Als Rusland die Oekraďnse gebieden zou mogen verkrijgen op basis van het argument dat ze van origine Russisch zijn dan zou Rusland bereid moeten zijn Königsberg oblast op te geven omdat deze van origine Pruisisch / Pools / Litouws zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2024 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Trump gaat juist onderhandelen voor een wapenstilstand en als je daarbij de volgende uitgangspunten worden genomen is dat voor mij meer dan prima:
-Rusland staakt de Speciale Militaire Operatie in Oekraďne
-Rusland verkrijgt De Krim en de oblasten Donesk, Luhansk, Zaporidzja en Cherson. Uit alle andere oblasten moet Rusland zich terugtrekken. De Krimbrug wordt hersteld.
-Er komt een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en Oekraďne en de kern hiervan is dat de Verenigde Staten ingrijpen als Rusland toch het niet-aanvalsverdrag schendt.
-De sancties tegen Rusland en Belarus worden grotendeels opgeheven, alleen de levering van wapens en onderdelen om wapens mee te maken blijven gesanctioneerd.
-Rusland hoeft geen herstelbetalingen te verrichten jegens Oekraďne.
-Er komt een weg- en spoorverbinding tussen Kaliningrad en Belarus waarbij er geen aansluitingen zijn op het weg- en spoornet van Polen en/of Litouwen. Dit om de economie van Kaliningrad te stimuleren.
Als Trump het bovenstaande weet uit te onderhandelen dan zou dat fantastisch zijn.
Ik stel voor dat we als onderdeel van de onderhandelingen al jouw bezittingen afpakken en aan Oekraďne geven.quote:Op dinsdag 2 april 2024 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Trump gaat juist onderhandelen voor een wapenstilstand en als je daarbij de volgende uitgangspunten worden genomen is dat voor mij meer dan prima:
-Rusland verkrijgt De Krim en de oblasten Donesk, Luhansk, Zaporidzja en Cherson. Uit alle andere oblasten moet Rusland zich terugtrekken. De Krimbrug wordt hersteld.
-Er komt een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en Oekraďne en de kern hiervan is dat de Verenigde Staten ingrijpen als Rusland toch het niet-aanvalsverdrag schendt.
-De sancties tegen Rusland en Belarus worden grotendeels opgeheven, alleen de levering van wapens en onderdelen om wapens mee te maken blijven gesanctioneerd.
-Er komt een weg- en spoorverbinding tussen Kaliningrad en Belarus waarbij er geen aansluitingen zijn op het weg- en spoornet van Polen en/of Litouwen. Dit om de economie van Kaliningrad te stimuleren.
Als Trump het bovenstaande weet uit te onderhandelen dan zou dat fantastisch zijn.
Alsof Putin zelf dit heeft geschreven, met je "Speciale Militaire Operatie". Ga toch weg.quote:Op dinsdag 2 april 2024 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hebben de Oekraďners die in de door Rusland bezette gebieden wonen ook nog wat te willen?quote:Op dinsdag 2 april 2024 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit is wel de omgekeerde wereld zeg. De schuld van het bloedvergieten ligt bij Rusland, niet bij Oekraďne.quote:Op dinsdag 2 april 2024 07:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Misschien Oekraďne onder druk zetten om toch akkoord te gaan. Anders blijft het bloedvergieten gewoon doorgaan en dat is niemands belang.
Dat zijn dan deserteurs en worden direct opgepakt als ze terug willen komen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 07:06 schreef Hoppahop het volgende:
Mensen komen gewoon niet opdagen ondanks represailles. En de Nederlanders met een dubbel paspoort zijn vertrokken naar het land van herkomst.
Hoe krijg je het je toetsenbord uit. Lekker die Russen direct maar alles geven wat ze willen,wat krijgen we nou. Niet oké, wat voor signaal geef je dan af.quote:Op dinsdag 2 april 2024 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Tja, zonder ingrijpen van de NAVO/Europa met boots on the ground en meer materieel lijkt op dit moment Oekraďne langzaamaan aan de verliezende hand. Willen 'wij' oorlog met Rusland dan lijkt dat de laatste kans voor Oekraďne om de strijd alsnog te winnen van Rusland en het veroverde gebied te heroveren.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:16 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Hoe krijg je het je toetsenbord uit. Lekker die Russen direct maar alles geven wat ze willen,wat krijgen we nou. Niet oké, wat voor signaal geef je dan af.
Dat is op zich wel waar, maar Rusland kennende geeft Poetin geen strobreed toe en valt er voor Oekraďne weinig uit te halen. Poetin krijgt gewoon compleet zijn zin in dat geval, en dat is gewoon idioot. Wat is het volgende dan? Hij kan alles maken, dat is de boodschap dan. Het is gewoon een misdadiger, hij hoort op het schavot samen met zijn enge vrienden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja, zonder ingrijpen van de NAVO/Europa met boots on the ground en meer materieel lijkt op dit moment Oekraďne langzaamaan aan de verliezende hand. Willen 'wij' oorlog met Rusland dan lijkt dat de laatste kans voor Oekraďne om de strijd alsnog te winnen van Rusland en het veroverde gebied te heroveren.
Voor zover ik kan nagaan zijn 'we' (nog) niet bereid om die oorlogsverklaring van de NAVO/Europa met Rusland aan te gaan. Voor zover we Poetin mogen geloven zit hij ook niet te wachten op een conflict met de NAVO/Europa.
In die zin kan ik me voorstellen dat vredesbesprekingen met o.a. de eerder aangehaalde punten door @:Erno-BE zinvol kan zijn.
Soms kan je dan maar beter je verliezen nemen. Geen populair standpunt, maar zoals aangehaald, misschien wel het minst onverstandige standpunt (op dit moment).
Oh, gelukkig, er is een schuldige die we kunnen aanwijzen, dus alles zal goed komen!quote:Op maandag 1 april 2024 16:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Vooral met dank aan rupsje nooitgenoeg Poetin.
Je bent overspannen. Rustig, rustig.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh, gelukkig, er is een schuldige die we kunnen aanwijzen, dus alles zal goed komen!
Poetin is de schuldige, en wij kunnen weer verder met wat we voorheen deden. Oekraďne bij de EU, dan Georgië bij de EU. Dan hebben we Turkije niet meer nodig om Rusland dwars te zitten. Dat wil toch allemaal niet vlotten met die Erdogan. Zelensky zal aan onze voeten liggen voor hoe we hen geholpen hebben. Zourabichvili is sowieso al half Frans, dus die hebben we ook wel in de pocket. Ze moet alleen even wachten tot we Poetin uit Oekraďne hebben verdreven. US aan de ene kant van Rusland, EU aan de andere kant van Rusland, China aan de onderkant. Na Oekraďne en Georgië moeten we Kazakhstan en Mongolië nog pakken. En dan hoeven we niets meer met China te doen. En dan Joe McCarthy een standbeeld op Times Square geven, natuurlijk.
Nee hoor, ik ben niet overspannen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:14 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Je bent overspannen. Rustig, rustig.
Waarom mag Oekraďne niet zelf besluiten waar ze bij willen horen?quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben niet overspannen.
Ik vroeg me alleen af wie er nou precies eigenlijk rupsje nooitgenoeg was, want de afgelopen 30 jaar heeft de EU meer landen geannexeerd dan Rusland, en wij hebben plannen om er nog meer te annexeren. In ieder geval Oekraďne en Georgië. Belarus zouden we ook graag willen hebben. Die vergeet ik helemaal.
Ik wil Oekraďne sowieso niet bij de Europese Unie. Misschien in 2050, maar eerder beslist niet. Georgië liever ook niet bij de Europese Unie omdat het niet grenst aan andere Europese landen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh, gelukkig, er is een schuldige die we kunnen aanwijzen, dus alles zal goed komen!
Poetin is de schuldige, en wij kunnen weer verder met wat we voorheen deden. Oekraďne bij de EU, dan Georgië bij de EU. Dan hebben we Turkije niet meer nodig om Rusland dwars te zitten. Dat wil toch allemaal niet vlotten met die Erdogan. Zelensky zal aan onze voeten liggen voor hoe we hen geholpen hebben. Zourabichvili is sowieso al half Frans, dus die hebben we ook wel in de pocket. Ze moet alleen even wachten tot we Poetin uit Oekraďne hebben verdreven. US aan de ene kant van Rusland, EU aan de andere kant van Rusland, China aan de onderkant. Na Oekraďne en Georgië moeten we Kazakhstan en Mongolië nog pakken. En dan hoeven we niets meer met China te doen. En dan Joe McCarthy een standbeeld op Times Square geven, natuurlijk.
Verschil is wel dat wij die landen dan niet zomaar binnen vallen. Nog veel belangrijker: die landen moeten er veel moeite voor doen om überhaupt overwogen te worden om bij een EU te komen. Als een land het niet wil gebeurd er niks; we vallen ze niet binnen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik vroeg me alleen af wie er nou precies eigenlijk rupsje nooitgenoeg was, want de afgelopen 30 jaar heeft de EU meer landen geannexeerd dan Rusland, en wij hebben plannen om er nog meer te annexeren. In ieder geval Oekraďne en Georgië. Belarus zouden we ook graag willen hebben. Die vergeet ik helemaal.
Wat heeft Rusland in het verleden allemaal gedaan? Dan moet de EU nog erg zijn best doen. En de EU hoeft geen wrede acties te ondernemen, de landen die erbij komen willen dit zelf en worden niet gedwongen. Rusland geeft niemand een keus, hooguit uit 2 kwaden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
De Krim gaat nooit meer terug naar Oekraďne, vergeet het maar. De Donbass gaat naar alle waarschijnlijkheid ook nooit meer terug naar Oekraďne. Je kunt je beter erbij neerleggen en beseffen dat De Krim of De Donbass aanvallen geen enkele zin heeft. Dan blijven enkel de oblasten Cherson en Zaporidzja over.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:10 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat is op zich wel waar, maar Rusland kennende geeft Poetin geen strobreed toe en valt er voor Oekraďne weinig uit te halen. Poetin krijgt gewoon compleet zijn zin in dat geval, en dat is gewoon idioot. Wat is het volgende dan? Hij kan alles maken, dat is de boodschap dan. Het is gewoon een misdadiger, hij hoort op het schavot samen met zijn enge vrienden.
Oekraďne bezet deels de Russische oblasten Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja. Zolang die bezetting blijft voortduren, blijft het bloedvergieten voortduren.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is wel de omgekeerde wereld zeg. De schuld van het bloedvergieten ligt bij Rusland, niet bij Oekraďne.
Hoe krijg je het het uit je toetsenbord zeg,
Dat bepalen de Oekraďners nog altijd zelf. Of het zin heeft is een tweede.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De Krim gaat nooit meer terug naar Oekraďne, vergeet het maar. De Donbass gaat naar alle waarschijnlijkheid ook nooit meer terug naar Oekraďne. Je kunt je beter erbij neerleggen en beseffen dat De Krim of De Donbass aanvallen geen enkele zin heeft. Dan blijven enkel de oblasten Cherson en Zaporidzja over.
De inwoners van De Krim en de oblasten Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja hebben in referenda gestemd voor een hereniging met Rusland, omdat Rusland een sterkere economie heeft dan Oekraďne.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hebben de Oekraďners die in de door Rusland bezette gebieden wonen ook nog wat te willen?
En we weten allemaal hoe betrouwbaar de door de Russen georganiseerde verkiezingen zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De inwoners van De Krim en de oblasten Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja hebben in referenda gestemd voor een hereniging met Rusland, omdat Rusland een sterkere economie heeft dan Oekraďne.
Totaal niet gestuurd door Rusland natuurlijk, dat referendum.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De inwoners van De Krim en de oblasten Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja hebben in referenda gestemd voor een hereniging met Rusland, omdat Rusland een sterkere economie heeft dan Oekraďne.
Poetin kan op elk moment stoppen met de invasie, dan is het bloedvergieten ook voorbij.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Oekraďne bezet deels de Russische oblasten Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja. Zolang die bezetting blijft voortduren, blijft het bloedvergieten voortduren.
De meeste niet-Westerse media spreken van een Speciale Militaire Operatie en niet van een oorlog. Het is puur Westerse propaganda om het conflict een "oorlog" te noemen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:41 schreef recursief het volgende:
[..]
Alsof Putin zelf dit heeft geschreven, met je "Speciale Militaire Operatie". Ga toch weg.
De Duitsers willen vanwege praktische redenen Kaliningrad niet terug en zowel Polen als Litouwen hebben geen legitieme claim op Kaliningrad, aangezien Kaliningrad nooit Pools of Litouws grondgebied is geweest.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als Rusland die Oekraďnse gebieden zou mogen verkrijgen op basis van het argument dat ze van origine Russisch zijn dan zou Rusland bereid moeten zijn Königsberg oblast op te geven omdat deze van origine Pruisisch / Pools / Litouws zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |