abonnement Unibet Coolblue
pi_213048667
POLL

Nog een Seizoen Big Brother? Wat zou jij anders doen?
pi_213048745
Altijd. Op de ingeslagen weg door gaan qua inzet extra ruimte (secret room) die steeds per thema werd aangepast, live uitzending op zaterdag verlengen met een half uur en meer live opdrachten per aflevering. Komt er meer sjeu in.
The Wall heb ik na 2 seizoenen wel gezien, voegde dit seizoen niet zo heel veel toe.
Allemaal cabaretteketet!
  Moderator maandag 1 april 2024 @ 16:30:28 #3
388664 crew  Dotteke
pi_213049912
We kunnen zoveel willen of anders doen, helaas hebben we het niet voor het zeggen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_213050622
Zeker weer BB, en dan terug naar vroeger, arm en rijk. Meer opdrachten, meer secrets. Ook kijkers laten nomineren, niet de bewoners. Kijkers meer macht.
pi_213050666
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 16:30 schreef Dotteke het volgende:
We kunnen zoveel willen of anders doen, helaas hebben we het niet voor het zeggen.
Ok, haal dan dit topic dan maar weg, toch?
Allemaal cabaretteketet!
pi_213050672
Open nominaties zouden ook eens leuk zijn, gewoon voor de groep.
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 1 april 2024 @ 18:41:09 #7
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_213051386
Meer smaakmakers (zoals Ashley) erin en niet geforceerd een kumbaya-sfeertje proberen te creëren.
Het mag best schuren.

Meer drank, meer individuele geheime opdrachten waarmee bewoners geld voor zichzelf kunnen verdienen.

Meer afstand tussen BB/Stem en bewoners en zeker geen schijtlollige "stem".

En graag volgend jaar een paar mooie vrouwen erin. Dit jaar was het op dat gebied uien. :r
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  maandag 1 april 2024 @ 18:43:49 #8
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_213051432
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 17:49 schreef freaky40 het volgende:
Open nominaties zouden ook eens leuk zijn, gewoon voor de groep.
Ja, maar dat moet je maar een keer per seizoen doen en onaangekondigd. Liefst als de live-uitzending nog loopt, dan is de choc het grootst. })
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 1 april 2024 @ 19:40:51 #9
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_213052287
Moet meer richting De Gouden Kooi gaan })
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 1 april 2024 @ 20:29:05 #10
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_213053176
BB zou wat minder moeten ouwehoeren met Geile Meisjes in hun Show ;(
pi_213053350
Iedereen tegelijk laten starten. Desnoods mensen in een huis plaatsen waar ze niks meekrijgen van wat er allemaal speelt rondom BB. Laat ze starten met een bedrag een ze kunnen aan de hand van opdrachten ze pot verhogen. De nominaties op het scherm. Weghalen van concepten zoals koffer inleveren, beperkt warm water en the coins/wall waar ze amper iets mee doen.
  maandag 1 april 2024 @ 21:15:42 #12
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_213053946
Allereerst psychologische tests bij de screening afnemen en kijken naar persoonlijkheidsstoornissen. Mensen zoals Ashley kunnen een gevaar zijn voor een goede show, zichzelf of misschien anderen, denk ik. Mede omdat zoals het nu gaat zorgt voor een ondergesneeuwde shit-show voor de andere deelnemers. Dus voorzichtigheid met gekkies.

Veel minder sturen en manipuleren van de show. Ligt er te dik op en is niet oké.
Ook gaan begrijpen dat één enorm manipulatief persoon die alle afleveringen en de streams overheerst geen toevoeging is, behalve voor kijkers die dezelfde karaktertrekken hebben.. Denk dat zo'n overvloed aan ergernis anders kan worden opgevuld.

Meer opdrachten en straffen (rantsoen bijvoorbeeld) indien opdracht niet behaald.
Vooral minder gedoe met de buitenwereld / familie en info. Dus haal dat familiehuis om de hoek maar weg en zet daar die shrink dan in. Dit ontkracht het concept van de show (frequente freeze, familiebezoekjes en -filmpjes). Belachelijk en vooral onnodig en een goedkope move om niet bestaand drama te laten zien. En de deelnemers gaan er nog in geloven ook (janken alsof het lijkt dat hun familie ze verlaten heeft terwijl het om een paar maanden betaalde vakantie gaat).
love & heet
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 1 april 2024 @ 21:16:53 #13
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_213053974
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 21:15 schreef sly-nl het volgende:Allereerst psychologische tests bij de screening afnemen en kijken naar persoonlijkheidsstoornissen.
jij denkt dat ze dat nu niet doen?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 1 april 2024 @ 21:18:13 #14
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_213054000
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 21:16 schreef Paul het volgende:

[..]
jij denkt dat ze dat nu niet doen?
Dat blijkt met types als Ashley en Sabeau ;)
love & heet
pi_213054655
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 19:40 schreef Paul het volgende:
Moet meer richting De Gouden Kooi gaan })
Dat vind de woke-politie niet deugen, helaas.
Allemaal cabaretteketet!
pi_213054758
Geen types als Ashley erin en je zit al gebakken ^O^

Maar ja, liefst elk jaar weer BB. Liveshows mogen langer en met altijd een live-opdracht of freeze ofzo. Meer challenges met de hele groep in de game room, die waren dit jaar minder. Voor de rest verzinnen ze wel weer het een en ander lijkt me.

Een paar drankjes extra en iets langere feestjes.

En al sneller meer opdrachten/events waar ze elkaar beter leren kennen qua achtergrond, zodat er wat meer hechting ontstaat = meer kans op gewoon lekker fun met elkaar. 2022 was ook het beste seizoen vanwege de grote hoeveelheid fun (deel van kandidaten ook zeker meer op positief en energiek karakter selecteren).

En de IQ-test eisen mogen ietsje hoger. Geldt niet voor iedereen, maar toch.

[ Bericht 34% gewijzigd door Willewa op 01-04-2024 22:40:55 ]
Leh-kùr
pi_213055231
- Stoppen met coins voor douchen en de was doen.
- Normaal laten eten.
- Meer activiteiten om de dag te vullen. Er wordt teveel gelegen
- Meer feest en drank, is ook leuker om te kijken.
- Streamlocks flink beperken en ophouden met die kletskoek dat BB 24/7 te volgen is.
pi_213055294
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 21:15 schreef sly-nl het volgende:
Allereerst psychologische tests bij de screening afnemen en kijken naar persoonlijkheidsstoornissen. Mensen zoals Ashley kunnen een gevaar zijn voor een goede show, zichzelf of misschien anderen, denk ik. Mede omdat zoals het nu gaat zorgt voor een ondergesneeuwde shit-show voor de andere deelnemers. Dus voorzichtigheid met gekkies.

Veel minder sturen en manipuleren van de show. Ligt er te dik op en is niet oké.
Ook gaan begrijpen dat één enorm manipulatief persoon die alle afleveringen en de streams overheerst geen toevoeging is, behalve voor kijkers die dezelfde karaktertrekken hebben.. Denk dat zo'n overvloed aan ergernis anders kan worden opgevuld.
Preachhh.

Familie/freezes etc in de laatste maand vind ik dan wel weer leuk though.
Leh-kùr
pi_213055301
Ik zou ook tijdens de live finale al 'de lijnen opengooien' om je aan te melden voor het nieuwe seizoen en niet wachten tot begin augustus of uiterlijk eind augustus voor de bekendmaking van het nieuwe seizoen en daarmee ook gelijk de start van de casting van nieuwe deelnemers. Zo schep je ook gelijk een stukje vertrouwen het blijft anders zo lang een vraagteken of er nog een nieuw seizoen komt wel of niet.
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 1 april 2024 @ 22:46:51 #20
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_213055324
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 22:43 schreef Willewa het volgende:

[..]
Preachhh.

Familie/freezes etc vind ik dan wel weer leuk though.
Mjah, misschien wel leuk effect idd. Maar als de bedoeling/het concept is opgesloten te worden weg v den wereld, vind ik het wat tegenstrijdig.
love & heet
pi_213055364
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 22:46 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Mjah, misschien wel leuk effect idd. Maar als de bedoeling/het concept is opgesloten te worden weg v den wereld, vind ik het wat tegenstrijdig.
Licht tegenstrijdig misschien idd maar boeit mij niet zoveel ;p vind het effect erg leuk.

Daarnaast, 93 dagen = 2232 uur, waarvan misschien 2 uurtjes in totaal contact met de buitenwereld? Totaal he, niet eens per persoon. Het zijn vleugjes, grotendeels zijn ze echt ‘weg van de wereld’, opgesloten in feite en des te meer sinds social media/smartphone/internet/tv zo’n enorm onderdeel van onze wereld zijb geworden en ook niet aanwezig zijn.

Een beetje is juist leuk imo en voegt qua effect idd leuke/mooie dingen toe aan het programma. 2/3 maanden op vakantie met mogelijkheid tot bellen/videobellen/appen enz is echt heel wat anders dan in zo’n huis met onbekenden en nauwelijks tot geen contact met de buitenwereld. Plus de druk van 24/7 bekeken en beoordeeld worden, 0 privacy, mensen die spellen spelen, niet weten wie je kunt vertrouwen daardoor enz, maakt het mentaal nog lastiger dan zomaar ff weg. Snap ook wel dat je het daardoor een stuk harder nodig kunt hebben.
Leh-kùr
  maandag 1 april 2024 @ 23:04:43 #22
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213055438
Geen contact met de buitenwereld. Geen foto's, video's, familie in het huis.
Iedereen individueel laten spelen en nomineren. Geen gunnen-spelletjes. Gewoon een mix van verschillende spelletjes (mentaal, fysiek, uithouding, balans) en dan iedereen voor zich laten spelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213055722
Mensen met borderline, adhd, autisme en schizofrenie etc in het huis zetten
Geen contact met de buitenwereld
Stoppen met die vliegtuigen
Normaal kunnen eten en douchen
Meer opdrachten
Minder streamlocks
Publiek nomineren
pi_213055749
Zou het nieuwe seizoen ook langer maken, echt die 100 dagen aan laten tikken. Het scoort goed dus gewoon doen, het mag ook wel langer dan 100 dagen zelfs, half jaar uiterlijk. Het haalt de kijkcijfers van RTL 5 omhoog elk jaar weer is dit een erg goede show voor de zender en misschien wel de best scorende daily van de zender dus ik zou nu echt gaan doorpakken. Ook een Celebrity BB na een regulier seizoen in de vroege lente dus na de finale van dit seizoen, zoals vroeger met Hotel BB ook gedaan werd, zou ook een welkome aanvulling kunnen zijn.
Allemaal cabaretteketet!
pi_213056099
BB scoort weer erg goed dit jaar. Iedere dag tussen de 400.000 en 500.000 kijkers. Dat is erg goed voor RTL5.
Dus volgend jaar weer een nieuwe Big brother natuurlijk.

Ik ben persoonlijk die Belgen ongelooflijk zat, dus ik hoop dat er ook weer een BB mogelijk is met alleen Nederlanders.
pi_213062666
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 21:18 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Dat blijkt met types als Ashley en Sabeau ;)
Vergeet trouwens Ariana niet, die loopt al bijna maanden inmiddels te pronken met de titel ‘Delulu Queen’. Delulu als in ‘delusional’ dus. Een superspottende term die het kanibalenpubliek voor haar bedacht hadden, gebruikt ze nu trots als pseudoniem voor haarzelf :') Niet echt slim.

Overigens, precies datzelfde publiek wilde haar erin houden als een circusact om uit te lachen en kapot te maken, ‘sEnsA tV’, maar ook die dingen zag ze niet leek het en postte ze in haar stories als ‘awww wat lief’.

De screening is niet echt ethisch gedaan dit jaar als je kijkt naar die 3.
Leh-kùr
pi_213067007
Niemand meer in zijn eerste week nomineren,dus ook de eerste week geen nominaties.
Het is dan gewoon een loterij wie er uit gestemd wordt omdat je daar totaal geen beeld bij of van kan hebben.
pi_213067351
Een combinatie van BB met Adam zkt Eva, met deelnemers uit de doelgroep die zich normaal eerder voor Temptation Island inschrijft. :)

Of als dat ideale scenario niet kan: gewoon zoals de vroegere BB's met minder streamlocks, minder preutsheid en minder censuur (als in "geen"). Badkamers terug zoals vroeger (en die onzin met enkel koud water hebben we intussen ook wel gezien).

Kondig dat gewoon duidelijk van te voren aan zodat iedere deelnemer voor het inschrijven weet waar hij/zij aan toe is, en dan hebben de moraalridders geen poot om op te staan.

Wees toch eens niet meer zo schijterig, en ga gewoon in tegen die kneuterige ("veilige") huidige tijdsgeest. Wat een verademing zou dat zijn!
pi_213067453
• Haal het programma van TV af, zodat het minder 'woke' hoeft te zijn.
• Maak het internet-only, meer streams. Reclame kan dan ook via product placement en sponsoren.
• Geef de bewoners een bodycam die je ook kunt volgen (dus een camera op hun hoofd bijvoorbeeld). Lijkt me een fantastisch nieuwe invalshoek
• Zorg dat er altijd activiteit is. Vaker 24-uurs / non-stop weekopdrachten
• Geef de kijker de nominatie én het vertrek stemrecht. Maak 'bondjes' overbodig.
• Zo niet geef dan de kijker het nominatie stemrecht
• Laat willekeurig op het scherm een fragment zien van wat bewoner a over bewoner b zegt. Met name de leugens en de lelijke dingen
pi_213067642
De optie om het van lineaire TV te halen vind ik overigens ook een optie, alleen een liveshow moment op RTL 5 zou nog kunnen maar kan ook streamend natuurlijk. Maar maak daar dan een spektakel van met live opdracht in de uitzending. Uitzending ook langer en avondvullend maken net als vroeger en niet een krap uurtje, gewoon een leuke zaterdagavond belevenis voor kijkers en deelnemers waar ze echt naar uit kijken. Dat was vroeger ook. Nu oogt het als een verplicht nummertje, al is het nu met publiek wel beter geworden en hebben ze hierin echt wel stappen gemaakt maar het kan dus altijd beter zoals ik met de opties die ik aangaf.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 3 april 2024 @ 18:07:36 #31
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_213073614
Nee dank je, niet nog een seizoen

met Ashley als winnares dit jaar is BB compleet geruineerd hier

ook iedereen dit jaar die ik leuk vond, keer op keer weggestemd :( (Dilano, Ronahi, Sabeau, Danny, Ariana, Lenie) waren veel leuker dan de depressieve dooie boel die er nu nog inzit :{
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_213074192
Meer Ashleys erin😋
pi_213077964
Waarin. 😂
Zou op der eigen plek gezet moeten worden.
pi_213077976
Je kan ook bijvoorbeeld Duitsland nog kunnen kijken.
Al is dat ook niet veel.
pi_213078691
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 18:07 schreef TheVoice4ever het volgende:
Nee dank je, niet nog een seizoen

met Ashley als winnares dit jaar is BB compleet geruineerd hier

ook iedereen dit jaar die ik leuk vond, keer op keer weggestemd :( (Dilano, Ronahi, Sabeau, Danny, Ariana, Lenie) waren veel leuker dan de depressieve dooie boel die er nu nog inzit :{
U bent niet verplicht te kijken. Dit is by far het beste seizoen, ook kijkcijfermatig dus ik zou het niet gek vinden als er nu al een nieuw seizoen is besteld bij Endemol Shine. :Y
Allemaal cabaretteketet!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')