigrerend.
Israël kan nog zo Westers zijn, ik zal nooit een land steunen wat genocide pleegt.
En ze hebben nog wel zoveel gemeenquote:
OEPSquote:Op vrijdag 5 april 2024 21:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En ze hebben nog wel zoveel gemeen
Daar is geen sprake van en dat is je inmiddels al tientallen uitgelegd door verscheidene users. Alleen de leiders van Zuid-Afrika hebben dit beweerd, maar ja dan hebben we het over een land waar lynchings jegens blanke boeren als normaal en acceptabel wordt gezien. Dat geeft meteen aan in hoeverre die ongefundeerde aantijgingen serieus moeten worden genomen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En sommige FOK!ers vinden het een goed idee om genocide en Israels walgelijkheden goed te praten kuch kuch.
Je bedoelt deze mensen?quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:35 schreef bianconeri het volgende:
In de Gaza strook wonen zeer veel onschuldige mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |