abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213056075
Het X-platform van Elon Musk dreigt met juridische stappen tegen de Australische regering na censuureisen vanwege een 'Billboard Chris'-post.

In een gewaagde zet onderneemt X van Elon Musk juridische stappen tegen de Australische regering nadat haar E-Safety Commissioner opdracht heeft gegeven tot het verwijderen van een controversiële post.

In het bevel van de Australische overheid werd X ook bedreigd met een boete van bijna $800.000 als het platform de post niet binnen 24 uur zou verwijderen. Als reactie hierop heeft X ervoor gekozen om de post in Australië geografisch te blokkeren. Deze actie werd echter omzeild toen het bericht eenvoudigweg opnieuw werd gedeeld in een ander formaat.

In het licht van deze ontwikkelingen heeft X een beslissende stap gezet door een rechtszaak aan te kondigen tegen de Australische regering om het recht van gebruikers op vrije meningsuiting te beschermen.

Het bericht, geschreven door de Canadees Chris Elston – online bekend als ' Billboard Chris.

https://thepostmillennial(...)et-over-misgendering

Chris over de bewuste post, plus de bewuste post in interview:

twitter

Skynews Australia:

(video verderop deze pagina)

Ik denk dat Chris volkomen gelijk heeft dat deze persoon, welke afbeeldingen van bestialiteit post en er ander ongebruikelijk gedrag op nahoudt, niet de meest geschikte persoon is om bij de Wereldgezondheidsorganisatie te worden aangesteld als expert op het gebied van transgenderkwesties.

Ook mooi dat Elon Musk het hier niet bij laat zitten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Za op 02-04-2024 09:05:11 ]
  dinsdag 2 april 2024 @ 06:43:25 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213056201
Wat een onsamenhangend verhaal joh
pi_213056243
Basically een trans hater die er niet tegen kan dat sommige mensen naar kinkfeestjes gaan of soms op een naaktstrand zitten.
pi_213056244
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 06:43 schreef Aberkullie het volgende:
Wat een onsamenhangend verhaal joh
Er is niets onsamenhangend aan.
Musk is op straffe van een boete van 800.000 gedwongen een post te verwijderen, en gaat nu juridisch stappen ondernemen.
Ook de plaatser van de post neem juridische stappen.

Bovenal heeft degene die de post heeft geplaatst gewoon gelijk.
pi_213056247
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 april 2024 06:59 schreef DJKoster het volgende:
Basically een trans hater die er niet tegen kan dat sommige mensen naar kinkfeestjes gaan of soms op een naaktstrand zitten.
Nee, deze persoon post plaatjes van bestialiteit en ander aanstootgevend materiaal.
En wordt vervolgens door Wereldgezondheidsorganisatie aangesteld als expert op het gebied van transgenderkwesties.

Iemand verwondert zich hier terecht over, en Musk wordt gedwongen die post te verwijderen.
  dinsdag 2 april 2024 @ 07:13:43 #6
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213056274
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 07:00 schreef Za het volgende:

[..]
Er is niets onsamenhangend aan.
Musk is op straffe van een boete van 800.000 gedwongen een post te verwijderen, en gaat nu juridisch stappen ondernemen.
Ook de plaatser van de post neem juridische stappen.

Bovenal heeft degene die de post heeft geplaatst gewoon gelijk.
Oh oke 👍🏼
pi_213056281
boeie
pi_213056316
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 07:01 schreef Za het volgende:

[..]
Nee, deze persoon post plaatjes van bestialiteit en ander aanstootgevend materiaal.
En wordt vervolgens door Wereldgezondheidsorganisatie aangesteld als expert op het gebied van transgenderkwesties.

Iemand verwondert zich hier terecht over, en Musk wordt gedwongen die post te verwijderen.
Well, ik baseerde mijn mening op de fotos in de nieuwsartikelen plus een beetje ervaring met wat sommige mensen 'aanstootgevend materiaal' vinden.

Maar goed, los van die discussie ben ik het wel met je eens dat het recht op vrije meningsuiting erg belangrijk is, zeker als er overheden bij betrokken zijn. Dus in een rechtszaak over dit soort zaken zie ik geen kwaad.
pi_213056429
quote:

[..]
Zegt de Daily Mail en deze Chris. Dat het een extravagant figuur is geloof ik zonder meer hoor, maar het komt allemaal nogal eenzijdig over. En sommige dingen kloppen niet. Er wordt beweerd dat hij is aangesteld als beleidsmaker maar hij is panellid. Panelleden zijn mensen met veel kennis over een bepaald gebied die een consulterende rol hebben. Die maken geen beleid. Een studie die kennelijk gaat over de manier waarop transmannen seks hebben wordt "promotiemateriaal" genoemd. Er zal ook best eea aan het verhaal van Chris wel kloppen maar dat is op deze manier oncontroleerbaar. En dat het op een gegeven moment over pedofilie gaat, wat helemaal niets met deze man te maken heeft, vind ik wel tekenend hoor. Dat gebeurt vaker als ultraconservatieven de discussie willen smoren want als je dan nog kritiek hebt "moet je wel haast pedofilie goedkeuren".

Kortom: die Aussie zal best een rare snuiter zijn maar ik heb het vermoeden dat het verhaal van die Chris ook niet helemaal klopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 02-04-2024 08:32:13 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  dinsdag 2 april 2024 @ 08:07:24 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213056430
Heb je ook een fatsoenlijke bron ipv die wappieshit?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213056441
Prachtig Za topic weer hoor.

Hierop googlen levert niets op, en gecombineerd met de bron maakt het weer duidelijk: 100% (onsamenhangende) bullshit
pi_213056577
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 08:09 schreef Shotty het volgende:

Hierop googlen levert niets op
Google eea in het Engels, dit is geen Nederlandse aangelegenheid.
pi_213056599
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 08:39 schreef Za het volgende:

[..]
Gedaan. Alleen gewauwel van de Daily Mail en wat gereutel op X gevonden.
  dinsdag 2 april 2024 @ 08:48:47 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213056664
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 08:42 schreef recursief het volgende:

[..]
Gedaan. Alleen gewauwel van de Daily Mail en wat gereutel op X gevonden.
Dan heb je geen goed onderzoek gedaan. _O- _O-
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213056676
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2024 08:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan heb je geen goed onderzoek gedaan. _O- _O-
Maar je moet tegenwoordig toch juist zelf je resursj doen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 2 april 2024 @ 08:51:12 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213056696
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 april 2024 08:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar je moet tegenwoordig toch juist zelf je resursj doen?
Dat gaat dus al fout bij google
  dinsdag 2 april 2024 @ 08:51:41 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213056700
pi_213056713
quote:
84s.gif Op dinsdag 2 april 2024 08:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat gaat dus al fout bij google
Daarom doe je de betere resursj ook op feestboek.
pi_213056715
Dubbel
pi_213056733
quote:

[..]
Ik heb gegoogled op: chris billboard elon musk

Geen woord Nederlands aan ;-)

Maar kom is met normale bronnen, of open de volgende keer dit soort onzin lekker in BNW.
  dinsdag 2 april 2024 @ 08:54:18 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213056734
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 april 2024 08:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat hep gestaan op feesboek!
  dinsdag 2 april 2024 @ 08:55:13 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213056747
quote:
dit is geen Nederlandse aangelegenheid.
Misschien moet je een topic openen op Fok.au :+
pi_213056749
quote:
84s.gif Op dinsdag 2 april 2024 08:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat hep gestaan op feesboek!
[ afbeelding ]
Is dat Za?
pi_213056786
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 08:54 schreef Shotty het volgende:

[..]
Ik heb gegoogled op: chris billboard elon musk

Geen woord Nederlands aan ;-)

Maar kom is met normale bronnen, of open de volgende keer dit soort onzin lekker in BNW.
:')
pi_213056859
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 april 2024 08:52 schreef xpompompomx het volgende:

Laat je toch niet zo in je simpele kaarten kijken.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, dit soort nieuws gaat ons allen aan, zodat iemand als jij ook je mening vrijelijk kunt blijven posten.
  dinsdag 2 april 2024 @ 09:04:47 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213056876
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:03 schreef Za het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, dit soort nieuws gaat ons allen aan, zodat iemand als jij ook je mening vrijelijk kunt blijven posten.
Wanneer open je een topic over het gebrek aan VVMU in Rusland?
pi_213056914
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:03 schreef Za het volgende:

[..]

Vvmu is een groot goed, dat zal vrijwel iedereen met je eens zijn. Maar dat:

- betekent niet dat je feitenvrije aangedikte of oncontroleerbare aantijgingen over andere mensen zonder consequenties de wereld in kan slingeren
- betekent ook niet dat alle bagger zomaar een eigen topic in NWS moet krijgen
pi_213056927
quote:

[..]
Beweert iemand op X
pi_213056930
Voor dit vermoeiend gelul hebben we toch een centraal xitter topic?
  dinsdag 2 april 2024 @ 09:09:54 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213056940
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:09 schreef Farenji het volgende:
Voor dit vermoeiend gelul hebben we toch een centraal xitter topic?
Een heel subforum zelfs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')