Dit, het aantal verkeersslachtoffers, direct en indirect als gevolg van nicotine gebruik is nihil, evenals de mishandelingen zowel binnenshuis als in het uitgaansleven als gevolg van nicotine misbruik nihil zijn.quote:Op maandag 1 april 2024 17:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Daar is de overheid niet voor bedoeld.
Ze ontmoedigen drank ook niet
ook niet fastfood
of andere dingen die slecht voor je zijn
Van drank gaan meer dingen kapot dan sigaretten
Maar we zuipen lekker verder als maatschappij en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is als er weer een tiener zichzelf het ziekenhuis in zuipt
Ik ben alcoholist geworden mede omdat het gemakkelijk verkrijgbaar is. Op m'n 16e in het eerste spelen en na afloop lappen en zuipen in de kantine.quote:Op maandag 1 april 2024 17:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Daar is de overheid niet voor bedoeld.
Ze ontmoedigen drank ook niet
ook niet fastfood
of andere dingen die slecht voor je zijn
Van drank gaan meer dingen kapot dan sigaretten
Maar we zuipen lekker verder als maatschappij en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is als er weer een tiener zichzelf het ziekenhuis in zuipt
Het schijnheilige en hypocriete is wat me voornamelijk stoort.
Als je zo graag goed wil zijn voor de bevolking dan verbied het gewoon. Kan toch ook?
Dat is allang achterhaaldquote:Op maandag 1 april 2024 17:05 schreef quirina het volgende:
lke dag een glas rode wijn is goed voor je hart en immuunsysteem
Tabaksplanten klinkt interessant, maar ik denk dat het teveel gedoe is.quote:Op maandag 1 april 2024 17:07 schreef quirina het volgende:
Trouwens tabak komt van een plant.
Rokers gaan dan zelf wel tabaksplanten laten groeien en zelf shag maken en of illegaal verkopen.
Precies. Ooit een krantenartikel gelezen van een eenzijdig ongeluk waarbij nicotine in het spel was ? Of een massale vechtpartij van twee supportersgroepen die te stoned waren om tot tien te tellen ?quote:Op maandag 1 april 2024 17:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dit, het aantal verkeersslachtoffers, direct en indirect als gevolg van nicotine gebruik is nihil, evenals de mishandelingen zowel binnenshuis als in het uitgaansleven als gevolg van nicotine misbruik nihil zijn.
Alcohol is in zo veel dimensies zo veel schadelijker voor zowel de gebruiker als zijn omgeving.
En ik drink zelf graag een pilsje, maar als we het in perspectief plaatsen is een roker slechts vooral een gevaar voor zichzelf.
Domineetje staat vindt van niet, wel een brave burger zijn he.quote:Op maandag 1 april 2024 17:05 schreef quirina het volgende:
Roken stinkt
En wijn niet. Wijn is lekker en ook best gezond.
Elke dag een glas rode wijn is goed voor je hart en immuunsysteem, roken niet.
Gelijk heeft de Duitse regering. Al die blijkbaar progressieve maatregelen om gedrag te sturen (niet alleen roken maar ook duurzaamheid), daar word je niet vrolijk van.quote:Op maandag 1 april 2024 16:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Duitsland is helaas heel terughoudend met het ontmoedigen van tabaksgebruik. Dat geldt voor het invoeren van allerlei rookverboden, maar dus kennelijk ook met het opleggen van accijns. En dat alleen maar omdat Adolf Hitler ook tegen het roken was.
Ooit van meeroken of passief roken gehoord? Dat is dan wel lang niet zo schadelijk als actief roken, maar de schade door meeroken wordt helaas behoorlijk onderschat.quote:Op maandag 1 april 2024 17:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
En ik drink zelf graag een pilsje, maar als we het in perspectief plaatsen is een roker slechts vooral een gevaar voor zichzelf.
De schade van het opgroeien met aan alcohol verslaafde ouders wordt ook behoorlijk onderschat.quote:Op maandag 1 april 2024 17:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ooit van meeroken of passief roken gehoord? Dat is dan wel lang niet zo schadelijk als actief roken, maar de schade door meeroken wordt helaas behoorlijk onderschat.
Zolang de meeroker er geen probleem mee heeft om in andermans tabaksrook te zitten en een keuze heeft om wel of niet te hoeven meeroken, is er niets aan de hand. Met het verbod op roken op de werkplek en het verbod op roken in de horeca is er op dat gebied ook heel veel verbeterd. Maar helaas is het zo dat veel ouders van minderjarige kinderen nog steeds roken, en daardoor dus hun kinderen dwingen om jarenlang in een huis op te groeien waar gerookt wordt.
Duitsland is een volkomen achterlijk land. Reclame voor roken is gewoon nog toegestaan, zelfs in de bioscoop!! Dat werd in Nederland in 1985 of zo al afgeschaft. Er mogen in Duitsland zelf nog gratis sigaretten uitgedeeld worden om mensen verslaafd te krijgen. Volkomen achterlijk land dus, niet alleen op digitaal gebied.quote:Op maandag 1 april 2024 16:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet eens nodig, Nederlanders gaan nu al massaal de grens over om tabaksartikelen in Duitsland te kopen, en dan heb ik het niet over de Nederlanders die alleen in de grensstreek wonen. Een pakje Drum van 50 gram kost bij ons straks bijna 25 euro, datzelfde pakje kun je in Duitsland gewoon kopen voor 10 euro. Ik ken inmiddels veel mensen die regelmatig even de grens over tuffen om dan een paar sloffen tegelijk in te slaan, en als je per slof dan 150 euro bespaart is dat zeer zeker de moeite waard.
Ik koop mijn tabak nu nog gewoon in Nederland, maar als we echt die richting opgaan dat het straks 25 euro per pakje kost, heb ik ook mijn laatste euro in Nederland uitgegeven, en gaat mijn geld voortaan ook naar Duitsland.
Dat omslagpunt was al ruim 20 jaar geleden bereikt toen de grenzen met Oost-Europa open gingen. Vrachtwagenchauffeurs wilden maar wat graag bijverdienen naast hun karige loon.quote:Op maandag 1 april 2024 15:34 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Heel goed, maar er komt natuurlijk wel een omslagpunt waar men gaat uitwijken naar de illegale handel.
Dat alcohol goed voor je zou zijn is ook een mythe.quote:Op maandag 1 april 2024 17:05 schreef quirina het volgende:
Roken stinkt
Je moet niet niet-roker willen zijn omdat de staat dat wil, maar omdat je zelf niet afhankelijk van een middel wil zijn.quote:Op maandag 1 april 2024 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Domineetje staat vindt van niet, wel een brave burger zijn he.
Geef ze de kost die om 8 uur al met een fles wijn bij de kassa staan. Het stinkt misschien niet, maar (teveel) alcohol kan hele nare problemen geven.quote:Op maandag 1 april 2024 17:05 schreef quirina het volgende:
Roken stinkt
Ik heb een alcoholische collega. Zet niet dat het niet stinkt!quote:Op maandag 1 april 2024 17:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Geef ze de kost die om 8 uur al met een fles wijn bij de kassa staan. Het stinkt misschien niet, maar (teveel) alcohol kan hele nare problemen geven.
Ja, het stinkt, maar niet zo erg als sigaretten. Maar van mij mag dus ook wel wat accijns op alcohol gegooid worden. Ik heb geen harde cijfers, maar ik gok dat het probleem van alcohol op de samenleving zwaar underrated is. Om over de problemen die mensen in de privésfeer kunnen krijgen nog maar te zwijgen.quote:Op maandag 1 april 2024 17:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb een alcoholische collega. Zet niet dat het niet stinkt!
Ik denk dat alcohol de samenleving meer geld kost inderdaad. Maar dat hoeft van mij niet volkomen uitgeroeid te worden (drink zelf niet), maar roken wel. En binnen 5 jaarquote:Op maandag 1 april 2024 17:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, het stinkt, maar niet zo erg als sigaretten. Maar van mij mag dus ook wel wat accijns op alcohol gegooid worden. Ik heb geen harde cijfers, maar ik gok dat het probleem van alcohol nop de samenleving zwaar underrated is.
Prima. Dat zijn vermijdbare belastingen. We leven in een collectief zorgstelsel, dus goed dat ongezond gedrag ontmoedigd wordtquote:Op maandag 1 april 2024 17:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Al die mensen die lopen te juichen dat roken nou onmogelijk gaat worden en dat het zo goed is dat de regering mensen dwingt om te stoppen. ....
Vergeet niet dat dit begonnen is net zoals de extra belastingen op alcohol, snacks en de suikertaks.
Lekker rokers bashen, maar nog even en de drank, snacks, snoep frisdrank etc is ook niet meer de betalen omdat de overheid VIND dat dat NIET goed voor ons is en dat we daarmee MOETEN STOPPEN.
Dus lach maar lekker allemaal.
Lekker gezellig met zijn allen op een worteltje knagen.quote:Op maandag 1 april 2024 17:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Prima. Dat zijn vermijdbare belastingen. We leven in een collectief zorgstelsel, dus goed dat ongezond gedrag ontmoedigd wordt
Als je drugs nodig hebt om het gezellig te hebben…quote:Op maandag 1 april 2024 17:51 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Lekker gezellig met zijn allen op een worteltje knagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |