abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 maart 2024 @ 19:23:45 #1
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212981887
https://www.nu.nl/economi(...)op-recordniveau.html
Steeds meer fulltimers gaan minder werken, aantal deeltijders op recordniveau

Een recordaantal mensen in ons land werkt in deeltijd: 4,7 miljoen. De verwachting is dat de groei de komende jaren doorzet. En dat betekent dat we dan mogelijk evenveel deeltijders als voltijders hebben.
Vooral vrouwen kiezen ervoor om 12 tot 36 uur per week te werken: zo'n 3,2 miljoen. Tien jaar geleden - toen de aantallen voor het eerst werden geteld - waren dat er nog 2,8 miljoen. Bij de mannen ligt het aantal deeltijders momenteel op 1,5 miljoen, blijkt uit cijfers van statistiekbureau CBS.

Het duurt niet lang meer voordat net zo veel mensen in voltijd als in deeltijd werken, meent CBS-hoofdeconoom Peter Hein van Mulligen. In een jaar tijd zijn er 112.000 deeltijders bij gekomen, tegenover 67.000 mensen die voltijd werken. "Steeds meer fulltimers willen minder uren werken. Verder zijn er veel AOW'ers die ook parttime werken."

Volgens Van Mulligen kiezen vooral vrouwen ervoor om in deeltijd te werken. "Dat heeft te maken met onze cultuur. Vrouwen zorgen voor de kinderen, zijn mantelzorger en doen het huishouden."

Daar komt bij dat we te maken hebben met een ongekende krapte op de arbeidsmarkt. Mensen kunnen daardoor meer eisen tijdens het solliciteren en kiezen voor een goede verdeling tussen werk en privé.

Aanpak krapte op arbeidsmarkt moet prioriteit zijn
De aanpak van de krapte moet een van de prioriteiten zijn van het nog te vormen nieuwe kabinet, schrijft de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) in een nieuw rapport. Het samenwerkingsverband van 38 voornamelijk rijke landen stelt dat werknemers in Nederland vooral meer uren moeten werken.

Op dit moment heeft een relatief grote groep Nederlanders werk. Maar het probleem is dat het aantal gewerkte uren klein is. Vooral bij vrouwen is dit het geval, zegt de OESO. Dat kan veranderen door het systeem van belastingvoordelen en toeslagen aan te passen, zodat het aantrekkelijker wordt om extra uren te werken. Ook meer gratis kinderopvang kan helpen.

'Steeds meer mannen in deeltijd'
Maar dat neemt niet weg dat mensen er nog steeds voor kiezen om minder uren te werken, zegt econoom Nic Vrieselaar. "Waarom zouden mensen dat niet doen als je ook kunt rondkomen met een dag minder werken? Veel mensen vinden vrije tijd belangrijk. En door minder te werken, koop je als het ware vrije tijd voor hobby's, gezin of kleinkinderen."

Vrieselaar zegt dat ook steeds meer mannen ervoor kiezen om in deeltijd te werken. "Op persoonsniveau worden weliswaar minder uren gewerkt dan vroeger, maar binnen huishoudens wordt juist veel meer betaalde arbeid verricht, doordat vrouwen nu veel vaker werken."

"Dat betekent ook dat de onbetaalde arbeid, zoals het huishouden, meer dan vroeger moet worden verdeeld over de partners. Dan is het niet gek dat mannen ook vaker een dag minder willen werken."
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_212981904
Ik ben ook minder gaan werken (40 uur op kantoor waarvan ik er nog maar 14 werk)
pi_212984387
Altijd al 32u gedaan. Never nooit meer uren voor die paar centen dat het oplevert. Geld krijg je wel terug, tijd nooit
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 27 maart 2024 @ 21:39:35 #4
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212984548
Dat moet in je aard liggen. De één werkt tot aan z'n dood en de ander blijft thuis. Dat doe ik. Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen
Je bent een waardeloze agent.
pi_212984590
Gewoon 40 uur hier, heb 11 weken verlof per jaar, dat compenseert wel. :)
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 27 maart 2024 @ 22:21:44 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212985133
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 12:34 schreef Haags het volgende:
En terecht. We werken om te leven, niet andersom.
er zijn veel mensen met absoluut klote werk , dat zie ik om me heen

ik zou dat werk nooit willen doen
saai werk met 8 man in een hok van 20 m2 , die haast allemaal een hekel aan elkaar hebben en hemels blij zijn als ze om 17:00 uur buiten staan bij de fiets en frisse lucht inademen

Als ik een hekel aan mijn werk zou hebben dan stop ik er morgen mee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212985194
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:39 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Dat moet in je aard liggen. De één werkt tot aan z'n dood en de ander blijft thuis. Dat doe ik. Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen
Vraag me dan wel af, hou je genoeg geld over voor verre reizen? Of boeien dat soort dingen je niet? Kan hoor, ken ook veel mensen die juist graag ook tijdens vakanties thuis blijven. Maar het hele jaar thuis? Ik zou daar wel wat moeite mee hebben.
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 22:52:55 #8
323876 michaelmoore
pi_212985560
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:26 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Vraag me dan wel af, hou je genoeg geld over voor verre reizen? Of boeien dat soort dingen je niet? Kan hoor, ken ook veel mensen die juist graag ook tijdens vakanties thuis blijven. Maar het hele jaar thuis? Ik zou daar wel wat moeite mee hebben.
je kunt een bestelauto kopen en dan heel Europa door gaan en hier en daar wat werken

als je een jaar lang in 5 sterren resorts wilt slapen dan is het moeilijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212985721
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je kunt een bestelauto kopen en dan heel Europa door gaan en hier en daar wat werken

als je een jaar lang in 5 sterren resorts wilt slapen dan is het moeilijk
Lijkt mij dan weer niks, maar je bent toch verplicht te solliciteren e.d. bij een uitkering? Heb er geen ervaring mee.
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:04:58 #10
323876 michaelmoore
pi_212985741
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:03 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Lijkt mij dan weer niks, maar je bent toch verplicht te solliciteren e.d. bij een uitkering? Heb er geen ervaring mee.
ja je kunt niet gaan reizen met een WW uitkering , nee dat zou ik niet doen en ZEKER niet met bijstand
Je moet beschikbaar blijven voor werk in Nederland

Maar je mag wel een half jaar hier kneiterhard werken en dan ontslag nemen en dan een half jaar zeer zuinigjes gaan reizen
pi_212985750
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:30 schreef Apotheose het volgende:
Altijd al 32u gedaan. Never nooit meer uren voor die paar centen dat het oplevert. Geld krijg je wel terug, tijd nooit
Als het om "een paar centen" gaat dan zit je in principe in een situatie waarin het mindere salaris grotendeels gecompenseerd wordt met toeslagen. Dan snap ik dat het voor "die paar centen" dat het oplevert lucratiever is om niet fulltime te werken. Het nadeel is alleen dat je er wel een pensioengat mee creëert. Veel mensen (zeg niet dat jij daaronder valt) zijn zich daar niet goed bewust van.

Die vertellen dan doodleuk dat ze met 32 uur netto bijna net zo veel over houden, dus wel "gek" zijn om 40 uur te gaan werken. Over het effect op het pensioen hebben ze echter nooit nagedacht.
pi_212985777
Groot gelijk voor een ieder die dat kan. Vrije tijd is waardevol.
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:14:57 #13
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212985868
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja je kunt niet gaan reizen met een WW uitkering , nee dat zou ik niet doen en ZEKER niet met bijstand

Maar je mag wel een half jaar hier kneiterhard werken en dan ontslag nemen en dan een half jaar zeer zuinigjes gaan reizen
Dat dacht ik dus al, raar dus dat sommigen kiezen voor leven van een uitkering want dat maakt je toch vooral aan huis of directe omgeving gekluisterd..

Dan toch liever werken en bij vrije tijd genieten ergens op een parelwit strand en warme zee :)
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:23:25 #14
323876 michaelmoore
pi_212985948
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:14 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Dan toch liever werken en bij vrije tijd genieten ergens op een parelwit strand en warme zee :)
goed plan in Negros op de Filipijnen , zijn parelwitte stranden waar je Robinson Crusoe kunt spelen

dan wordt je sochtends wakker en loop je een 100 meter de heldere warme zee in en het water komt dan net tot je knieën en dan wandel je het dorpje in voor vers brood en een verse vis

woensdag 27 maart 2024 @ 23:28:30 #15
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212985996
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
goed plan in Negros op de Filipijnen , zijn parelwitte stranden waar je Robinson Crusoe kunt spelen

dan wordt je sochtends wakker en loop je een 100 meter de heldere warme zee in en het water komt dan net tot je knieën en dan wandel je het dorpje in voor vers brood en een verse vis

[ afbeelding ]
Boracay en Palawan hebben ook heerlijke stranden :) Net als Khao Lak in Thailand :) even helemaal niks moeten :)

Geloof alleen niet dat je er met een uitkering ook lekker zit :)
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:29:51 #16
323876 michaelmoore
pi_212986008
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Boracay en Palawan hebben ook heerlijke stranden :) Net als Khao Lak in Thailand :) even helemaal niks moeten :)
palawan ben ik geweest ja , in El Nido, Nacpan beach
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:32:01 #17
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212986030
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
palawan ben ik geweest ja , in El Nido
Als ik je dan een tip mag geven, sla Khao Lak in Thailand ook niet over. Klein toeristenplaatsje, maar iets noordelijker verlaten parelwitte stranden en met huur auto of taxi ben je ook snel bij de watervallen in de jungle waar je ook kan zwemmen. En natuurlijk het Tsunami museum ook bezoeken.
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:33:19 #18
323876 michaelmoore
pi_212986044
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:32 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Als ik je dan een tip mag geven, sla Khao Lak in Thailand ook niet over. Klein toeristenplaatsje, maar iets noordelijker verlaten parelwitte stranden en met huur auto of taxi ben je ook snel bij de watervallen in de jungle waar je ook kan zwemmen. En natuurlijk het Tsunami museum ook bezoeken.
nee thailand heb ik gezien Koh Samui en Koh phanang en Koh TAO, Koh Phi Phi

the beroemde bridge over troubled water
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:37:31 #19
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212986084
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Koh Samui vond ik echt helemaal niks eerlijk gezegd, Koh Pangang was leuk buiten de full moon party om.. Koh Phi Phi ben ik nog niet geweest. Staat wel nog op mijn lijstje.

Maar denk binnenkort wel weer reisje Thailand, alleen nog geen idee welke plek. Misschien dat ik het split met een trip naar Cambodja voor de Killing fields, en de Khmer tempels.. Die tempels heb ik in kleine mate ook al in Buriram bezocht.
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:38:50 #20
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212986094
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

The bridge over the river Kwai... Ben er zelf ook nog niet geweest. Ik vermijd over het algemeen de meest toeristische trekpleisters. Maar zou er wel nog keer heen moeten denk ik.
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:50:52 #21
323876 michaelmoore
pi_212986133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:38 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
The bridge over the river Kwai... Ben er zelf ook nog niet geweest. Ik vermijd over het algemeen de meest toeristische trekpleisters. Maar zou er wel nog keer heen moeten denk ik.
Filipijnen heeft zo enorm veel te bieden aan watervallen en natuur en lege stranden en lekker goedkope vis , off the beaten track
een prachtig dorpje vond ik Basay , geen toerist te bekennen
Thailand is plat gestampt door toeristen

alles wat je makkelijk in internet kunt vinden is vol , vol , vol met schreeuwers

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 28-03-2024 07:58:28 ]
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:55:58 #22
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212986149
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Filipijnen heeft zo enorm veel te bieden aan watervallen en natuur en lege stranden en lekker goedkope vis , off the beaten track
een prachtig dorpje vond ik Basay , geen toerist te bekennen
Thailand is plat gestampt door toeristen
Nou, grotendeels moet ik je over Thailand wel gelijk geven hoor. Al zijn er echt nog plekken waar bijna geen toerist komt.

De Filipijnen ben ik net pas beginnen te ontdekken. Dus daar kan ik niet heel veel over zeggen dan de welbekende plekken waar je als newbie toerist heen gaat :)
Lach met een schone bips
  donderdag 28 maart 2024 @ 00:39:24 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_212986290
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:55 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou, grotendeels moet ik je over Thailand wel gelijk geven hoor. Al zijn er echt nog plekken waar bijna geen toerist komt.

De Filipijnen ben ik net pas beginnen te ontdekken. Dus daar kan ik niet heel veel over zeggen dan de welbekende plekken waar je als newbie toerist heen gaat :)
Werk je ook tussendoor? Ik doe dat zelf veel, reizen/werken tegelijk. Dan plan ik vaak wat langer op 1 locatie.

Merk vooral nu dat Nederland echt verdomme duur is geworden. Zo erg dat je soms gewoon goedkoper uit bent om elders te zitten, zelfs met de vliegkosten erbij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_212986323
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2024 00:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Werk je ook tussendoor? Ik doe dat zelf veel, reizen/werken tegelijk. Dan plan ik vaak wat langer op 1 locatie.

Merk vooral nu dat Nederland echt verdomme duur is geworden. Zo erg dat je soms gewoon goedkoper uit bent om elders te zitten, zelfs met de vliegkosten erbij.
Werk nu vooral in Nederland, maar ga later dit jaar echt weg. Eerst een poos niks doen en dan als ik me begin te vervelen weer wat online werk doen.
Lach met een schone bips
pi_212986407
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Gewoon simpel doen.

6maanden contract afsluiten .
Daarna ontslag omdat je contract niet verlengd.
Krijg je gratis 3 maanden extra inkomsten van de ww.
Solliciteer kan je gewoon via online doen.
Die 3 maanden gaan ze je ook niet oproepen.

9maanden inkomsten 3 maanden zit je zonder.
Genoeg mensen die op die manier leven .
Belasting stelsel ook beter omdat je minder belastingen over je gewerkte loon einde van de rit.

Dus we gaan de hobo style krijgen.
Een hobo is geen zwerver zoals veel mensen denken.
Een hobo is iemand die tijden de depressie tijd werkte door het land heen .

Leuk adviseren YouTube channel.

Erg leuk om naar te kijken en eigenlijk als je singel bent .
Staat niks in de weg om het te gaan doen.

Hoewel deze tijd meer backpackers is dan hobo.
Kan je toch de wereld zien.

Niks staat jouw in de weg , behalven je zelf die je tegen houd. (Tegels spreuk?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')