Beste Za. Ik heb nu eindelijk het filmpje gekeken en ik zie een generaal die over oorlog nadenkt, iemand die een Romeinse wijsheid over oorlog voorkomen herhaald en een oproep om een paar dagen eten en drinken in huis te hebben. Wat is hier nou zo bizar aan?quote:Op woensdag 3 april 2024 16:09 schreef Za het volgende:
Ruim 90 procent van de Nederlanders denkt dat we als land niet goed genoeg zijn voorbereid op een eventuele oorlog.
https://www.parool.nl/wer(...)een-oorlog~b704a360/
Wat had volgens jou tegenspraak moeten krijgen?quote:Op woensdag 3 april 2024 16:13 schreef PotjeSambal het volgende:
Nee, niet normaal idd, vooral de afwezigheid van enige tegenspraak.
Tientallen, Noord-Koreaanse optochten zijn er niets bij!quote:Op woensdag 3 april 2024 16:16 schreef Za het volgende:
Tientallen Nederlandse militairen trekken door de straten: ‘Er is echt iets aan de hand’
Met de Russische dreiging in het achterhoofd trekken de komende dagen tientallen militairen door de Nederlandse straten. De Luchtmobiele Brigade oefent in verschillende steden langs wegen, pleinen en op industrieterreinen, om een zo realistisch mogelijk beeld te krijgen van een echte oorlogssituatie.
https://wnl.tv/2024/04/03(...)ht-iets-aan-de-hand/
quote:Op woensdag 3 april 2024 16:09 schreef Za het volgende:
Ruim 90 procent van de Nederlanders denkt dat we als land niet goed genoeg zijn voorbereid op een eventuele oorlog.
https://www.parool.nl/wer(...)een-oorlog~b704a360/
Zonder verder invulling zeggen dat soort uitkomsten me weinig. En hoeveel Nederlanders willen dat nog steeds als ze het zelf in hun portemonnee voelen? Of als het ten koste gaat van andere budgetten?quote:Bijna driekwart van de Nederlanders vindt het dat het land meer moet investeren in defensie als de oorlogsdreiging toeneemt.
Dat deze man in een entertainment programma in zijn outfit komt verkondigen dat een oorlog in Nederland op korte termijn reëel is.quote:Op woensdag 3 april 2024 16:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Beste Za. Ik heb nu eindelijk het filmpje gekeken en ik zie een generaal die over oorlog nadenkt, iemand die een Romeinse wijsheid over oorlog voorkomen herhaald en een oproep om een paar dagen eten en drinken in huis te hebben. Wat is hier nou zo bizar aan?
De Kruif ziet dat oefeningen steeds grootschaliger zijn en niet alleen binnen de eigen landsgrenzen. “Een eenheid uit Oirschot met vierduizend mannen en vrouwen gaat wekenlang trainen in kader van een NAVO-oefening. Dit soort dingen zullen alleen maar vaker gebeuren als de situatie zo onzeker blijft als de situatie waarin wij nu leven.”quote:Op woensdag 3 april 2024 16:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Tientallen, Noord-Koreaanse optochten zijn er niets bij!
Da's een oefening he (die me zeer verstandig lijken), dat is iets heel anders dan dat er militaire optochten met een hoop machtsvertoon door de straten marcheren.quote:Op woensdag 3 april 2024 16:35 schreef Za het volgende:
[..]
De Kruif ziet dat oefeningen steeds grootschaliger zijn en niet alleen binnen de eigen landsgrenzen. “Een eenheid uit Oirschot met vierduizend mannen en vrouwen gaat wekenlang trainen in kader van een NAVO-oefening. Dit soort dingen zullen alleen maar vaker gebeuren als de situatie zo onzeker blijft als de situatie waarin wij nu leven.”
https://nos.nl/l/2513440
Die andere post waar je op reageerde betrof ook een oefening.quote:Op woensdag 3 april 2024 16:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Da's een oefening he (die me zeer verstandig lijken), dat is iets heel anders dan dat er militaire optochten met een hoop machtsvertoon door de straten marcheren.
Het is de elite die oorlogen start, laat ze zelf maar als eerste naar het front gaan, of hun eigen kinderen vooruit sturen.quote:Op woensdag 3 april 2024 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Genoeg plek in de gevangenissen, momenteel. Helaas te weinig gevangenispersoneel.
Te voet nog wel! Daar sta je dan met je communistische trucks vol met kernraketten!quote:Op woensdag 3 april 2024 16:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tientallen, Noord-Koreaanse optochten zijn er niets bij!
Meritocraten die zo ongeveer zonder uitzondering hun eigen merites overschatten. Wat mij betreft kunnen we ze missen als kiespijn, net als veel volk in de zuidas trouwens.quote:Op woensdag 3 april 2024 12:53 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nope. Sturende personalia in de NL-se politiek en dergelijke moeten nou eenmaal aan het roer blijven.
Waarom zou een militair zijn uniform niet aan moeten trekken?quote:Op woensdag 3 april 2024 16:29 schreef Za het volgende:
[..]
Dat deze man in een entertainment programma in zijn outfit komt verkondigen dat een oorlog in Nederland op korte termijn reëel is.
De interviewer noch de tafelgasten nemen daar aanstoot aan, noch gaan er tegen in. Sterker nog er wordt gedaan of het de normaalste zaak van de wereld is dat deze uitspraak wordt gedaan, alsof het soortement feitelijk is wat er beweerd wordt, en men zich er al bij heeft neergelegd, zie ook de uitspraak van de Jong.
Dat soort banaliteiten op tv, met oog op een zwakke bevolking vind ik bizar.
Dat pleur je dan maar onderaan de OP.quote:Op woensdag 3 april 2024 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
Voor alle duidelijkheid: dit is niet mijn OP. Ik vind persoonlijk dat Han Bouwmeester een realistisch verhaal afsteekt en dat mevrouwtje 'Duider' een achterlijke trut is.
Hoe kom je toch bij dat absurde onzin idee dat Poetin ook maar een schijn van kans maakt tegen de NAVO?quote:Op woensdag 3 april 2024 13:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Akkoord. Maar toch denk ik, dat als Poetin wil oprukken en heel Europa wil, dat er echt wel militairen, ook dienstplichtigen (eventueel op vrijwillige basis) ingezet gaan worden bij de grenzen van Navo gebied.
Nou ik zal je geruststellen: de luchtmobiele brigade is opgericht met alles in het achterhoofd behalve tegen Rusland vechten.quote:Op woensdag 3 april 2024 16:16 schreef Za het volgende:
Tientallen Nederlandse militairen trekken door de straten: ‘Er is echt iets aan de hand’
Met de Russische dreiging in het achterhoofd trekken de komende dagen tientallen militairen door de Nederlandse straten. De Luchtmobiele Brigade oefent in verschillende steden langs wegen, pleinen en op industrieterreinen, om een zo realistisch mogelijk beeld te krijgen van een echte oorlogssituatie.
https://wnl.tv/2024/04/03(...)ht-iets-aan-de-hand/
Doe ik lekker niet en you can't make me.quote:Op woensdag 3 april 2024 17:13 schreef Za het volgende:
[..]
Dat pleur je dan maar onderaan de OP.
Jouw mening is niet relevant genoeg om mee te openen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |