abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 09:08:09 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213080077
quote:
Sigaretten kopen? Eerst even je gezicht laten scannen: ‘Het is wel wennen’

Wie een pakje sigaretten wil kopen, wordt straks gevraagd om een gezichtsscan te laten maken. Met kunstmatige intelligentie wordt dan de leeftijd van de koper ingeschat. Een slimme manier om snel de leeftijdsscan te maken, maar het is wel even schrikken voor de klant.
https://www.ad.nl/binnenl(...)wel-wennen~aacd12a5/

Zeg het maar boys.

De Clintons, Soros, Schwab en wijlen Rothshild hebben het toch mooi voor elkaar.
Recordhouder aantal posts op ้้n dag.
4045
onlogisch
pi_213080100
Premium artikel.

Was toch in Amerika, dit?
  donderdag 4 april 2024 @ 09:12:28 #3
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_213080124
Premium artikel, Gaan ze me weigeren als ik mn legitimatie geef en weiger een gezichtscan te maken?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_213080319
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:10 schreef ToT het volgende:
Premium artikel.

Was toch in Amerika, dit?
Nee Den Haag, maar ik geef geen neuk want rokers :r
pi_213080358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:32 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
Mwah, ik begrijp je wel, maar wat is de volgende stap: je gezicht scannen om bier te kunnen kopen? In Amerika zijn er al zulke scanners om sterke drank te kunnen kopen.
Geen idee of je wel of geen alcohol drinkt, maar als je het prima vindt dat ook alcohol op die manier gekocht moet worden, waar ligt voor jou wel de grens en vind je het prima dat alles buiten jouw persoonlijke grenzen zo gecontroleerd en gereguleerd wordt?
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 09:38:06 #6
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213080370
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:36 schreef ToT het volgende:

[..]
Mwah, ik begrijp je wel, maar wat is de volgende stap: je gezicht scannen om bier te kunnen kopen? In Amerika zijn er al zulke scanners om sterke drank te kunnen kopen.
Geen idee of je wel of geen alcohol drinkt, maar als je het prima vindt dat ook alcohol op die manier gekocht moet worden, waar ligt voor jou wel de grens en vind je het prima dat alles buiten jouw persoonlijke grenzen zo gecontroleerd en gereguleerd wordt?
Ik hoop vooral dat ze er drones aan koppelen die met scherp kunnen schieten zodra blijkt dat je voor de zoveelste keer je sociale krediet limiet hebt overschreden.
4045
onlogisch
pi_213080386
quote:
9s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:38 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik hoop vooral dat ze er drones aan koppelen die met scherp kunnen schieten zodra blijkt dat je voor de zoveelste keer je sociale krediet limiet hebt overschreden.
Whehe! :P

Nee maar het lijkt er op dat Xi het westen zo meer en meer zal kunnen waarderen.
pi_213081534
Dat klinkt niet best!
  donderdag 4 april 2024 @ 13:44:47 #9
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213083317
Dat is niet goed! Dikke kans dat je dit geschreven hebt op mobiel, terwijl je gezicht gescand werd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213085098
quote:
15s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:12 schreef junkiesietze het volgende:
Premium artikel, Gaan ze me weigeren als ik mn legitimatie geef en weiger een gezichtscan te maken?
Sterker: ze zijn dan verplicht jou sigaretten te weigeren. Doen ze dat niet dan kunnen ze zware boetes of andere sancties verwachten. Dus zonder gezichtsscan kan je straks niet (legaal) meer roken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213089238
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:32 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
Wie zegt dat het rokers zijn? Ik rook niet, drink geen alcohol, geen koffie, eet geen fastfood maar koop wel tabak, heb tabakplanten in mijn tuin, koop regelmatig wodka en koffie. Ook gebruik ik bij tijd en wijle veel zout en suiker maar het komt niet in mijn lichaam. Ik koop het voor mezelf dus niet voor anderen. Buiten je eigen bubbel denken is altijd goed, leert iedereen van dus zoek maar op waar je dit allemaal voor kunt gebruiken behalve het in je mond te stoppen.

Maar volgens mij gaat het om het principe, krasloten, staatsloten, alcohol, fastfood, dierlijke producten (want vegan wil men als de standaard), snoepgoed en alles wat men nu of in de toekomst niet wil dat je consumeert of aanschaft: controle. Gelijk even doorgeven aan je ziektekostenverzekering. Dit kan dus ook (heel snel) ook u aangaan en iedereen heeft dan wat te verbergen, wat iemand te verbergen heef, hangt af van de wetgever, de bestuurder, de regering en wat ze besluiten. Wat vandaag de standaard is, is dat morgen niet. Kritiek geuit hier op FOK op iemand, liefst een publiek figuur? Kan een reden zijn om over twee jaar oid de politie voor je deur te hebben; is in de voorgaande jaren gebeurd met mensen. Heel goed nadenken waar we het mee eens zijn of niet en wat de volgende stap kan zijn.
pi_213089364
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 20:42 schreef kamaba het volgende:

[..]
Wie zegt dat het rokers zijn? Ik rook niet, drink geen alcohol, geen koffie, eet geen fastfood maar koop wel tabak, heb tabakplanten in mijn tuin, koop regelmatig wodka en koffie. Ook gebruik ik bij tijd en wijle veel zout en suiker maar het komt niet in mijn lichaam. Ik koop het voor mezelf dus niet voor anderen. Buiten je eigen bubbel denken is altijd goed, leert iedereen van dus zoek maar op waar je dit allemaal voor kunt gebruiken behalve het in je mond te stoppen.

Maar volgens mij gaat het om het principe, krasloten, staatsloten, alcohol, fastfood, dierlijke producten (want vegan wil men als de standaard), snoepgoed en alles wat men nu of in de toekomst niet wil dat je consumeert of aanschaft: controle. Gelijk even doorgeven aan je ziektekostenverzekering. Dit kan dus ook (heel snel) ook u aangaan en iedereen heeft dan wat te verbergen, wat iemand te verbergen heef, hangt af van de wetgever, de bestuurder, de regering en wat ze besluiten. Wat vandaag de standaard is, is dat morgen niet. Kritiek geuit hier op FOK op iemand, liefst een publiek figuur? Kan een reden zijn om over twee jaar oid de politie voor je deur te hebben; is in de voorgaande jaren gebeurd met mensen. Heel goed nadenken waar we het mee eens zijn of niet en wat de volgende stap kan zijn.
stel je niet aan joh, het is een machine die alle data direct weggooit, nagekeken en goedgekeurd door de autoriteit persoonsgegevens dat die data ook echt weg is.
pi_213091594
Ik ben benieuwd. Dankzij mijn superieure genen wordt ik nog met enige regelmaat om identificatie gevraagd voor het halen van een biertje terwijl ik toch wel flink over datum ben. Kijken of een computer dat beter kan.
Conscience do cost.
  donderdag 4 april 2024 @ 22:50:24 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213091634
Waarom staat een AD bericht in BNW?

Oh, kan het zijn omdat het verschil tussen een conspiracy en de waarheid ongeveer 3 maanden is? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 10:52:12 #15
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213156706
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:50 schreef HeatWave het volgende:
Waarom staat een AD bericht in BNW?

Oh, kan het zijn omdat het verschil tussen een conspiracy en de waarheid ongeveer 3 maanden is? :').
MSM niet in twijfel trekken :')

Schaap.
4045
onlogisch
pi_213157597
Rokers :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 15 april 2024 @ 14:52:44 #17
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_213217432
Een tijdje terug las ik dat ieder pakje cigaretten en shag (lees rookwaar) een unieke barcode heeft om koper en product te koppelen, dit om te monitoren of de maatregelen die de overheid neemt of genomen heeft effect hebben.
Dus in kort de rookwaar en bankgegevens zijn al gekoppeld. Dat daar nu ook een gezichts-scan aan toegevoegd wordt is eigenlijk in het verlengde ervan.
Ondertussen gaan steeds meer nederlanders de grens over om hun boodschappen te doen , vooral drank en rookwaar zijn geliefde producten om over de grens te halen.
Ik zelf kom uit een tijd dat er helemaal geen leeftijdsgrenzen waren op deze producten, vrijheid is een relatief begrip.
There is only one religion
  maandag 15 april 2024 @ 14:53:48 #18
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213217443
Het laten zien van je ID is niet meer voldoende? :?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_213217458
Geen probleem, waar de een een blokkade opwerpt zorgt de andere voor tunnels!

:Y Ik koop al jaren geen shag meer in de winkel, wel vloeitjes! Mijn shag komt netjes uit het buitenland en is ruim de helft goedkoper dan hier in Nederland.

Dus succes er mee, onze politie heeft het nu al tering druk met het vangen van mini criminelen dat belangrijke zaken op de plank blijven, dat zal in de toekomst zeker door dit soort zaken alleen maar meer worden! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 15 april 2024 @ 14:55:14 #20
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_213217462
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 14:53 schreef PzKpfw het volgende:
Het laten zien van je ID is niet meer voldoende? :?
In sommige winkels werd je id door een scanner gehaald , je werd toen al geregistreerd.
  maandag 15 april 2024 @ 14:56:36 #21
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_213217471
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 14:54 schreef Chandler het volgende:
Geen probleem, waar de een een blokkade opwerpt zorgt de andere voor tunnels!

:Y Ik koop al jaren geen shag meer in de winkel, wel vloeitjes! Mijn shag komt netjes uit het buitenland en is ruim de helft goedkoper dan hier in Nederland.

Dus succes er mee, onze politie heeft het nu al tering druk met het vangen van mini criminelen dat belangrijke zaken op de plank blijven, dat zal in de toekomst zeker door dit soort zaken alleen maar meer worden! :Y
Ook sinds kort mag rookwaar niet meer online verkocht worden, zocht ernaar toen de AH stopte met tabakverkoop
Het invoeren van tabak is nu ook verboden, misschien heb je tot nu toe geluk gehad maar de duoane kan het nu onderscheppen
pi_213217484
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 14:56 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Ook sinds kort mag rookwaar niet meer online verkocht worden, zocht ernaar toen de AH stopte met tabakverkoop
Had ik ook online bij een AH, zie je die tekst niet zegt dat mens... nee, ik keek daar niet! :+

Maar nog even en het ligt helemaal niet meer in de supermarkt, dat heeft de overheid verboden vanaf 1 juli volgens mij (of zelfs eerder)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 15 april 2024 @ 15:08:21 #23
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_213217571
Willem Frederik Hermans (schrijver) heeft een boekje dat heet : De Laatste Roker (verhalenbundel) uitgegeven in 1991 bij de bezige bij, altijd gefascineerd geweest over zijn voorsight over wat hij beschreef en de accurate pointers in dat verhaal. De moeite waard om eens te lezen.
pi_214451966
Inmiddels in gebruik.

Straks ook voor alcohol, medicijnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')