er zijn veel mensen met absoluut klote werk , dat zie ik om me heenquote:Op woensdag 6 december 2023 12:34 schreef Haags het volgende:
En terecht. We werken om te leven, niet andersom.
Vraag me dan wel af, hou je genoeg geld over voor verre reizen? Of boeien dat soort dingen je niet? Kan hoor, ken ook veel mensen die juist graag ook tijdens vakanties thuis blijven. Maar het hele jaar thuis? Ik zou daar wel wat moeite mee hebben.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:39 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Dat moet in je aard liggen. De één werkt tot aan z'n dood en de ander blijft thuis. Dat doe ik. Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen
je kunt een bestelauto kopen en dan heel Europa door gaan en hier en daar wat werkenquote:Op woensdag 27 maart 2024 22:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Vraag me dan wel af, hou je genoeg geld over voor verre reizen? Of boeien dat soort dingen je niet? Kan hoor, ken ook veel mensen die juist graag ook tijdens vakanties thuis blijven. Maar het hele jaar thuis? Ik zou daar wel wat moeite mee hebben.
Lijkt mij dan weer niks, maar je bent toch verplicht te solliciteren e.d. bij een uitkering? Heb er geen ervaring mee.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je kunt een bestelauto kopen en dan heel Europa door gaan en hier en daar wat werken
als je een jaar lang in 5 sterren resorts wilt slapen dan is het moeilijk
ja je kunt niet gaan reizen met een WW uitkering , nee dat zou ik niet doen en ZEKER niet met bijstandquote:Op woensdag 27 maart 2024 23:03 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Lijkt mij dan weer niks, maar je bent toch verplicht te solliciteren e.d. bij een uitkering? Heb er geen ervaring mee.
Als het om "een paar centen" gaat dan zit je in principe in een situatie waarin het mindere salaris grotendeels gecompenseerd wordt met toeslagen. Dan snap ik dat het voor "die paar centen" dat het oplevert lucratiever is om niet fulltime te werken. Het nadeel is alleen dat je er wel een pensioengat mee creëert. Veel mensen (zeg niet dat jij daaronder valt) zijn zich daar niet goed bewust van.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:30 schreef Apotheose het volgende:
Altijd al 32u gedaan. Never nooit meer uren voor die paar centen dat het oplevert. Geld krijg je wel terug, tijd nooit
Dat dacht ik dus al, raar dus dat sommigen kiezen voor leven van een uitkering want dat maakt je toch vooral aan huis of directe omgeving gekluisterd..quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja je kunt niet gaan reizen met een WW uitkering , nee dat zou ik niet doen en ZEKER niet met bijstand
Je moet beschikbaar blijven voor werk in Nederland
Maar je mag wel een half jaar hier kneiterhard werken en dan ontslag nemen en dan een half jaar zeer zuinigjes gaan reizen
goed plan in Negros op de Filipijnen , zijn parelwitte stranden waar je Robinson Crusoe kunt spelenquote:Op woensdag 27 maart 2024 23:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dan toch liever werken en bij vrije tijd genieten ergens op een parelwit strand en warme zee
Boracay en Palawan hebben ook heerlijke strandenquote:Op woensdag 27 maart 2024 23:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
goed plan in Negros op de Filipijnen , zijn parelwitte stranden waar je Robinson Crusoe kunt spelen
dan wordt je sochtends wakker en loop je een 100 meter de heldere warme zee in en het water komt dan net tot je knieën en dan wandel je het dorpje in voor vers brood en een verse vis
[ afbeelding ]
palawan ben ik geweest ja , in El Nido, Nacpan beachquote:Op woensdag 27 maart 2024 23:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Boracay en Palawan hebben ook heerlijke strandenNet als Khao Lak in Thailand
even helemaal niks moeten
Als ik je dan een tip mag geven, sla Khao Lak in Thailand ook niet over. Klein toeristenplaatsje, maar iets noordelijker verlaten parelwitte stranden en met huur auto of taxi ben je ook snel bij de watervallen in de jungle waar je ook kan zwemmen. En natuurlijk het Tsunami museum ook bezoeken.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
palawan ben ik geweest ja , in El Nido
nee thailand heb ik gezien Koh Samui en Koh phanang en Koh TAO, Koh Phi Phiquote:Op woensdag 27 maart 2024 23:32 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Als ik je dan een tip mag geven, sla Khao Lak in Thailand ook niet over. Klein toeristenplaatsje, maar iets noordelijker verlaten parelwitte stranden en met huur auto of taxi ben je ook snel bij de watervallen in de jungle waar je ook kan zwemmen. En natuurlijk het Tsunami museum ook bezoeken.
Koh Samui vond ik echt helemaal niks eerlijk gezegd, Koh Pangang was leuk buiten de full moon party om.. Koh Phi Phi ben ik nog niet geweest. Staat wel nog op mijn lijstje.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee thailand heb ik gezien Koh Samui en Koh phanang en Koh TAO, Koh Phi Phi
the beroemde bridge over troubled water
The bridge over the river Kwai... Ben er zelf ook nog niet geweest. Ik vermijd over het algemeen de meest toeristische trekpleisters. Maar zou er wel nog keer heen moeten denk ik.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee thailand heb ik gezien Koh Samui en Koh phanang en Koh TAO, Koh Phi Phi
the beroemde bridge over troubled water
Filipijnen heeft zo enorm veel te bieden aan watervallen en natuur en lege stranden en lekker goedkope vis , off the beaten trackquote:Op woensdag 27 maart 2024 23:38 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
The bridge over the river Kwai... Ben er zelf ook nog niet geweest. Ik vermijd over het algemeen de meest toeristische trekpleisters. Maar zou er wel nog keer heen moeten denk ik.
Nou, grotendeels moet ik je over Thailand wel gelijk geven hoor. Al zijn er echt nog plekken waar bijna geen toerist komt.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Filipijnen heeft zo enorm veel te bieden aan watervallen en natuur en lege stranden en lekker goedkope vis , off the beaten track
een prachtig dorpje vond ik Basay , geen toerist te bekennen
Thailand is plat gestampt door toeristen
Werk je ook tussendoor? Ik doe dat zelf veel, reizen/werken tegelijk. Dan plan ik vaak wat langer op 1 locatie.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nou, grotendeels moet ik je over Thailand wel gelijk geven hoor. Al zijn er echt nog plekken waar bijna geen toerist komt.
De Filipijnen ben ik net pas beginnen te ontdekken. Dus daar kan ik niet heel veel over zeggen dan de welbekende plekken waar je als newbie toerist heen gaat
Werk nu vooral in Nederland, maar ga later dit jaar echt weg. Eerst een poos niks doen en dan als ik me begin te vervelen weer wat online werk doen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 00:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Werk je ook tussendoor? Ik doe dat zelf veel, reizen/werken tegelijk. Dan plan ik vaak wat langer op 1 locatie.
Merk vooral nu dat Nederland echt verdomme duur is geworden. Zo erg dat je soms gewoon goedkoper uit bent om elders te zitten, zelfs met de vliegkosten erbij.
Gewoon simpel doen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja je kunt niet gaan reizen met een WW uitkering , nee dat zou ik niet doen en ZEKER niet met bijstand
Je moet beschikbaar blijven voor werk in Nederland
Maar je mag wel een half jaar hier kneiterhard werken en dan ontslag nemen en dan een half jaar zeer zuinigjes gaan reizen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |